Skitsnack of Steel
+21
Christless
savopipo
Xemtoth
Svullet_Rektum
Carrion
pissmannen
ElectricWizard
Monoliten
M-Morbid
Sictorment
MetalManiac87
Geten
Stenberg
Vitus
Sire-Nahvas
Jandelin
Bestial Death
ThrashDave
Naurbereth
Hammerheart
Atlas Musclecore
25 posters
Sida 2 av 7
Sida 2 av 7 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Sv: Skitsnack of Steel
Är det sångaren i Tokio Hotel som tog över positionen?
Geten- Profeten Geten
- Antal inlägg : 4777
Vart har du läst det någonstans?
Hammerheart- The Banhammer
- Antal inlägg : 4278
För att återknyta till Steelwing, så är i efterhand, men dom är jävligt bra. Sångaren kommer ifrån Sollentuna! Lokalpatriotism, hehe.
Det låter bra på skivan och det finns energi och glöd. Sången är beundransvärd, men inga direkta överraskningar. Som någon ovan sa, så lär dom ju bli bättre och bättre med tiden. Spelar man klassisk heavy metal kan det aldrig slå fel!
Det låter bra på skivan och det finns energi och glöd. Sången är beundransvärd, men inga direkta överraskningar. Som någon ovan sa, så lär dom ju bli bättre och bättre med tiden. Spelar man klassisk heavy metal kan det aldrig slå fel!
MetalManiac87- Antal inlägg : 88
jag hittade inget om det någonstans i alla fall...Witchryder skrev:Vart har du läst det någonstans?
EDIT
det gjorde jag visst. detta verkar inte lovande. vafan pysslar dom med?
Sire-Nahvas- Fast Taker
- Antal inlägg : 2630
Bill Steer från CARCASS har gått med i Angel Witch, om det är permanent vet man inte än!
Gäst- Gäst
Eviscerator skrev:Bill Steer från CARCASS har gått med i Angel Witch, om det är permanent vet man inte än!
Haha, ofan! Det var en aning oväntat
Sictorment- Antal inlägg : 930
Eviscerator skrev:Bill Steer från CARCASS har gått med i Angel Witch, om det är permanent vet man inte än!
Fan vad hårt!
Bestial Death- Antal inlägg : 782
Bestial Death skrev:Eviscerator skrev:Bill Steer från CARCASS har gått med i Angel Witch, om det är permanent vet man inte än!
Fan vad hårt!
Det är stenhårt!
Witchryder skrev: Jävlar asså... Det finns inget högre väsen, för då hade det väset gjort att jag fick växa upp under slutet på sjuttiotalet och början av åttiotalet, som en riktig mäniska. Fyfan vad jag inte passar in i 2000-talet alltså.
Känner igen mig i det!
M-Morbid- Antal inlägg : 1412
2000-talet suger på många sätt
Mjo, nog var det bättre förr alltid
Meh, tycker det är rätt så fint nu också!
/edit
Har lyssnat en hel del på Brocas Helm de senaste dagarna... Alltså, på sätt och vis är bandet en gåta! De spelar någon slags USPM, men samtidigt skiner en massa influenser ifrån Motörhead, Cirith Ungol och diverse NWOBHM igenom. Aldrig hört ett band som låter riktigt som dem. Riktigt jävla bra är det i vilket fall som helst, och texterna är riktigt bra. Blandas med over the top-grejer a la Manowar och klassisk fantasy lyrik. Enda grejen som inte riktigt klaffar är egentligen sången, men den har sin charm på sätt och vis i alla fall. Dock är basisten James Schumacher det som får mig att riktigt balla ur när jag drar igång en platta... Spelar i princip leads ibland, och ger ett djup till musiken under den klassiska twin guitar attacken som sällan hörs i den här typen av musik! Han har dessutom någon slags "mannerism "(kommer inte på det svenska ordet) som går att likna vid Lemmy. Bra grejer. Bra grejer.
My fingers played like hellfire
As I played the killing chord
The dragon screams and falls from sky
As if pierced by magic sword
/edit
Har lyssnat en hel del på Brocas Helm de senaste dagarna... Alltså, på sätt och vis är bandet en gåta! De spelar någon slags USPM, men samtidigt skiner en massa influenser ifrån Motörhead, Cirith Ungol och diverse NWOBHM igenom. Aldrig hört ett band som låter riktigt som dem. Riktigt jävla bra är det i vilket fall som helst, och texterna är riktigt bra. Blandas med over the top-grejer a la Manowar och klassisk fantasy lyrik. Enda grejen som inte riktigt klaffar är egentligen sången, men den har sin charm på sätt och vis i alla fall. Dock är basisten James Schumacher det som får mig att riktigt balla ur när jag drar igång en platta... Spelar i princip leads ibland, och ger ett djup till musiken under den klassiska twin guitar attacken som sällan hörs i den här typen av musik! Han har dessutom någon slags "mannerism "(kommer inte på det svenska ordet) som går att likna vid Lemmy. Bra grejer. Bra grejer.
My fingers played like hellfire
As I played the killing chord
The dragon screams and falls from sky
As if pierced by magic sword
Jofan, finns mycket nytt som också är bra!
Ja du sade att det är rätt fint nu på 2000-talet också, så jag höll med dig och var lite diplomatisk, haha.
Sällan jag fastnar för europeiska powerband även om jag är på rätt humör men jag gillar Keldian från Norge. Epic gullegull space music.
Ett plus i kanten till dem för att ha gjort en låt om Hyperion.
Geten- Profeten Geten
Förstår inte varför han sitter med solbrillor och keps... Han går ju inte på droger.
Hammerheart- The Banhammer
- Antal inlägg : 4278
Tydligen har de spelat in en väldigt bluesig version av Ace of Spades för någon reklamkampanj för någon fransk öl... Diggar't.
Reklamen:
Lite besviken över det där King Diamond-klippet förresten, hade förväntat mig mer information... Det mesta av det han sa har man redan listat ut genom att hänga på fanforumet. Men antar att alla inte gör det och tar del av den information som ges där.
Med Ö för det låter mycket ballare.
Geten- Profeten Geten
mow-tahr-hed. hur snabbt man säger det kan variera. alla vet ju att the heavy metal umlaut är för syns skull endast endå. Tröjan!
Sida 2 av 7 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Liknande ämnen
» Dödsmetall: Allmänt skitsnack
» Hard steel (Ny hårdrocks serie)
» Agent Steel återförenas med John Cyriis
» Hard steel (Ny hårdrocks serie)
» Agent Steel återförenas med John Cyriis
Sida 2 av 7
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet