Russian heavy metal!
+2
MetalManiac87
Morbid
6 posters
Sida 1 av 1
Russian heavy metal!
Ja den här tråden rör öststatsmetal i allmänhet.
Obskyrt och häftigt om något!
Posta era fynd och diskutera andra fynd här.
Jag fattar ingenting men jag gillar det!
https://www.youtube.com/watch?v=hzvAWFIVDmE&feature=youtu.be
Obskyrt och häftigt om något!
Posta era fynd och diskutera andra fynd här.
Jag fattar ingenting men jag gillar det!
https://www.youtube.com/watch?v=hzvAWFIVDmE&feature=youtu.be
Morbid- Antal inlägg : 92
Sv: Russian heavy metal!
Aria är väl det enda band jag känner till från Ryssland. Har säkert snubblat över någon/några andra vars namn sviker mitt minne, men kolla in Aria. Dom har kallats för Rysslands svar på Iron Maiden då arrangemangen, melodierna är ganska spöklika järnjungfrun men sångaren är ingen Bruce-copycat utan har en rätt egen approach.
Här är dom för övrigt
https://www.youtube.com/watch?v=EOpEfWzeztE
Här är dom för övrigt
https://www.youtube.com/watch?v=EOpEfWzeztE
MetalManiac87- Antal inlägg : 88
På tal om Aria! Dom är riktigt jävla bra. Försöker hitta nån sida man kan beställa deras plattor ifrån men kan fan inte hitta nånting. Det är främst dom gamla plattorna jag är ute efter.. Nån som har en aning vart man kan hitta dom? eller är det enbart Ebay som gäller?
Christless- Antal inlägg : 278
Detta är för övrigt en Manowar-cover. Låter ganska olikt deras egna material. Dock fränt med sång på ryska, bättre än originalet faktiskt..
du glömde länken, polarn!
för övrigt, alvestabo! coolt! är rydaholmare själv. så vi är typ nära o grejer. trivia.
för övrigt, alvestabo! coolt! är rydaholmare själv. så vi är typ nära o grejer. trivia.
Vitus skrev:du glömde länken, polarn!
Menade länken han längre upp postade.. Ofan trevligt! Ja det är ju inte långt ifrån! Händer det nåt kul i Rydaholm då?
Christless skrev:Vitus skrev:du glömde länken, polarn!
Menade länken han längre upp postade.. Ofan trevligt! Ja det är ju inte långt ifrån! Händer det nåt kul i Rydaholm då?
jaha, jag ser. för att inte gå för off topic så säger ja bara näe inte fan händer det nått här.
Vitus skrev:Christless skrev:Vitus skrev:du glömde länken, polarn!
jaha, jag ser. för att inte gå för off topic så säger ja bara näe inte fan händer det nått här.
För att gå lite mer offtopic så får du helt enkelt hälsa på mig Växjö när jag väl flyttar dit.
För att gå ontopic så måste jag kolla in Aria för det verkar lovande!
Carrion- Antal inlägg : 5778
Carrion skrev:Vitus skrev:Christless skrev:Vitus skrev:du glömde länken, polarn!
För att gå lite mer offtopic så får du helt enkelt hälsa på mig Växjö när jag väl flyttar dit.
För att gå ontopic så måste jag kolla in Aria för det verkar lovande!
Ja absolut det lovar jag!
Aria är asbra! Runkar ofta till Hero of the Speedway... Som jag köpte av Ihate för en rätt stor slant... Värt!
Hammerheart- The Banhammer
- Antal inlägg : 4278
Liknande ämnen
» US heavy/power metal
» Heavy Metal på 90-talet
» Sångare till Heavy Metal-band
» Heavy Metal-band i Stockholm söker gitarrist och t
» Heavy Metal "på andra språk"
» Heavy Metal på 90-talet
» Sångare till Heavy Metal-band
» Heavy Metal-band i Stockholm söker gitarrist och t
» Heavy Metal "på andra språk"