Now Playing
+27
David Junior
Snedseglare
patologen
Burschk the Embalmer
Svartesmeden
Vargr
Skrattaz
Sictorment
Bestial Death
Karate-Molin
Vitus
Christless
Scullicon
HsiugnA
BIFFonen 666
Stenberg
Countess
Svullet_Rektum
Hammerheart
Xemtoth
Atlas Musclecore
Antagonist
Sire-Nahvas
Monoliten
Carrion
Naurbereth
Halonen666
31 posters
Sida 6 av 40
Sida 6 av 40 • 1 ... 5, 6, 7 ... 23 ... 40
Sv: Now Playing
Jag tänkte lite på Seventh Star-plattan där det står så.
Hammerheart- The Banhammer
- Antal inlägg : 4278
Låter knas. Men har inte lyssnat särskilt mycket, vet bara att Iommi ville att den skulle släppas som solomaterial, och inte som Black Sabbath.
Mycket riktigt. Men skivbolagen ska ju hålla på och böga sig som vanligt och begränsa artisternas ambitioner och möjligheter... Så han tvingades släppa det som "Black Sabbath featuring Tony Iommi"
Hammerheart- The Banhammer
- Antal inlägg : 4278
MC5 - Motor City Is Burning
1969=fuck yeah!
1969=fuck yeah!
Carrion- Antal inlägg : 5778
My Dying Bride - The Barghest O' Whitby
Ny ep, en låt - 27 minuter, som kom den här månaden. Fan va coolt det låter alltså, som att det skulle vara en hyfsat bra producerad demo från mitten av 90-talet, jävligt fränt att de valde att köra på det med tanke på hur välproducerat de brukar köra på. Låter som asgammal, brittisk doomdöds, riktigt bra.
Ny ep, en låt - 27 minuter, som kom den här månaden. Fan va coolt det låter alltså, som att det skulle vara en hyfsat bra producerad demo från mitten av 90-talet, jävligt fränt att de valde att köra på det med tanke på hur välproducerat de brukar köra på. Låter som asgammal, brittisk doomdöds, riktigt bra.
Monoliten- Grand Bear Sebiwalrus Whiskyguzzler I
- Antal inlägg : 5700
Jonnhy Cash - Ghost Riders in the Sky
För att den är stenhård.
Their brands were still on fire and their hooves were made of steel...
Their horns were black and shiny and their hot breath he could feel!
För att den är stenhård.
Their brands were still on fire and their hooves were made of steel...
Their horns were black and shiny and their hot breath he could feel!
Monoliten skrev:My Dying Bride - The Barghest O' Whitby
Detta måste kollas upp.
Svullet_Rektum- Svullom Rektorum Absurdum
- Antal inlägg : 4534
Slingblade - Off The Hook
Så jävla bra! Väldigt snygg sångerska!
Så jävla bra! Väldigt snygg sångerska!
Unleashed - The Longships are coming !
På repeat tills nacken värker.
På repeat tills nacken värker.
Scullicon- Antal inlägg : 1392
Nifelheim - Storm of The Reaper
Uäh!
Uäh!
BIFFonen 666- BIFF
- Antal inlägg : 764
Esoteric - Abandonment
MUSTigt. Rejält, lite väl snabbt?! Nä men fan, än så länge låter det maffigt. Ska dyka in och följa med i texterna. Andra halvan på låten nu, liten Immortalflört men sen börjar det misära igång. Jag gillar detta skarpt. Det låter väldigt annorlunda mot The Maniacal Vale redan. Ah fy fan, detta blir ett äventyr.
Första gåshuden slog till. DRA ÅT HELVETE NU KOM ANDRA VÅGEN! Satan i gatan. Jag är såld, årets skiva! Hahahaha!
Andra låten, Loss of Will, låter fan romantisk, på det bra sättet (?). Sorglig som fan på nått sätt. Aaaah.
Tredje låten, Cipher, pumpade precis igång, DIRR så fick jag lite flashbacks till The Maniacal Vale, fast gitarren låter lite mjukare. Känns väldigt progressivt. Alla band som försöker vara melodiska borde lägga ner instrumenten och lyssna på Esoteric för att lära sig hur fan det ska gå till. Damn straight. Känns lite som att återupptäcka Esoteric, så jävla bra är det.
They have nothing
There is nothing
Unheard I scream
Kalashud, gåsgud, pungskrud, fittlus. Årets skiva än så länge.
Fjärde låten och sista låten på första skivan, Non Being, har pumpat igång, introt är väldigt Pink Floyd, fast mörkare. Och bättre. Det här skulle jag kunna smida brons till. Bästa uppbyggnaden sedan 2008. "Var inte det året då The Maniacal Vale släpptes?" Jo det var det. Fortsätter de såhär måste jag kapitulera och basunera ut att Esoteric är världens bästa band. HAHA uppbyggnaden ledde ingenvart, fy fan va jag älskar dem. Mindfuck. Fjärde låten var kukigt jävla bra.
Disc 1 avklarad, jag är nykär. Måste fan ta en paus, köpa cola, ta en snus och förbereda mig lite inför disc 2. 3 låtar kvar, kortaste är drygt 13 minuter. Kärlek. Såg förresten att de skrivit fel på arkiven om hur långa låtarna är, varenda en. Lite kul.
MUSTigt. Rejält, lite väl snabbt?! Nä men fan, än så länge låter det maffigt. Ska dyka in och följa med i texterna. Andra halvan på låten nu, liten Immortalflört men sen börjar det misära igång. Jag gillar detta skarpt. Det låter väldigt annorlunda mot The Maniacal Vale redan. Ah fy fan, detta blir ett äventyr.
Första gåshuden slog till. DRA ÅT HELVETE NU KOM ANDRA VÅGEN! Satan i gatan. Jag är såld, årets skiva! Hahahaha!
Andra låten, Loss of Will, låter fan romantisk, på det bra sättet (?). Sorglig som fan på nått sätt. Aaaah.
Tredje låten, Cipher, pumpade precis igång, DIRR så fick jag lite flashbacks till The Maniacal Vale, fast gitarren låter lite mjukare. Känns väldigt progressivt. Alla band som försöker vara melodiska borde lägga ner instrumenten och lyssna på Esoteric för att lära sig hur fan det ska gå till. Damn straight. Känns lite som att återupptäcka Esoteric, så jävla bra är det.
They have nothing
There is nothing
Unheard I scream
Fjärde låten och sista låten på första skivan, Non Being, har pumpat igång, introt är väldigt Pink Floyd, fast mörkare. Och bättre. Det här skulle jag kunna smida brons till. Bästa uppbyggnaden sedan 2008. "Var inte det året då The Maniacal Vale släpptes?" Jo det var det. Fortsätter de såhär måste jag kapitulera och basunera ut att Esoteric är världens bästa band. HAHA uppbyggnaden ledde ingenvart, fy fan va jag älskar dem. Mindfuck. Fjärde låten var kukigt jävla bra.
Disc 1 avklarad, jag är nykär. Måste fan ta en paus, köpa cola, ta en snus och förbereda mig lite inför disc 2. 3 låtar kvar, kortaste är drygt 13 minuter. Kärlek. Såg förresten att de skrivit fel på arkiven om hur långa låtarna är, varenda en. Lite kul.
Disc 2 är helt jävla fantastisk. Disconsolate är magisk, vilken jävla avslutning på låten. Huvajävlaligen. Nu mullrar A Torrent of Ills igång, sista låten.
a torrent of comments about esoteric alltså. sett dig prisa plattan i minst tre olika trådar, haha. är för simpel och glad för funeral doom, själv.
Jo det bar iväg lite. Blir helt sjuk i huvet när jag blir blåst av stolen.
Monoliten skrev:Disc 2 är helt jävla fantastisk. Disconsolate är magisk, vilken jävla avslutning på låten. Huvajävlaligen. Nu mullrar A Torrent of Ills igång, sista låten.
Diggar fan deras senaste platta som fan! Riktigt bra!
NP: AC/DC - Snowballed
Sjukt bra! FTATRWSY är helt klart en heavy metal-platta.
Rumpan - Prutts of Devastating Feces
Mmh, skön... t.
( Beer with me, jag har haft världens tråkigaste dag)
Mmh, skön... t.
( Beer with me, jag har haft världens tråkigaste dag)
Gäst- Gäst
Monoliten skrev:Esoteric - Abandonment
They have nothing
There is nothing
Unheard I scream
Fick du SMSMSMSMSMSet igår elllller? Ja fyfan vad bra det är. Vi måste sätta oss på msn och lyssna igenom synkroniserat och snacka alltså.
np: Darkthrone - IN THE SHADOW OF THE HORNS
Sedan ska jag laga mat.
Led Zeppelin - Dazed And Confused
Ja, varför inte?
Ja, varför inte?
Iron Maiden - Revelations
En av många deras favoriter.
En av många deras favoriter.
BIFFonen 666- BIFF
- Antal inlägg : 764
The Hellacopters - Leave It Alone
En av mina favoriter.
En av mina favoriter.
Black Sabbath - Sabbra Cadabra
Vad Davve än säger är det bästa bandet (han verkar ju byta band en gång om halvåret!) så är faktiskt Black Sabbath bäst. Har alltid varit bäst, och kommer alltid vara det. De var bäst redan innan de fanns. Är nästan säker på att det fanns någon profet i den första stammen av urmänniskor som bebådade deras storhet redan då.
Vad Davve än säger är det bästa bandet (han verkar ju byta band en gång om halvåret!) så är faktiskt Black Sabbath bäst. Har alltid varit bäst, och kommer alltid vara det. De var bäst redan innan de fanns. Är nästan säker på att det fanns någon profet i den första stammen av urmänniskor som bebådade deras storhet redan då.
Sida 6 av 40 • 1 ... 5, 6, 7 ... 23 ... 40
Sida 6 av 40
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet