Metallica
+26
Svartesmeden
Scullicon
M-Morbid
BIFFonen 666
MetalManiac87
Stenberg
HKuttner
ElectricWizard
piik
Hammerheart
Bobbafett
Sictorment
Vitus
Monoliten
Carrion
Wolvie
Atlas Musclecore
Bestial Death
pompepg
Halonen666
Karate-Molin
Geten
Jandelin
Svullet_Rektum
Friberg
Sire-Nahvas
30 posters
Metalforum Exiles :: Musik :: Hårdrock
Sida 3 av 8
Sida 3 av 8 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Sv: Metallica
jag var tillsammans med en kille en gång som var besatt, alltså, verkligen BESATT av metallica. så jag är väldigt... väldigt trött på dom. jag kan alldeles för många låtar och för mycket fakta om bandet, som jag själv aldrig fastnat för.
visst har dom gjort några guldlåtar,
men sällan jag sitter och lyssnar på det hemma bara sådär.
såg dom förövrigt på sonisphere... eller ja, jag låg i en lerpöl. men jag hörde lite i alla fall, lät inte jättebra. kändes som att dom hade speedat upp alla låtar? eller så var jag bara helt borta.
visst har dom gjort några guldlåtar,
men sällan jag sitter och lyssnar på det hemma bara sådär.
såg dom förövrigt på sonisphere... eller ja, jag låg i en lerpöl. men jag hörde lite i alla fall, lät inte jättebra. kändes som att dom hade speedat upp alla låtar? eller så var jag bara helt borta.
Piik... Du låg i en lerpöl... Vad tror du? xD
Hammerheart- The Banhammer
- Antal inlägg : 4278
Blev helt chockad igår när jag hörde att min sångare i ett litet projekt jag har sa att han hade sett Metallica samma kväll som Cliff Burton dog!
Det sjuka är att han sett alla möjliga stora band då när man själv önskar att man hade sett dem!
Det enda jag kan skryta om är att jag varit på platsen där Cliff dog vid minnesstenen. Inte så speciellt egentligen fast jag tyckte det var ganska coolt!
Det sjuka är att han sett alla möjliga stora band då när man själv önskar att man hade sett dem!
Det enda jag kan skryta om är att jag varit på platsen där Cliff dog vid minnesstenen. Inte så speciellt egentligen fast jag tyckte det var ganska coolt!
Carrion- Antal inlägg : 5778
dom var dåliga på sonisphere tyckte jag i alla fall. de spelade antagligen låtarna i rätt hastighet men med dåliga trummor.piik skrev:såg dom förövrigt på sonisphere... eller ja, jag låg i en lerpöl. men jag hörde lite i alla fall, lät inte jättebra. kändes som att dom hade speedat upp alla låtar? eller så var jag bara helt borta.
sången sög. han sjöng alldeles för tamt...
Sire-Nahvas- Fast Taker
- Antal inlägg : 2630
Witchryder skrev:Piik... Du låg i en lerpöl... Vad tror du? xD
I get your point,
+1 till dig
Världens bästa band
De 4 första plattorna med Metallica är helt överlägsna all annan musik som har släppts och kommer att släppas. End of discussion!
De 4 första plattorna med Metallica är helt överlägsna all annan musik som har släppts och kommer att släppas. End of discussion!
ElectricWizard- Antal inlägg : 254
Har aldrig varit mer seriös i hela mitt liv
Ska bli intressant att se dem på bioduken
Halonen666- FÄRS
- Antal inlägg : 2659
Biljetterna till den enda(!) Stockholmsbiografen som visar sålde slut på två röda sekunder. Så det blir inget för min del tyvärr
The Pirate Bay is your friend!
Hammerheart- The Banhammer
- Antal inlägg : 4278
ElectricWizard skrev:Biljetterna till den enda(!) Stockholmsbiografen som visar sålde slut på två röda sekunder. Så det blir inget för min del tyvärr
lyckades få biljett till det och ska själv se dem i Malmöbiografen, kommer att riktigt intressant.
Jag tycker verkligen ni ska i alla fall höra mer än tre låtar innan ni häver ur er massa åsikter om ett band som skapade 4 briljanta skivor, varav en näst intill perfekt skiva.
Efter dem skivorna så väljer jag ej att ha en åsikt.
Och dagens ord för er som inte kan något är:
http://en.wikipedia.org/wiki/Bay_Area_thrash_metal
Och jag är inte alls insatt i thrash... till och med jag kan det där.
Efter dem skivorna så väljer jag ej att ha en åsikt.
Och dagens ord för er som inte kan något är:
http://en.wikipedia.org/wiki/Bay_Area_thrash_metal
Och jag är inte alls insatt i thrash... till och med jag kan det där.
Senast ändrad av HKuttner den tis 20 jul - 15:41:18, ändrad totalt 1 gång
HKuttner- Antal inlägg : 5
Thrash skrivs med ett h.
Geten- Profeten Geten
- Antal inlägg : 4777
Geten skrev:Thrash skrivs med ett h.
Tack för upplysningen, men att du ens klagar på min stavning är ju bara patetiskt.
Det blir 10 piskrapp för den som stavar fel på thrash!
Geten- Profeten Geten
- Antal inlägg : 4777
Geten skrev:Det blir 10 piskrapp för den som stavar fel på thrash!
Jag är som jag sa i mitt första inlägg inte alls intresserad utav thrash genren så det förbryllar mig ej att jag skrev fel. Och på vilken mognads nivå ligger du på som fortfarande ska kommentera min stavning?
Det är väll därför jag ogillar forum i dagens läge för det skriver bara folk med så jävla mycket åsikter bakom skärmen och sedan när man tar det personligen, öga mot öga så är käften helt stängd. Och ja! Jag är har svårt att formulera mig för tillfället för jag blir förbannad därav det folk som skriver här borde verkligen starta om sig själva och sortera sin åsikter lite bättre (Och nej, jag drar inte alla över samma kam, men iaf några). Ursäkta tonen, den är inte alls hetsig och arg. (...)
Vad baserar du det argumentet på?HKuttner skrev:Jag tycker verkligen ni ska i alla fall höra mer än tre låtar...
Ta förövrigt eran debatt i privata meddelanden om ni vill fortsätta.
Atlas Musclecore skrev:Vad baserar du det argumentet på?HKuttner skrev:Jag tycker verkligen ni ska i alla fall höra mer än tre låtar...
Ta förövrigt eran debatt i privata meddelanden om ni vill fortsätta.
Förhastade slutsatser, därav jag läste igenom tråden.
Det är väll ändå ett öppet forum?
Men Metallica känns som ett sånt där band där man har hört mint 2-3 skivor av, även om man inte är hårdrockare! (Sedan att det förmodligen är den svarta, And Justice for All och/eller Master of Puppets är en annan femma!)
Sedan generellt som hårdrockare borde man ha exponerats lite för mer än så via vänner och bekanta.
I alla fall, tycker att det de gjorde gjordes bättre av andra senare, och det de gjorde var inte eget nog för att tyckas intressant i jämförelse.
Sedan generellt som hårdrockare borde man ha exponerats lite för mer än så via vänner och bekanta.
I alla fall, tycker att det de gjorde gjordes bättre av andra senare, och det de gjorde var inte eget nog för att tyckas intressant i jämförelse.
Atlas Musclecore skrev:Men Metallica känns som ett sånt där band där man har hört mint 2-3 skivor av, även om man inte är hårdrockare! (Sedan att det förmodligen är den svarta, And Justice for All och/eller Master of Puppets är en annan femma!)
Så eftersom du är hårdrockare måste du bara lyssna på hårdrock som ingen "inte hårdrockare lyssnar på"? Kan vara det mest vaga och hemska argument jag hört på flera år.
Så du grundar delvis dina åsikter på att du slö lyssnat från vänner? Det visar bara vilka starka argument du har för dem och att du verkligen kan stå för dina åsikter!
Det senare du skrev är ... hmm ... nej ... hmm ... ja, jag är mållös och jag har inget mer att säga nu.
Och vem fan är du som bara kommer och är dryg utan att ens ha vett att presentera sig?
Stenberg- Antal inlägg : 1420
Ännu en som tror Metallica är det bästa bandet i världen. "Eftersom du är hårdrockare" nähä, det säger du inte
Friberg- Antal inlägg : 370
Sida 3 av 8 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Metalforum Exiles :: Musik :: Hårdrock
Sida 3 av 8
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet