Tipstråd!
+23
Carrion
mjältbrand
Svullet_Rektum
pissmannen
delarge
M-Morbid
heavymetalmaidenette
Hammerheart
Atlas Musclecore
MetalManiac87
Monoliten
ElectricWizard
Vitus
Wolvie
ThrashDave
Halonen666
Sire-Nahvas
pompepg
Stenberg
slothmachine
Naurbereth
Rob
Geten
27 posters
Sida 5 av 7
Sida 5 av 7 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Sv: Tipstråd!
men...men...
om det är så bra som Leather Nunn...var kan jag köpa den då?
+
Nu har jag lyssnat och...vafan?
jag fattar inte kopplingen då detta inte alls var lika Heavy. Möjligtvis produktionen på sången men i övrigt inget alls.
om det är så bra som Leather Nunn...var kan jag köpa den då?
+
Nu har jag lyssnat och...vafan?
jag fattar inte kopplingen då detta inte alls var lika Heavy. Möjligtvis produktionen på sången men i övrigt inget alls.
Sire-Nahvas- Fast Taker
- Antal inlägg : 2630
Sluta trolla!
Geten- Profeten Geten
- Antal inlägg : 4777
WOOT??
nä detta var inte alls lika tungt och det är tyngden som är det bästa med Leather Nunn.
nä detta var inte alls lika tungt och det är tyngden som är det bästa med Leather Nunn.
Sire-Nahvas- Fast Taker
Du sätter ord i min mun och/eller läser inte mina inlägg tillräckligt noga.
Allt jag skrev var att lyssnare som gillar Leather Nunn kanske uppskattar Zen Venom också. Vet redan att andra gör det, inklusive jag själv. Ingenstans skrev jag att det är låter likadant.
Allt jag skrev var att lyssnare som gillar Leather Nunn kanske uppskattar Zen Venom också. Vet redan att andra gör det, inklusive jag själv. Ingenstans skrev jag att det är låter likadant.
Geten- Profeten Geten
Om du skriver så så tror jag att det finns en koppling mellan de 2 banden soundmässigt på något sätt.
Är det jättefel av mig?
Som att säga "om man gillar tidiga Mayhem så kanske man gillar Dokken också" bara för att jag känner folk som gillar båda dessa banden?
VA? VA? VA?
Är det jättefel av mig?
Som att säga "om man gillar tidiga Mayhem så kanske man gillar Dokken också" bara för att jag känner folk som gillar båda dessa banden?
VA? VA? VA?
Sire-Nahvas- Fast Taker
Ditt exempel är kasst. Om jag rekommenderar ett band i en rekommendationstråd för heavy metal så är bandet garanterat ett heavy metal-band.
Jag har hört hela återsläppta versionen av plattan och tyckte det fanns nog med kopplingar för att namedroppa Leather Nunn. Om du sedan lyssnade på en låt och förbiser dem för att de inte är tunga nog eller nåt så är det fine by me. Det är din rätt.
Jag har hört hela återsläppta versionen av plattan och tyckte det fanns nog med kopplingar för att namedroppa Leather Nunn. Om du sedan lyssnade på en låt och förbiser dem för att de inte är tunga nog eller nåt så är det fine by me. Det är din rätt.
Geten- Profeten Geten
Ditt exempel också i så fall.
Sire-Nahvas- Fast Taker
DEAL.
Geten- Profeten Geten
Kanske uppskattas av någon? Jag tycker det låter bra iallafall.
Stenberg- Antal inlägg : 1420
ElectricWizard skrev:Lords of the Crimson Alliance bör alla dyrka
Påminner lite om Mercyful Fate. Fast är mycket sämre.
Carrion- Antal inlägg : 5778
Något jag upptäckte först nu via Sweden Rock Magazine faktiskt. Vet inte om det ligger riktigt rätt, men så här lät det iallafall till en början och blev mer doomigt med tiden.
Messiah Marcolin på sång med.
Stenberg- Antal inlägg : 1420
Har hört lite enstaka låtar från Mercy vid sporadiska tillfällen och de är ganska nice. Får väl djupdyka in i deras musik någon gång också.
Tror jag såg någon Mercy- skiva på Tradera som gick för en hel del pengar om jag minns rätt, var en tid sedan jag såg det. Vinyl såklart.
Tror jag såg någon Mercy- skiva på Tradera som gick för en hel del pengar om jag minns rätt, var en tid sedan jag såg det. Vinyl såklart.
Den långhåriga snubben som fifflade på eran spelning förra veckan sjöng på King Doom-plattan med det bandet.
Hammerheart- The Banhammer
- Antal inlägg : 4278
Jasså!?
Har som sagt knappt lyssnat på Mercy så jag har ingen aning.
Han skulle sjungit Welcome Home istället. Med mycket inlevelse givetvis.
Har som sagt knappt lyssnat på Mercy så jag har ingen aning.
Han skulle sjungit Welcome Home istället. Med mycket inlevelse givetvis.
Gillar Mercy som fan! Fick ett gäng av deras gitarrist när jag träffade honom för ett antal år sen, då hade jag aldrig hört dom. Fick sen veta att han gick bort nåt år senare
Christless- Antal inlägg : 278
ett gäng vad? skivor? patchar? merch? antar att det bara var skivor men fan om det är lite annat så är det ju stenhårt med.
Mercy är fan redigt bra men ja har inte hårt nått de gjort utan messiah, inte än i alla fall.
Mercy är fan redigt bra men ja har inte hårt nått de gjort utan messiah, inte än i alla fall.
Skulle jag gilla mercy?
Någon som kan banda någon LP med dom till mig?
Någon som kan banda någon LP med dom till mig?
Sire-Nahvas- Fast Taker
Namedrop-bomb coming down!
Attacker, Helstar, Omen, Seducer, Agent Steel, Liege Lord, Vicious Rumors, Avenger, Leatherwolf, Scanner!
Attacker, Helstar, Omen, Seducer, Agent Steel, Liege Lord, Vicious Rumors, Avenger, Leatherwolf, Scanner!
Gäst- Gäst
Omen!
Geten- Profeten Geten
Vitus skrev:ett gäng vad? skivor? patchar? merch? antar att det bara var skivor men fan om det är lite annat så är det ju stenhårt med.
Skivor skulle det stå. Råkade missa det. Dom gjorde en som heter Victory March med en annan sångare (minns inte namnet och pallar inte kolla upp) som låter jävligt bra. Ett tips!
Christless- Antal inlägg : 278
Ok, nu har jag fått dille på kraftfulla skrik och falsetter. Adams, Cyriis, Halford... Ge mig tips på era favoriter!
Svullet_Rektum- Svullom Rektorum Absurdum
- Antal inlägg : 4534
ovan nämnda Helstar påminner delvis om Agent Steel.Svullet_Rektum skrev:Ok, nu har jag fått dille på kraftfulla skrik och falsetter. Adams, Cyriis, Halford... Ge mig tips på era favoriter!
Obsession brukar räknas till samma genre i alla fall.
Tyrant har falsetter hela tiden typ...men du måste vara noggrann så att du inte köper fel Tyrant...
Tidiga Queensryche är jävligt tacksamt att lyssna på.
Dock helst deras tidigare grejer (deras EP, Live In Tokyo (VHS) och The Warning)
Anthrax debutplatta får du ju inte glömma heller.
Nästan Adams-klass på dom skriken!!
Malice får du inte heller glömma om du snackar halford. Dom finns nog på spotify också.
Det finns mer men nu skrev jag bara favoriterna.
Sire-Nahvas- Fast Taker
KING DIAMOND KANSKE?!?!!?!?!?!!?
Hammerheart- The Banhammer
- Antal inlägg : 4278
Sida 5 av 7 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Sida 5 av 7
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet