Now Playing
+27
David Junior
Snedseglare
patologen
Burschk the Embalmer
Svartesmeden
Vargr
Skrattaz
Sictorment
Bestial Death
Karate-Molin
Vitus
Christless
Scullicon
HsiugnA
BIFFonen 666
Stenberg
Countess
Svullet_Rektum
Hammerheart
Xemtoth
Atlas Musclecore
Antagonist
Sire-Nahvas
Monoliten
Carrion
Naurbereth
Halonen666
31 posters
Sida 7 av 40
Sida 7 av 40 • 1 ... 6, 7, 8 ... 23 ... 40
Sv: Now Playing
Well... Det finns ett gäng band uppe i "världens bästa band"-kategorin som får slåss om det lite då och då. Men djupt innerst inne, är det nog King/Fate som kommer få hålla fanan för resten av livet... Är ledsen att jag är en man med ambitioner för förändring, och att det på något sätt hotar Atlas' självbild...
VI FÅR VÄL SE HUR DET BLIR MED KRAMARNA IMORGON!
VI FÅR VÄL SE HUR DET BLIR MED KRAMARNA IMORGON!
Hammerheart- The Banhammer
- Antal inlägg : 4278
Lögner och salpetersyra under förhuden. Black Sabbath är ju liksom Black Sabbath, säger sig självt att de är bäst.
Jag håller inte med någon av er alltså. Black Sabbath var nå djävelusiskt bra, samma med Kingen/Fate. Men båda de banden har gjort en del svagare grejer i min mening, ett band som aldrig någonsin tappat stinget när det gäller låtskrivandet är Iron Maiden, från Iron Maiden till A Matter of Life and Death har de genuint asbra låtar, alla låtar på alla plattor är inte svinbra men de har hållit en standard få om ens något band kan komma upp till. Senaste skivan har jag i princip inte lyssnat på så den kan jag inte säga något om. Så skulle jag bli tvungen att välja världens genom alla tiders bästa band, då skulle jag säga Iron Maiden. Måste dra nån goding bara för det. Feel free to disagree!
Monoliten- Grand Bear Sebiwalrus Whiskyguzzler I
- Antal inlägg : 5700
Tror nog att Batlord är världens näst-bästa band, faktiskt. Sedan faller en massa andra band ner i en gryta med "vi är ungefär lika bäst hela bunten" ingredienser. Typ Dissection, Kingen/MF, Sabbat, Joy Division, Pink Floyd, REPUGNANT, Celtic Frost o.s.v.
Bolt Thrower är världens bästa band.
Nuff said.
Nuff said.
Karate-Molin- Black Dwarf
- Antal inlägg : 2829
Stormwitch - Eye of the storm
Eye of the Storm, take me away
Show me a place where to rest and to stay
Eye of the Storm, your power and your might
is able to turn every dark into light!
Eye of the Storm, take me away
Show me a place where to rest and to stay
Eye of the Storm, your power and your might
is able to turn every dark into light!
BIFFonen 666- BIFF
- Antal inlägg : 764
Atheist - Piece Of Time
Kellys röst är fan helt sjuk! Går ej att säga för många gånger.
Kellys röst är fan helt sjuk! Går ej att säga för många gånger.
Carrion- Antal inlägg : 5778
Då kör vi Rush då, titelspåret 2112 har just börjat. Rymmmden.
Fan, borde kanske börja med det där. Aja, jobb 9 timmar imorgon. Får bli att avskärma mig med lite domedagsmusik.
Svullet_Rektum- Svullom Rektorum Absurdum
- Antal inlägg : 4534
2112 var asbra när det var bra, men överlag lite ojämnt. Definitivt omspelningsvärde, drog den två gånger i rad och kände mig sugen på mer. Har svårt för sången ibland, men oftast låter det kanoners. Det är inte att han sjunger dåligt, för han sjunger asbra, men det blir lite OTT emellanåt.
Ja vafan, drar Rush nu då.
Svullet_Rektum- Svullom Rektorum Absurdum
- Antal inlägg : 4534
Status Quo - Backwater
Boogie or die.
Boogie or die.
Carrion- Antal inlägg : 5778
Acid King - Free
Bra! Ser fram emot att dem kommer till Muskelrock!
Bra! Ser fram emot att dem kommer till Muskelrock!
BIFFonen 666- BIFF
- Antal inlägg : 764
Mercyful Fate - Melissa
I swear revenge on the priest
The priest must die
He must die in the name of Hell!
I swear revenge on the priest
The priest must die
He must die in the name of Hell!
Countess- Antal inlägg : 1265
Flickan Från Åse Nedlagda Kalkbruk (Black metal Cover) (Ursprungligen gjord av Knut Nolervik)
Helvete vilken vacker melodi. Dra mig över en gammal häst. Samma kille som gjort en synthcover på Svartesmeden og Lundamyrstrollet, 20 bast är snubben. Skillz.
Lyssna för fan, detta är så jävla svinbra att det finns fan inte. Ger mig Windir-vibbar så det bara skriker om det.
Helvete vilken vacker melodi. Dra mig över en gammal häst. Samma kille som gjort en synthcover på Svartesmeden og Lundamyrstrollet, 20 bast är snubben. Skillz.
Lyssna för fan, detta är så jävla svinbra att det finns fan inte. Ger mig Windir-vibbar så det bara skriker om det.
Skepticism - by silent wings
HNNNNNNNNNNNNNNG så bra det är. slukas, täcks, försvinner i tyngd, atmosfär och känsla.
HNNNNNNNNNNNNNNG så bra det är. slukas, täcks, försvinner i tyngd, atmosfär och känsla.
TKU - Svart Jul
Ge mig nu en bränvinsdunk
För mig långt bort från svart jul
Ge mig nu en bränvinsdunk
För mig långt bort från svart jul
Karate-Molin- Black Dwarf
- Antal inlägg : 2829
Vitus skrev:Skepticism - by silent wings
Fan, är det Stormcrowfleet det eller? Måste kollas upp... . . . . japp det var det. Då vet jag att låten är asbra. Ska fan beställa den plattan dirr. Får bli en doombeställning. Skepticism är typ världens tredje/fjärda bästa funeraldvvm. Vad tycker du om Skepticism's produktion förresten? Jag har alltid tyckt att den är så jävla gigantisk, man blir liksom omfamnad av en enorm ljud-grej-jävel.
wall of sound som fasen är det. kan ju inte vara något annat egentligen. musiken kräver det helt enkelt.
du blir nog glad att veta att ja gör ännu ett tappert försök med funeral doom. känner mig i den stämningen för tillfället. har aaaasmycket på datorn nu också.
du blir nog glad att veta att ja gör ännu ett tappert försök med funeral doom. känner mig i den stämningen för tillfället. har aaaasmycket på datorn nu också.
Bara att köra hårt alltså, gött att du ger det fler chanser, vad mer än Skepticism ska du spana in?
drog igenom Thergothons platta. var inte så imponerad faktiskt. Reclusiams demo lyssnade jag på med. som är så jääävla bra.
kvar har jag resten av skepticisms plattor, Ea, Mournful Congregation, Doom:vs, Colosseum, comatose Vigil, Shape of Despair, Evoken och Esoteric.
kollade faktiskt på last.fm nyss och såg att Skepticism och Pantheist ska lira i en kyrka i london i Januari.
I den här jäveln!
och det visar sig faktiskt att min syrra ska sluta skolan i dagarna och hon bor i England. Familjen ska till london för att se slutceremonin och för att se henne få sitt diplom osv. så det är MYCKET möjligt att man kan dra på det gigget. ojojojoj!
kvar har jag resten av skepticisms plattor, Ea, Mournful Congregation, Doom:vs, Colosseum, comatose Vigil, Shape of Despair, Evoken och Esoteric.
kollade faktiskt på last.fm nyss och såg att Skepticism och Pantheist ska lira i en kyrka i london i Januari.
I den här jäveln!
och det visar sig faktiskt att min syrra ska sluta skolan i dagarna och hon bor i England. Familjen ska till london för att se slutceremonin och för att se henne få sitt diplom osv. så det är MYCKET möjligt att man kan dra på det gigget. ojojojoj!
Glöm inte Abstract Spirit!
Xemtoth- Aspect of Albert
- Antal inlägg : 3977
Stream From the Heavens är ju en asgrym platta Ingen som gillar norska Funeral??
Funeral är väl sisådär alltså. Eller nä, ska fan inte säga nått, har inte hört dem på aslänge. Förutom nån av de senare skivorna, vilket jag inte gillade direkt.
@Kribbe: Äh AS kan han alltid spana in senare, nu har Vitus en rejäl dunderpelare att stötta sig mot och sen kan det dykas djupare om viljan så finner sig. Finns ett flertal band på andra lagret som är mer än värda att kika på så att.
@Vitus: Tänkte på spelningen där, har du lyssnat på senare Pantheist? De lirar veeeerkligen INTE funeral doom längre, bara så du vet. De kanske lirar äldre grejer dock live, det vet jag ju inte. Men de har bytt stil ganska ordentligt, känns som de sneglade för hårt på Anathema. Senaste skivan med Pantheist är bra dock, lite svårt för sången men det är mys likt förbannat.
@Kribbe: Äh AS kan han alltid spana in senare, nu har Vitus en rejäl dunderpelare att stötta sig mot och sen kan det dykas djupare om viljan så finner sig. Finns ett flertal band på andra lagret som är mer än värda att kika på så att.
@Vitus: Tänkte på spelningen där, har du lyssnat på senare Pantheist? De lirar veeeerkligen INTE funeral doom längre, bara så du vet. De kanske lirar äldre grejer dock live, det vet jag ju inte. Men de har bytt stil ganska ordentligt, känns som de sneglade för hårt på Anathema. Senaste skivan med Pantheist är bra dock, lite svårt för sången men det är mys likt förbannat.
Det enda jag verkligen lyssnat på med Funeral är Tristesse, som jag gillar som fan. Det jag har hört av de senare skivorna är som du säger, inte särskilt bra.
Sida 7 av 40 • 1 ... 6, 7, 8 ... 23 ... 40
Sida 7 av 40
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet