Allmäna TV-serietråden.
+25
Karate-Molin
Countess
Xemtoth
pissmannen
M-Morbid
slothmachine
Halonen666
echo666
pompepg
Sire-Nahvas
Svartesmeden
Vargr
Scullicon
Snikich
Tompus
Stenberg
Monoliten
Wolvie
Hammerheart
Johan
Vitus
Svullet_Rektum
Naurbereth
Geten
Atlas Musclecore
29 posters
Sida 6 av 13
Sida 6 av 13 • 1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 11, 12, 13
Sv: Allmäna TV-serietråden.
Nej, för serien ska tydligen inte handla om skinheadkulturen, utan hur dom försöker anpassa sig till samhället typ. Om jag förstått det rätt. Dock ska den va mer våldsam än filmen var.Vitus skrev:hade ja ingen aning om. lär inte mäta sig med filmen dock!
Pappa Doom skrev:Kollade genom de tre avsnitten som släppts hitills igår kväll, det var riktigt bra! Självklart finns det lite Ivan Boring-karaktärer men ja, folk är ju fan idioter och behöver väl något de kan i alla fall försöka identifiera sig med.
- Spoiler:
Blev mest förbannad när han red in mot stan där, han har ju uppenbarligen inte sett sina zombiefilmer. Om han nu fått klart för sig att det är odöda vi snackar om, så borde man väl enkelt kunna räkna ut att det finns en hel armé av asen inne i en miljonstad. Men det ordnade sig fint ändå såklart. Stackars hest
Kollade på de igår, bra! Blev dock förbannad på hans jävla kärring! Vilken jävel.
Annars bra, längtar tills nästa när de nu kommer.
Vargr skrev:Varför har ingen sagt att This is England har blivit en tvserie?! Eller så har jag missat det. Någon som sett den? Är den bra?
Får spana in detta. Låter lite smått intressant.
pompepg- Antal inlägg : 567
Tycker The Walking Dead är kanon. Följer också Stargate Universe och Weeds.
Är inte bruden man ska bli förbannad på, är ju hans jäkla polare. Bara sett första avsnittet hittills, men gillar det. Kan också rekommendera serieböckerna!
Okej, fem avsnitt in på The Walking Dead och jag kan konstatera att serien suger.
IT SUUUUUUUUCKS!!!
Melodraman går mig på nerverna "I can't live with that! I can't live with that!" Shut the fuck up! Shut the fuck up!
Skådespelarinsatserna är ojämna. Vissa är bara generellt dåliga medan andra visar att de besitter lite talang och gör vad de kan. Men det är inte deras fel först och främst för att...
Manus är piss! Dialogen är så standard och tråkig att jag knappt uppfattar den. Förutom att någon hela tiden måste säga "I can't live with that!". FUCK! YOU!
Random karaktärer dör, de andra blir ledsna och jag kan inte bry mig mindre. Har ingen relation till de som dör för de har haft ungefär fem minuter scentid vardera, och i och med det känner jag inte de mer framträdande karaktärernas förlust trots att serien försöker hamra in det så mycket som möjligt med sin melodramatiska ton.
Nya karaktärer introduceras i varje avsnitt för att sedan försvinna i nästa. Om vi fått följa ett mindre gäng under en längre period hade vi lärt känna dem och kanske börjat gilla dem och sen blivit åtminstone en gnutta upprörda om någon av dem gick och blev uppäten. Men näää.
När det kommer till zombies är det kul för zombies är alltid kul men resten är ett misslyckande. Suck... kommer ändå fortsätta titta ett tag till. Ibland hör man att dåliga serier gör kovändningar och blir bra efter ett tag. När det liksom kommit igång. Detta kanske är ett sådant fall. Men att det gått fem avsnitt (fem långsamma, utdragna, tråkiga avsnitt btw, förutom avsnitt 2 som hade mycket inälvor *thumbs up*) och att jag inte bryr mig om vad som ska hända är ett dåligt tecken.
The Walking Dead är tråkig. Den är tråkig, den är tråkig, den är tråkig!
Phew... okej, nu har jag vädrat färdigt.
IT SUUUUUUUUCKS!!!
Melodraman går mig på nerverna "I can't live with that! I can't live with that!" Shut the fuck up! Shut the fuck up!
Skådespelarinsatserna är ojämna. Vissa är bara generellt dåliga medan andra visar att de besitter lite talang och gör vad de kan. Men det är inte deras fel först och främst för att...
Manus är piss! Dialogen är så standard och tråkig att jag knappt uppfattar den. Förutom att någon hela tiden måste säga "I can't live with that!". FUCK! YOU!
Random karaktärer dör, de andra blir ledsna och jag kan inte bry mig mindre. Har ingen relation till de som dör för de har haft ungefär fem minuter scentid vardera, och i och med det känner jag inte de mer framträdande karaktärernas förlust trots att serien försöker hamra in det så mycket som möjligt med sin melodramatiska ton.
Nya karaktärer introduceras i varje avsnitt för att sedan försvinna i nästa. Om vi fått följa ett mindre gäng under en längre period hade vi lärt känna dem och kanske börjat gilla dem och sen blivit åtminstone en gnutta upprörda om någon av dem gick och blev uppäten. Men näää.
När det kommer till zombies är det kul för zombies är alltid kul men resten är ett misslyckande. Suck... kommer ändå fortsätta titta ett tag till. Ibland hör man att dåliga serier gör kovändningar och blir bra efter ett tag. När det liksom kommit igång. Detta kanske är ett sådant fall. Men att det gått fem avsnitt (fem långsamma, utdragna, tråkiga avsnitt btw, förutom avsnitt 2 som hade mycket inälvor *thumbs up*) och att jag inte bryr mig om vad som ska hända är ett dåligt tecken.
The Walking Dead är tråkig. Den är tråkig, den är tråkig, den är tråkig!
Phew... okej, nu har jag vädrat färdigt.
Geten- Profeten Geten
- Antal inlägg : 4777
Vad bra, någon annan som tycker att det suger. Har aldrig haft så starka antipatier emot karaktärerna i en TV-serie....
Kan inte annat än att hålla med den större kontentan av det du har skrivit. Gillade första avsnittet själv, gav en bra premiss för vad som skulle komma (om än lite skakigt), men sedan dess har det blivit progressivt sämre för varje avsnitt.
Kan inte annat än att hålla med den större kontentan av det du har skrivit. Gillade första avsnittet själv, gav en bra premiss för vad som skulle komma (om än lite skakigt), men sedan dess har det blivit progressivt sämre för varje avsnitt.
Jag o PG drog o kollade på dem 4a första och jag tyckte att dem var rätt najs!
Jorden har gått under mer eller mindre zombies lever lite här o där o letar efter levande människor.
Aaaahh
Jorden har gått under mer eller mindre zombies lever lite här o där o letar efter levande människor.
Aaaahh
Halonen666- FÄRS
- Antal inlägg : 2659
Har äntligen något att titta på,
Merlin sesång tre, serien som verkade rätt B i början blir bara bättre och bättre..
Merlin sesång tre, serien som verkade rätt B i början blir bara bättre och bättre..
Naurbereth- Antal inlägg : 833
Ska så småningom börja glo på en brittisk serie vid namn "Spaced". Ska tydligen vara en rätt så rolig serie om jag fattat det rätt. Någon som sett?
Hammerheart- The Banhammer
- Antal inlägg : 4278
Nope!
Senaste avsnittet av The Walking Dead var faktiskt snäppet bättre än de tidigare. Fast ja, får se om det fortsätter lovande eller dippar igen.
/edit
Jaha, det var tydligen säsongsfinalen, och nästa säsong börjar i Oktober nästa år... Kul!
"On December 1, 2010, Deadline.com reported that Darabont had fired his writing staff, including executive producer Charles "Chic" Eglee, and plans to use freelance writers for the second season."
hehu
Senaste avsnittet av The Walking Dead var faktiskt snäppet bättre än de tidigare. Fast ja, får se om det fortsätter lovande eller dippar igen.
/edit
Jaha, det var tydligen säsongsfinalen, och nästa säsong börjar i Oktober nästa år... Kul!
"On December 1, 2010, Deadline.com reported that Darabont had fired his writing staff, including executive producer Charles "Chic" Eglee, and plans to use freelance writers for the second season."
hehu
hehuAtlas Musclecore skrev:"On December 1, 2010, Deadline.com reported that Darabont had fired his writing staff, including executive producer Charles "Chic" Eglee, and plans to use freelance writers for the second season."
Men skönt att någon som bestämmer insåg det vi insett.
Geten- Profeten Geten
Sista avsnittet av The Walking Dead var lite bättre men fortfarande avföring.
Men det är skitroligt när Rick drar ut sprinten på handgranaten, släpper spärren, får en konfunderad blick och ser ut att inte veta vad han ska göra härnäst. Springa, kanske? Nej, seriöst, spring iväg! Sen efter en evighet, i en sån situation i alla fall, kommer han på att han kanske borde springa och söka skydd. Idiot.
Men det är skitroligt när Rick drar ut sprinten på handgranaten, släpper spärren, får en konfunderad blick och ser ut att inte veta vad han ska göra härnäst. Springa, kanske? Nej, seriöst, spring iväg! Sen efter en evighet, i en sån situation i alla fall, kommer han på att han kanske borde springa och söka skydd. Idiot.
Geten- Profeten Geten
nu jäklar! tankar stephen king's nightmares and dreamscapes. läst lite om det och märkt att det gick på tv längesen men kollade aldrig upp det. verkar intressant. hoppas det är bra bara.
fick lite fnatt när ja börja kolla upp skräckserier så utöver den så väntar lite andra saker i nerladdningskön.
säsong 1 av spielberg's amazing stories, de första två säsongerna av the outer limits (originalserien, är den nyare versionen värd att kolla upp?) och sju säsonger av tales from the crypt.
är sjukt pepp inför detta eftersom jag aldrig sett några av dessa serier. ser nog mest fram emot tales from the crypt eftersom det är den man hört mest om/ser mest lovande ut.
någon som sett dessa? kan ni rekomendera nått annat värt?
fick lite fnatt när ja börja kolla upp skräckserier så utöver den så väntar lite andra saker i nerladdningskön.
säsong 1 av spielberg's amazing stories, de första två säsongerna av the outer limits (originalserien, är den nyare versionen värd att kolla upp?) och sju säsonger av tales from the crypt.
är sjukt pepp inför detta eftersom jag aldrig sett några av dessa serier. ser nog mest fram emot tales from the crypt eftersom det är den man hört mest om/ser mest lovande ut.
någon som sett dessa? kan ni rekomendera nått annat värt?
Californication är tillbaka.
Geten- Profeten Geten
Såg ett avsnitt av något jävla helvete som hette 7 Days eller något. NSA har uppfinnit en tidsmaskin som vänder tillbaka klockan sju dagar och kan skicka tillbaka en agent för att förhindra katastrofer som händer. Vad hade Picard sagt om detta???
Iaf, rätt schysst upplägg men utförandet är katastrof med pinsamma skådespelarinsatser och ruttet manus med tidsreseparadoxer en mellanstadieelev hade kunnat undvika. Huvudrollerna känns även som en budgetversion av Mulder och Scully.
Visst ska det tydligen vara lite lättsamt, men någon måtta får det vara!
Skit.
Iaf, rätt schysst upplägg men utförandet är katastrof med pinsamma skådespelarinsatser och ruttet manus med tidsreseparadoxer en mellanstadieelev hade kunnat undvika. Huvudrollerna känns även som en budgetversion av Mulder och Scully.
Visst ska det tydligen vara lite lättsamt, men någon måtta får det vara!
Skit.
Svullet_Rektum- Svullom Rektorum Absurdum
- Antal inlägg : 4534
Geten skrev:Californication är tillbaka.
Närapå den läskigaste tanten jag någonsin sett"Sue Collini, always gets the winnie"
"I want you to do me a solid, Runkle. I need you to blow this up my bum... You know, a tush toot."Vargr skrev:Geten skrev:Californication är tillbaka.Närapå den läskigaste tanten jag någonsin sett"Sue Collini, always gets the winnie"
Som hon sa. Tror hon hade knarkat sönder sin näsa. Men vi fick lära oss att man kan ta kokain på fler sätt än genom näsan. He he he he...
Geten- Profeten Geten
andra säsongen av bored to death är nu avklarad. fantastiskt varm och charmig serie. blir så nöjd av att se den. ser nu fram emot senaste säsongen av it's always sunny in philadelphia.
Börjat glo på en brittisk serie vid namn Misfits, jag gillar't.
http://www.imdb.com/title/tt1548850/
http://en.wikipedia.org/wiki/Misfits_(TV_series)
Nån annan som sett något av den?
http://www.imdb.com/title/tt1548850/
http://en.wikipedia.org/wiki/Misfits_(TV_series)
Nån annan som sett något av den?
Gäst- Gäst
Har glott igenom alla säsongen av Curb Your Enthusiasm nu flera gången alltså. GE MIG SÄSONG 8!!!!!!
Svartesmeden- Svampführern
- Antal inlägg : 745
Halvvägs in i Boardwalk Empire nu. Blir inspirerad att börja dricka whiskey och röka filterlösa cigaretter. Måste bara köpa hatt och kostym först.
slothmachine- Antal inlägg : 194
följde det på tv i ungefär tre eller fyra avsnitt. var coolt och snyggt som fan men tyckte tempot var lite slött. kanske borde fortsätta med det. steve buscemi är gud!
Jag hade nog förväntat mig lite högre tempo faktiskt, men jag tycker det fungerar ändå. Mer utrymme för att insupa atmosfären.
slothmachine- Antal inlägg : 194
Sida 6 av 13 • 1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 11, 12, 13
Sida 6 av 13
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet