Repulsive lägger ner...
+11
Svartesmeden
Svullet_Rektum
Halonen666
Bestial Death
Vitus
Tompus
pompepg
Xemtoth
Hammerheart
Vargr
Atlas Musclecore
15 posters
Sida 1 av 2
Sida 1 av 2 • 1, 2
Repulsive lägger ner...
... den fysiska butiken och blir enbart online-baserad istället. Tydligen gick det inte ihop med intäkter + hyra, och Peter hade inte kunnat ta ut lön på ett halvår etc. så det var tyvärr illa tvunget.
Det verkar som att de kommer ha öppet en sista dag på Måndag med 25% rea på 99% av allt de har i lager. Jag kommer dra dit i alla fall!
I alla fall, sorgligt för Stockholm och hårdrocksscenen i Sverige i allmänhet tycker jag.
Det verkar som att de kommer ha öppet en sista dag på Måndag med 25% rea på 99% av allt de har i lager. Jag kommer dra dit i alla fall!
I alla fall, sorgligt för Stockholm och hårdrocksscenen i Sverige i allmänhet tycker jag.
Sv: Repulsive lägger ner...
Tur att man fortfarande har Kompakt Disk, då.
Hammerheart- The Banhammer
- Antal inlägg : 4278
Fan va muggigt..
Xemtoth- Aspect of Albert
- Antal inlägg : 3977
Ahh sugigt...Han aldrig besöka butiken, men jävligt tråkigt att höra
pompepg- Antal inlägg : 567
Fan va sorgligt. Blev typ förälskad i butiken när jag var in där för någon vecka sedan!
Tompus- Antal inlägg : 657
men de är ju kassa på att uppdatera onlinebutiken säger de ju själva, kanske går bättre nu iofs men det här lät ju inte så bra.
Riktigt tråkiga nyheter...
Men som sagt, man får väl hoppas att de sköter webbutiken bättre nu då, för man har ju inte direkt haft någon bra erfarenhet av den tidigare...
Men som sagt, man får väl hoppas att de sköter webbutiken bättre nu då, för man har ju inte direkt haft någon bra erfarenhet av den tidigare...
Bestial Death- Antal inlägg : 782
Tur att man har Repeat Records här då isåfall. Kul att man fick besöka butiken någon gång också.
Gäst- Gäst
Hann bara att besöka Repulsive en gång..
Aja sånt händer väll att man måste lägga ner.. Får hoppas att onlinebutiken kommer hålla i sig!
Aja sånt händer väll att man måste lägga ner.. Får hoppas att onlinebutiken kommer hålla i sig!
Halonen666- FÄRS
- Antal inlägg : 2659
Är ju sagt att de ska fokusera ännu mer på underground-grejer och mindre skivbolag, så det kan nog bli bra på ett annat sätt.
Aldrig varit där inne, men hellre detta än att de måste sälja massa mainstreamskit.
Jämför med alla fina gamla rollspels- och Warhammerbutiker i Sverige som måste paniksälja PC- och konsolspel för att gå runt.
Jämför med alla fina gamla rollspels- och Warhammerbutiker i Sverige som måste paniksälja PC- och konsolspel för att gå runt.
Svullet_Rektum- Svullom Rektorum Absurdum
- Antal inlägg : 4534
I guess, men de sålde en del mainstream också, men är väl kanske för det bästa att de kan lägga ännu större fokus på mer underground-grejer.
Var i alla fall där idag, sa adjö till Peter och köpte lite grejer bara för att... Även om jag egentligen inte har råd, brände 605:-. Blev enbart vinyler, och följande blev det:
Rainbow - Rising (Back on Black, blodröd vinyl, lite kul att ha)
Desaster - Zombie Ritual / Devil's Sword (Rolig form på den, ska man få höra deras cover på Zombie Ritual med Reifert på vox så fort jag har tid att sätta mig ner vid vinylspelaren i vardagsrummet och lyssna!)
Burzum - Burzum/Aske (Fan bästa, måste ha på LP även om det är nypress)
Griftegård & Count Raven-splitten.
The Devil's Blood - The Graveyard Shuffle
Arckanum - någon EP, minns inte vilken, haha
Var i alla fall där idag, sa adjö till Peter och köpte lite grejer bara för att... Även om jag egentligen inte har råd, brände 605:-. Blev enbart vinyler, och följande blev det:
Rainbow - Rising (Back on Black, blodröd vinyl, lite kul att ha)
Desaster - Zombie Ritual / Devil's Sword (Rolig form på den, ska man få höra deras cover på Zombie Ritual med Reifert på vox så fort jag har tid att sätta mig ner vid vinylspelaren i vardagsrummet och lyssna!)
Burzum - Burzum/Aske (Fan bästa, måste ha på LP även om det är nypress)
Griftegård & Count Raven-splitten.
The Devil's Blood - The Graveyard Shuffle
Arckanum - någon EP, minns inte vilken, haha
Trodde de skulle stänga den här veckan, men tydligen har de öppet tills den 15-20:e Oktober någon gång... Så det är ju bara att klippa till med 25% rabatt fram tills dess om man har lite extra kosing.
Går att beställa också om man har lust, men då måste man skicka mail och inte beställa via webshoppen. (Däremot kan man ju se sortimentet där fortfarande)
Kom ner hit nästa helg så festar vi och drar på Repulsive! Även om de inte har så jävla mycket kvar nu.
Helgen innan tentorna nästa helg D: Hur länge till är det innan dom slår igen för gott?
Nästa vecka är den sista veckan vad jag har hört. Kanske att de har öppet på måndagen den 25:e... Kontraktet på lokalen löper månaden ut, men jag antar att de sista dagarna läggs ner på att flytta iväg allt i affären, flyttstäda osv.
Fan vad trist. Det är ju halva grejen att stå inne i en affär och pilla lite på skivorna.
Svartesmeden- Svampführern
- Antal inlägg : 745
Förmodligen kommer det nog enbart vara du och jag som förstår det, Smedis.
Hammerheart- The Banhammer
- Antal inlägg : 4278
Sida 1 av 2 • 1, 2
Sida 1 av 2
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet