Dödsmetall: Allmänt skitsnack
+18
Stenberg
Karate-Molin
pompepg
Sictorment
Svullet_Rektum
Geten
Xemtoth
Jandelin
slothmachine
M-Morbid
Bestial Death
Halonen666
Carrion
Vitus
Atlas Musclecore
ElectricWizard
Monoliten
Wolvie
22 posters
Sida 1 av 4
Sida 1 av 4 • 1, 2, 3, 4
Dödsmetall: Allmänt skitsnack
Kände för detta nu när jag började lyssna på Cattle Decapitation för första gången på länge. Detta band är fan all over the place men lyckas alltid knyta ihop det skitbra och jag tycker dom är asbra. Plus att deras sångare är den enda jag har hört som kan göra ett imponerande grisgurgel. På senaste skivan har dom blivit mer progressiva och även melodiska på vissa ställen. Att bandet är gnälliga veganer är väl det enda jag inte gillar men dom får tycka som dom vill och jag hör ändå inte texterna så why do I care. Sen måste man ju bara älska deras omslag:
Ventilera dina tankar här!
Ventilera dina tankar här!
Wolvie- Soulreaper
- Antal inlägg : 615
Sv: Dödsmetall: Allmänt skitsnack
Sjunger sångaren ens texterna då? Det är ju rätt vanligt med vocal patterns inom såna där band har ja fått för mig.
Monoliten- Grand Bear Sebiwalrus Whiskyguzzler I
- Antal inlägg : 5700
Jorå det gör han, det är inte alls mycket gurgel, mest bara vanligt growl men jag hör knappt ändå. Det är inte Devourmentsång.
Wolvie- Soulreaper
Köpte "To Serve Man" en gång i tiden men den sög fruktansvärt mycket. Det var inte alls något för mig
ElectricWizard- Antal inlägg : 254
Nä Cattle Decapitation har slagit mig som ett väldigt love/hate band. Jag har hört lika många säga att dom är skitbra som andra som säger att dom suger, medans ingen har sagt "nja dom är väl ok".
Wolvie- Soulreaper
Igår tankade jag ner och kollade på Dismember - Under Bloodred Skies och den blev definitivt godkänd. Lite besviken över att inte Of Fire fanns med, samt ingen låt från Hate Campaign (fast jag är väl rätt ensam om att gilla den plattan). Dock spelades det en massa tidigare material så det va najs. Det va inte riktigt samma vardagsgrabbar där som när jag såg dom, men här va det väl c:a 500 gånger mer pers i publiken så det är förståeligt. All in all så va det lätt värt att se, riktigt bra ljud va det också. Rekommenderas till alla som gillar svensk motorsågsdöds.
Wolvie- Soulreaper
http://www.myspace.com/desolatorswe
http://www.metal-archives.com/band.php?id=3540309740
Mille har jag hört folk nämna förut, men aldrig bandet förut... Vad är det för några jävlar ? Låter ju inte så jävla megainspirerat, men helt kompetent döds i varje fall!
http://www.metal-archives.com/band.php?id=3540309740
Mille har jag hört folk nämna förut, men aldrig bandet förut... Vad är det för några jävlar ? Låter ju inte så jävla megainspirerat, men helt kompetent döds i varje fall!
http://vimeo.com/12340636
riktigt jävla bra repulsionintervju ifrån maryland deathfest!
riktigt jävla bra repulsionintervju ifrån maryland deathfest!
http://www.myspace.com/thecrownonlineswe
Jonas Stålhammar är tydligen nya vokalisten i det återuppståndna The Crown. Tycker fan det låter bra, det nya. Har väl hört lite av det gamla för typ 6 år sedan så minns inte riktigt vad jag tycker om det... Aja!
Tråden borde heta "Dösnack" förresten, haha.
Sitter annars och lyssnar på At The Gates - The Fire in the Sky is Ours. Bra platta.
Jonas Stålhammar är tydligen nya vokalisten i det återuppståndna The Crown. Tycker fan det låter bra, det nya. Har väl hört lite av det gamla för typ 6 år sedan så minns inte riktigt vad jag tycker om det... Aja!
Tråden borde heta "Dösnack" förresten, haha.
Sitter annars och lyssnar på At The Gates - The Fire in the Sky is Ours. Bra platta.
Jaså The Crown har dragit igång igen? Fan va trrrrrrrrrevligt!
Monoliten- Grand Bear Sebiwalrus Whiskyguzzler I
- Antal inlägg : 5700
At The Gates ska köra ett reuniongig på Metaltown 2011. Verkar vara ganska fräsch nyhet. Hade varit kul att se live. Första skivan är given iaf!
Carrion- Antal inlägg : 5778
Någon som känner till lite döds med ett sound likt det Morbid hade?
Atlas Musclecore skrev: Få höra lite Grotesque istället!
Enda anledningen varför jag kommer dra dit om fallet skulle vara så
Halonen666- FÄRS
- Antal inlägg : 2659
Någon som har lyssnat på senaste Hail of Bullets? Den första plattan var lite si-så, men om jag kollar på metal-archives så verkar den senaste ha fått lite mer positiv kritik. Tänkte bara pejla läget här!
Atlas Musclecore skrev:Någon som har lyssnat på senaste Hail of Bullets? Den första plattan var lite si-så, men om jag kollar på metal-archives så verkar den senaste ha fått lite mer positiv kritik. Tänkte bara pejla läget här!
Jag tycker att första plattan var rätt ball. Om det nu är så som folk säger, att den nya är bättre, så borde den helt klart kollas in. Jag hoppas i alla fall på att få fanskapet i julklapp!
Bestial Death- Antal inlägg : 782
Atlas Musclecore skrev:Någon som har lyssnat på senaste Hail of Bullets? Den första plattan var lite si-så, men om jag kollar på metal-archives så verkar den senaste ha fått lite mer positiv kritik. Tänkte bara pejla läget här!
On Divine Winds är riktigt bra! Van Drunen levererar än en gång.
Såg nyligen på Myspace att tyska Morgoth är igång igen! Underbart bra band förutom sista skivan som man kan slänga i soptunnan direkt.
Carrion- Antal inlägg : 5778
Vore gött att få se At The Gates live, men man skulle ha varit på releasepartyt av boken "Swedish Death Metal" då Grotesque lirade där!
Känner igen en som faktiskt lirade där, utan att skryta.
Känner igen en som faktiskt lirade där, utan att skryta.
M-Morbid- Antal inlägg : 1412
DISMA
Ny låt från kommande fullängdaren, Towards The Megalith. Inget trams här inte.
slothmachine- Antal inlägg : 194
Någon mer än jag här som såg Deicide spelning igår på Metaltown? riktigt bra var spelningen.
Tydligen släpper Invidious en EP som ska finnas tillgänglig på Hell's Pleasure. "In Death" heter'n. Antar att det är nytt material och grejer då!
Det var på tiden! Fan väntat i evigheter på ett släpp under Invidious namnet. Tagit lite lång tid, men tror fan det kan bli skitbra!
Xemtoth- Aspect of Albert
- Antal inlägg : 3977
En EP, så antar att vi kan vänta oss fyra spår eller något i den stilen?
Sida 1 av 4 • 1, 2, 3, 4
Liknande ämnen
» Melodisk dödsmetall
» Skitsnack of Steel
» Allmänt - Böcker
» Doom: Allmänt getsnack
» Black Metal: Allmänt
» Skitsnack of Steel
» Allmänt - Böcker
» Doom: Allmänt getsnack
» Black Metal: Allmänt
Sida 1 av 4