Metalforum Exiles
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Skolfrågan

+12
Xemtoth
Hammerheart
Evilkillerrrrrr
Naurbereth
patologen
Karate-Molin
Monoliten
Geten
Atlas Musclecore
Svullet_Rektum
Peggyfier
Stenberg
16 posters

Sida 3 av 4 Föregående  1, 2, 3, 4  Nästa

Gå ner

Skolfrågan - Sida 3 Empty Sv: Skolfrågan

Inlägg av Monoliten fre 11 feb - 15:07:28

Ser inte vad det skulle göra för nytta av att tvinga iväg alla ungdomar att leka krig i skogen, klart det ökar disciplin och grejer, men jag tror inte det är lösningen på alla problem. Tycker man ska blicka framåt och försöka hitta på något nytt istället för att ta flera steg tillbaka.
Monoliten
Monoliten
Grand Bear Sebiwalrus Whiskyguzzler I
Grand Bear Sebiwalrus Whiskyguzzler I

Antal inlägg : 5700
Join date : 10-01-30
Age : 35
Ort : Vermelandia

Till överst på sidan Gå ner

Skolfrågan - Sida 3 Empty Sv: Skolfrågan

Inlägg av Hammerheart fre 11 feb - 15:11:44

Klart det inte löser alla problem. Men med tanke på den dysfunktionella trenden våran generation banar väg för... Ja, folk hade helt enkelt mått bättre av att "leka krig i skogen", folket hade fått självförtroende och civilkurage (något som är i princip helt obefintligt i våran generation).

Frågar du mig, tycker jag försvarsmakten skulle ha varit en milis, som i Schweiz, där näst intill alla män har ett gevär och en uniform liggandes hemma, redo att plockas fram när ryssen kommer!

Men nu glider vi ur ämnet. Men absolut bör nästan alla män vara skyldiga till att genomgå värnplikten i Sverige!

Tillägger: Utveckling är inte alltid nödvändigtvis någonting bra.
Hammerheart
Hammerheart
The Banhammer

Antal inlägg : 4278
Join date : 10-02-05
Ort : Kristianstad/Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Skolfrågan - Sida 3 Empty Sv: Skolfrågan

Inlägg av M-Morbid fre 11 feb - 17:09:39

Witchrder: Haha, ja kan hålla med om att Bamse går på steroidhonung men nu snackar vi om det jag citerade honom och inte hans honungsberoende!

Tcker ändå inte att strk inte gör någon snäll, men alla har vi olika ideal. Håller mer med om Pappa Doom som tycker att vi borde blicka framåt. Men ja, utveckling är inte heller nödvändigtvis lltid någonting bra, men beror på inom vilket område.

M-Morbid

Antal inlägg : 1412
Join date : 10-09-12
Age : 33
Ort : Hedemora

Till överst på sidan Gå ner

Skolfrågan - Sida 3 Empty Sv: Skolfrågan

Inlägg av Hammerheart fre 11 feb - 17:27:55

Tja, jag kan ju knappast påstå att den kulturella utveckling västvärlden har genomlidit de senaste 20 åren direkt har varit en s.k "positiv" utveckling.
Hammerheart
Hammerheart
The Banhammer

Antal inlägg : 4278
Join date : 10-02-05
Ort : Kristianstad/Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Skolfrågan - Sida 3 Empty Sv: Skolfrågan

Inlägg av M-Morbid fre 11 feb - 17:29:59

Nä, kanske inte just på det området då.

M-Morbid

Antal inlägg : 1412
Join date : 10-09-12
Age : 33
Ort : Hedemora

Till överst på sidan Gå ner

Skolfrågan - Sida 3 Empty Sv: Skolfrågan

Inlägg av Hammerheart fre 11 feb - 17:53:41

Se det såhär också. När du uppfostrar en hundvalp till att bli rumsren... Vad gör du då liksom? Ska kanske inte jämföra ungar med hundvalpar, men du förstår principen! Skiter valpdjäveln inomhus trycker du ju trynet i skiten liksom!
Hammerheart
Hammerheart
The Banhammer

Antal inlägg : 4278
Join date : 10-02-05
Ort : Kristianstad/Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Skolfrågan - Sida 3 Empty Sv: Skolfrågan

Inlägg av M-Morbid fre 11 feb - 17:55:26

Fattar vad du menar, fattar vad du menar. Fast hade nog tagit hundvalpen i nackskinnet!

M-Morbid

Antal inlägg : 1412
Join date : 10-09-12
Age : 33
Ort : Hedemora

Till överst på sidan Gå ner

Skolfrågan - Sida 3 Empty Sv: Skolfrågan

Inlägg av Monoliten fre 11 feb - 18:01:37

Utveckling är nästan alltid bra skulle jag säga, man kan alltid försöka bli bättre på saker och ting, speciellt i människans fall, finns hur mycket som helst att förbättra. Konservatism är så värdelöst att det finns fan inte.
Monoliten
Monoliten
Grand Bear Sebiwalrus Whiskyguzzler I
Grand Bear Sebiwalrus Whiskyguzzler I

Antal inlägg : 5700
Join date : 10-01-30
Age : 35
Ort : Vermelandia

Till överst på sidan Gå ner

Skolfrågan - Sida 3 Empty Sv: Skolfrågan

Inlägg av M-Morbid fre 11 feb - 18:05:46

Ja, att hålla fast vid vissa saker för all framtid funkar ju inte alltså.

M-Morbid

Antal inlägg : 1412
Join date : 10-09-12
Age : 33
Ort : Hedemora

Till överst på sidan Gå ner

Skolfrågan - Sida 3 Empty Sv: Skolfrågan

Inlägg av Hammerheart fre 11 feb - 18:12:28

Å andra sidan så är ju utveckling inte alltid så positivt att hålla sig fast vid heller. Vi har spenderat de senaste generationerna genom att göra det lättare för oss själva. På 70-talet levde de flesta människor i Sverige under bra omständigheter. I princip ALLA hade en bostad. Då handlade ingenting om att köpa fina ipods och nya bögkläder osv. Men fan ta mig, ett hem hade du alltid minsann, och ett arbete kunde du fan ta mig fixa! Men sedan gled ju konsumtionskulturen in i bilden och såg till att människans sinne försvagades och vi skulle helt plötsligt tro på vartenda jävla negerpiss vi hörde! Numer prioriterar man det faktum att man kan kunna köpa den senaste astuffa iphonen, snarare än att se till att man har kapacitet att klara sig själv, och att visa solidaritet för sina medmänniskor! Den fria marknaden leder först och främst till förödelse för människans mentalitet. Vi tar oss själva för givet!

Vad det gäller hundvalparna, kan jag berätta för dig att min syster arbetar med att föda upp hundar, och har gjort så sedan jag var ung! Jag har helt enkelt lärt mig en del om hunduppfödande i mina dagar! Inte för att det är någon som helst form av tävling. Men jag kan med gott samvete säga att jag vet hur man gör en hund rumsren och disciplinerad på ett funktionellt sätt.
Hammerheart
Hammerheart
The Banhammer

Antal inlägg : 4278
Join date : 10-02-05
Ort : Kristianstad/Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Skolfrågan - Sida 3 Empty Sv: Skolfrågan

Inlägg av M-Morbid fre 11 feb - 18:16:35

Witchryder skrev:Å andra sidan så är ju utveckling inte alltid så positivt att hålla sig fast vid heller. Vi har spenderat de senaste generationerna genom att göra det lättare för oss själva. På 70-talet levde de flesta människor i Sverige under bra omständigheter. I princip ALLA hade en bostad. Då handlade ingenting om att köpa fina ipods och nya bögkläder osv. Men fan ta mig, ett hem hade du alltid minsann, och ett arbete kunde du fan ta mig fixa! Men sedan gled ju konsumtionskulturen in i bilden och såg till att människans sinne försvagades och vi skulle helt plötsligt tro på vartenda jävla negerpiss vi hörde! Numer prioriterar man det faktum att man kan kunna köpa den senaste astuffa iphonen, snarare än att se till att man har kapacitet att klara sig själv, och att visa solidaritet för sina medmänniskor! Den fria marknaden leder först och främst till förödelse för människans mentalitet. Vi tar oss själva för givet!

Vad det gäller hundvalparna, kan jag berätta för dig att min syster arbetar med att föda upp hundar, och har gjort så sedan jag var ung! Jag har helt enkelt lärt mig en del om hunduppfödande i mina dagar! Inte för att det är någon som helst form av tävling. Men jag kan med gott samvete säga att jag vet hur man gör en hund rumsren och disciplinerad på ett funktionellt sätt.

Ja, förstnämnda upplever jag också, samhället har tammejfan blivit mer materialistiskt.
Det andra: vi har väl alla våra metoder!

M-Morbid

Antal inlägg : 1412
Join date : 10-09-12
Age : 33
Ort : Hedemora

Till överst på sidan Gå ner

Skolfrågan - Sida 3 Empty Sv: Skolfrågan

Inlägg av Hammerheart fre 11 feb - 18:18:06

Det förstnämnda: Ja, samhället har gått åt helvete
Det andra: Den ena metoden har visat sig mer effektiv än den andre. Då hundar har minimal känsel i nackskinnet.
Hammerheart
Hammerheart
The Banhammer

Antal inlägg : 4278
Join date : 10-02-05
Ort : Kristianstad/Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Skolfrågan - Sida 3 Empty Sv: Skolfrågan

Inlägg av M-Morbid fre 11 feb - 18:22:06

I hear you, I hear you.

M-Morbid

Antal inlägg : 1412
Join date : 10-09-12
Age : 33
Ort : Hedemora

Till överst på sidan Gå ner

Skolfrågan - Sida 3 Empty Sv: Skolfrågan

Inlägg av Hammerheart fre 11 feb - 18:23:43

Allting grundar sig helt enkelt i att vi alla är för mjuka hela tiden, och känner en plikt till att känna sympati för andra människor... Varför inte forma dem i en hård verklighet så de lättare kan anpassa sig för det om komma skall? Varför måste vi se alla som nallebjörnar hela tiden?
Hammerheart
Hammerheart
The Banhammer

Antal inlägg : 4278
Join date : 10-02-05
Ort : Kristianstad/Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Skolfrågan - Sida 3 Empty Sv: Skolfrågan

Inlägg av M-Morbid fre 11 feb - 18:26:10

Ja, det är frågan! Handlar väl om balans skulle jag säga, gäller att kunna se vissa saker som en nallebjörn (tycker jag) men samtidigt vara bestämd, men alla har vi olika ideal.

M-Morbid

Antal inlägg : 1412
Join date : 10-09-12
Age : 33
Ort : Hedemora

Till överst på sidan Gå ner

Skolfrågan - Sida 3 Empty Sv: Skolfrågan

Inlägg av Hammerheart fre 11 feb - 19:07:43

Tja, vi får ju anpassa oss efter hur världen ser ut idag. Och göra vår framtida arbetskraft till något som helt enkelt kan stå ut med det och stå upp för sig själva! Allting ska inte hela tiden handla om att gömma sig bakom myndigheter! Klart som fan vi ska aga barnen i skolan med linjaler och korta kjolar!
Hammerheart
Hammerheart
The Banhammer

Antal inlägg : 4278
Join date : 10-02-05
Ort : Kristianstad/Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Skolfrågan - Sida 3 Empty Sv: Skolfrågan

Inlägg av M-Morbid fre 11 feb - 21:19:27

Oh, linjaler och korta kjolar är ju sexigt, då är jag på!

M-Morbid

Antal inlägg : 1412
Join date : 10-09-12
Age : 33
Ort : Hedemora

Till överst på sidan Gå ner

Skolfrågan - Sida 3 Empty Sv: Skolfrågan

Inlägg av Carrion fre 11 feb - 23:13:19

M-Morbid skrev:Oh, linjaler och korta kjolar är ju sexigt, då är jag på!

Hahaha, får väl hålla med om det! Wink
Carrion
Carrion

Antal inlägg : 5778
Join date : 10-03-10
Age : 32
Ort : Isle Of Avalon

Till överst på sidan Gå ner

Skolfrågan - Sida 3 Empty Sv: Skolfrågan

Inlägg av Hammerheart lör 12 feb - 10:28:24

Hot for Teacher liksom!

Dessutom tycker jag absolut att vi ska ha skoluniformer också! För då tror inte ungdjävlarna att de är något! Mobbning minskar dessutom också!
Hammerheart
Hammerheart
The Banhammer

Antal inlägg : 4278
Join date : 10-02-05
Ort : Kristianstad/Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Skolfrågan - Sida 3 Empty Sv: Skolfrågan

Inlägg av Monoliten lör 12 feb - 11:43:53

Mobbare letar inte offer efter kläder enligt vad jag upplevt, de söker sig som värmesökande missiler efter annorlunda eller "svaga" individer och mosar dem. Vill man göra ett vettigt krafttag mot mobbare så avliva asen, slaktmask och saken är biff. Jävligt rimligt om man tänker efter.
Monoliten
Monoliten
Grand Bear Sebiwalrus Whiskyguzzler I
Grand Bear Sebiwalrus Whiskyguzzler I

Antal inlägg : 5700
Join date : 10-01-30
Age : 35
Ort : Vermelandia

Till överst på sidan Gå ner

Skolfrågan - Sida 3 Empty Sv: Skolfrågan

Inlägg av Gäst lör 12 feb - 20:23:04

Pappa Doom skrev:Mobbare letar inte offer efter kläder enligt vad jag upplevt, de söker sig som värmesökande missiler efter annorlunda eller "svaga" individer

Jo det stämmer.

För det andra, likt alla människor så utsätter barn andra för mobbning då det är en naturlig handling av ett flockdjur att utesluta individer som inte passar med flocken.
Att somliga ger efter dessa "instinkter", om man så vill kalla det, är inget man kan direkt förändra. Man kommer aldrig kunna få alla människor att respektera varandra, utan den enda man kan förändra är sig själv.
Sen klart att skolan ska gripa in, men det brukar ju inte vara så lätt och det är riktigt illa att det är så.

Angående skoluniformer:
Varför ska inte ungar få ha självförtroende eller en känsla av individualitet David? Är det på något sätt fel?
Anar att denna tråden är på något sätt för oseriös.

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Skolfrågan - Sida 3 Empty Sv: Skolfrågan

Inlägg av Hammerheart sön 13 feb - 18:48:58

Det är DOCK ett faktum att mobbning förekommer mindre i skolor där det är krav på skoluniform som med skolor utan! Dessutom blir ju klyftorna mellan människorna mindre. Allt "varför har du så fattiga kläder, är dina föräldrar luffare?" osv. försvinner ju!

Inte ett dugg fel med att ungdomar ska känna sig individuella osv. Men det handlar om att disciplinera vår framtida arbetskraft och försäkra oss om att de kan funka lika bra i enhet, så som individer. Bara för att du har samma tyg på kroppen som någon annan, gör det dig inte alls till en annan människa, eller?
Hammerheart
Hammerheart
The Banhammer

Antal inlägg : 4278
Join date : 10-02-05
Ort : Kristianstad/Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Skolfrågan - Sida 3 Empty Sv: Skolfrågan

Inlägg av M-Morbid sön 13 feb - 18:51:37

Håller med. Kläderna gör inte nödvändigtvis mannen, man är inte som någon annan bara för att man är klädd lika.

M-Morbid

Antal inlägg : 1412
Join date : 10-09-12
Age : 33
Ort : Hedemora

Till överst på sidan Gå ner

Skolfrågan - Sida 3 Empty Sv: Skolfrågan

Inlägg av Gäst mån 14 feb - 16:18:56

Eftersom jag ger blanka fan i vår framtida arbetskraft, människor i enhet, eller arbetssamhället egentligen så känns det som att jag inte borde fortsätta argumentera.

Jag bryr mig inte, punkt.

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Skolfrågan - Sida 3 Empty Sv: Skolfrågan

Inlägg av Svullet_Rektum mån 14 feb - 17:34:31

Witchryder skrev:Det är DOCK ett faktum att mobbning förekommer mindre i skolor där det är krav på skoluniform som med skolor utan! Dessutom blir ju klyftorna mellan människorna mindre. Allt "varför har du så fattiga kläder, är dina föräldrar luffare?" osv. försvinner ju!


Haru källa påre?
Svullet_Rektum
Svullet_Rektum
Svullom Rektorum Absurdum

Antal inlägg : 4534
Join date : 10-02-04
Age : 34
Ort : Wastelands

Till överst på sidan Gå ner

Skolfrågan - Sida 3 Empty Sv: Skolfrågan

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 3 av 4 Föregående  1, 2, 3, 4  Nästa

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet