Epicus Elder Scrollus Skyrim - Nominatim
+11
Atlas Musclecore
Svartesmeden
Scullicon
Countess
Stenberg
Monoliten
Karate-Molin
Carrion
Halonen666
Vitus
Svullet_Rektum
15 posters
Sida 2 av 7
Sida 2 av 7 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Svullet_Rektum- Svullom Rektorum Absurdum
- Antal inlägg : 4534
Sv: Epicus Elder Scrollus Skyrim - Nominatim
Har haft exakt samma problem som der Svartesmeden. Men eventuellt så försvann pilen. Fortfarande rätt drygt, men men.
Gäst- Gäst
Min Lemmy-liknande dark elf hittade någon legosoldat som sedan efter att jag fick tag på något halsband nu vill gifta sig med min karaktär.
Carrion- Antal inlägg : 5778
Carrion kör du på din laptop? Hur går det i så fall?
Countess- Antal inlägg : 1265
Jepp, det flyter på ganska bra men inställningarna bör nog sänkas lite.
Dräpte min första jätte nyss!
Lirar som nord warrior/motherfuckerdargonassraper.
Vet hur många av de där jävlarna jag möter gång på gång och nästan alltid blood dragon, som ska tydligen vara en av de svåraste att dräpa... om man inte kör med poison.
Vet hur många av de där jävlarna jag möter gång på gång och nästan alltid blood dragon, som ska tydligen vara en av de svåraste att dräpa... om man inte kör med poison.
Karate-Molin- Black Dwarf
- Antal inlägg : 2829
Vad kör du på för inställningar då? När det kommer till grafiken har jag inte reagerat på nånting än så länge förutom åt det positiva hållet.
Fast de har ju varit tvungna att göra spelet efter de förbannade jävla konsolerna också. Argumentera varför du känner att det är Oblivion 1.5 också, för det känner verkligen inte jag. Det känns som ett helt annat spel och inget annat. Sen har båda spelen fördelar och nackdelar mot varandra.
Fast de har ju varit tvungna att göra spelet efter de förbannade jävla konsolerna också. Argumentera varför du känner att det är Oblivion 1.5 också, för det känner verkligen inte jag. Det känns som ett helt annat spel och inget annat. Sen har båda spelen fördelar och nackdelar mot varandra.
Monoliten- Grand Bear Sebiwalrus Whiskyguzzler I
- Antal inlägg : 5700
Tycker inte man kan jämföra de två ens. Upptäckarglädjen från Morrowind finns i detta men inte i Oblivion. Det är svårt att sluta spela när man väl kommer in i det och det känns mer balanserat.
http://www.rockpapershotgun.com/2011/03/10/skyrim-like-morrowind/
http://www.rockpapershotgun.com/2011/03/10/skyrim-like-morrowind/
Det har jag också känt, speciellt när man är i Dwemerruiner och jävlas, då får jag Morrowindvibbar så det står härliga till. Balansen håller jag också med om, är lvl 38 eller 39 nu och det är verkligen asbra i fighterna, vissa fiender är aslätta som sig bör och andra gör helt tokigt mycket skada och kräver strategi för att gå ner. Diggar det asmycket.
Håller helt med. Är level 17 eller något och hade stora problem i några dungeons med bossarna. Sjukt kul med massa scriptade sekvenser även i till synes random ställen som inte är bundna till något quest.
Ett spår från Morrowind är ju också med. Varje gång det drar igång, då jävlar är det ståfräs.
Edit: Beskåda min mäktiga Dunmer-krigare, Svullom.
Ett spår från Morrowind är ju också med. Varje gång det drar igång, då jävlar är det ståfräs.
Edit: Beskåda min mäktiga Dunmer-krigare, Svullom.
Scullicon- Antal inlägg : 1392
mer kärlek åt orcsen (orkarna? orcerna?)
som jag förstått det så har varenda ras sina egna perks. typ att nords har frostmotstånd och wood elf är naturligt bättre på skytte än andra raser redan ifrån början. kan man se detta innan man skapar karaktär? eller måste man leta upp det på egen hand på nätet eller nått. känns ju som ganska viktig info beroende på hur man vill spela.
som jag förstått det så har varenda ras sina egna perks. typ att nords har frostmotstånd och wood elf är naturligt bättre på skytte än andra raser redan ifrån början. kan man se detta innan man skapar karaktär? eller måste man leta upp det på egen hand på nätet eller nått. känns ju som ganska viktig info beroende på hur man vill spela.
Orcerna skulle jag nog säga.
De står när du skall välja ras i början, inte särskilt ingående men de väsentliga.
De står när du skall välja ras i början, inte särskilt ingående men de väsentliga.
Scullicon- Antal inlägg : 1392
Allright, jag gjorde faktiskt en kvinnlig karaktär, Ea Taesse. Jag ville höra hur damerna lät när de gjorde shouts. Det låter rätt bra faktiskt. Mage för hela slanten, med lite nyttoperks. Det är sjukt tillfredsställande när man ser banditer svinga sina stora vapen och allt som krävs för att stoppa dem är en eldboll. (Gör 25% skada och har dual-casting som perks bland annat)
Blev lite mysfaktor när man hittade det här i ett banditfort.
Nu när man fått känna på spelet lite så kan jag bara säga att jag njuter fullt ut av varje minut. Tyvärr hinner jag inte spela särskilt mycket, men fan vad roligt det är att utforska. Det har de verkligen lyckats med.
Blev lite mysfaktor när man hittade det här i ett banditfort.
Nu när man fått känna på spelet lite så kan jag bara säga att jag njuter fullt ut av varje minut. Tyvärr hinner jag inte spela särskilt mycket, men fan vad roligt det är att utforska. Det har de verkligen lyckats med.
Gäst- Gäst
Zomg hittade fetaste svärdet. Detta är INTE ett bound sword alltså!
En liten fråga, Dwemer-vapen. Går det att få tag på?
Bara på mitt spel som Esbern buggar som ett jävla sär?
Gäst- Gäst
Ah de där svärden, minns inte vart det var men har varit där också, men magiker har ingen nytta av svärd liksom. Kommer nån fet bild nu:
Två jävligt feta vapen jag har med magen, tyvärr använder jag dem knappt men bestämmer jag mig för att levla onehanded så blir det röj.
Jag älskar Clear Skies-shoutet. Mer än något annat.
Två jävligt feta vapen jag har med magen, tyvärr använder jag dem knappt men bestämmer jag mig för att levla onehanded så blir det röj.
Jag älskar Clear Skies-shoutet. Mer än något annat.
Hellbastard skrev:Bara på mitt spel som Esbern buggar som ett jävla sär?
Nej, han buggade som in i helvete för mig. Vägrade öppna dörren så jag fick no-clippa in, och han pratar liksom assnabbt så man inte hinner läsa subtitles.
Carrion skrev:En liten fråga, Dwemer-vapen. Går det att få tag på?
Ja.
Hellbastard skrev:Bara på mitt spel som Esbern buggar som ett jävla sär?
1. Download BSA unpacker, which can be found: http://www.tesnexus.com/downloads/file.php?id=3117 <-this is for oblivion and using TCL doesnt enable esbern to do anything he stands there and looks at you.
2. Use it to open(Make sure you right click the file and select 'Run as Administrator') the file named "Skyrim - VoicesExtra.bsa" in the Skyrim Data folder. If a window appears saying "This BSA archive has an unknown version number. Attempt to open anyway?", click "Yes".
3. Click on "Extract all" and choose the Skyrim Data folder as the destination.
Man tackar! Förhoppningsvis så kommer detta funka.
Gäst- Gäst
Min Nord ser ut som Hank von Helvete från Turbonegro. Bra skit!
Nu ska jag dra mot Ustengrav för att hämta Jurgen Windcallers horn ( ).
Nu ska jag dra mot Ustengrav för att hämta Jurgen Windcallers horn ( ).
Stenberg- Antal inlägg : 1420
Svullet_Rektum skrev:Hellbastard skrev:Bara på mitt spel som Esbern buggar som ett jävla sär?
Nej, han buggade som in i helvete för mig. Vägrade öppna dörren så jag fick no-clippa in, och han pratar liksom assnabbt så man inte hinner läsa subtitles.Carrion skrev:En liten fråga, Dwemer-vapen. Går det att få tag på?
Ja.
Ok, men var?
Alla har visserligen sett detta men killens kommentarer är ganska roliga.
Sida 2 av 7 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Sida 2 av 7
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet