Tipstråd!
+23
Carrion
mjältbrand
Svullet_Rektum
pissmannen
delarge
M-Morbid
heavymetalmaidenette
Hammerheart
Atlas Musclecore
MetalManiac87
Monoliten
ElectricWizard
Vitus
Wolvie
ThrashDave
Halonen666
Sire-Nahvas
pompepg
Stenberg
slothmachine
Naurbereth
Rob
Geten
27 posters
Sida 3 av 7
Sida 3 av 7 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Sv: Tipstråd!
tycker ändå just the unknown har starkt matrial plattan igenom,och känlsan är så jävla bra !
ThrashDave- Har ingen spaceknapp
- Antal inlägg : 390
ElectricWizard skrev:The Unknown är en bra platta. Men singeln och Ep'n tål jag inte pågrund av den fasansfulle sångaren, usch
Den blir nästan bättre på grund av den dåliga sångaren. Eller är det bara jag som uppskattar dåliga sångare?
Jag tror jag hörde Gotham City innan Helvetets Port, så det så!
Gäst- Gäst
Själv uppskattar jag bra sångare
Monoliten- Grand Bear Sebiwalrus Whiskyguzzler I
- Antal inlägg : 5700
Det finns en viss charm med dåliga sångare, helt klart.
Men gör det inte dom till bra sångare då?
Gäst- Gäst
Har inte mycket till övers för Helvetets Port kan jag iaf säga
ElectricWizard- Antal inlägg : 254
Eviscerator skrev:Det finns en viss charm med dåliga sångare, helt klart.
Jo det är sant.
Gäst- Gäst
Tipsar om två härliga och fartfyllda låtar med IRONSWORD. Absolut inget originellt men de passar bra att dricka öl till!
https://www.youtube.com/watch?v=4xFjRjaoyTs
SACRED STEEL - Tysk heavy/power/speed när den är som bäst!
SACRED STEEL - Tysk heavy/power/speed när den är som bäst!
MetalManiac87- Antal inlägg : 88
Upptäckte den här pärlan ganska nyligen. Man måste bara älska sången!
strappado metalblogspot eller?
han hängde här ett tag eller om det var på gamla forumet. minns att jag kollade på hemsidan nyligen. jag letade efter något till min brud tror jag men hittade inte på ett enkelt sätt. de låg överst.
han hängde här ett tag eller om det var på gamla forumet. minns att jag kollade på hemsidan nyligen. jag letade efter något till min brud tror jag men hittade inte på ett enkelt sätt. de låg överst.
Sire-Nahvas- Fast Taker
- Antal inlägg : 2630
Sire-Nahvas skrev:strappado metalblogspot eller?
Det går väl att söka på hans blog? Om du visste vilket band du letade efter dvs?
ingen aning om VAD jag letar efter. "fistful of metal-musik" i alla fall och mitt i låten så kommer det skumma jrejer som typ säger "jippii!" (men det kanske inte är med i låtenn från början) i refrängen låter det som om dom sjunger "subway" eller "someday" med sånna "riot-vocals" körgrejer.ElectricWizard skrev:Sire-Nahvas skrev:strappado metalblogspot eller?
Det går väl att söka på hans blog? Om du visste vilket band du letade efter dvs?
varifrån kommer detta då?
jo det är en låt från ett blandband hennes morsa hade. hennes morsa minns givetvis inte vad det är för band (altså..band som i att hon inte minns vilken artist det är) och de kändaste banden inom genren jag kollat upp som det kan vara har inte gett något resultat. sången låter bekant på något sätt samtidigt som den låter vanlig.
någon gissning på band?
Senast ändrad av Sire-Nahvas den lör 31 jul - 8:46:16, ändrad totalt 1 gång (Orsak för redigering : GLÖMDE ORDET "VAD" I FÖRSTA RADEN... cAPSLOCK)
Sire-Nahvas- Fast Taker
det lät bra men det är jobbigt att de inte har...ja...
refränger som man HÖR (=förstår)
refränger som man HÖR (=förstår)
Sire-Nahvas- Fast Taker
Upptäckte Lizzy Borden nyligen, för er som ignorerat dom precis som jag:
Någon som kan tipsa om lite liknande? Sånt här melodiskt stuk med medryckande refränger gillar jag skarpt.
Någon som kan tipsa om lite liknande? Sånt här melodiskt stuk med medryckande refränger gillar jag skarpt.
Wolvie- Soulreaper
- Antal inlägg : 615
GLAM!!!
nä men om man ska vara lite allvarlig...
Queensrÿche - Queen Of The Reich
inspelad 1982 och denna inspelningen var från början en demokassett (!!!) som släpptes på vinyl 1984 när de fått in 60 000+ beställningar av demon.
Världens bästa låt.
Riot - Bloodstreets
de lirar hårdare grejer på plattan denna låten är ifrån men denna var väl soft nog för att bli en hit...
EDIT
vänta en minut så kommer låten igång.
och om jag har hajat grejen rätt så letar du efter trallvänlig amerikansk/amerikansljudande hårdrock som inte är glam (eftersom alla hatar glam) och det har jag gott om men just nu står det stilla.
jag postar mer...sen
nä men om man ska vara lite allvarlig...
Queensrÿche - Queen Of The Reich
inspelad 1982 och denna inspelningen var från början en demokassett (!!!) som släpptes på vinyl 1984 när de fått in 60 000+ beställningar av demon.
Världens bästa låt.
Riot - Bloodstreets
de lirar hårdare grejer på plattan denna låten är ifrån men denna var väl soft nog för att bli en hit...
EDIT
vänta en minut så kommer låten igång.
och om jag har hajat grejen rätt så letar du efter trallvänlig amerikansk/amerikansljudande hårdrock som inte är glam (eftersom alla hatar glam) och det har jag gott om men just nu står det stilla.
jag postar mer...sen
Sire-Nahvas- Fast Taker
Immaculate gjorde en jävligt snygg cover på Queen of the Reich. Mika är en otroligt jävla bra sångare!
Hammerheart- The Banhammer
- Antal inlägg : 4278
du skickade å det lät ok asså. den hära brytningen sabbade lite men gör man en cover på världens bästa låt så...
produktionen var dock äckligt nice!
produktionen var dock äckligt nice!
Sire-Nahvas- Fast Taker
Nahvas: Känner till både tidiga Queensrÿche och Riots Thundersteel, men du är på rätt spår, keep it coming!
Wolvie- Soulreaper
- Antal inlägg : 615
Atlain som sagt. Tysk Speed Metal, typiskt Mausoleum Records släpp, inte dåligt för det däremot!
Gäst- Gäst
Om ni har missat detta bandet så borde ni kolla upp det. Tyckte att det lät OK som fan eller så är det asbra.
ska lyssna lite till
ska lyssna lite till
Sire-Nahvas- Fast Taker
heavymetalmaidenette- Antal inlägg : 37
Sida 3 av 7 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Sida 3 av 7
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet