Iron Maiden
+32
Antagonist
Fidde
Adde
Scullicon
M-Morbid
Stenberg
Hammerheart
Sictorment
Jihad
Atlas Musclecore
Countess
ElectricWizard
Wolvie
Stargazer
ThrashDave
pompepg
Vargr
Monoliten
JohanElfstrom
Carrion
Bestial Death
Xemtoth
piik
Sire-Nahvas
Vitus
Naurbereth
Svullet_Rektum
Rob
Karate-Molin
Friberg
Geten
Jandelin
36 posters
Sida 6 av 12
Sida 6 av 12 • 1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 10, 11, 12
Sv: Iron Maiden
Har väll alltid haft någon form av negativ inställning mot Maiden eftersom att de flesta verkar gilla dem precis som Metallica..
Dessutom så har man ju varit endast lagd åt trallig power metal och folk.. men det har ju ändrats (även om man fortfarande lyssnar mest på det)
Men efter spelningen skulle jag absolut kunna tänka ge Maiden en chans.. ^^ vi får se...bra liveband hur som helst!
Dessutom så har man ju varit endast lagd åt trallig power metal och folk.. men det har ju ändrats (även om man fortfarande lyssnar mest på det)
Men efter spelningen skulle jag absolut kunna tänka ge Maiden en chans.. ^^ vi får se...bra liveband hur som helst!
Naurbereth- Antal inlägg : 833
En chans? De ska dyrkas säger jag! Nä men fan, du har lite att ta tag i asså, det är ju inte direkt en bra platta man kan rekommendera utan snarare 11-12.
Monoliten- Grand Bear Sebiwalrus Whiskyguzzler I
- Antal inlägg : 5700
Hoppas verkligen att nya skivan är bra som en helhet. Känns inte helt 100 eftersom Final Frontier (låten) är kanonbra samtidigt som El Dorado suger fruktansvärt mycket kuk
ElectricWizard- Antal inlägg : 254
Tycker El Dorado var jävligt bra live dock! Lite tråkig i versen men refrängen, då jävlar!
pompepg- Antal inlägg : 567
Har bokat den nya skivan så det är bara att vänta tills den kommer till min brevlåda.
sonisphere spelningen var underbar!! grym på alla sätt!
jag är väl inget jättefan men iron maiden är ju iallafall för mig ett band som finns där, och har funnits sen liten ålder. låtarna bara sitter liksom.... det blev ganska komplicerat... hoppas ni fattar iallafall
jag är väl inget jättefan men iron maiden är ju iallafall för mig ett band som finns där, och har funnits sen liten ålder. låtarna bara sitter liksom.... det blev ganska komplicerat... hoppas ni fattar iallafall
Countess- Antal inlägg : 1265
Har också beställt den fast ltd. Edition versionen i plåt.Jandelin skrev:Har bokat den nya skivan så det är bara att vänta tills den kommer till min brevlåda.
Carrion- Antal inlägg : 5778
Carrion skrev:Har också beställt den fast ltd. Edition versionen i plåt.Jandelin skrev:Har bokat den nya skivan så det är bara att vänta tills den kommer till min brevlåda.
I METAL!!!
Drog hem albumet från Piratbukten, kunde inte hålla mig
Friberg- Antal inlägg : 370
Jag är inte ens intresserad. Tror inte jag har hört en endaste ny låt efter Brave New World-plattan, hehu. Jag är så cool.
Friberg skrev:Drog hem albumet från Piratbukten, kunde inte hålla mig
sjukt UNTR00 av dig!
Word to that!Atlas Musclecore skrev:Tror inte jag har hört en endaste ny låt efter Brave New World-plattan, hehu. Jag är så cool.
Carrion skrev:Friberg skrev:Drog hem albumet från Piratbukten, kunde inte hålla mig
sjukt UNTR00 av dig!
Fan då
På tal om inget så träffade jag Pelle från Nihelheim på Wacken och snackade lite. Jävligt trevlig kille!
Svullet_Rektum- Svullom Rektorum Absurdum
- Antal inlägg : 4534
Har lyssnat på det nya albumet och jag tycker att den är riktigt bra. Bästa låtarna på album tycker jag är: The Alchemist, The Talisman, The Man Who Would Be King och When The Wild Winds Blows.
The Talisman är min favorit just nu
The Talisman är fruktansvärt bra! Några år på nacken så blir den säkerligen en kontemporär klassiker. Andra sköna låtar är Starblind och When The Wild Winds Blows. Gillade även Coming Home.
Tycker överlag att albumet, efter en genomlyssning, är starkare än AMOLAD trots dynga som El Dorado och titelspåret. Det ska bli väldigt intressant att se hur albumet växer på en.
Tycker överlag att albumet, efter en genomlyssning, är starkare än AMOLAD trots dynga som El Dorado och titelspåret. Det ska bli väldigt intressant att se hur albumet växer på en.
Skivjäveln släpps ju imorgon, sen får vi se när den hamnar i min brevlåda!
Skivjäveln släpptes väl i fredags. Ska genast ta och höra den. Spännande som tusan.
Jihad- AIDS
- Antal inlägg : 303
Lyssnat igenom den en gång, känns för tidigt att säga någonting ännu
Sictorment- Antal inlägg : 930
Talade med lokala skivhandlarn idag. Vi båda var rörande överrens om att Iron Maiden har haft sin storhetstid, och att de numera enbart är ett liveband.
Hammerheart- The Banhammer
- Antal inlägg : 4278
Snick-snack! Även om de senare plattorna inte når upp till 80-talsplattorna så finns det absolut låtar som är väldigt bra. Jämför med andra band som också haft sin storhetstid och deras senare släpp till exempel.
Absolut finns det låtar på deras senare plattor som är bra, skitbra till och med. Har svårt att minnas att de har gjort någon låt överhuvudtaget, som jag skulle vilja kalla "dålig". Men man har helt enkelt hört allting förr, vilket inte nödvändigtvis är dåligt. Men att se Maiden live är ju fan så mycket mer intressant, än att höra dem på skiva.
Det kan jag däremot skriva under på. I princip alla deras låtar är bättre live.
THEN SIGN!!!!!!!!!
Sida 6 av 12 • 1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 10, 11, 12
Liknande ämnen
» Iron Maiden 2013
» Köpes: Iron Maiden singlar
» Iron Maiden Vinyl..säljes
» Iron Maiden- Göteborg 1 Juli 2011