Metalforum Exiles
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

FRA goes Bananas

+9
Scullicon
Halonen666
Karate-Molin
Svullet_Rektum
Hammerheart
Sire-Nahvas
Edenborg
Stenberg
Monoliten
13 posters

Sida 2 av 2 Föregående  1, 2

Gå ner

FRA goes Bananas - Sida 2 Empty Sv: FRA goes Bananas

Inlägg av Hammerheart tor 16 dec - 19:28:28

Tja, hade vi varit uppvuxna med detta så hade det ju egentligen varit "Moraliskt rätt"...
Hammerheart
Hammerheart
The Banhammer

Antal inlägg : 4278
Join date : 10-02-05
Ort : Kristianstad/Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

FRA goes Bananas - Sida 2 Empty Sv: FRA goes Bananas

Inlägg av Snikich tor 16 dec - 20:29:24

Edenborg skrev:
Snikich skrev:
Edenborg skrev:
Men de lär väl inte kolla "varenda jävla person"?
Detta säger jag som kan haka upp mig på oerhört dumma principer.
Vi som tycker det är en struntsak har ju faktiskt inte gjort något....

Det är inte synd om muslimerna heller för den delen.

Är du tappad bakom en vagn eller? Detta handlar inte om man har rent mjöl i påsen eller inte, vad mycket makt om ditt eget liv är du beredd att ge bort och låta styras av andra än dig själv? Kan du verkligen säga att du vill leva under övervakning och förtryck? Yttrandefrihet och tryckfrihet i all ära men detta handlar faktiskt om privata handlingar. De som det kommer påverka mest är privatpersonen, yrkeskriminella och dyl. kommer vara mycket medvetna om detta och göra allt för att kringgå att bli ertappad av lagen.

Skulle inte kalla det förtryck bara för att någon okänd snubbe kan se att jag var inne på http://metalexiles.friendhood.net kl. 15:21 den 4/11.

Men du tycker alltså att all sorts underrättelsetjänst är extremt odemokratiskt och förtryckande?

Nu snackar vi inte direkt öppen forum, skriver jag något här så är det ändå öppet för alla att se och det kan och ska jag då stå för.

Tycker du att det är ok att läsa av någons e-post? En gång i tiden så har jag för mig att e-post kom till som substitut för brev skickad via post. Ett brev är en personlig handling och det är enligt lag förbjudet att öppna och läsa andras personliga handlingar. Men du kanske är ok med det? Jag vet att jag inte är det iaf...

Tänkte du något alls på missbruket som kan uppstå? Jag litar knappt på min granne, varför ska jag då lita på att nån random snubbe på en myndighet gör det som är rätt för mig? Att ge för mycket granskningsmakt åt ett fåtal personer på nån myndighet anser jag inte är svaret för vem granskar dessa?

Pappa Doom skrev:
Jag vill inte leva i ett övervakningssamhälle som följer varje steg en individ tar, som följer deras kommunikationer Att de övervakar idioter som är i nån riskzon för grova brott, visst det köper jag, men varenda jävla person? Inte en chans, jag vägrar bli rövknullad av staten.

Återgår till detta som Sebban skrev, underrättelse-tjänst där skälig misstanke finns är helt ok enligt mig men missbruk av detta för att dra ut på häxjakt åt stora företag är väl åt helvete? Det är väl ändå kriminaliteten mot mänskligheten vi vill komma åt inte små blåbärsbrott.

Livet är till för att avnjutas, inte att gå med rädslan att man ska göra något fel. Jag vill inte leva i en polisstat, men detta är inte ens det, snarare ett fascistisk regim. Skydda personliga integriteten, rätten till ett privat liv med fri kommunikation!
Snikich
Snikich
Dr. Film
Dr. Film

Antal inlägg : 547
Join date : 10-01-31
Age : 39
Ort : Säffle

http://www.bajsa.nu

Till överst på sidan Gå ner

FRA goes Bananas - Sida 2 Empty Sv: FRA goes Bananas

Inlägg av Edenborg tor 16 dec - 20:49:13

Snikich skrev:Skydda personliga integriteten, rätten till ett privat liv med fri kommunikation!

Det klart jag håller med om detta. Jag har inte sagt att jag är FÖR lagen heller så sluta gnälla.
Tycker bara folk tenderar att överdriva och vill ge en annan sida.
Edenborg
Edenborg

Antal inlägg : 108
Join date : 10-07-31

Till överst på sidan Gå ner

FRA goes Bananas - Sida 2 Empty Sv: FRA goes Bananas

Inlägg av Snikich tor 16 dec - 20:56:00

Edenborg skrev:
Snikich skrev:Skydda personliga integriteten, rätten till ett privat liv med fri kommunikation!

Det klart jag håller med om detta. Jag har inte sagt att jag är FÖR lagen heller så sluta gnälla.
Tycker bara folk tenderar att överdriva och vill ge en annan sida.

Tycker då inte att jag gnäller utan deltar i en öppen diskussion, men om du anser det som gnäll så visst.

Är inte särskilt politiskt insatt längre men när det kommer till ämnen kring myndigheter och personlig integritet så brinner jag verkligen och det tycker jag alla borde göra, det är vårt eget liv och ingen annans.
Snikich
Snikich
Dr. Film
Dr. Film

Antal inlägg : 547
Join date : 10-01-31
Age : 39
Ort : Säffle

http://www.bajsa.nu

Till överst på sidan Gå ner

FRA goes Bananas - Sida 2 Empty Sv: FRA goes Bananas

Inlägg av Gäst tor 16 dec - 21:07:39

Witchryder skrev:Tja, hade vi varit uppvuxna med detta så hade det ju egentligen varit "Moraliskt rätt"...

Däremot så hade folk för 20-30 år sedan trott att vi hade varit galna ifall vi menat att staten kan få övervaka folk till den utsträckning.

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

FRA goes Bananas - Sida 2 Empty Sv: FRA goes Bananas

Inlägg av Snikich tor 16 dec - 21:09:20

Och på stenåldern fanns det inga tankar på ett världssamhälle... Allting är relativt. :)
Snikich
Snikich
Dr. Film
Dr. Film

Antal inlägg : 547
Join date : 10-01-31
Age : 39
Ort : Säffle

http://www.bajsa.nu

Till överst på sidan Gå ner

FRA goes Bananas - Sida 2 Empty Sv: FRA goes Bananas

Inlägg av Edenborg tor 16 dec - 21:09:28

Det köper jag, du gnäller inte men jag menar att jag är ingen förespråkare så be inte mig att redogöra framsteg och fördelar (det riktades inte bara till dig).

Har ett tillägg: Sire-Nahvas skrev att de inte kollar VAD man skriver och då gör ju brevbäraren dig lika stor orätt.
Edenborg
Edenborg

Antal inlägg : 108
Join date : 10-07-31

Till överst på sidan Gå ner

FRA goes Bananas - Sida 2 Empty Sv: FRA goes Bananas

Inlägg av Snikich tor 16 dec - 21:13:09

Använder mig gärna av retoriska frågor, förväntar mig inte direkt något svar på dem om man säger så. :)

Men till din fråga, vad stoppar dem? Moral? Lag? Åter till punkten jag litar inte på en liten skara människor som övervakar befolkningen.

Edit: Särskilt inte när de kallar sig för myndigheter.. Kanske är lite väl misstänksam av mig men håller man inte ryggen finns det alltid chansen att bli rövknullad..
Snikich
Snikich
Dr. Film
Dr. Film

Antal inlägg : 547
Join date : 10-01-31
Age : 39
Ort : Säffle

http://www.bajsa.nu

Till överst på sidan Gå ner

FRA goes Bananas - Sida 2 Empty Sv: FRA goes Bananas

Inlägg av Sire-Nahvas fre 17 dec - 9:26:22

Edenborg skrev:Har ett tillägg: Sire-Nahvas skrev att de inte kollar VAD man skriver och då gör ju brevbäraren dig lika stor orätt.
brevbärare har (vad jag vet) någon form av tystnadsplikt.

snabbt på google resulterade i detta
"Enligt postlagen har postanställda tystnadsplikt kring allt som har med brevförsändelser och annan posthantering att göra."
så det kan inte användas mot någon person heller eftersom man inte ens behöver skriva avsändare på brevet. posten är numera det enda säkra kommunikationsalternativet som finns.
när det inte är så längre så...ja jävlar!!
Sire-Nahvas
Sire-Nahvas
Fast Taker
Fast Taker

Antal inlägg : 2630
Join date : 10-02-02
Age : 32
Ort : Örebro

Till överst på sidan Gå ner

FRA goes Bananas - Sida 2 Empty Sv: FRA goes Bananas

Inlägg av Sire-Nahvas fre 17 dec - 10:58:08

Sire-Nahvas
Sire-Nahvas
Fast Taker
Fast Taker

Antal inlägg : 2630
Join date : 10-02-02
Age : 32
Ort : Örebro

Till överst på sidan Gå ner

FRA goes Bananas - Sida 2 Empty Sv: FRA goes Bananas

Inlägg av Edenborg fre 17 dec - 14:06:45

Sire-Nahvas skrev:
Edenborg skrev:Har ett tillägg: Sire-Nahvas skrev att de inte kollar VAD man skriver och då gör ju brevbäraren dig lika stor orätt.
brevbärare har (vad jag vet) någon form av tystnadsplikt.

Jag tänkte mig att folk som jobbar med detta borde ha en liknande tystnadsplikt. Är det inte så? Neutral
Säg till om jag är ute och cyklar men skulle inte en brevbärare kunna missbruka sin position?
Edenborg
Edenborg

Antal inlägg : 108
Join date : 10-07-31

Till överst på sidan Gå ner

FRA goes Bananas - Sida 2 Empty Sv: FRA goes Bananas

Inlägg av Snikich fre 17 dec - 14:21:29

Edenborg skrev:
Sire-Nahvas skrev:
Edenborg skrev:Har ett tillägg: Sire-Nahvas skrev att de inte kollar VAD man skriver och då gör ju brevbäraren dig lika stor orätt.
brevbärare har (vad jag vet) någon form av tystnadsplikt.

Jag tänkte mig att folk som jobbar med detta borde ha en liknande tystnadsplikt. Är det inte så? Neutral
Säg till om jag är ute och cyklar men skulle inte en brevbärare kunna missbruka sin position?

Jag jobbar som personlig assistent och även jag har tystnadsplikt men kan direkt säga att det är långt ifrån alla som håller den inom yrket. Detta är en fråga om människans godhet och jag har väldigt stark tvivel till detta.
Snikich
Snikich
Dr. Film
Dr. Film

Antal inlägg : 547
Join date : 10-01-31
Age : 39
Ort : Säffle

http://www.bajsa.nu

Till överst på sidan Gå ner

FRA goes Bananas - Sida 2 Empty Sv: FRA goes Bananas

Inlägg av Antagonist fre 17 dec - 14:51:38

Brukar du skratta åt mongot du passar?

Eller du är kanske inte en sån assistent.
Antagonist
Antagonist

Antal inlägg : 1043
Join date : 10-07-21
Age : 32
Ort : skoggen :O

Till överst på sidan Gå ner

FRA goes Bananas - Sida 2 Empty Sv: FRA goes Bananas

Inlägg av Snikich fre 17 dec - 15:02:22

Klart jag gör! FFD Samt blir förbannad och hela spektrat av vardagliga känslor man kan känna mot någon man passar.
Snikich
Snikich
Dr. Film
Dr. Film

Antal inlägg : 547
Join date : 10-01-31
Age : 39
Ort : Säffle

http://www.bajsa.nu

Till överst på sidan Gå ner

FRA goes Bananas - Sida 2 Empty Sv: FRA goes Bananas

Inlägg av Evilkillerrrrrr lör 18 dec - 15:07:39

Detta är bara början. Snart så kommer vi att vara övervakade dagligen. FRA och Regeringen borde läsa Kallocain av Karin Boye, för det är uppenbart att de har missat det mästerverket.

Om Karin Boye hade levat idag så skulle hon nog ta livet av sig (igen). Nej, förlåt, det där var smaklöst. Jag älskar Boye, men inte Sverige.

Evilkillerrrrrr

Antal inlägg : 81
Join date : 10-01-30
Age : 35
Ort : Linköping

Till överst på sidan Gå ner

FRA goes Bananas - Sida 2 Empty Sv: FRA goes Bananas

Inlägg av Snikich sön 19 dec - 14:53:50

Inte nog med att vi ska övervakas men nu ska det bestämmas vad vi får och inte får se på när det gäller public service. Hitta en event på FB och kopierar bara den.. Kan börja med att säga att jag tycker det är förjävligt...

"Regeringen har beslutat att införa ett system med förhandsprövning för nya programtjänster i alla tre Public Service- bolagen dvs. Sveriges Television, Sveriges Radio och Utbildningsradion. Detta är svenska regeringens efterhärmning av förhandsprövningen som genomfördes i Storbritannien under år 2007: http://www.bbc.co.uk/bbctrust/index.shtml

Förhandsprövningen innebär att när SVT har en ny programidé ska den anmälas till regerin...gen som låter tjänstemännen på Myndigheten för radio och tv godkänna eller underkänna. Myndigheten för radio och tv lämnar därefter ett utlåtande till regeringen som har sista ordet. I praktiken innebär det att Regeringen har vetorätt över den verksamhet som bedrivs av Public Service. - ”Termen [Public Service] har dock olika betydelser och tenderar att missbrukas av länder som har statligt styrda åsiktsmedia, där enbart den styrande regimens åsikter släpps fram”. Se: http://sv.wikipedia.org/wiki/Public_service.

Kulturminister Lena Adelsohn Liljeroth motiverar systemet med förhandsprövning med "det är viktigt att hitta en balans mellan bolagens utvecklingsbehov och skyddet för övriga aktörer på mediemarknaden", och enligt DN menar regeringen att public service- bolagen inte ska syssla med sådana program och medietjänster som förstör marknaden för de kommersiella kanalerna. Vd för Sveriges Radio, Mats Svegfors, menar att de kommersiella mediebolagen, däribland TV 4, har utövat rejäl press på regeringen för att begränsa public services utvecklingsmöjligheter.

- Radio- och tv-myndigheten ska skicka ut vår verksamhetsidé på remiss till de kommersiella aktörerna på marknaden innan vi kan lansera tjänsten. Det kommer att dröja tre fyra månader innan vi får ett beslut. Under den tiden kan kommersiella aktörer rakt av ta vår idé och genomföra den. Det är förödande för en organisation som bygger på kreativitet, säger Mats Svegfors.

Även Eva Hamilton, VD för SVT, framför stark kritik till regeringens initiativ:
– Om de här reglerna hade funnits när vi lanserade SVT Play tror jag inte att vi hade fått göra det, säger hon till TT Spektra.
Under 2008 hindrades BBC från att utvecklingen digitala tjänster av just BBC Trust.
Se: http://www.nytimes.com/2008/11/21/technology/21iht-bbc.4.18041539.html?_r=1

Även om ett av argumenten för införandet av förhandsprövning är ”allmänhetens intresse” strider densamma mot grundlagen Yttrandefrihetsförordningen enligt vilken ”ingen myndighet kan kräva att något som skall framföras i radio, tv eller annan sorts upptagning först måste granskas av en myndighet eller något annat allmänt organ".

- Instruktionerna till mediemyndigheten är otydliga om det som rör hur allmännyttan av en ny tjänst respektive dess marknadspåverkan ska viktas. Otydligheten öppnar för en godtycklig tillämpning, säger SVT:s VD Eva Hamilton.
Regeringens beslut för oss närmare länder som Italien där statsmakt och media är ett och samma organ. Det innebär också att de kommersiella mediernas kontroll och inflytande över utbud och marknad blir större.

Mer info:
Regeringens pressmeddelande:
http://www.regeringen.se/sb/d/12628/a/158000

BBC Trust stänger ner pedagogiskt initiativ för barn med inlärningssvårigheter:
http://www.bbc.co.uk/pressoffice/pressreleases/stories/2007/03_march/14/jam.shtml

Johan Grafström: En prövning av public service-tjänster får inte böja sig för marknadskrafter:
http://www.medievarlden.se/node/21227 "

Små små steg mot ett liv som robot....
Snikich
Snikich
Dr. Film
Dr. Film

Antal inlägg : 547
Join date : 10-01-31
Age : 39
Ort : Säffle

http://www.bajsa.nu

Till överst på sidan Gå ner

FRA goes Bananas - Sida 2 Empty Sv: FRA goes Bananas

Inlägg av Gäst sön 19 dec - 18:35:40

Vad i helvete är det som händer med världen egentligen?

Börjar tveka på att det är så bra för detta landet med en borgerlig regering.
Jävla Sovjet vi börjar leva i.

Kanske dags snart att vi som folket börjar reagera... Inte för att det har hjälpt förr, men denna gången kan det vara annorlunda.

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

FRA goes Bananas - Sida 2 Empty Sv: FRA goes Bananas

Inlägg av Snikich sön 19 dec - 18:48:17

Hellbastard skrev:Vad i helvete är det som händer med världen egentligen?

Börjar tveka på att det är så bra för detta landet med en borgerlig regering.
Jävla Sovjet vi börjar leva i.

Kanske dags snart att vi som folket börjar reagera... Inte för att det har hjälpt förr, men denna gången kan det vara annorlunda.

Kolla på Collapse du, är alldeles för trött och ny-vaken för att komma på nu vad stegen var men Michael Ruppert har där en ganska intressant teori om vilka steg människan kommer ta i vår allt mer pressade värld, vart det har börjat, vilka känslor som uppstår och varför det händer. Tänkte direkt på det när jag läste ditt inlägg och att vi måste reagera.
Snikich
Snikich
Dr. Film
Dr. Film

Antal inlägg : 547
Join date : 10-01-31
Age : 39
Ort : Säffle

http://www.bajsa.nu

Till överst på sidan Gå ner

FRA goes Bananas - Sida 2 Empty Sv: FRA goes Bananas

Inlägg av Gäst sön 19 dec - 18:59:54

Snikich skrev:
Hellbastard skrev:Vad i helvete är det som händer med världen egentligen?

Börjar tveka på att det är så bra för detta landet med en borgerlig regering.
Jävla Sovjet vi börjar leva i.

Kanske dags snart att vi som folket börjar reagera... Inte för att det har hjälpt förr, men denna gången kan det vara annorlunda.

Kolla på Collapse du, är alldeles för trött och ny-vaken för att komma på nu vad stegen var men Michael Ruppert har där en ganska intressant teori om vilka steg människan kommer ta i vår allt mer pressade värld, vart det har börjat, vilka känslor som uppstår och varför det händer. Tänkte direkt på det när jag läste ditt inlägg och att vi måste reagera.

Det som dock är så otroligt sorgligt med politiker är att de inte ens hade lyssnat om en halv miljon människor hade demonstrerat på gatorna.
Den enda direkta förändringen, som inte innebär att man måste växa som ett politiskt parti och sen driva bort dessa fruktansvärda "reformer", vilket då också tar en fruktansvärd lång tid, är att folket helt enkelt tar till vapen.

Det är tur för ledaren att folket inte tänker.

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

FRA goes Bananas - Sida 2 Empty Sv: FRA goes Bananas

Inlägg av Hammerheart mån 20 dec - 9:13:00

Hade vart kul att vara övervakad. Då kan folk titta på när jag gör konstiga grejer.
Hammerheart
Hammerheart
The Banhammer

Antal inlägg : 4278
Join date : 10-02-05
Ort : Kristianstad/Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

FRA goes Bananas - Sida 2 Empty Sv: FRA goes Bananas

Inlägg av Antagonist mån 20 dec - 13:43:13

Kommer regeringen kolla på mig när jag runkar?

Jävla pervon.
Antagonist
Antagonist

Antal inlägg : 1043
Join date : 10-07-21
Age : 32
Ort : skoggen :O

Till överst på sidan Gå ner

FRA goes Bananas - Sida 2 Empty Sv: FRA goes Bananas

Inlägg av Hammerheart mån 20 dec - 13:56:02

Kanske inte just när du masturberar, men de lär ju kika på hemsidorna du masturberar till.

Så jag hade passat mig lite med dvärgporren, Jim.
Hammerheart
Hammerheart
The Banhammer

Antal inlägg : 4278
Join date : 10-02-05
Ort : Kristianstad/Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

FRA goes Bananas - Sida 2 Empty Sv: FRA goes Bananas

Inlägg av Antagonist mån 20 dec - 14:47:20

Faaaan!
Antagonist
Antagonist

Antal inlägg : 1043
Join date : 10-07-21
Age : 32
Ort : skoggen :O

Till överst på sidan Gå ner

FRA goes Bananas - Sida 2 Empty Sv: FRA goes Bananas

Inlägg av Hammerheart mån 20 dec - 15:22:54

Fast vet hur det känns, alltid mer bekvämt att runka till de som är av samma sort som en själv.
Hammerheart
Hammerheart
The Banhammer

Antal inlägg : 4278
Join date : 10-02-05
Ort : Kristianstad/Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

FRA goes Bananas - Sida 2 Empty Sv: FRA goes Bananas

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 2 av 2 Föregående  1, 2

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet