Mindfuck
+11
Evilkillerrrrrr
Tartaros11
Scullicon
pompepg
Antagonist
Geten
Hammerheart
Svullet_Rektum
Atlas Musclecore
Monoliten
Carrion
15 posters
Metalforum Exiles :: Övrigt :: Filosofi
Sida 2 av 6
Sida 2 av 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Sv: Mindfuck
Fast sen finns det olika sorters vakuum också. Antar att vi snackar om ett perfekt vakuum.
Svullet_Rektum- Svullom Rektorum Absurdum
- Antal inlägg : 4534
Jag snackar om vakuumet i ditt arsle när man drar ut en av glasflaskorna. Into the nothingness.
Hammerheart- The Banhammer
- Antal inlägg : 4278
Fast det finns ju en hel del partiklar i vakuum.
Carrion- Antal inlägg : 5778
Nämn en.
Snackar vi rymden, you know the universe. Eh planeter/himlakroppar maybe?
"Perfekt vakuum är omöjligt att framställa men vakuum i vardaglig mening, ett kraftigt sänkt lufttryck, när trycket är mindre än en tusendel av lufttrycket, är användbart i många sammanhang, exempelvis i barometrar och katodstrålerör i TV-apparater."
"Ett perfekt vakuum kan enligt kvantmekaniken inte finnas: rummet fylls hela tiden av nollpunktsstrålningen och virtuella partiklar (par av partiklar och antipartiklar)."
"Perfekt vakuum är omöjligt att framställa men vakuum i vardaglig mening, ett kraftigt sänkt lufttryck, när trycket är mindre än en tusendel av lufttrycket, är användbart i många sammanhang, exempelvis i barometrar och katodstrålerör i TV-apparater."
"Ett perfekt vakuum kan enligt kvantmekaniken inte finnas: rummet fylls hela tiden av nollpunktsstrålningen och virtuella partiklar (par av partiklar och antipartiklar)."
Partiklar kan alltså finnas i vakuumet, säkerligen. Men vakuum innehåller inga partiklar. Då det helt enkelt inte finns något. Ja, the outer space består till stor del av vakuum, då det inte finns någonting där. Vad tror du finns mellan galaxer liksom? Vakuum, alltså ingenting.
Eftersom att vakuum varken är materia, gas eller vätska.
Eftersom att vakuum varken är materia, gas eller vätska.
Vakuum är en plats där ingenting existerar, så ser jag det. Då är det alltså något, men det finns inget i ett vakuum. Hur jävla svårt kan det vara?
Monoliten- Grand Bear Sebiwalrus Whiskyguzzler I
- Antal inlägg : 5700
Och strålning t.ex. är något. Alltså är inte vakuum ingenting! Filosofisk debatt detta.
Geten- Profeten Geten
- Antal inlägg : 4777
Finns strålning precis överallt då? Sen tänker jag teoretiskt, en plats där ingenting existerar, men platsen är ju något, ett vakuum, det är något.
Jag vet vad du menar och jag vet vad Davve menar. Jag kan säga att jag föredrar den filosofiska förklaringen över den vetenskapliga när man frågar mig vad 'ingenting' är.
Geten- Profeten Geten
- Antal inlägg : 4777
Men hur kan isåfall Vakuum existera på en plats där ingenting kan existera? Såvida inte vakuumet är ingenting, det vill säga inte är något. Om vakuumet är en "plats" så måste ju platsen existera i någonting, men vakuumet kan inte existera i någonting, så då blir ju vakuumet oändligt. Fan Carrion, du har lyckats med trådens syfte!
Men om vakuum är oändligt kan ju inte vi finnas, nej vakuumet är själva lådan, innehållet är ingenting.
Är du inte säker på att Vakuumet egentligen är det som är inne i den s.k "lådan"? Känns mer logiskt :hitl0r:
Och att lådan liksom är the outer space.
Och att lådan liksom är the outer space.
Vakuum är ju synonymt med det som är och inte är där i lådan, men det beskriver även själva området som inte har något i sig.
För att jag menar, saker kan ju faktiskt existera i vakuum. T.ex planeter, månar etc.
Fast då är ju inte planeterna i vakuumet utan i ett eget område utan vakuum. Endera är det vakuum eller så är det något, en plats kan inte vara flera saker samtidigt tycker jag. Är du omringad av clowner är du i en clownring men inte i en clown. Du har fortfarande din egen yta. Jävligt dåligt förklaring, men den lät asbra i min skalle.
Annars så tänker jag ju lite på Svarta Hål också. Ett gigantiskt jävla vakuum där inte ens ljus kan existera. Men det svarta hålet existerar ju fortfarande i rymden, som också är vakuum... Och i det vakuumet existerar det ju grejer = Vakuumet blir oändligt.
Jag köper inte oändlighetstanken.
Sedan är ju rymden oändlig, och rymden består i huvudsak av ingenting (vakuum) the nothingness is eternal!
Witchryder skrev:Annars så tänker jag ju lite på Svarta Hål också. Ett gigantiskt jävla vakuum där inte ens ljus kan existera. Men det svarta hålet existerar ju fortfarande i rymden, som också är vakuum... Och i det vakuumet existerar det ju grejer = Vakuumet blir oändligt.
Svarta hål är inte vakuum. Svarta hål är stjärnor som exploderat (se: supernova) och blivit väldigt koncentrerad massa, med så stark gravitation att inte ens ljus kan undkomma.
Antagonist- Antal inlägg : 1043
KEJDÅ
Vettitusan vart jag fick vakuumgrejen ifrån, men antog att det var så. Skyller på schizofrenin.
Carrion skrev:-Hur ser man saker om det inte skulle finnas varken ljus eller mörker?
-Vad är inget?
-Hur låter absolut tystnad?
-Vad fanns innan universums skapelse om man antar att big bang-teorin stämmer?
-Om Gud finns, varför är han då en man?
- Man kan inte se saker om det inte finns något ljus. Mörker kan inte upphöra att existera, eftersom det är bara avsaknad av ljus.
- Tomrum (vakuum, som tidigare sagts i tråden).
- Tyst.
- Innan universums existens existerade ingenting, varken tid eller rum.
- Därför att kvinnor är inkompetenta.
Antagonist- Antal inlägg : 1043
Vad finns utanför vakuumet då? Om det nu finns ett slut vad finns där? Hur vet man att det är slut om det inte fanns någonting innan ingenting försvann?
pompepg- Antal inlägg : 567
pompepg skrev:Vad finns utanför vakuumet då? Om det nu finns ett slut vad finns där?
Ingenting så inåt helvete!
Kunde inte få ihop den sista delen av ditt inlägg i skallen, blir nog att man self-destructar av detta snart.
Senast ändrad av Carrion den tis 11 jan - 19:59:08, ändrad totalt 1 gång
Sida 2 av 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Metalforum Exiles :: Övrigt :: Filosofi
Sida 2 av 6
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet