Morbid Angel
+21
ShieldsOfGold
Xemtoth
pissmannen
slothmachine
Geten
Scullicon
Sire-Nahvas
Atlas Musclecore
Sictorment
Karate-Molin
Tompus
Countess
Monoliten
Jandelin
Dolmio88
Svartesmeden
M-Morbid
Stenberg
Bestial Death
Halonen666
Carrion
25 posters
Sida 1 av 11
Sida 1 av 11 • 1, 2, 3 ... 9, 10, 11
Morbid Angel
Det är väl lika bra att dra igång en Morbid Angel-tråd nu när bandet äntligen kommer till SRF!
Ett av de första dödsbanden jag började lyssna på. Ja, Altars Of Madness är en fantastisk platta men de har ju släppt några till som är värda att nämna, Blessed Are The Sick, Covenant, Domination och Abominations Of Desolation.
Även fast David Vincent inte är någon originalmedlem så är inte Morbid Angel riktigt detsamma utan honom. Därav har jag aldrig varit något stort Steve Tucker-fan, fast Formulas är ganska bra.
Nu blir det första MA-plattan med Evil D på 16 år och jag har väldigt höga förväntningar speciellt när jag hörde nya låten Nevermore.
Man får hoppas på det bästa iaf!
Ett av de första dödsbanden jag började lyssna på. Ja, Altars Of Madness är en fantastisk platta men de har ju släppt några till som är värda att nämna, Blessed Are The Sick, Covenant, Domination och Abominations Of Desolation.
Även fast David Vincent inte är någon originalmedlem så är inte Morbid Angel riktigt detsamma utan honom. Därav har jag aldrig varit något stort Steve Tucker-fan, fast Formulas är ganska bra.
Nu blir det första MA-plattan med Evil D på 16 år och jag har väldigt höga förväntningar speciellt när jag hörde nya låten Nevermore.
Man får hoppas på det bästa iaf!
Carrion- Antal inlägg : 5778
Sv: Morbid Angel
Jag ser fram emot den kommande plattan
låten Nevermore är ju fan grym!
låten Nevermore är ju fan grym!
Halonen666- FÄRS
- Antal inlägg : 2659
Någon som vet hur fan det är med Petes rygg egentligen? Blir det han som får plåga skinn under turnén, eller blir det sopan Yeung?
Bestial Death- Antal inlägg : 782
Morbid Angel ja! Bandet som fick mig att börja digga döds. Vill minnas att Dominate var första låten jag hörde, var frälst efter det. Sen tankade jag (OBS! ) Altars of Madness och ja, sen har det bara rullat på.
Jag hoppas fanimig att Sandoval smiskar skinn på turnén!
Jag hoppas fanimig att Sandoval smiskar skinn på turnén!
Stenberg- Antal inlägg : 1420
Finns en video på när han spelar trummor och håller på och blastar och är tråkig. Denna finnes på Morbid Angels facebook-sida.
Väldigt enformig trummis men hans spelstil definerar MA:s sound.
Väldigt enformig trummis men hans spelstil definerar MA:s sound.
Tråkig? Jag tycker det är riktigt underhållande att se hans drumcams.
Stenberg- Antal inlägg : 1420
Carrion skrev:Väldigt enformig trummis
Må Jesus lärjungar tugga dina testiklar i skärselden i all evighet, du din heretiker!
Morbid Angel var även här ett av de första dödsbanden jag började lyssna på och fick mig att lyssna på mer extrem musik.
Funderar på att dra på Wacken och se dem där!
Funderar på att dra på Wacken och se dem där!
M-Morbid- Antal inlägg : 1412
Bestial Death skrev:Carrion skrev:Väldigt enformig trummis
Må Jesus lärjungar tugga dina testiklar i skärselden i all evighet, du din heretiker!
Määh, han verkar ju öht inte kunna spela något annat än blastbeats och thrashkomp! Hans spel i MA är ju inte av det mest intressanta slaget men hans spelstil hör ju till MA.
Han är ganska boring men ser förbannat cool ut!
Näe, jag kan inte se vad som är så jävla bra med MA. Första plattan går ju att lyssna på, men Blessed Are The Sick är ju skittråkig om du frågar mig.
Svartesmeden- Svampführern
- Antal inlägg : 745
Carrion skrev:Bestial Death skrev:Carrion skrev:Väldigt enformig trummis
Määh, han verkar ju öht inte kunna spela något annat än blastbeats och thrashkomp! Hans spel i MA är ju inte av det mest intressanta slaget men hans spelstil hör ju till MA.
Han är ganska boring men ser förbannat cool ut!
Håller verkligen inte med. Ta bara de udda taktarterna i t.ex. Maze of Torment och Fall From Grace. Tråkigt? Det tycker i varje fall inte jag.
Om man jämför honom med herr N. Andersson så har den sistnämnde ett mycket mer levande trumspel. Då jämför jag Altars+Blessed mot LHP+Clandestine.
Tydligen hade även Nicke uttryckt sig att Pete Sandoval är bland de tråkigaste trummisarna inom döds, just bara för att han inte kan spela något annat förutom just döds.
Tydligen hade även Nicke uttryckt sig att Pete Sandoval är bland de tråkigaste trummisarna inom döds, just bara för att han inte kan spela något annat förutom just döds.
Älskar bandet!! vill ha sex med Altars of Madness omslaget!!
Dolmio88- Antal inlägg : 19
Jandelin skrev:Riktigt bra band, ser fram emot deras nya album.
Samma här, åtta (?) år sedan Heretic kom. Ett av de stora släppen i år!
Jag har aldrig flygit iväg totalt på någon Morbid Angel-platta, förutom möjligtvis Blessed Are the Sick då. Annars är det mest strölåtar här och där som smeker fallos nått enormt. God of Emptiness t.ex., huvaligen. Det är fortfarande ett jävla bra band men ibland känns de överskattade kanske. För min del då.
Monoliten- Grand Bear Sebiwalrus Whiskyguzzler I
- Antal inlägg : 5700
Var det första dödsbandet jag verkligen började lyssna på.
De är ett av de visuellt coolaste banden någonsin. Fast deras musik är verkligen inte fy skam heller!!
De är ett av de visuellt coolaste banden någonsin. Fast deras musik är verkligen inte fy skam heller!!
Countess- Antal inlägg : 1265
Jepp, både coola att kolla på och att lyssna på.
Hahaha fyfan vad rolig den här videon är!!
Började nästan gråta av skratt när jag såg den här!
https://www.youtube.com/watch?v=EYp0JlDuKDU
Började nästan gråta av skratt när jag såg den här!
https://www.youtube.com/watch?v=EYp0JlDuKDU
Haha, undra vad den där intervjuaren tänkte egentligen.
Tompus- Antal inlägg : 657
"What is your job?"
"Morbid Angel"
"Only?!"
"Yeah"
"You went to school to do that"
"Yeah... I spent 4 years in university for Morbid Angel"
"What section?"
"Huh?"
"What speciality?"
"Mathematics"
Så sjukt bisarrt!!!!
"Morbid Angel"
"Only?!"
"Yeah"
"You went to school to do that"
"Yeah... I spent 4 years in university for Morbid Angel"
"What section?"
"Huh?"
"What speciality?"
"Mathematics"
Så sjukt bisarrt!!!!
Haha, jag slår vad om att snubben kom på frågor på plats, så då tog han bara de frågor som han kunde komma på.
"Did you eat any lemonpie?"
"Did you eat any lemonpie?"
Tompus- Antal inlägg : 657
Det är ju så märkliga frågor!
Vem fan bryr sig ifall David Vincent äter citronpaj och flyger med Virgin!?
Ett mirakel att han stod ut med hans frågor men man märkte att han blev riktigt otålig.
Hade nog själv aldrig klarat av de frågorna och behålla tempramentet.
Vem fan bryr sig ifall David Vincent äter citronpaj och flyger med Virgin!?
Ett mirakel att han stod ut med hans frågor men man märkte att han blev riktigt otålig.
Hade nog själv aldrig klarat av de frågorna och behålla tempramentet.
Läste lite reviews av Domination och märkte att det verkar vara väldigt splittrat med vad folk tycker om den skivan. De flesta verkar hata den med anledningen att den är för kommersiell.
???
Personligen så gillar jag den skivan och jag tycker att Vincent levererar sin bästa sånginsats på den plattan. Trey hatar tydligen också den skivan. Såg någon intervju med honom där han snackar om hur värdelös skivan är och varför Vincent lämnade bandet. Ska se ifall jag kan hitta den igen.
Måste säga att skivorna med Tucker vuxit väldigt mycket på senare tid speciellt Formulas! Invocation Of The Continual One är lätt en av deras mäktigaste låtar!
???
Personligen så gillar jag den skivan och jag tycker att Vincent levererar sin bästa sånginsats på den plattan. Trey hatar tydligen också den skivan. Såg någon intervju med honom där han snackar om hur värdelös skivan är och varför Vincent lämnade bandet. Ska se ifall jag kan hitta den igen.
Måste säga att skivorna med Tucker vuxit väldigt mycket på senare tid speciellt Formulas! Invocation Of The Continual One är lätt en av deras mäktigaste låtar!
Skrattade ganksa gått åt reportern som inte verkade ha någon koll på vilka MA var och åt Daves svar.
Och vad var hela grejen att Dave skulle kyssa någon?
Karate-Molin- Black Dwarf
- Antal inlägg : 2829
Sida 1 av 11 • 1, 2, 3 ... 9, 10, 11
Sida 1 av 11
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet