Senast sedda film
+32
Muskelrock2013
skalMan
Amanethes
Torzul
Thrasharn
Burschk the Embalmer
Snedseglare
patologen
Tompus
David Junior
Mira Black
pompepg
Sire-Nahvas
Snikich
BIFFonen 666
Hammerheart
piik
Monoliten
Naurbereth
Stenberg
Xemtoth
Vargr
Svartesmeden
Countess
Karate-Molin
Atlas Musclecore
Carrion
Vitus
Halonen666
Scullicon
Svullet_Rektum
onlydennishot
36 posters
Sida 9 av 28
Sida 9 av 28 • 1 ... 6 ... 8, 9, 10 ... 18 ... 28
Sv: Senast sedda film
[quote="Carrion"]The Masque Of The Red Death (1964)
Visste inte att den fanns som film. Den lär man ju leta rätt på och se.
Visste inte att den fanns som film. Den lär man ju leta rätt på och se.
Gäst- Gäst
Med Vincent Price.
Carrion- Antal inlägg : 5778
red death piskar fan. roger corman har ju gjort massa filmer baserade på Poes verk. tror att Price var med i samtliga också. så det är bara att börja kolla!
Ok, vad fan har man sett den senaste tiden då?
The Girl With The Dragon Tattoo (2011)
Bra om fan enligt mig. Inte läst boken ännu dock och inte heller resten.
Such Hawks Such Hounds (2008)
Sjukt intressant dokumentär om bl.a Pentagram, Sleep, Kyuss och en drös andra trevliga band, vad medlemmarna hittar på när de inte turnerar osv.
Sjukt jefvla bra!
Är något mer men har glömt vad.
The Girl With The Dragon Tattoo (2011)
Bra om fan enligt mig. Inte läst boken ännu dock och inte heller resten.
Such Hawks Such Hounds (2008)
Sjukt intressant dokumentär om bl.a Pentagram, Sleep, Kyuss och en drös andra trevliga band, vad medlemmarna hittar på när de inte turnerar osv.
Sjukt jefvla bra!
Är något mer men har glömt vad.
Wicked City (1987)
Animerad horror neo-noir ifrån Japan! Jag gillade den faktiskt, jävligt klassisk (i och med Noir influensen) och klyschigt, men det funkade i vilket fall som helst. En fet nypa erotik, en klassisk romans och ett uppdrag att rädda mänskligheten... Yäh! Blir nog en till Kawajiri-rulle senare, "A Wind Named Amnesia". Er som har sett lite animefilmer kanske känner till två av hans mer kände verk, "Ninja Scroll" och "Vampire Hunter D: Bloodlust".
Animerad horror neo-noir ifrån Japan! Jag gillade den faktiskt, jävligt klassisk (i och med Noir influensen) och klyschigt, men det funkade i vilket fall som helst. En fet nypa erotik, en klassisk romans och ett uppdrag att rädda mänskligheten... Yäh! Blir nog en till Kawajiri-rulle senare, "A Wind Named Amnesia". Er som har sett lite animefilmer kanske känner till två av hans mer kände verk, "Ninja Scroll" och "Vampire Hunter D: Bloodlust".
Glodde in de där Paranormal Activity-filmerna. Ettan var ganska underhållande, och de andra sög.
Bestämde mig för att titta på Klovn - The Movie igen, så djävla fantastisk film. Helt klockren!
Såg dessutom på den där nya Captain America-filmen (På Busks initiativ, såklart). Den var ju åtminstone bättre än Thor!
Tja... Sedan så tittade jag på The Exorcist, för att jag inte hade något bättre för mig. Den är ju alltid bra!
Bestämde mig för att titta på Klovn - The Movie igen, så djävla fantastisk film. Helt klockren!
Såg dessutom på den där nya Captain America-filmen (På Busks initiativ, såklart). Den var ju åtminstone bättre än Thor!
Tja... Sedan så tittade jag på The Exorcist, för att jag inte hade något bättre för mig. Den är ju alltid bra!
Hammerheart- The Banhammer
- Antal inlägg : 4278
Vad fan då. De skulle ha stannat vid första Paranormal. Såg nu även att del 4 är i görningen.
Var väl fortfarande en del skrämmande moment i de andra. Fast det känns bara upprepande liksom. Då vet man ju redan vad man ska vänta sig.
Fattar inte varför de måste mjölka ur skiten så pass mycket dock. 4 filmer är fan iaf 2st för mycket.
Vad jag har förstått är väl hela alltet skrivet för att vara en serie? Typ att det börjar med slutet och går bakåt eller något. Vettefan, har inte sett en sekund av filmerna.
The Iron Lady (2011)
Helt ok rulle. Lite väl sentimentalt i slutet dock.
Helt ok rulle. Lite väl sentimentalt i slutet dock.
The Iron Lady - 3/5
War Horse - 3/5
Tinker Tailor Soldier Spy - 2/5
Säkert bättre efter en tre tittningar eller så, snygg och bra skådespel MEN det blir alldeles för rörigt då man får följa alldeles för många olika karaktärer i en till en början väldigt invecklad historia. Sista 40 minuterna var lite enklare att förstå men när man sitter i över en timme som ett stort frågetecken i början... Hade de satt fokus på en eller 2 av karaktärerna bara så hade det varit en bättre film.
The Ides of March - 3/5
Det var Oscars filmerna nu på senaste.. Sen har man kollat på ett helt gäng med Walter Matthau filmer många där han samarbetar med Jack Lemmon.
War Horse - 3/5
Tinker Tailor Soldier Spy - 2/5
Säkert bättre efter en tre tittningar eller så, snygg och bra skådespel MEN det blir alldeles för rörigt då man får följa alldeles för många olika karaktärer i en till en början väldigt invecklad historia. Sista 40 minuterna var lite enklare att förstå men när man sitter i över en timme som ett stort frågetecken i början... Hade de satt fokus på en eller 2 av karaktärerna bara så hade det varit en bättre film.
The Ides of March - 3/5
Det var Oscars filmerna nu på senaste.. Sen har man kollat på ett helt gäng med Walter Matthau filmer många där han samarbetar med Jack Lemmon.
Ska ta och titta på TTSS på bio nu på tisdag, syrran blev dumpad och vill spendera Alla Hjärtans Skit med att göra någonting kul med någon annan.
Så läser faen inte vad du skriver om den Snikich, förutom betyget. Ger min egen åsikt och läser din efteråt.
Så läser faen inte vad du skriver om den Snikich, förutom betyget. Ger min egen åsikt och läser din efteråt.
Ska bli spännande att få höra! Blir nog Midnight in Paris för min del nu efter en lång dag på kneget och inför en lång dag imorgon..
Vitus skrev:Kill the Irishman
härlig rulle. för fans av maffian och irländska gangsters.
Den är fan stenhård!
Stenberg- Antal inlägg : 1420
Midnight in Paris
Svag fyra men riktigt bra med tanke på att Owen Wilson som oftast har svårt för gör huvudrollen.
The Help (Alt. Titel: Niceville) - 4/5
Bäst hittills av de nominerade filmerna jag sett.
Svag fyra men riktigt bra med tanke på att Owen Wilson som oftast har svårt för gör huvudrollen.
The Help (Alt. Titel: Niceville) - 4/5
Bäst hittills av de nominerade filmerna jag sett.
Conan The Barbarian (1982)
Arnold i toppform, som vanligt.
The Woman (2011)
Denna var jävligt mysko...
Napoleon Dynamite (2004)
Vote For Pedro.
Arnold i toppform, som vanligt.
The Woman (2011)
Denna var jävligt mysko...
Napoleon Dynamite (2004)
Vote For Pedro.
'Tombs of the Blind Dead'.
Var längesedan jag såg en genuint läskig skräckfilm. Ska fan se resten av filmerna senare idag! Djävla grym rulle.
Var längesedan jag såg en genuint läskig skräckfilm. Ska fan se resten av filmerna senare idag! Djävla grym rulle.
Populärmusik från Vittula
Förjävla bra. Har sett den 3 gånger nu. En av favoriterna faktiskt.
Förjävla bra. Har sett den 3 gånger nu. En av favoriterna faktiskt.
BIFFonen 666- BIFF
- Antal inlägg : 764
Mera Oscars-nominerade filmer...
Une vie de chat (En Katt i Paris) - 4/5
Känns som denna kommer ha minst chans med tanke på kassa-ko filmer som Kung Fu Panda 2, Rango och Puss in Boots men med 3 filmer sedd i kategorin så hoppas jag hittills mest på denna. Kan fortfarande inte fatta att Secret of Kells inte tog Oscar då den var nominerad.. Skräp Hollywood..
Kung Fu Panda 2 - /3/5
Svag trea, film som är underhållande för stunden.
A Better Life - 4/5
Une vie de chat (En Katt i Paris) - 4/5
Känns som denna kommer ha minst chans med tanke på kassa-ko filmer som Kung Fu Panda 2, Rango och Puss in Boots men med 3 filmer sedd i kategorin så hoppas jag hittills mest på denna. Kan fortfarande inte fatta att Secret of Kells inte tog Oscar då den var nominerad.. Skräp Hollywood..
Kung Fu Panda 2 - /3/5
Svag trea, film som är underhållande för stunden.
A Better Life - 4/5
Detroit Rock City (1999)
Första gången på typ 6-7 år jag ser denna. Hur bra som helst.
Demons (1985)
Riktigt bra men vissa grejer var ganska märkliga.
Varför föll det ner en helikopter genom taket??
Första gången på typ 6-7 år jag ser denna. Hur bra som helst.
Demons (1985)
Riktigt bra men vissa grejer var ganska märkliga.
Varför föll det ner en helikopter genom taket??
Street Fighter (1994). SJUKT underhållande tyckte jag. Gjord med glimten i ögat och så OOT att det var kalas.
Mortal Kombat (1995). Sjukt TRÅKIG film. Det hände ingenting alls egentligen och jag brydde mig inte alls om vad som hände. Pg-13 på en film en är i behov av gore är också så jävla sämst.
Mortal Kombat (1995). Sjukt TRÅKIG film. Det hände ingenting alls egentligen och jag brydde mig inte alls om vad som hände. Pg-13 på en film en är i behov av gore är också så jävla sämst.
Svullet_Rektum- Svullom Rektorum Absurdum
- Antal inlägg : 4534
Jag och Busk körde ett par filmer idag:
Dagon (2001)
Trevlig film. Rätt okej Lovecraft-tolkning liksom!
Ultramarines (Vettifan)
Någon Warhammer 40k-rulle som vart animerad. Helt okej för vad det var. Enligt Busk så var det många faktafel som bör förstöra filmen för WH40k-fanatikern...
The Whisperer in Darkness (2011)
Även schysst Lovecraft-tolkning. Gillade den bättre än Dagon i allafall. Slutet var ju däremot helt annorlunda än det i boken.
Witchfinder General (19frösihjäl)
Klassiker. Vincent Price är ju mysig liksom!
Dagon (2001)
Trevlig film. Rätt okej Lovecraft-tolkning liksom!
Ultramarines (Vettifan)
Någon Warhammer 40k-rulle som vart animerad. Helt okej för vad det var. Enligt Busk så var det många faktafel som bör förstöra filmen för WH40k-fanatikern...
The Whisperer in Darkness (2011)
Även schysst Lovecraft-tolkning. Gillade den bättre än Dagon i allafall. Slutet var ju däremot helt annorlunda än det i boken.
Witchfinder General (19frösihjäl)
Klassiker. Vincent Price är ju mysig liksom!
Sida 9 av 28 • 1 ... 6 ... 8, 9, 10 ... 18 ... 28
Liknande ämnen
» Någon som pysslar med film?
» Vad köpte du för film senast?
» Senast lästa bok
» Senast införskaffat spel
» Senast införskaffad merchandise
» Vad köpte du för film senast?
» Senast lästa bok
» Senast införskaffat spel