Metalforum Exiles
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Hammerfall 14årings band

+19
ThrashDave
Countess
Atlas Musclecore
Sire-Nahvas
Karate-Molin
pompepg
Svullet_Rektum
Hammerheart
delarge
ElectricWizard
Halonen666
Friberg
Monoliten
Naurbereth
Carrion
Svartesmeden
patologen
M-Morbid
Fidde
23 posters

Sida 2 av 2 Föregående  1, 2

Gå ner

Hammerfall 14årings band - Sida 2 Empty Sv: Hammerfall 14årings band

Inlägg av Atlas Musclecore mån 10 jan - 12:54:53

Tja, han är inte välkommen hem till mig i sådana fall.
Atlas Musclecore
Atlas Musclecore
The Iron Bloke
The Iron Bloke

Antal inlägg : 7064
Join date : 10-01-30
Age : 34
Ort : En Hjärtlös Stad

http://metalexiles.friendhood.net

Till överst på sidan Gå ner

Hammerfall 14årings band - Sida 2 Empty Sv: Hammerfall 14årings band

Inlägg av Countess ons 12 jan - 17:20:19

Jag gillade dem när jag var mindre och äger en del plattor men det känns som jag växte ifrån dem, känns ganska töntiga nu, även fast deras första är ganska bra. kan hålla med om att dom började suga hårt vid Treshhold (stavning?)
Countess
Countess

Antal inlägg : 1265
Join date : 10-05-04
Age : 30
Ort : Under eken

Till överst på sidan Gå ner

Hammerfall 14årings band - Sida 2 Empty Sv: Hammerfall 14årings band

Inlägg av Fidde ons 12 jan - 19:38:50

Countess skrev:Jag gillade dem när jag var mindre och äger en del plattor men det känns som jag växte ifrån dem, känns ganska töntiga nu, även fast deras första är ganska bra. kan hålla med om att dom började suga hårt vid Treshhold (stavning?)

ja precis.

Fidde

Antal inlägg : 209
Join date : 11-01-02
Age : 33

Till överst på sidan Gå ner

Hammerfall 14årings band - Sida 2 Empty Sv: Hammerfall 14årings band

Inlägg av ThrashDave ons 12 jan - 19:52:42

man har ju fan lyssnat på dom när man var 9-10 bast,det sätter ju sina spår,kan en hel del av låtarna utantill haha,men en bra början kan jag tycka iaf
ThrashDave
ThrashDave
Har ingen spaceknapp
Har ingen spaceknapp

Antal inlägg : 390
Join date : 10-04-04
Age : 30

Till överst på sidan Gå ner

Hammerfall 14årings band - Sida 2 Empty Sv: Hammerfall 14årings band

Inlägg av pompepg ons 12 jan - 20:09:45

Med tanke på att det var just detta bandet som fick mig att älska hårdare musik så kan jag inte annat än att älska det.
Tycker fan inte de blivit så mycket sämre, kändare men sämre nja... Jävligt kul att dem är med i all skit på tv! Hade jag haft chansen hade jag jävligt gärna åkt iväg och haft sköj på Fångarna på fortet!
Sen får dem säkert sköna pengar för mycket av det dem gör också, vilket är svårt att neka till Rolling Eyes
Ähh...meningslöst. Dem krossar röv helt enkelt!
pompepg
pompepg

Antal inlägg : 567
Join date : 10-02-01
Age : 31
Ort : Örebro/Borås

Till överst på sidan Gå ner

Hammerfall 14årings band - Sida 2 Empty Sv: Hammerfall 14årings band

Inlägg av Scullicon tor 13 jan - 7:27:20

Stötte på Hammerfall först 2002, ca 15 år gammal och redan en bra bit inne i hårdrocksscenen, fattade inte riktigt grejen med dom då, gör de inte än idag.
Och att dom gjort massa grejer i tv och liknande, de är ju kul för dom så varför bry sig?
Mitt liv går vidare som att dom aldrig existerat ändå.
Scullicon
Scullicon

Antal inlägg : 1392
Join date : 10-09-12
Age : 36
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Hammerfall 14årings band - Sida 2 Empty Sv: Hammerfall 14årings band

Inlägg av ShieldsOfGold tor 13 jan - 17:04:22

Personligen så underskattade jag de för några år sen eftersom de var så mycket i tv. Jag ville inte riktigt erkänna att jag faktist gillade HammerFall, något som jag har kommit över nu.
Visst de kanske är med i tv mycket men jag gillar musiken.
ShieldsOfGold
ShieldsOfGold

Antal inlägg : 344
Join date : 10-09-05
Age : 29
Ort : Uppsala

Till överst på sidan Gå ner

Hammerfall 14årings band - Sida 2 Empty Sv: Hammerfall 14årings band

Inlägg av Sire-Nahvas fre 14 jan - 10:22:37

gillar de tidigare plattorna med hammerfall men först på senare tid.
Sire-Nahvas
Sire-Nahvas
Fast Taker
Fast Taker

Antal inlägg : 2630
Join date : 10-02-02
Age : 32
Ort : Örebro

Till överst på sidan Gå ner

Hammerfall 14årings band - Sida 2 Empty Sv: Hammerfall 14årings band

Inlägg av MetalManiac87 ons 26 jan - 14:28:19

Fidde skrev:Tja!

Många hatar hammerfall just pga att det är hammerfall. Vist jag tycker inte om hammerfall idag, idag ser jag dom som ett jävla tv band som suger rövhål, men när jag var 13,14 så digga jag dom hårt. deras 2 första skivor "Glory To The Brave" och "Legacy Of Kings" tycker jag fortfarande är bra faktiskt. Men sen gick de bara ner för dom, dom va bra på 90 talet.
Jag sluta köpa skivor med dom när dom 2006 släppte Threshhold (eller hur fan de stavas), den hade ett par bra låtar men resten sög bajs.
Hammerfall är inget favorit band men även dom har gjort bra grejer men de e aldrig nån som pratar om dom precis, kanske de e så att folk hatar dom, de kan jag förstå med de skitet dom gör idag men men.
Jag själv över lag tycker inte om svensk heavy metal särskillt mkt.

Jag kan hålla med dig till viss del. När jag gick i sjuan-åttan så började jag lyssna på Hammerfall. Praktiskt taget alla polare som gillade hårdrock gillade Hammerfall och alla äldre hårdrockare sa att det var fjortisband, så "been there, done that". Gillar fortfarande Hammerfall, men håller med om det där med tv-grejen till stor del. Tycker iofs att det är bra att dom får uppskattning, men det känns som om allt mediauppbåd beror på att Jocke var med i Körslaget. Jag tyckte det var kul att han var med, men samtidigt lite jobbigt också. Kändes lite cell-out, minst sagt. Det var förövrigt enda anledningen till att jag kollade på programmet. Bättre att han vann en någon av dom andra.

När det gäller skivorna så tycker jag att dom första var mycket mer glättiga och tralliga om man jämför med dom senare. Tycker dom har blivit tyngre för varje skiva som kommit.

MetalManiac87

Antal inlägg : 88
Join date : 10-07-20
Age : 36
Ort : Sollentuna

Till överst på sidan Gå ner

Hammerfall 14årings band - Sida 2 Empty Sv: Hammerfall 14årings band

Inlägg av M-Morbid sön 6 mar - 17:32:09

Jepp, håller med om att de två första plattorna är mer tralliga, de har blivit mindre och mindre tralliga och tyngre för varje platta.
Inte lyssnat så mycket på "Threshold" men det jag hört därifrån tycker jag är OK men inte bland det starkare dem har gjort.

M-Morbid

Antal inlägg : 1412
Join date : 10-09-12
Age : 33
Ort : Hedemora

Till överst på sidan Gå ner

Hammerfall 14årings band - Sida 2 Empty Sv: Hammerfall 14årings band

Inlägg av Countess ons 9 mar - 17:29:54

Hade en nostalgi dag för någon vecka sen då jag lyssnade genom mina Hammerfall skivor. Jag uppskattade fortfarande Renegade och Crimson Thunder skivorna.
Countess
Countess

Antal inlägg : 1265
Join date : 10-05-04
Age : 30
Ort : Under eken

Till överst på sidan Gå ner

Hammerfall 14årings band - Sida 2 Empty Sv: Hammerfall 14årings band

Inlägg av M-Morbid ons 9 mar - 17:34:44

Countess skrev:Hade en nostalgi dag för någon vecka sen då jag lyssnade genom mina Hammerfall skivor. Jag uppskattade fortfarande Renegade och Crimson Thunder skivorna.

Bra plattor! Hade en liknande nostalgidag i söndags, tycker fortfarande att "Glory To The Brave" och "Legacy Of Kings" är bra, till och med riktigt bra. Senaste plattan är OK men inte samma sak på något vis utan Stefan Elmgren på gitarr, vet inte om det är hans spelstil eller att man är van med honom.

M-Morbid

Antal inlägg : 1412
Join date : 10-09-12
Age : 33
Ort : Hedemora

Till överst på sidan Gå ner

Hammerfall 14årings band - Sida 2 Empty Sv: Hammerfall 14årings band

Inlägg av pompepg ons 9 mar - 17:44:15

Stefans solon är ju något man saknar. Annars var den senaste över förväntan. Hoppas nya blir lite fartigare, av vad jag hört lät det lite mer "Glory to..." över det hela så förväntningarna ligger på topp!
pompepg
pompepg

Antal inlägg : 567
Join date : 10-02-01
Age : 31
Ort : Örebro/Borås

Till överst på sidan Gå ner

Hammerfall 14årings band - Sida 2 Empty Sv: Hammerfall 14årings band

Inlägg av M-Morbid ons 9 mar - 17:48:07

Jepp Stefan är en grym sologitarrist. Åh fan, låter lovande! :) jag som är dalmas kan ju skryta med om att Cans är dalmas i botten, hehe.

M-Morbid

Antal inlägg : 1412
Join date : 10-09-12
Age : 33
Ort : Hedemora

Till överst på sidan Gå ner

Hammerfall 14årings band - Sida 2 Empty Sv: Hammerfall 14årings band

Inlägg av pompepg mån 23 maj - 18:23:29

Någon som lyssnat på nya?
Jävligt bra så här efter ett par lyssningar. Enda som låter mindre bra är väl balladen som är bland de sämsta dem gjort...
Nytt sound och farten är delvis tillbaka. Jocke sjunger bättre än någonsin dessutom!






Helt asbra helt enkelt!
pompepg
pompepg

Antal inlägg : 567
Join date : 10-02-01
Age : 31
Ort : Örebro/Borås

Till överst på sidan Gå ner

Hammerfall 14årings band - Sida 2 Empty Sv: Hammerfall 14årings band

Inlägg av Mira Black lör 28 apr - 23:30:27

hammerfall fick mig att ta steget ut i rock- och metalvärlden och de kmr följa med mig en bra bit in i den oxå! Jag är, och kmr alltid vara, ett hammerfall-fan. och det e jag fan stolt över! o ni som inte har lyssnat på hammerfall på länge, kanske värt att testlyssna den senaste plattan Infected? jag tycker att musiken har utvecklats och blivit lite hårdare än den var förut. skitbra platta faktiskt :) älskar b.y.h (bang your head). de spelade den när de var i här i Gävle för lite mer än en månad sen. så såg jag dom i somras på getaway rock festival. jag lämnade festivalområdet med stans adrenalinrus i kroppen. jävlar vilket röj!
Mira Black
Mira Black

Antal inlägg : 680
Join date : 12-04-28
Age : 30
Ort : Gävle

Till överst på sidan Gå ner

Hammerfall 14årings band - Sida 2 Empty Sv: Hammerfall 14årings band

Inlägg av Halonen666 mån 30 apr - 6:32:19

Lyssnade på nya tillsammans med Pg och jag tycker att den plattan är ganska tråkig. Föredrar hellre no sacrifice, no victory framför senaste
Halonen666
Halonen666
FÄRS
FÄRS

Antal inlägg : 2659
Join date : 10-01-31
Age : 31
Ort : Karlstad (Kronoparken)

Till överst på sidan Gå ner

Hammerfall 14årings band - Sida 2 Empty Sv: Hammerfall 14årings band

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 2 av 2 Föregående  1, 2

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet