Iron Maiden 2013
+17
David Junior
Sictorment
Fidde
Jandelin
BIFFonen 666
ThrashDave
Antagonist
Scullicon
Torzul
Hammerheart
Halonen666
Sire-Nahvas
Carrion
Karate-Molin
Tompus
pompepg
Svullet_Rektum
21 posters
Sida 3 av 4
Sida 3 av 4 • 1, 2, 3, 4
Sv: Iron Maiden 2013
Bra, då snor jag din biljett till Stockholm. Du hade väl ståplats där?Carrion skrev:Biljett fixad till Malmö också.
Tompus- Antal inlägg : 657
inte i sthlm?
EddieTheHead1989- Antal inlägg : 150
Jandelin skrev:EddieTheHead1989 skrev:inte i sthlm?
Inte vad jag vet.
Hade helst sett något annat förband till Maiden
Jandelin skrev:Sabaton kommer att förband till dem i Malmö.
NEEEEEEJ!!!!!
Att man mer eller mindre blir tvungen att bevittna världens sämsta band för andra gången är ytterst ångestframkallande...
Norge lär väl som vanligt få något skitbra...
Carrion- Antal inlägg : 5778
Blev genast lite mindre upphetsande, men jag antar att man får genomlida det då. Lite bättre fantasti kunde de gott haft, Sabaton var ju förband förra Sverige rundan också
Sictorment- Antal inlägg : 930
Ja, usch. Kul att ha 500 14-åriga, kortklippta Sabatonnördar som trycker en i röven och hoppar som idioter. Fy fan.
Svullet_Rektum- Svullom Rektorum Absurdum
- Antal inlägg : 4534
Jandelin skrev:Voodoo Six blir förband åt dem i Malmö och i Stockholm.
det bandet har jag aldrig hört. blir att kollas upp!
Låter väl helt ok men fan vad tråkigt egentligen när man kunde fått nåt riktigt bra istället...
Vad jag vill minnas så har jag aldrig varit med om något bra förband till Maiden, ever. Kanske Alice Cooper men det var på en festival så det räknas inte. Bottennappet var ju Steve Harris' dotter som var förband 2006 eller något. Fy fan vad uselt.
Alice Cooper har nog öppnat minst två gånger för dem i Norge om jag minns helt rätt. Givetvis Maidens egna gig, så inga festivaler.
Typ Graveyard.Carrion skrev:Låter väl helt ok men fan vad tråkigt egentligen när man kunde fått nåt riktigt bra istället...
Tompus- Antal inlägg : 657
Nej.
Men typ Alice Cooper, Entombed, Imperial State Electric, Angel Witch, Opeth, Katatonia, Candlemass, Saxon eller liknande.
Men typ Alice Cooper, Entombed, Imperial State Electric, Angel Witch, Opeth, Katatonia, Candlemass, Saxon eller liknande.
Biljett till malmögiget äntligen inköpt!
Voodoo Six? Vafan är det för något? värt att kolla upp? Av namnet att dömma så låter det ju knappast bra..
Voodoo Six? Vafan är det för något? värt att kolla upp? Av namnet att dömma så låter det ju knappast bra..
Christless- Antal inlägg : 278
Carrion skrev:Nej.
När man väljer förband så brukar det ändå vara snarlikt huvudbandet rent musikaliskt. Jag tror inte att den gemene Iron Maiden-lyssnaren uppskattar band som Entombed, Opeth och Katatonia liksom!
Jag vet inte om Graveyard och Sabaton har speciellt mycket gemensamt musikmässigt med Maiden, likt förbannat så var de ändå förband åt dem senast.
Slayer och Entombed var förband åt dem när de lirade i Sverige 2000 (Stockholms Stadion om jag minns rätt). Bättre förband får man leta efter.
Så som jag fattat det så är det inte band som Maiden som väljer sina förband utan att det förbandets management eller liknande. Vet i fan.
Av de band jag nämnde så hade vartenda varit en fullt rimligt förband till Maiden.
Slayer och Entombed var förband åt dem när de lirade i Sverige 2000 (Stockholms Stadion om jag minns rätt). Bättre förband får man leta efter.
Så som jag fattat det så är det inte band som Maiden som väljer sina förband utan att det förbandets management eller liknande. Vet i fan.
Av de band jag nämnde så hade vartenda varit en fullt rimligt förband till Maiden.
Graveyard och Sabaton tror jag absolut kan uppskattas av medelmaidenlyssnaren, Slayer och Entombed mindre så.
Setlisten från igår för de som är intresserade: http://www.setlist.fm/setlist/iron-maiden/2013/auditorio-miguel-rios-rivas-vaciamadrid-spain-2bd99036.html
De brukar köra exakt samma varje spelning på turnéerna, så någon förändring tror jag inte det blir. Överlag är jag nöjd som fan. Några "klassiker" de hade kunnat slopa, men man kan inte få allt här i världen.
De brukar köra exakt samma varje spelning på turnéerna, så någon förändring tror jag inte det blir. Överlag är jag nöjd som fan. Några "klassiker" de hade kunnat slopa, men man kan inte få allt här i världen.
Svullet_Rektum skrev:Setlisten från igår för de som är intresserade: http://www.setlist.fm/setlist/iron-maiden/2013/auditorio-miguel-rios-rivas-vaciamadrid-spain-2bd99036.html
Bra setlist, ska bli kul att höra The Prisoner, Phatom Of The Opera och Seventh Son Of A Seventh Son live.
Fast nu skrev jag inte ut några låtar, för vissa vill inte veta vilka låtar som kommer spelas innan..
Sida 3 av 4 • 1, 2, 3, 4
Liknande ämnen
» Muskelrock 2013
» Copenhell 2013, 14-15 juni
» Tuska Open Air 2013
» Metaltown 4-6 Juli 2013
» SRF 2013
» Copenhell 2013, 14-15 juni
» Tuska Open Air 2013
» Metaltown 4-6 Juli 2013