Autopsy
+21
M-Morbid
Karate-Molin
pompepg
Xemtoth
Johan
Tompus
Andersson
slothmachine
ElectricWizard
Stenberg
Sictorment
piik
Sire-Nahvas
pissmannen
Halonen666
Hammerheart
Monoliten
Atlas Musclecore
Bestial Death
Vitus
Carrion
25 posters
Sida 1 av 10
Sida 1 av 10 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10
Autopsy
Känner inte till en enda person som inte gillar Autopsy, därav tror jag att alla här på forumet också uppskattar dem på något sätt.
Har ju märkt hur deras fyra plattor skiljer sig produktionsmässigt. Severed Survival är skönt opolerad men inte dåligt producerad alls. Funkar alltid att lyssna på!
Mental Funeral anses ju vara deras bästa skiva (och det är den!) fast prod. Är ju inte den roligaste till skillnad från den första, men den har sin egna lilla stämning. Acts Of The Unspeakable skiljer sig jävulisiskt mycket från de andra med sin sjukt prydliga och snygga prod. Jag ser inget fel på det och jag tycker det funkar för Autopsy eftersom varje ny skiva var olik den förra.
Shitfun ser jag som deras svagaste släpp men börjar gilla den mer efter varje lyssning efter att jag läste en intervju med Chris Reifert. Prod. på den var snygg som AOTU fast ändå opolerad som SS på samma gång.
Hur ser ni på det hela med hur Autopsy lät på sina fullängdare? Snacka gärna om hela deras diskografi om vad ni tycker.
Tycker det var bara synd att Dead As Fuck lät skit som liveskiva fast den hade ju de riktigt bra låtarna. Tragiskt att inspelningarna och bandets attityd på skivan inte gjorde låtarna så mycket rättvisa.
Har ju märkt hur deras fyra plattor skiljer sig produktionsmässigt. Severed Survival är skönt opolerad men inte dåligt producerad alls. Funkar alltid att lyssna på!
Mental Funeral anses ju vara deras bästa skiva (och det är den!) fast prod. Är ju inte den roligaste till skillnad från den första, men den har sin egna lilla stämning. Acts Of The Unspeakable skiljer sig jävulisiskt mycket från de andra med sin sjukt prydliga och snygga prod. Jag ser inget fel på det och jag tycker det funkar för Autopsy eftersom varje ny skiva var olik den förra.
Shitfun ser jag som deras svagaste släpp men börjar gilla den mer efter varje lyssning efter att jag läste en intervju med Chris Reifert. Prod. på den var snygg som AOTU fast ändå opolerad som SS på samma gång.
Hur ser ni på det hela med hur Autopsy lät på sina fullängdare? Snacka gärna om hela deras diskografi om vad ni tycker.
Tycker det var bara synd att Dead As Fuck lät skit som liveskiva fast den hade ju de riktigt bra låtarna. Tragiskt att inspelningarna och bandets attityd på skivan inte gjorde låtarna så mycket rättvisa.
Carrion- Antal inlägg : 5778
Sv: Autopsy
severed är bäst. sen shitfun, sen mental och sen acts! enligt mig.
har velat kolla upp abscess men blir liksom aldrig av. får bättra mig.
Autopsy är ett av världens bästa band, NÅGONSIN! Och det bästa dödsbandet NÅGONSIN!
UAAAAAAAAAAAARGH!
UAAAAAAAAAAAARGH!
Gäst- Gäst
Whölöwhölöwöhl whuääau!!!!! (tänk charred remains)
Vitus skrev:severed är bäst. sen shitfun, sen mental och sen acts! enligt mig.
enligt mig: severed survival och mental funeral delad första plats, följt av acts... Och till slut Skitroligt
Severed Survival är deras klart bästa giv. Mental Funeral är också hur bra som helst, och Acts är också bra. Shitfun har jag faktiskt aldrig riktigt kollat in, främst för att många säger att den är kass. Men man kanske bör kolla in den ändå, för att se om den verkligen är så kass.
Bestial Death- Antal inlägg : 782
Jag får väl kolla in den då.
Bestial Death- Antal inlägg : 782
Den växer för varje lyssning för min del numera iaf!
SEVERED FUNERAL!!!
Men jag har faktiskt lyssnat mest på Severed Survival. Har kollat in de andra lite till och från, men det är fortfarande den som jag spelar oftast. Brukar bli så tills jag känner att jag riktigt har kommit in i en platta, då går jag vidare i diskografin.
Men jag har faktiskt lyssnat mest på Severed Survival. Har kollat in de andra lite till och från, men det är fortfarande den som jag spelar oftast. Brukar bli så tills jag känner att jag riktigt har kommit in i en platta, då går jag vidare i diskografin.
HAHAH vem var det som skrev Severed Funeral på förra forumet?
Jag är inte överförtjust i dem
Dock ska jag erkänna att jag är äckligt svag för öppningsriffet i Ridden With Disease. Annars är det old school, me not like väldigt mycket. Funkar ibland, inte mer.
Dock ska jag erkänna att jag är äckligt svag för öppningsriffet i Ridden With Disease. Annars är det old school, me not like väldigt mycket. Funkar ibland, inte mer.
Monoliten- Grand Bear Sebiwalrus Whiskyguzzler I
- Antal inlägg : 5700
Illa, du får bättra på dig!
Bra skit helt enkelt.
Hammerheart- The Banhammer
- Antal inlägg : 4278
Nja lite mer är det.
Tja jag utgår från att du skriver din åsikt när du lämnar ett inlägg
Nej men vafan, tycker inte det är så jävla speciellt liksom (förutom RIFFET i Ridden jävlar anamma). Alldeles för thrashinspirerad dödsmetall som stinker och har en sångare som låter cool, men egentligen inte är speciellt bra. Dock har han en jävla cool röst jämfört med andra inom samma stil, och jag gillar't en del. Jag vet inte vart jag vill komma med svamlet. Men hallelujah!
Nej men vafan, tycker inte det är så jävla speciellt liksom (förutom RIFFET i Ridden jävlar anamma). Alldeles för thrashinspirerad dödsmetall som stinker och har en sångare som låter cool, men egentligen inte är speciellt bra. Dock har han en jävla cool röst jämfört med andra inom samma stil, och jag gillar't en del. Jag vet inte vart jag vill komma med svamlet. Men hallelujah!
Monoliten- Grand Bear Sebiwalrus Whiskyguzzler I
- Antal inlägg : 5700
Tycker att Severed Survival är deras bästa släpp låtmässigt och produktion.. Sedan kommer Mental Funeral.
Har dock itne lyssnat på Skitroligt eller Acts Of The Unspeakable än så länge.
Har dock itne lyssnat på Skitroligt eller Acts Of The Unspeakable än så länge.
Halonen666- FÄRS
- Antal inlägg : 2659
Fiend For Blood-EP'n är också riktigt bra! DiGiorgio är med och tillför lite lägre frekvenser!
Min systerson gillar dom som fan! Han är 5.
Hammerheart- The Banhammer
- Antal inlägg : 4278
Tycker inte Severed Survival är så värst thrash-inspirerad, för mig är det den renaste formen av döds faktiskt, så som jag föreställer mig den. Mental Funeral och Severed Survival är som Melissa och Don't Break The Oath för mig, den man lyssnar på är den bästa! Kan inte på något sätt överväga den ena före den andra.
pissmannen- Witchfinder General
- Antal inlägg : 327
rackarns synd om mig för jag har inte fastnat för dom ännu.
har en låt på ett blandband davve gjorde till mig och där duger det för lixom...det är ett blandband
vet inte om jag skulle kunna lyssna på det annars
har en låt på ett blandband davve gjorde till mig och där duger det för lixom...det är ett blandband
Sire-Nahvas- Fast Taker
- Antal inlägg : 2630
Sire-Nahvas skrev:rackarns synd om mig för jag har inte fastnat för dom ännu.
JAg får ta med när jag kommer på besök i örebro då
Halonen666- FÄRS
- Antal inlägg : 2659
Sida 1 av 10 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10
Sida 1 av 10
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet