Morbid Angel
+21
ShieldsOfGold
Xemtoth
pissmannen
slothmachine
Geten
Scullicon
Sire-Nahvas
Atlas Musclecore
Sictorment
Karate-Molin
Tompus
Countess
Monoliten
Jandelin
Dolmio88
Svartesmeden
M-Morbid
Stenberg
Bestial Death
Halonen666
Carrion
25 posters
Sida 9 av 11
Sida 9 av 11 • 1, 2, 3 ... 8, 9, 10, 11
Sv: Morbid Angel
Hahaha! Den där är helt underbar!
Bestial Death- Antal inlägg : 782
Haha klockrent
Halonen666- FÄRS
- Antal inlägg : 2659
Vill höra fler albumomdömen istället för kommentarer på den där Hitler-videon. Bring it!
Geten- Profeten Geten
- Antal inlägg : 4777
Albumet suger, behövs inte mera än så. Tycker de flesta låtar är ganska släta och tråkiga.
Sictorment- Antal inlägg : 930
Den är dålig men knappast den tråkigate skivan jag hört i år.
Geten- Profeten Geten
- Antal inlägg : 4777
Dum som man var hade man förväntningar när det utannonserades att Morbid Angel skulle släppa nytt med David Vincent på sång.
Ska beställa vinylutgåvan snart
Har bara lyssnat på Nevermore låten så är fortsvarande lite intresserad av hur plattan kommer låta
Har bara lyssnat på Nevermore låten så är fortsvarande lite intresserad av hur plattan kommer låta
Halonen666- FÄRS
- Antal inlägg : 2659
Albumet är ett stort jävla skämt. Det skulle inte förvåna mig om de gjorde plattan bara för att djävlas.
Lyssnade lite på Illud Divinum Insanus (de hade lika gärna kunnat döpa den till bara anus, för det sammanfattar hela skivan ungefär).
Detta är det sämsta jag har hört tror jag. Vad tänkte de med? Usch.
Detta är det sämsta jag har hört tror jag. Vad tänkte de med? Usch.
Stenberg- Antal inlägg : 1420
Dödslåtarna är bra som fan men deras industrilåtar kunde varit mycket bättre.
Jag är helt säker på att de hade kunnat få till det på ett bra sätt men de failade hårt! Jaja, vänta på nästa skiva.
Jag är helt säker på att de hade kunnat få till det på ett bra sätt men de failade hårt! Jaja, vänta på nästa skiva.
Carrion- Antal inlägg : 5778
Sure, dödslåtarna är bra. Men några få bra låtar (typ Nevermore) på en hel skiva är långt under godkänt tycker jag.
Stenberg- Antal inlägg : 1420
Tycker nya skivan är overall helt kass, skitdålig verkligen. Fanns nån bra låt som Stenberg nämnde.
Xemtoth- Aspect of Albert
- Antal inlägg : 3977
Jo jag håller med dig där. Det är inte bara industri igen som är problemet.
Låten I Am Morbid har en "glad" del vilket skär sig något fruktansvärt!!
Så förbannat skrattretande att höra. Live så skippade de den väldigt löjliga gitarrslingan som ligger i bakgrunden till G, Am, C och B...
...för helvete...
Låten I Am Morbid har en "glad" del vilket skär sig något fruktansvärt!!
Så förbannat skrattretande att höra. Live så skippade de den väldigt löjliga gitarrslingan som ligger i bakgrunden till G, Am, C och B...
...för helvete...
Tycker förövrigt om Industrimetal som Rammstein eller svenska Pain.
Illud Divinum Insanus kan jag mest kalla ett misslyckat experiment.
Så nej albumet är inte alls bra.
Industriell och elektronisk musik kan vara jäkligt bra.
I rest my case.
Illud Divinum Insanus kan jag mest kalla ett misslyckat experiment.
Så nej albumet är inte alls bra.
Industriell och elektronisk musik kan vara jäkligt bra.
I rest my case.
ShieldsOfGold- Antal inlägg : 344
Själv tycker jag t.o.m. att de rena dödslåtarna låter jävligt trötta och oinspirerade. Det enda som jag möjligtvis går igång på är vissa av Treys solon.
De är ju långt ifrån så bra som mästerverk som Visions from the Dark Side, Bleed for the Devil eller The Ancient Ones.
Finns inga direkta behållningar på denna skivan överhuvudtaget, skulle jag vilja säga.
Fanns en rätt rolig tråd på Metal-Archives som hette "New Morbid Angel is amazing" där trådstartaren citerat ett antal namn inom dödsgenren som hyllat skivan (Karl Sanders, Ola Lindgren, Mikael Åkerfeldt bl.a). Finns säkert ett antal vilsna själar som ändrar åsikt efter det.
http://www.metal-archives.com/board/viewtopic.php?f=1&t=80562&p=1869723&hilit=Morbid+Morbid+Amazing#p1869723 Vet inte om länken funkar, men värt ett försök
Fanns en rätt rolig tråd på Metal-Archives som hette "New Morbid Angel is amazing" där trådstartaren citerat ett antal namn inom dödsgenren som hyllat skivan (Karl Sanders, Ola Lindgren, Mikael Åkerfeldt bl.a). Finns säkert ett antal vilsna själar som ändrar åsikt efter det.
http://www.metal-archives.com/board/viewtopic.php?f=1&t=80562&p=1869723&hilit=Morbid+Morbid+Amazing#p1869723 Vet inte om länken funkar, men värt ett försök
Ska väl inte döma andras åsikter om skivan. Tycker någon om skivan så gör den det.
Jag vet att Morbid Angel bara gör det som de vill göra och vi kan ju inte riktigt bestämma vad för sorts stil de ska ha på skivan.
Visst skivan är en besvikelse.
Jag vet att Morbid Angel bara gör det som de vill göra och vi kan ju inte riktigt bestämma vad för sorts stil de ska ha på skivan.
Visst skivan är en besvikelse.
Bryr mig inte speciellt mycket om vad andra tycker så sett, men det var rätt kul att läsa kommentarerna på det, då det säkert provocerade en och annan
Tog en ny lyssning på Illud Divinum In Anus igår.
Dödslåtarna tycker jag faktiskt är ganska bra fast dock inte lika bra som på annan valfri platta. Industri/techno-biten funkar fortfarande inte. Vetefan om det någonsin kommer att funka.
David Vincent har gått med i Terrorizer igen. Antar att han ska sabba det bandet också.
Dödslåtarna tycker jag faktiskt är ganska bra fast dock inte lika bra som på annan valfri platta. Industri/techno-biten funkar fortfarande inte. Vetefan om det någonsin kommer att funka.
David Vincent har gått med i Terrorizer igen. Antar att han ska sabba det bandet också.
Carrion skrev:
Hur ser den sättningen ut nu då? vad sysslar de med egentligen.
patologen- Antal inlägg : 365
Sida 9 av 11 • 1, 2, 3 ... 8, 9, 10, 11
Sida 9 av 11
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet