Senast sedda film
+30
Pava
Countess
Metaltrash
slothmachine
AdverseSphere
Halonen666
patologen
Karate-Molin
Naurbereth
Sire-Nahvas
Svartesmeden
Xemtoth
Bestial Death
M-Morbid
Tompus
Antagonist
Johan
Vargr
pissmannen
Stenberg
Sictorment
Carrion
Hammerheart
Svullet_Rektum
Snikich
Atlas Musclecore
Monoliten
BIFFonen 666
Vitus
Geten
34 posters
Sida 3 av 40
Sida 3 av 40 • 1, 2, 3, 4 ... 21 ... 40
Sv: Senast sedda film
Ja, han har väl varit aktiv sen 40-50-talet eller något?
Svullet_Rektum- Svullom Rektorum Absurdum
- Antal inlägg : 4534
Ja det förvånar mig ej. Kollade igenom listan på IMDB med alla filmer han medverkat i och den är grymt lång.
Fjärde gången jag såg den. Löjligt ouppskattad.Svullet_Rektum skrev:Geten skrev:
Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull (2008)
Geten- Profeten Geten
- Antal inlägg : 4777
Witchryder skrev:Vargr skrev:
Just ring for doom service! Christopher Lee är en bra skådesplare. Man märker hur gammal han är när man ser äldre filmer som denna.
Har faktiskt för mig att Christopher Lee har världsrekord i att ha spelat i flest titlar... Ron Jeremy har visserligen vart med i fler titlar, men det känns lite svårt att jämföra Porrfilmer med "andra" sorters filmer, eller vad man nu ska säga.
Har för mig att jag läste detta i någon Guiness Book of Records hemma hos Ralle en gång.
Det stämmer.
En utmärkt skådespelare är han därtill.
Antagonist- Antal inlägg : 1043
Han har inte världsrekordet. Tänker ni verkligen globalt när ni tänker världsrekord? I Asien (Indien) pumpar de ut filmer mycket snabbare än Hollywood och skådisar där har medverkat i dubbelt, om inte tredubbelt så många filmer som Lee. Ett exempel. Han spelade huvudrollen i inte mindre än 39 filmer under ett år (1979) och blev inte äldre än 62.Witchryder skrev:Har faktiskt för mig att Christopher Lee har världsrekord i att ha spelat i flest titlar...
Även i Hollywood finns det de som medverkat i fler filmer än Lee. Minns resuméer på 500+ titlar för skådisar som inte varit i porrbranschen. Klart, om man bara räknar huvudroller, eller åtminstone större roller så ligger säkert Lee i topp bland white people.
Geten- Profeten Geten
Geten skrev:Fjärde gången jag såg den. Löjligt ouppskattad.Svullet_Rektum skrev:Geten skrev:
Nej, total dynga är vad det är.
Jaja, jag har hört folk klaga sedan den kom ut. Typiska argument är att de använde för mycket datoranimering, eller att den har ett par korkade scener (atombomben, svingandet i lianerna), eller att Shia LaButtfuck är med i den. Ääh. Filmbranschen är ingen demokrati. Datoranimeringar är standard idag, tvivelaktiga/dumma/overkliga scener är ingenting nytt för Indiana Jones (just roll with it) och jag har personligen ingenting emot Shia LaButtfuck.Svullet_Rektum skrev:Geten skrev:Fjärde gången jag såg den. Löjligt ouppskattad.Svullet_Rektum skrev:Geten skrev:
Nej, total dynga är vad det är.
Rankar den fyra av filmerna men jag gillar den också. Jag gillar att de ändrade konceptet lite och lade till inslag av sci-fi eftersom filmen utspelar sig på 50-talet när såna filmer var stora. Lite nördigt kul sådär. Cate Blanchett är tuff som Irina Spalko, Karen Allen är tillbaka och karaktären Indiana Jones är fortfarande Indiana Jones. Låt honom göra något heroiskt med piskan och spela "Raiders' March" och jag älskar det! Om de gör Indiana Jones IN SPAAAACE i framtiden skulle jag fortfarande älska det. Ge honom bara en hårig sidekick.
Geten- Profeten Geten
Såg At The Gates DVD:n igår, den var intressant. Speciellt när dem snackade om de gamla Grotesque-tiderna.
Stenberg- Antal inlägg : 1420
Den är inte tillnärmelsevis lika usel som Indiana Jones and the Temple of Doom men ändock alldels för fånig och tramsig. Jag har inget emot CGI om det görs bra, vilket det inte görs i denna filmen (till största del). Visst är det kul att se Indie igen men filmen saknar känslan och berättarglädjen som fanns i Raiders och The Last Crusade.
Temple of Doom är den bästa filmen i serien imo.
Geten- Profeten Geten
Antar att vi har helt olika smak då. Föredrar själv The Last Crusade.
Nä, jag tycker alla filmerna är fåniga och tramsiga om jag ska analysera dem för mycket. Men det är liksom själva poängen när de ska återspegla gamla äventyrliga serials från 30-talet. Hyvla osten! Temple of Doom är dock mörkast i serien enligt mig. Det gillas. Snyggast filmad också. Med den verkar folk ofta störa sig på Willie och Short Round. Willie tycker jag är komisk. Som en överdrivet klyschig scream queen. Den lille kinesen är bara charmig. "No time for love!" Okej, så det jag vill få sagt är att Temple of Doom har humor (som jag uppskattar) och är mörk (den där indiern stjäl ju för faen hjärtan!) ((Och de äter chilled monkey brains till efterrätt ffs!))
Geten- Profeten Geten
Tycker inte Temple of Doom är mörk alls, snarare fånig och överdriven även för att vara en Indiana Jones-film. The Last Crusade briljerar för att den har en enorm berättarglädje och en lekfullhet som inte matchas av någon annan av filmerna. Kemin mellan Connery och Ford är nog den största behållningen och alldeles kanonbra.
Jaha, så en sekt som offrar människor till sin gud är inte mörkt? Då börjar man ju undra vad du gör hemma i källaren... När jag såg filmen för första gången som barn blev jag i alla fall skrämd av scenen där Mola Ram sliter ut hjärtat. Ingenting i de andra filmerna var skrämmande.
Men. Att du ens ogillar någon av filmerna är förskäckligt.
Geten- Profeten Geten
The Shining
Läste nyligen ut boken så jag passade på att kolla på filmen också. Jag fattar inte att jag tyckte att filmen var dålig förut, den var ju hur bra som helst.
Läste nyligen ut boken så jag passade på att kolla på filmen också. Jag fattar inte att jag tyckte att filmen var dålig förut, den var ju hur bra som helst.
Tompus- Antal inlägg : 657
Seven - spännande psykologisk thriller med Brad Pitt och Morgan Freeman!
M-Morbid- Antal inlägg : 1412
Geten skrev:Jaha, så en sekt som offrar människor till sin gud är inte mörkt? Då börjar man ju undra vad du gör hemma i källaren... När jag såg filmen för första gången som barn blev jag i alla fall skrämd av scenen där Mola Ram sliter ut hjärtat. Ingenting i de andra filmerna var skrämmande.
Huruvida det är mörkt eller inte handlar inte om vad som egentligen sker i filmen utan om hur det läggs fram.
När man var liten så var man rädd för det mesta så det säger inte så mycket.
Jag ogillar inte ToD, men bra är den inte.
Seriöst, vad dillar du om? En sekt som offrar människor (eller tortyr, för den delen) är mörkt och i Temple of Doom lades det inte fram på ett skämtsamt sätt. Visst att de tvingade sig själva att slänga på lite komik i de scenerna för att det kände att de gått för långt. Men ändå, det är mörkt. Det är mörkt för en mainstream film och det är mörkt särskilt i relation med de övriga filmerna i serien. På tal om det: örfilade inte Indy Short Round också? Barnmisshandel är roligt! Nej, det är också mörkt... (Men det hindrar ju ingen att skratta åt det.)
Geten- Profeten Geten
Jo, jag anser att det lades fram på ett sådant sätt att det inte kändes "mörkt". Allt från överspelandet från den onda snubben till det orealistiska, även för att vara en IJ-film, slagsmålet med wrestlarkillen. Hur mycket stryk kan en människa tåla egentligen?
Pfft, den snorungen skulle ha fått sig en örfil redan efter fem minuters medverkan i filmen. Skulle inte kalla det för misshandel heller, men du verkar vara i behov att försvara dina åsikter så pass att du måste hitta på lite egna definitioner av begrepp.
Pfft, den snorungen skulle ha fått sig en örfil redan efter fem minuters medverkan i filmen. Skulle inte kalla det för misshandel heller, men du verkar vara i behov att försvara dina åsikter så pass att du måste hitta på lite egna definitioner av begrepp.
Hans dödsscen var fan brutal! Äkta mörker där. Nä, men jag jämför inte filmen med någon tortyrporrfilm eller vad som annars anses som mörkt och dystert och hemskt. Allt är relativt. Scenerna i Temple of Doom kan vara otäcka för de yngre och det gör den mörk för en sådan typ av film. Att en vuxen tycker det är töntigt förminskar det inte.Svullet_Rektum skrev:Jo, jag anser att det lades fram på ett sådant sätt att det inte kändes "mörkt". Allt från överspelandet från den onda snubben till det orealistiska, även för att vara en IJ-film, slagsmålet med wrestlarkillen. Hur mycket stryk kan en människa tåla egentligen?
Bah, bara för att du varit loj och inte kunnat ta diskussionen till nästa nivå. Fick hjälpa dig lite på traven. Efter allt tjat från dig att folk inte tar sig tiden och diskuterar ordentligt här. Erkänn dig besegrad så går vi vidare.du verkar vara i behov att försvara dina åsikter så pass att du måste hitta på lite egna definitioner av begrepp.
Geten- Profeten Geten
Jag tror inte Svullet kan ge sig
Monoliten- Grand Bear Sebiwalrus Whiskyguzzler I
- Antal inlägg : 5700
Jodå, men jag står fast vid det jag har sagt. I en diskussion som denna så kan ingen ha rätt eller fel då det är en subjektiv åsikt det handlar om. Däremot kan man argumentera för att det inte är temat i sig utan hur det läggs som som bestämmer huruvida en film är mörk eller inte.
De flesta mainstreamfilmer är inte mörka då de ofta har ett gott slut, även om det finns mörkare inslag på vägen. Jämför då med riktigt deppiga filmer som Threads eller Lilja 4-ever. Där snackar vi mörkt och dystert!
De flesta mainstreamfilmer är inte mörka då de ofta har ett gott slut, även om det finns mörkare inslag på vägen. Jämför då med riktigt deppiga filmer som Threads eller Lilja 4-ever. Där snackar vi mörkt och dystert!
Såg Willow igår, den var lite rolig. Ja, den var faktiskt lite av allt. Har förstått att det ska vara någon form av klassiker, så det känns bra att ha sett den.
Stenberg- Antal inlägg : 1420
Inception (2010)
Den får ju tittaren att vilja snacka om filmen efteråt men jag förstår inte varför den är SÅ omtyckt av SÅ många. #4 på imdb, 9.1/10 (210,812 röster). Har filmbolaget verkligen betalt så många människor att rösta 10/10?
Bra film dock.
Den får ju tittaren att vilja snacka om filmen efteråt men jag förstår inte varför den är SÅ omtyckt av SÅ många. #4 på imdb, 9.1/10 (210,812 röster). Har filmbolaget verkligen betalt så många människor att rösta 10/10?
Bra film dock.
Geten- Profeten Geten
Dreamcatcher - 2003
läste nyligen ut boken så jag var tvungen att se denna igen, det var ett tag sedan senast. Sjukt dålig i jämförelse. Det plockades bort för mycket från boken, viktiga händelser etc.
läste nyligen ut boken så jag var tvungen att se denna igen, det var ett tag sedan senast. Sjukt dålig i jämförelse. Det plockades bort för mycket från boken, viktiga händelser etc.
Carrion- Antal inlägg : 5778
Sida 3 av 40 • 1, 2, 3, 4 ... 21 ... 40
Liknande ämnen
» Senast sedda film
» Vad köpte du för film senast?
» Senast lästa bok
» Senast införskaffat spel
» Senast införskaffad merchandise
» Vad köpte du för film senast?
» Senast lästa bok
» Senast införskaffat spel
» Senast införskaffad merchandise