Allmänt - Böcker
+7
Sire-Nahvas
Carrion
Countess
Scullicon
pompepg
Atlas Musclecore
Hammerheart
11 posters
Sida 1 av 2
Sida 1 av 2 • 1, 2
Allmänt - Böcker
Tänkte vi kunde ha en tråd där man pratar allmänt om olika böcker helt enkelt, verkade praktiskt...
Nåväl, tänkte själv få tag i några Moorcock böcker eller den nya biografin av Hunter S Thompson. Den är tydligen skriven av en annan Gonzojournalist, det verkar ju rätt intressant i så fall.
Nåväl, tänkte själv få tag i några Moorcock böcker eller den nya biografin av Hunter S Thompson. Den är tydligen skriven av en annan Gonzojournalist, det verkar ju rätt intressant i så fall.
Gäst- Gäst
Sv: Allmänt - Böcker
Biografier är kul att läsa, så länge det är en intressant person som är i fokus! På novellväg gillar jag Dean Koontz rätt mycket! Oscar Wilde skrev fan ta mig rätt schyssta grejer också, trots att han var en kvinna trapped in a mans body.
Hammerheart- The Banhammer
- Antal inlägg : 4278
Dean Koontz har kul idéer som han inte alltid genomför särskilt bra. De tidigare böckerna i hans karriär tar ju de senare som är väldigt run of the mill i alla fall...
Håller på med diverse biografier. Robert Gustafsson, Ron Jeremy och Jenna Jameson är de som är igång just nu.
Biografier är i princip det enda jag klarar av att läsa, tröttnar oftast ganska fort på annat.
Biografier är i princip det enda jag klarar av att läsa, tröttnar oftast ganska fort på annat.
pompepg- Antal inlägg : 567
Dean Koontz har jag läst en hel del av, fast mest de från senare 80tal och en bit in på nittiotalet, en del av dem som Watchers, Phantoms mm. var riktigt bra. Men efter att jag läste Isfällan från typ 95 eller något så har jag inte kollat över de senare alls.
Scullicon- Antal inlägg : 1392
Atlas Musclecore skrev:Du är ett barn av din tid.
Äru rädd för ditt eget barn, lilla mamma?
Gäst- Gäst
tänder alla ljusen
Scullicon- Antal inlägg : 1392
Någon som har ''Are You Morbid?'' av Tom Warrior eller ''Only Death Is Real'' som man kanske skulle kunna få låna?
Countess- Antal inlägg : 1265
Ingen i närheten av dig.
Beställ skiten.
Beställ skiten.
Carrion- Antal inlägg : 5778
det lär ju vara värt det
Sire-Nahvas- Fast Taker
- Antal inlägg : 2630
Exakt!
Ska ta och göra det själv snart också. Velat läsa den ett tag.
Ska ta och göra det själv snart också. Velat läsa den ett tag.
Ska dra igång med Metro 2033 så snart jag är klar med Song of Susannah.
Svullet_Rektum- Svullom Rektorum Absurdum
- Antal inlägg : 4534
Är fasst i kurslitteraturen just nu som rör Lunds spetälske hospital, inte de roligaste av ämnen men efter två-tre sidor till på uppsatsen sen ska jag fortsätta med tredje delen i A song of Ice and Fire serien - "A storm of Swords".
Fick "A dance with dragons" i julklapp så kan knappt vänta på att få börja med den
Fick "A dance with dragons" i julklapp så kan knappt vänta på att få börja med den
Naurbereth- Antal inlägg : 833
Oooh spetälska och sjukhus, det låter ju riktigt intressant. Alla gamla medicinska knep och knåp väcker alltid ett visst intresse hos en annan. Fast psykhusen är ännu bättre, fi fan vad man gottar sig i alla knepiga behandlingar och symptom.
Gäst- Gäst
Tja vi skulle välja att skriva något hamnar under kategorin Skåne under medeltiden vilket gjorde att man som icke -Skåning fick hjälp att välja ämne. Tolkar gravskick/gravfynd från hospitalets gravningsplats eftersom att den ska vara skriven från ett arkeologiskt perspektiv ^^
Kul att läsa lite sådär om sjukdomar, men vad som är ännu roligare är faktiskt ben . Osteologi böcker är riktigt intressanta, att rekommendera är "Åderförkalkning och Portvinstår" av Caroline Arcini
Kul att läsa lite sådär om sjukdomar, men vad som är ännu roligare är faktiskt ben . Osteologi böcker är riktigt intressanta, att rekommendera är "Åderförkalkning och Portvinstår" av Caroline Arcini
Naurbereth- Antal inlägg : 833
Fick låna ''Blod, Eld, Död'' av en polare. Schysst att han lät mig läsa den innan han gjorde det själv.
Slängde iväg en beställning på God Is Not Great av Christopher Hitchens.
Ska bli jävligt intressant läsning!
Ska bli jävligt intressant läsning!
Fantastiskt att man IGEN får mail om att ordern avbrutits för att varan är slut... som inte nämndes någonstans på sidan...
Hitchens får vänta ett tag till.
Hitchens får vänta ett tag till.
Köpte precis ''Only Death is Real'' om Hellhammer och ''Four Past Midnight'' av Steven King (novellsamling som innehåller Secret Window, Secret Garden som jag velat läsa sen jag sett filmen). Gick på 300 spänn inklusive frakt från England. Ganska rimligt tycker jag.
EDIT: Beställde från Amazon menar jag.
EDIT: Beställde från Amazon menar jag.
låter fint. är intresserad av att veta hur pretentiöst skriven boken om hellhammer är. om det är i rimlig grad så kanske man plockar upp den.
Fick böckerna i torsdags. Visste att Steven King boken var billig men 10 öre var ganska mycket billigare än vad trott, begagnat original i väldigt bra skick. Hellhammer biografin var sjukt saftig med massa bilder och stor som ett jävla hus. Blir trevlig läsning!
Oj fan, det lät ju intresant! Själv var jag och lånade Dvärgen av Pär Lagerkvist idag på biblioteket. Har hört att den ska vara rätt...speciell.
Svartesmeden- Svampführern
- Antal inlägg : 745
Sida 1 av 2 • 1, 2
Liknande ämnen
» Dödsmetall: Allmänt skitsnack
» allmänt: PC/Konsol-spel
» Doom: Allmänt getsnack
» Black Metal: Allmänt
» allmänt: PC/Konsol-spel
» Doom: Allmänt getsnack
» Black Metal: Allmänt
Sida 1 av 2