Metalforum Exiles
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

FRA goes Bananas

+9
Scullicon
Halonen666
Karate-Molin
Svullet_Rektum
Hammerheart
Sire-Nahvas
Edenborg
Stenberg
Monoliten
13 posters

Sida 1 av 2 1, 2  Nästa

Gå ner

FRA goes Bananas Empty FRA goes Bananas

Inlägg av Monoliten ons 15 dec - 12:11:05

Då jag inte vet om den nya skiten är ett "tilläggspaket" på FRA eller om det är något nytt skit med ett eget namn får tråden heta såhär.

De ska tydligen kunna läsa och lagra allt vi skriver på nätet, via sms etc. Spara alla personuppgifter, sexuell läggning, vilken religion man tillhör och hela paketet. Allt. När jag hörde om det först blev jag så jävla förbannad att jag skakade. Tror de ska rösta om det vilken dag som helst här, i morgon om jag minns helt rätt.

Det är ren jävla fascism, helvetes jävla gamar till fanskap.

Åsikter för fan!
Monoliten
Monoliten
Grand Bear Sebiwalrus Whiskyguzzler I
Grand Bear Sebiwalrus Whiskyguzzler I

Antal inlägg : 5700
Join date : 10-01-30
Age : 35
Ort : Vermelandia

Till överst på sidan Gå ner

FRA goes Bananas Empty Sv: FRA goes Bananas

Inlägg av Stenberg ons 15 dec - 13:09:21

Det är fan vansinne! Aldrig att jag tänker leva under såna förhållanden, då flyr jag fanimig landet.
Stenberg
Stenberg

Antal inlägg : 1420
Join date : 10-03-13
Age : 31
Ort : Stenungsund

Till överst på sidan Gå ner

FRA goes Bananas Empty Sv: FRA goes Bananas

Inlägg av Edenborg ons 15 dec - 13:11:01

Jag vet bara att jag tycker allt lipande om den förra nya FRA lagen var otroligt överdrivet. Det är inget nytt att man kan bli avlyssnad på telefon men ingen klagade. Sen när det skulle bli möjligt att bli granskad på nätet eller vad det nu var så blev det ETT JÄVLA LIV!

Förstår den spontana reaktionen och att ni blir arga men om man tänker efter förstår man att förmodligen kommer ingen snubbe sitta och läsa alla mina mail/chatter och om det nu skulle ske: Vad gör det?

Borde inte uppröra ALLT för mycket så länge man inte har något extremt att dölja. SÄGER JAG.
Edenborg
Edenborg

Antal inlägg : 108
Join date : 10-07-31

Till överst på sidan Gå ner

FRA goes Bananas Empty Sv: FRA goes Bananas

Inlägg av Sire-Nahvas ons 15 dec - 13:11:30

har läst om det i metro.
kan scanna in artikeln om jag hittar den. sparade några stycken hemma i lägenheten ifall man behöver påminna sig om vad det handlar om. Davve fick en med posten också.

det handlade om att de ska spara all kommunikationsdata. Vem man skriver till, när man skriver det men tydligen inte VAD man skriver. verkar sjukt dåligt i alla fall. men vad ska folk klaga på när de är medlemmar på en sida som FaceBook där den sidan gör exakt samma sak + att de sparar vad man har skrivit bara det att användarna går med på det.

själv så vet jag att jag kommer inom kort att avlägsna mig från diverse internethemsidor och mobiltelefoner och sedan gå över till att skriva brev. de uppgifterna som sparas kommer polisen att kunna plocka fram vid misstanke om brott. inte grova brott då utan det räcker med att man ska kunna få böter. vem har inte begått ett brott lixom?
JÄVLAR vilket samhälle vi kommer att ha sen när allting lagras och kollas upp så fort det är en fis på tvären hos polisen.
Sire-Nahvas
Sire-Nahvas
Fast Taker
Fast Taker

Antal inlägg : 2630
Join date : 10-02-02
Age : 32
Ort : Örebro

Till överst på sidan Gå ner

FRA goes Bananas Empty Sv: FRA goes Bananas

Inlägg av Hammerheart ons 15 dec - 14:05:12

Skiter fan ta mig i vilket. Ni kan gott bli övervakade så kanske ni får lite rent mjöl i påse. Jag struntar väl fullständigt i om en kostymnisse får veta att jag fylleringde mitt ex och sa åt henne att jag saknade hennes tuttar, eller vad som helst.
Hammerheart
Hammerheart
The Banhammer

Antal inlägg : 4278
Join date : 10-02-05
Ort : Kristianstad/Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

FRA goes Bananas Empty Sv: FRA goes Bananas

Inlägg av Monoliten ons 15 dec - 14:07:03

Edenborg skrev:Jag vet bara att jag tycker allt lipande om den förra nya FRA lagen var otroligt överdrivet. Det är inget nytt att man kan bli avlyssnad på telefon men ingen klagade. Sen när det skulle bli möjligt att bli granskad på nätet eller vad det nu var så blev det ETT JÄVLA LIV!

Förstår den spontana reaktionen och att ni blir arga men om man tänker efter förstår man att förmodligen kommer ingen snubbe sitta och läsa alla mina mail/chatter och om det nu skulle ske: Vad gör det?

Borde inte uppröra ALLT för mycket så länge man inte har något extremt att dölja. SÄGER JAG.

Det är en principsak, de ska för fan inte sitta och avlyssna och lagra fakta om varenda jävel som säger något privat. Det är så sjukt jävla kränkande att du fattar inget, handlar inte om man har något att dölja eller inte, de SKA inte sitta och jävlas på det här sättet. Det är brott mot både det ena och det andra och grundlagsbrott och Satans hans moster. Men det verkar inte spela någon roll längre. Plus att det här kan leda till ett sjujävla förföljande av muslimer, vilka redan är så jävla jagade. Jag hatar islam för att det är en religion, men det ska inte skada människorna för det.

När jag skickar ett sms till någon är det MIN och MOTTAGARENS JÄVLA PRIVATSAK, blir så förbannad att jag inte vet vart jag ska ta vägen. Skickar jag ett mail till någon är det MIN PRIVATSAK, det är inte svårare än så. Säpo, regeringen eller vafan som helst har ingenting med det att göra, jag vill inte bli indelad i ett fack i nått hemligt arkiv hurvida jag är en risk för något, att jag är si och så gammal, att jag gillar det här o det här, att jag har den här sexuella läggningen, att jag gillar det här och det här.

Jag vill inte leva i ett övervakningssamhälle som följer varje steg en individ tar, som följer deras kommunikationer. Att de övervakar idioter som är i nån riskzon för grova brott, visst det köper jag, men varenda jävla person? Inte en chans, jag vägrar bli rövknullad av staten. Det är en sån jävla principsak det här, de har ingenting med mitt privatliv att göra, svårare är det inte. Den som tycker att det här är en struntsak ber jag dra så långt åt helvete att det finns fan inte, man får absolut tycka som man vill, men har man inga problem med att svanka och få en fet regeringskuk upptryckt i röven, som senare kan bli intryckt ännu djupare om de får hålla på och göra ännu mer idiotiska lagar, så visst.. Fortsätt ta emot då, svanka på bara. Jag tänker inte bli våldtagen, då slutar jag hellre använda mobiltelefon, principer är fan principer. Förhoppningsvis blir detta nedröstat.

Edit: Kan fan inte skriva ordentligt heller.


Senast ändrad av Pappa Doom den ons 15 dec - 14:11:38, ändrad totalt 1 gång
Monoliten
Monoliten
Grand Bear Sebiwalrus Whiskyguzzler I
Grand Bear Sebiwalrus Whiskyguzzler I

Antal inlägg : 5700
Join date : 10-01-30
Age : 35
Ort : Vermelandia

Till överst på sidan Gå ner

FRA goes Bananas Empty Sv: FRA goes Bananas

Inlägg av Hammerheart ons 15 dec - 14:11:14

Men please, de har ju hållt på så i Storbritannien sedan way back ändå. De verkar ju klara sig fint.
Hammerheart
Hammerheart
The Banhammer

Antal inlägg : 4278
Join date : 10-02-05
Ort : Kristianstad/Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

FRA goes Bananas Empty Sv: FRA goes Bananas

Inlägg av Monoliten ons 15 dec - 14:12:24

Det spelar väl ingen roll? De kanske har det, jag vägrar. Jag vägrar så jävla hårt.
Monoliten
Monoliten
Grand Bear Sebiwalrus Whiskyguzzler I
Grand Bear Sebiwalrus Whiskyguzzler I

Antal inlägg : 5700
Join date : 10-01-30
Age : 35
Ort : Vermelandia

Till överst på sidan Gå ner

FRA goes Bananas Empty Sv: FRA goes Bananas

Inlägg av Hammerheart ons 15 dec - 14:13:18

Flytta till Island! Då blir du ju en isbjörn, HGAHAHAAHHAHAAHAHHAHAA. Är på tok för dåligt humör för att kunna vara seriös. Men det är ju trots allt den personen ni gillar.
Hammerheart
Hammerheart
The Banhammer

Antal inlägg : 4278
Join date : 10-02-05
Ort : Kristianstad/Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

FRA goes Bananas Empty Sv: FRA goes Bananas

Inlägg av Monoliten ons 15 dec - 14:14:34

Jag har sagt mitt. Nu måste jag lugna mig här, ska fan vara barnvakt om en stund.
Monoliten
Monoliten
Grand Bear Sebiwalrus Whiskyguzzler I
Grand Bear Sebiwalrus Whiskyguzzler I

Antal inlägg : 5700
Join date : 10-01-30
Age : 35
Ort : Vermelandia

Till överst på sidan Gå ner

FRA goes Bananas Empty Sv: FRA goes Bananas

Inlägg av Svullet_Rektum ons 15 dec - 14:46:09

Så går det när man har demokrati.
Svullet_Rektum
Svullet_Rektum
Svullom Rektorum Absurdum

Antal inlägg : 4534
Join date : 10-02-04
Age : 34
Ort : Wastelands

Till överst på sidan Gå ner

FRA goes Bananas Empty Sv: FRA goes Bananas

Inlägg av Karate-Molin ons 15 dec - 15:23:10

Demokrati?
Vad är det för något Svullet?
Karate-Molin
Karate-Molin
Black Dwarf
Black Dwarf

Antal inlägg : 2829
Join date : 10-01-30
Age : 35
Ort : Kristinehamn.

Till överst på sidan Gå ner

FRA goes Bananas Empty Sv: FRA goes Bananas

Inlägg av Svullet_Rektum ons 15 dec - 15:27:33

It's got something to do with young men killing each other.
Svullet_Rektum
Svullet_Rektum
Svullom Rektorum Absurdum

Antal inlägg : 4534
Join date : 10-02-04
Age : 34
Ort : Wastelands

Till överst på sidan Gå ner

FRA goes Bananas Empty Sv: FRA goes Bananas

Inlägg av Hammerheart ons 15 dec - 15:59:13

Trodde aldrig jag skulle behöva säga detta... Mår lite illa faktiskt... Men jag håller fan med Svullet.
Hammerheart
Hammerheart
The Banhammer

Antal inlägg : 4278
Join date : 10-02-05
Ort : Kristianstad/Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

FRA goes Bananas Empty Sv: FRA goes Bananas

Inlägg av Edenborg ons 15 dec - 16:13:35

Pappa Doom skrev:
Edenborg skrev:Jag vet bara att jag tycker allt lipande om den förra nya FRA lagen var otroligt överdrivet. Det är inget nytt att man kan bli avlyssnad på telefon men ingen klagade. Sen när det skulle bli möjligt att bli granskad på nätet eller vad det nu var så blev det ETT JÄVLA LIV!

Förstår den spontana reaktionen och att ni blir arga men om man tänker efter förstår man att förmodligen kommer ingen snubbe sitta och läsa alla mina mail/chatter och om det nu skulle ske: Vad gör det?

Borde inte uppröra ALLT för mycket så länge man inte har något extremt att dölja. SÄGER JAG.

Det är en principsak, de ska för fan inte sitta och avlyssna och lagra fakta om varenda jävel som säger något privat. Det är så sjukt jävla kränkande att du fattar inget, handlar inte om man har något att dölja eller inte, de SKA inte sitta och jävlas på det här sättet. Det är brott mot både det ena och det andra och grundlagsbrott och Satans hans moster. Men det verkar inte spela någon roll längre. Plus att det här kan leda till ett sjujävla förföljande av muslimer, vilka redan är så jävla jagade. Jag hatar islam för att det är en religion, men det ska inte skada människorna för det.

När jag skickar ett sms till någon är det MIN och MOTTAGARENS JÄVLA PRIVATSAK, blir så förbannad att jag inte vet vart jag ska ta vägen. Skickar jag ett mail till någon är det MIN PRIVATSAK, det är inte svårare än så. Säpo, regeringen eller vafan som helst har ingenting med det att göra, jag vill inte bli indelad i ett fack i nått hemligt arkiv hurvida jag är en risk för något, att jag är si och så gammal, att jag gillar det här o det här, att jag har den här sexuella läggningen, att jag gillar det här och det här.

Jag vill inte leva i ett övervakningssamhälle som följer varje steg en individ tar, som följer deras kommunikationer. Att de övervakar idioter som är i nån riskzon för grova brott, visst det köper jag, men varenda jävla person? Inte en chans, jag vägrar bli rövknullad av staten. Det är en sån jävla principsak det här, de har ingenting med mitt privatliv att göra, svårare är det inte. Den som tycker att det här är en struntsak ber jag dra så långt åt helvete att det finns fan inte, man får absolut tycka som man vill, men har man inga problem med att svanka och få en fet regeringskuk upptryckt i röven, som senare kan bli intryckt ännu djupare om de får hålla på och göra ännu mer idiotiska lagar, så visst.. Fortsätt ta emot då, svanka på bara. Jag tänker inte bli våldtagen, då slutar jag hellre använda mobiltelefon, principer är fan principer. Förhoppningsvis blir detta nedröstat.

Edit: Kan fan inte skriva ordentligt heller.

Men de lär väl inte kolla "varenda jävla person"?
Detta säger jag som kan haka upp mig på oerhört dumma principer.
Vi som tycker det är en struntsak har ju faktiskt inte gjort något....

Det är inte synd om muslimerna heller för den delen.
Edenborg
Edenborg

Antal inlägg : 108
Join date : 10-07-31

Till överst på sidan Gå ner

FRA goes Bananas Empty Sv: FRA goes Bananas

Inlägg av Halonen666 ons 15 dec - 16:42:08

Vi får börja skicka brev till varandra som man gjorde förr i tiden!
Halonen666
Halonen666
FÄRS
FÄRS

Antal inlägg : 2659
Join date : 10-01-31
Age : 31
Ort : Karlstad (Kronoparken)

Till överst på sidan Gå ner

FRA goes Bananas Empty Sv: FRA goes Bananas

Inlägg av Gäst ons 15 dec - 16:59:15

Fan dags att vi kör eld mot eld. Detta är en kränkning mot varje fri människa i hela världen, det är ett oerhört hot mot den demokrati som jag som yngre levde i här i Sverige. Vad fan händer med världen? Känns nästan som islamisterna är bättre.

Väpnad aktion mot SÄPO och Försvarets radioanstalt, vem är med mig?
Vi behöver killar som kan köra bil, någon som kan fixa rörbomber, vapenkontakter, killar som kan planera det hela, nu kör vi grabbar.
Jag är på att göra det.

Läderhandskar, långa rockar, Ak5-or. Nu jävlar.

Krossa staten, krossa kapitalismen! Frihet för alla!

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

FRA goes Bananas Empty Sv: FRA goes Bananas

Inlägg av Scullicon ons 15 dec - 17:03:57

Precis de tankarna jag fick har The Grand Bear redan sagt.
Blir fan mordisk av att tänka på saken,
Va fan är det som skulle vinna på de?




Jag är. Jag börjar armera ett fordon snarast möjligt
Scullicon
Scullicon

Antal inlägg : 1392
Join date : 10-09-12
Age : 36
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

FRA goes Bananas Empty Sv: FRA goes Bananas

Inlägg av Stenberg ons 15 dec - 20:03:26

Aja baja Garfield, snart knackar SÄPO på din dörr och rycker dig i örat.
Stenberg
Stenberg

Antal inlägg : 1420
Join date : 10-03-13
Age : 31
Ort : Stenungsund

Till överst på sidan Gå ner

FRA goes Bananas Empty Sv: FRA goes Bananas

Inlägg av Hammerheart ons 15 dec - 20:21:12

SÄPO, om ni läser det här inlägget, så skulle jag bara vilja påpeka att ni alla förmodligen är homofiler, fast ni vet det bara inte än.
Hammerheart
Hammerheart
The Banhammer

Antal inlägg : 4278
Join date : 10-02-05
Ort : Kristianstad/Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

FRA goes Bananas Empty Sv: FRA goes Bananas

Inlägg av Snikich ons 15 dec - 20:31:40

Edenborg skrev:
Men de lär väl inte kolla "varenda jävla person"?
Detta säger jag som kan haka upp mig på oerhört dumma principer.
Vi som tycker det är en struntsak har ju faktiskt inte gjort något....

Det är inte synd om muslimerna heller för den delen.

Är du tappad bakom en vagn eller? Detta handlar inte om man har rent mjöl i påsen eller inte, vad mycket makt om ditt eget liv är du beredd att ge bort och låta styras av andra än dig själv? Kan du verkligen säga att du vill leva under övervakning och förtryck? Yttrandefrihet och tryckfrihet i all ära men detta handlar faktiskt om privata handlingar. De som det kommer påverka mest är privatpersonen, yrkeskriminella och dyl. kommer vara mycket medvetna om detta och göra allt för att kringgå att bli ertappad av lagen.

Pappa Doom skrev:
Jag vill inte leva i ett övervakningssamhälle som följer varje steg en individ tar, som följer deras kommunikationer. Att de övervakar idioter som är i nån riskzon för grova brott, visst det köper jag, men varenda jävla person? Inte en chans, jag vägrar bli rövknullad av staten.

Detta är precis hur alla borde reagera, det handlar inte om att göra uppror utan det handlar om personlig integritet och kunskapen om att det man skickar/talar är menat till den person man skriver/samtalar med. Har du gått så långt att tänka på den mänskilga faktorn? Missbruk är inte direkt borträknat bara för det är staten och diverse myndigheter som har hand om det, snarare tvärtom isf.

Går du verkligen med på detta? Jag vet att jag aldrig själv gått med på att bli övervakad av någon myndighet, även om det är så att skatteverket vet mer om mig än vad jag vet själv. Med en mentalitet som din där man inte bryr sig så sitter säkert myndigheterna och kalasar! Job done liksom. Man borde ifrågasätta ett övervakningssamhälle, alla borde ifrågasätta det, det är ändå ditt liv och ingen annans även om vi numera är kuggar i ett trasigt samhälle. Sluta olja på kuggarna av förstörelse.


Halonen666 skrev:
Vi får börja skicka brev till varandra som man gjorde förr i tiden!

Har märkt mer och mer att de försöker ta bort detta med. Måste gå omvägar för att kunna posta brev numera för det är ganska ologiskt att ha en postlåda mitt i stan menar jag. Inte bara postlådor som försvinner utan även bankomater. De säger "vi ska ha mindre kontanter i omlopp" som ursäkt, bullshit, de vill ha mera kontroll över vad du handlar, göra det svårare för mindre affärer samt småkriminella. "Mindre kontanter i omlopp för säkerheten" som sagt.. bull shit!!!



Snikich
Snikich
Dr. Film
Dr. Film

Antal inlägg : 547
Join date : 10-01-31
Age : 39
Ort : Säffle

http://www.bajsa.nu

Till överst på sidan Gå ner

FRA goes Bananas Empty Sv: FRA goes Bananas

Inlägg av Gäst ons 15 dec - 20:48:26

Deall är mannen med den rätta åsikten!

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

FRA goes Bananas Empty Sv: FRA goes Bananas

Inlägg av Edenborg tor 16 dec - 17:09:59

Snikich skrev:
Edenborg skrev:
Men de lär väl inte kolla "varenda jävla person"?
Detta säger jag som kan haka upp mig på oerhört dumma principer.
Vi som tycker det är en struntsak har ju faktiskt inte gjort något....

Det är inte synd om muslimerna heller för den delen.

Är du tappad bakom en vagn eller? Detta handlar inte om man har rent mjöl i påsen eller inte, vad mycket makt om ditt eget liv är du beredd att ge bort och låta styras av andra än dig själv? Kan du verkligen säga att du vill leva under övervakning och förtryck? Yttrandefrihet och tryckfrihet i all ära men detta handlar faktiskt om privata handlingar. De som det kommer påverka mest är privatpersonen, yrkeskriminella och dyl. kommer vara mycket medvetna om detta och göra allt för att kringgå att bli ertappad av lagen.

Skulle inte kalla det förtryck bara för att någon okänd snubbe kan se att jag var inne på http://metalexiles.friendhood.net kl. 15:21 den 4/11.

Men du tycker alltså att all sorts underrättelsetjänst är extremt odemokratiskt och förtryckande?
Edenborg
Edenborg

Antal inlägg : 108
Join date : 10-07-31

Till överst på sidan Gå ner

FRA goes Bananas Empty Sv: FRA goes Bananas

Inlägg av Gäst tor 16 dec - 17:16:47

Edenborg: Säg något som faktiskt har gjort.
Självmordsattentat innan FRA lagen: 0
Självmordsattentat efter FRA lagen: 1

Är det inte rätt uppenbart att lagen redan inte fungerar, och därför så ska de kränka hederliga medborgares rätt att ha ett privatliv och skicka information till andra hederliga medborgare? De kommer aldrig att hitta terroristerna.

Det finns ingen chans i helvetet att de kommer hitta alla "extremister" osv. Det de lär hitta kommer dock kunna lagras och senare uttnytjas av människor som inte har lika rena åsikter.
Ponera att Sveriges regering bestämmer sig för att kolla lite extra på alla regeringskritiska journalister, det tar inte många knapptryck innan de hittar information om exakt alla dessa.

Hoppas islamisterna lyckas nästa gång, fast sätter en bomb i riksdagen eller Rosenbad istället. Eller varför inte Drottningholm?

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

FRA goes Bananas Empty Sv: FRA goes Bananas

Inlägg av Carrion tor 16 dec - 19:26:45

Det kommer bli precis som "1984" inom 25 år.

Det här är ju bara sjukt! Övervaka de som behöver övervakas. Misstänkta terrorister, knarkkungar och liknande. Jag säger övervaka politikerna ordentligt för det är de som är korrumperade och missbrukar sin makt.

Den som tycker att det är helt ok att bli övervakade för att de "har inget att dölja" ska inte komma i efterhand och gnälla om att de blivit analt våldtagna av staten. Det är inte ok, för det är kränkande och moraliskt fel att bli övervakad på det här sättet!
Carrion
Carrion

Antal inlägg : 5778
Join date : 10-03-10
Age : 32
Ort : Isle Of Avalon

Till överst på sidan Gå ner

FRA goes Bananas Empty Sv: FRA goes Bananas

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 1 av 2 1, 2  Nästa

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet