Metalforum Exiles
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

'Nästan' sugen på att sälja Marshall JMP 2203 stack från 1980 (lådor = 1979)

2 posters

Gå ner

'Nästan' sugen på att sälja Marshall JMP 2203 stack från 1980 (lådor = 1979) Empty 'Nästan' sugen på att sälja Marshall JMP 2203 stack från 1980 (lådor = 1979)

Inlägg av Gäst tor 8 mar - 21:05:49

Har en gammal Marshall JMP MKII 2203 (100 watt) från 1980 och två Marshall lådor från 1979, modellen kallas 1982 och har G12H 30 wattare i sig, ena lådan är rak och den andre är vinklad, bägge är 4x12:or. Både toppen och lådan är lite sliten, bytte rör till Electronic Harmonix EL34 och 12ax7 rör i toppen ett par månader sedan. Rören är knappast inkörda och väldigt färska. Som sagt slitna grejer, köpte lådorna av nån i säffle som hade turnerat och sådant med lådorna i band och liknande.

Kanske säljer grejerna, får se helt enkelt om jag ändrar mig och vill släppa ifrån mig stacken.. Har ju haft den ett tag och haft skitkul med den och andra, lite svårt att kanske släppa grejerna.. Är ju denna förstärkare man kände tryckvågen av att stå framför en stack för första gången, man glömmer aldrig.. :)

Finns revor, repor och sådant och högtalarna verkar vara rejält inslitna eller ''inkörda'' som ofta är så eftertraktat med sådana här gamla grejer. Tror det är kod 444 koner vilket är bas koner men funkar lika bra till gitarr som bas! Det SKA vara slitet, bara ''putsbögar'' bryr sig om smårepor liksom för det hör ju till, blir mer känsla och konst över det hela då :)

Allt i ett paket, blir inte mer Rock'n'roll och 70-80 tal över grejerna, inslitana som det ska vara för bättre ljud, och är väldigt pedalvänlig.

Med denna stack kan du få till alla dom klassiska Rock tonerna från 70-80 talet du kan tänka dig, kiss, acdc, Judas priest(tror jag), kanske gary moore, iron maiden, dessa användes av sjukt många band på den tiden så vill du ha en äkta insliten stack som låter jävligt bra för bra pris så ska du inte titta längre!

Ge mig 25.000 så är jag nöjd, om jag vill släppa vill säga.. Vem som helst får inte köpa heller, och i synnerhet inte om du ska använda en Attenuator och skit till den typ Aracom, THD Hotplate och liknande, grejerna var byggda för hög volym.. Om du inte tänker lira på hög volym så titta nån annanstans! Wink

För att inte tala om att sådana här grejer också var kraftigt byggda och tål mycket stryk, till skillnad från många moderna grejer.

Som sagt, du kommer inte under 25.000, och endast om jag vill sälja och inte ångrar mig.. Du hittar inte hela stackar till ett bra pris som detta, oftast får du ge betydligt mer och detta är vintage grejer och lådorna är inte så vanliga heller då det är 1982 modellen vilket är Heavy Duty modellen med starkare högtalare. Kort sagt ganska sällsynta grejer som är i det slitna skicket som är och ska vara för att vara just ''Rock'' och inte det dära perfekta skicket där inte en repa eller någonting finns på som gör att det känns som pedantprylar ägda av gubbar som aldrig användit prylarna, det tar bort en hel del av känslan i det då. Slitet = bäst.

Endast seriösa som verkligen ska använda grejerna kontaktar tack!

O.B.S DELAR INTE PÅ STACKEN, hela eller inget och toppen köpes med, punkt.

Fraktar inte, DU kommer och hämtar och testar, kan testas på full volym i källaren eller kanske i nåt rum jag får låna.

Säljer endast om jag är helt övertygad och verkligen är helt villig på att sälja.. Kan ändra mig..

Nej jag är inte arg bara trött när detta skrivs :)

Seb

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

'Nästan' sugen på att sälja Marshall JMP 2203 stack från 1980 (lådor = 1979) Empty Sv: 'Nästan' sugen på att sälja Marshall JMP 2203 stack från 1980 (lådor = 1979)

Inlägg av Halonen666 tor 8 mar - 21:48:20

Släng ut en annons på blocket också?!
Det kom som en smäll att du har tankar att sälja monstret :(
Halonen666
Halonen666
FÄRS
FÄRS

Antal inlägg : 2659
Join date : 10-01-31
Age : 31
Ort : Karlstad (Kronoparken)

Till överst på sidan Gå ner

'Nästan' sugen på att sälja Marshall JMP 2203 stack från 1980 (lådor = 1979) Empty Sv: 'Nästan' sugen på att sälja Marshall JMP 2203 stack från 1980 (lådor = 1979)

Inlägg av Gäst tor 8 mar - 21:54:36

Tanken finns väl men inte säkert jag gör det :)

Sätter ja upp på blocket får jag räkna med massa snackare och prutare, jag sänker inte priset oavsett, ska nån ha den får den ta mitt pris och vara rätt person på så vis vet jag att den hamnar i mer rätt händer OM nu någon skulle vilja köpa, varför tror du jag vill ha minst 25 papp för? Det sollar bort alla snackare och då blir det mer seriöst folk som kanske verkligen är det folk jag vill sälja till Razz

Tanken finns, inte säkert ''Rosie'' blir såld, priset en orsak.

Sedan om ja lägger upp här som en grej kan jag ju veta att åtminstånde hårdrockare ska använda prylarna om inte annat Wink

Än så länge kanske jag inte säljer ''Rosie'' , vill ju egentligen ha den kvar :)


Senast ändrad av WarOSteel den lör 10 mar - 16:07:46, ändrad totalt 1 gång

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

'Nästan' sugen på att sälja Marshall JMP 2203 stack från 1980 (lådor = 1979) Empty Sv: 'Nästan' sugen på att sälja Marshall JMP 2203 stack från 1980 (lådor = 1979)

Inlägg av Sire-Nahvas lör 10 mar - 10:24:09

Du behöver den till vårat speed metal-band!
Sire-Nahvas
Sire-Nahvas
Fast Taker
Fast Taker

Antal inlägg : 2630
Join date : 10-02-02
Age : 32
Ort : Örebro

Till överst på sidan Gå ner

'Nästan' sugen på att sälja Marshall JMP 2203 stack från 1980 (lådor = 1979) Empty Sv: 'Nästan' sugen på att sälja Marshall JMP 2203 stack från 1980 (lådor = 1979)

Inlägg av Gäst lör 10 mar - 16:38:29

Sire-Nahvas skrev:Du behöver den till vårat speed metal-band!

Men du vet ju hur ''bra'' jag är på gura :I

Då är ju t.o.m Färs betydligt bättre om det ska vara sådant liksom, jag kan inte långa snabba solon och riff som kanske flesta andra här som har hållt på betydligt längre, kom ihåg att det ska göras ordentligt och inte vara sloppigt eller halvdant skulle jag ge mig på nåt sånt så vill jag liksom ha den skicklighet i fingrarna som krävs för att det ska låta bra för just den musiken :S

Inte för att avfärda men liksom kan ju inte starta sådana grejer utan baskunskaperna i hur man gör sådan musik, har ju knappt höllt på i 4 år men övar varje dag, tidigare har jag mest övat rock'n'roll och sånt enbart sista året här nu som jag börjat med mer metal skalor och sådant, komp och rytm och sång skulle jag nog kunna men just riff är inte min starka sida om du förstår :S

Jag avfärdar inte, men jag tycker inte jag är tillräckligt bra för det hela. Och får man fråga varför du är så ''fixerad'' vid just speed metal? Inte nåt emot speed metal men varför just speed metal?

Tanken på att sälja monstret är ju av största anledning av att man inte hittar folk att spela det man vill, och hittar man dom är man på tok för långt borta liksom. Vill ju spela i band jag begränsar mig inte till speed spelar gärna typ thrash eller typ nwobhm aktigt eller mer åt power eller folk o viking hållet men det ska ju vara då att man kan spela det isåfall och kunna spela med andra isåfall.. Därför tanken kommer upp, vad finns det för anledning att ha massa grejer liksom när man inte kan använda dom ordentligt, liksom bara sitta i sovrummet och öva går ju inte.

Är bara en tanke så som det är nu iallafall som sagt, kanske blir såld om rätt köpare uppfyller kraven och inte prutar eller nåt, jag vet exakt vad det är för grejer så skulle i framtiden kunna införskaffa mig likadan grejer igen om det är så då jag vet vilka högtalare, lådor, årsmodell på toppen och allting är.

Att sitta med ett sånt här monster i sovrummet är minst sagt overkill speciellt när man drar upp den.

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

'Nästan' sugen på att sälja Marshall JMP 2203 stack från 1980 (lådor = 1979) Empty Sv: 'Nästan' sugen på att sälja Marshall JMP 2203 stack från 1980 (lådor = 1979)

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet