Game of Thrones
+16
Antagonist
Scullicon
Johan
Carrion
Stenberg
Svullet_Rektum
Vitus
Vargr
Xemtoth
Naurbereth
Countess
Hammerheart
Karate-Molin
Atlas Musclecore
Monoliten
Geten
20 posters
Sida 1 av 10
Sida 1 av 10 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10
Game of Thrones
Nu gör jag fan en tråd om den här.
Här får ni en sneak preview att titta på. Bara 12 dagar kvar, hihihi!
Här får ni en sneak preview att titta på. Bara 12 dagar kvar, hihihi!
Geten- Profeten Geten
- Antal inlägg : 4777
Sv: Game of Thrones
Nu har serien haft premiär och jag har sett första avsnittet. Hade kraftig erektion i en timme. Så mycket guld att trycka in men de lyckades riktigt bra med första avsnittet. Många karaktärsintroduktioner för dem som aldrig läst A Song of Ice and Fire och en hel del kommer garanterat gå över huvudet på samma tittare men nu har spelet börjat och det kommer bara bli bättre. Tyrion Lannister ftw!
Hoppas de kommer fortsätta följa böckernas osentimentalitet och (stundtals) brutalitet. Ingen kommer gå säker, inte ens barnen.
The things I do for love.
Nu vill jag gärna höra era intryck och gärna från er inte läst novellerna. (Dvs alla ni andra på forumet.)
Hoppas de kommer fortsätta följa böckernas osentimentalitet och (stundtals) brutalitet. Ingen kommer gå säker, inte ens barnen.
The things I do for love.
Nu vill jag gärna höra era intryck och gärna från er inte läst novellerna. (Dvs alla ni andra på forumet.)
Geten- Profeten Geten
Tankar hem pilotjäveln i detta nu alltså.
Monoliten- Grand Bear Sebiwalrus Whiskyguzzler I
- Antal inlägg : 5700
Trailern funkar icke... så att det blir att tanka hem detta.
Karate-Molin- Black Dwarf
- Antal inlägg : 2829
Om ni pratar om videon i första inlägget så var det inte en trailer utan en sneak preview på de första 15 minuterna av avsnitt 1. Det var relevant när jag startade tråden men ingen brydde sig då uppenbarligen. Men det gör inget för nu kan ni som sagt tanka ner hela avsnittet.
Geten- Profeten Geten
Vettefan, själv kollar jag bara inte filmavdelningen särskilt ofta och hade missat ditt inlägg.
Ok, sneak preview... Då är det ju ännu värre! Aja, kan glo på hela nu i alla fall.
Ok, sneak preview... Då är det ju ännu värre! Aja, kan glo på hela nu i alla fall.
Hmm, vad man såg var något man kommer fortsätta att titta.
Men säg mig, är inte det här baserat på någon fantasy saga?
Men säg mig, är inte det här baserat på någon fantasy saga?
Läser du mina inlägg överhuvudtaget?
Säsong 1 är baserad på denna: http://en.wikipedia.org/wiki/A_game_of_thrones
Och det de gör så bra är att de följer novellen slaviskt (än så länge) så mycket som det går att göra i ett annat medium som TV. Mycket av dialogen är precis som George R.R. Martin skrev den.
Säsong 1 är baserad på denna: http://en.wikipedia.org/wiki/A_game_of_thrones
Och det de gör så bra är att de följer novellen slaviskt (än så länge) så mycket som det går att göra i ett annat medium som TV. Mycket av dialogen är precis som George R.R. Martin skrev den.
Geten- Profeten Geten
Var riktigt bra faktiskt. Har hört talas om den där sagan tidigare, men aldrig kommit mig för att läsa böckerna. Man får nästan lust att göra det nu, men om du säger att den följer böckerna slaviskt så kanske det inte är lika relevant. Hoppas det blir fler säsonger, annars får man väl fixa böckerna så att man kan läsa vidare på fortsättningen!
Om de fortsätter (beror väl på hur responsen blir) ska säsong 2 baseras på A Clash of Kings och säsong 3 på A Storm of Swords, etc. Grejen är ju den att Martin inte skrivit färdigt serien än. Ny bok utkommer i sommar och sedan ska 2 till skrivas färdigt och med hans fart lär det dröja tills efter hans död...
Men jag vill jättegärna rekommendera böckerna också. De är så jävla bra. Läs dem! Läs dem! Ni kommer känna er mycket tuffare efteråt. Och givetvis får man ut så mycket mer av en redig bok oavsett hur bra en tv-serie är.
Men jag vill jättegärna rekommendera böckerna också. De är så jävla bra. Läs dem! Läs dem! Ni kommer känna er mycket tuffare efteråt. Och givetvis får man ut så mycket mer av en redig bok oavsett hur bra en tv-serie är.
Geten- Profeten Geten
Serien kommer få en säsong 2!
Geten- Profeten Geten
Geten skrev:Läser du mina inlägg överhuvudtaget?
Burkar hoppa över dem ja.
Nytt avsnitt ikväll, oh yeah.
ze character tree
Om ni undrar över någon karaktärs plats i tillställningarna.
ze character tree
Om ni undrar över någon karaktärs plats i tillställningarna.
Geten- Profeten Geten
HAHAHA Fan vilken HAze jag måste ha varit i. Har laddat ner första avsnittet i allafall! Så blir att titta på det sen!
Hammerheart- The Banhammer
- Antal inlägg : 4278
Såg hur som helst första avsnittet igår. Jag gillade det. Ska ge mig på avsnitt två snart också!
Random moment i avsnitt 2 var när Cersei berättar om ungen hon förlorade. Fuck you bitch, du gjorde abort i boken och var stolt över det! Där fumlade tv-folket. Med flit också om jag förstått det rätt. Annars var avsnitt 2 helt okej men det var mest uppbyggnad för framtida avsnitt.
Geten- Profeten Geten
Såg andra avsnittet igår, dåja. Var ju lite för lite som hände, men ja, ska ändå följa serien nu har jag bestämt.
Till alla som inte tittar.
Geten- Profeten Geten
Ska ladda ner första och andra avsnittet idag och kolla på det...
Countess- Antal inlägg : 1265
Efter tre avsnitt börjar avvikelser från boken att framträda. Främst att scener som inte finns i romanen dyker upp i tv-serien. OM NI VILLE VETA DET. Så det blir lite av en annan upplevelse även för dem som läst A Game of Thrones, men jag klagar inte för tv-serien följer fortfarande källmaterialet väldigt väl.
Annars var det mest trevlans att få se gamla favoriter som Syrio Forel och Maester Aemon "IRL" i episod 3 för första gången. Keep it comin'!
- And how do a bear's balls taste?
- A bit chewy. And what about you, my Lord? What's the strangest thing you've eaten?
- Do Dornish girls count?
Annars var det mest trevlans att få se gamla favoriter som Syrio Forel och Maester Aemon "IRL" i episod 3 för första gången. Keep it comin'!
- And how do a bear's balls taste?
- A bit chewy. And what about you, my Lord? What's the strangest thing you've eaten?
- Do Dornish girls count?
Geten- Profeten Geten
Ohoooo, we we we so excited! Philip ska dessutom bränna ner ljudböckerna till mig! Har aldrig testat det där med ljudböcker, så det kan bli intressant!
Jag måste verkligen köpa böckerna! Har tjuvläst lite på internet och det verkar vara riktigt bra böcker!
Countess- Antal inlägg : 1265
Love it love it!
Har visserligen bara hunnit se ett avsnitt innan mitt internet började dampa men ska försöka fortsätta se ikväll om det vill ge med sig..
Har visserligen bara hunnit se ett avsnitt innan mitt internet började dampa men ska försöka fortsätta se ikväll om det vill ge med sig..
Naurbereth- Antal inlägg : 833
Hodor!
Shit is starting to get real i och med veckans avsnitt. I alla fall i King's Landing.
Vi fick även se Jon Snows varg Ghost för första gången sedan han var en valp va? Undrade vart han tagit vägen. Fast morrade han i den korta scenen han var med i? Han ska inte morra. Han heter ju Ghost för att han aldrig ger ifrån sig ett ljud.
Sen var inte The Mountain (That Rides) så stor som jag förväntade mig. Men det kan inte vara lätt att hitta en skådis som är 2.40 m lång och väger över 190 kg, hah!
Shit is starting to get real i och med veckans avsnitt. I alla fall i King's Landing.
Vi fick även se Jon Snows varg Ghost för första gången sedan han var en valp va? Undrade vart han tagit vägen. Fast morrade han i den korta scenen han var med i? Han ska inte morra. Han heter ju Ghost för att han aldrig ger ifrån sig ett ljud.
Sen var inte The Mountain (That Rides) så stor som jag förväntade mig. Men det kan inte vara lätt att hitta en skådis som är 2.40 m lång och väger över 190 kg, hah!
Geten- Profeten Geten
Sida 1 av 10 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10
Sida 1 av 10
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet