Ny Thrash
+7
Sictorment
Hammerheart
Adde
Bestial Death
Geten
M-Morbid
Fidde
11 posters
Sida 1 av 2
Sida 1 av 2 • 1, 2
Ny Thrash
Hej!
Alla här älskar vi Old School Thrash så som,Vio-lence,Exodus,Evil Army,Death Row,Nuclear Assault,Sodom,Kreator,Assassin,Morbid Saint,Dark Angel,Whiplash...ja ni vet själva.
Men vad tycker människorna här om den nya Thrashen som har slagit oss rakt i nyllet?
Som tex: Gama Bomb,Evile,Bonded By Blood,Dekapitator,Warbringer,Suicidal Angels,Toxic Holocaust,Amok,Fast Kill,Violator....osv
Alltid trevligt o veta vad folk tycker.
Själv tycker jag att det finns skit många nya bra band som spelar old school thrash.
Alla här älskar vi Old School Thrash så som,Vio-lence,Exodus,Evil Army,Death Row,Nuclear Assault,Sodom,Kreator,Assassin,Morbid Saint,Dark Angel,Whiplash...ja ni vet själva.
Men vad tycker människorna här om den nya Thrashen som har slagit oss rakt i nyllet?
Som tex: Gama Bomb,Evile,Bonded By Blood,Dekapitator,Warbringer,Suicidal Angels,Toxic Holocaust,Amok,Fast Kill,Violator....osv
Alltid trevligt o veta vad folk tycker.
Själv tycker jag att det finns skit många nya bra band som spelar old school thrash.
Fidde- Antal inlägg : 209
Sv: Ny Thrash
Ja håller med, finns några band som förvaltar riktig thrash bra.
Inte lyssnat på så många nya band som spelar det, men Warbringer, Toxic Holocaust, Evile och Violator är grymma!
Inte lyssnat på så många nya band som spelar det, men Warbringer, Toxic Holocaust, Evile och Violator är grymma!
M-Morbid- Antal inlägg : 1412
Terrorama är ju förstås bästa retrothrashbandet.
Geten- Profeten Geten
- Antal inlägg : 4777
Ej hört, måste man ju kolla upp!
M-Morbid skrev:Ej hört, måste man ju kolla upp!
Måste och måste... De är rätt kassa faktiskt.
Toxic Holocaust är ju som sagt riktigt bra. Hypnosia är också asbra, om man nu räknar dem som nya - nyare är de ju i alla fall. Annars finns ju såklart band som Antichrist och Deathhammer.
Bestial Death- Antal inlägg : 782
Bestial Death skrev:M-Morbid skrev:Ej hört, måste man ju kolla upp!
Äh, man är väl nyfiken! Helt OK band tycker jag.
Evile är ok men man tröttnar lätt, dem flesta andra nyare banden är rätt kassa förutom Vektor som är jävligt bra!
Adde- Antal inlägg : 53
Adde skrev:Evile är ok men man tröttnar lätt, dem flesta andra nyare banden är rätt kassa förutom Vektor som är jävligt bra!
Mjo svårt att hålla samma klass som rävarna som var med och formade stilen alltså.
Mer än okej om man gillar gamla sydamerikanska stuket. :raggare:M-Morbid skrev:Bestial Death skrev:M-Morbid skrev:Ej hört, måste man ju kolla upp!
Äh, man är väl nyfiken! Helt OK band tycker jag.
Och hellre det än kopior av Bay Area-banden. Eller band som kopierar Overkill. Eller ja, ni fattar.
Finns det inga nya band som kopierar band som Watchtower, Voivod och Coroner förresten? Ett sånt skulle jag faktiskt orka kolla upp.
Geten- Profeten Geten
Jo en underdrift av mig att säga att dem är OK, tycker dem är bättre än så, gillar sydamerikansk thrash så.
Håller med om att Terroramas stuk är originellare, själv sugen på att lira tysk thrash.
Håller med om att Terroramas stuk är originellare, själv sugen på att lira tysk thrash.
Geten skrev: Finns det inga nya band som kopierar band som Watchtower, Voivod och Coroner förresten? Ett sånt skulle jag faktiskt orka kolla upp.
Vektor är asbra och ska vara rätt lika Voivod enligt vissa, men jag har knappt hört Voivod så jag vet inte.
Adde- Antal inlägg : 53
Hellish Crossfire någon?
Hammerheart- The Banhammer
- Antal inlägg : 4278
Witchryder skrev:Hellish Crossfire någon?
Jag är med dig
Sictorment- Antal inlägg : 930
Kan ge mitt bejakande för Vektor och Hellish Crossfire. Dock måste jag lyssna mer på dem för att uttala mig mer konkret än så.
De andra som har nämnts är väl allt möjligt ifrån mediokert till något halvbra, musik som inte direkt berör mig. Toxic Holocaust funkar väl ibland dock, men det saknas något.
De andra som har nämnts är väl allt möjligt ifrån mediokert till något halvbra, musik som inte direkt berör mig. Toxic Holocaust funkar väl ibland dock, men det saknas något.
Toxic Holocaust är helt ok och Violator är nice. Annars har jag ganska dålig koll på nyare thrash. Hittade ett väldigt bra nytt band ganska nyligen från mexiko. Kommer inte ihåg vad de hette. Måste kolla upp det.
Carrion- Antal inlägg : 5778
Strikemaster?Carrion skrev:Hittade ett väldigt bra nytt band ganska nyligen från mexiko. Kommer inte ihåg vad de hette. Måste kolla upp det.
Geten- Profeten Geten
Så var det de hette! Tack.
Geten- Profeten Geten
Just fan, glömde Hellish Crossfire! Bra skit
Hörde Vektor för första gången idag.
Är rätt kluven, det är verkligen helt otroligt välspelat, på alla möjliga sätt.
Produktionen drar ner det en hel del snäpp dock, det känns för rent och plastigt. Riktigt tråkigt, men jag har inte hört så mycket av "Black Future" än.
Störtdiggar hela temat dock, att man slipper hela zombie, bärs och hela kärnkraftsgrejen.
Det var bra, en gång i tiden.
Är rätt kluven, det är verkligen helt otroligt välspelat, på alla möjliga sätt.
Produktionen drar ner det en hel del snäpp dock, det känns för rent och plastigt. Riktigt tråkigt, men jag har inte hört så mycket av "Black Future" än.
Störtdiggar hela temat dock, att man slipper hela zombie, bärs och hela kärnkraftsgrejen.
Gäst- Gäst
Hellbastard skrev:
Var kom den idén ifrån egentligen? Zombier, öl och radioaktivt skit.
Tycker inte att det egentligen hör hemma i thrash öht.
Fan snackar du för skit? Tankard?!?!?!
Hammerheart- The Banhammer
- Antal inlägg : 4278
Eftersom att jag fram till nyligen hade skitit i all ny thrash så håller jag fortfarande på och bläddrar runt,.
Men Toxic Holocaust, Deathammer har jag redan fastnat för, Warbringer är inte fy skam heller, Evile kunde varit bättre, klarar inte riktigt av vocalisten.
More to come..
Men Toxic Holocaust, Deathammer har jag redan fastnat för, Warbringer är inte fy skam heller, Evile kunde varit bättre, klarar inte riktigt av vocalisten.
More to come..
Scullicon- Antal inlägg : 1392
Witchryder skrev:Fan snackar du för skit? Tankard?!?!?!
Tänkte de mer nya banden, Toxic Holocaust (kanske dåligt exempel), Municipal Waste och Violator. Visserligen gillar jag Violator men du fattar nog vad jag menar.
Sida 1 av 2 • 1, 2
Liknande ämnen
» Dålig thrash
» Tysk thrash!
» Topp 5 Thrash-skivor
» Thrash, som det borde vara!
» Incarnit - Värmlänsk thrash!!
» Tysk thrash!
» Topp 5 Thrash-skivor
» Thrash, som det borde vara!
» Incarnit - Värmlänsk thrash!!