Senast sedda film
+37
BIFFonen 666
ElectricWizard
slothmachine
zjeveni
Antagonist
Tompus
betrayer
Stenberg
flutmyrg
Karate-Molin
Carrion
Jon
Johan
pissmannen
Friberg
Thermoss
Svartesmeden
Hammerheart
Bestial Death
Sire-Nahvas
Nightbringer
Jandelin
piik
Naurbereth
Powwe
Svullet_Rektum
pompepg
Rob
Vargr
Atlas Musclecore
Wolvie
Xemtoth
Geten
Halonen666
Monoliten
Snikich
Vitus
41 posters
Sida 14 av 40
Sida 14 av 40 • 1 ... 8 ... 13, 14, 15 ... 27 ... 40
Sv: Senast sedda film
Blade Runner - final cut
jävligt nice att komma hem tidigt på en fredag när det är fint väder. sätta sig i soffan, käka mackor, dricka juice och se på blade runner asså!
jävligt nice att komma hem tidigt på en fredag när det är fint väder. sätta sig i soffan, käka mackor, dricka juice och se på blade runner asså!
Born in the Basement - 5/5
För kanske fjärde gången jag sett om den. Så fruktansvärt bra film, Rat Skates har en hel del intressanta åsikter och är rätt så humoristisk.
Heil Fittler!
För kanske fjärde gången jag sett om den. Så fruktansvärt bra film, Rat Skates har en hel del intressanta åsikter och är rätt så humoristisk.
Heil Fittler!
Gäst- Gäst
Var tvungen att dra ner Cargo nu när ni snackade om den... Har en fetisch för filmer med det temat. Jag blev positivt överraskad av filmen dessutom! Man känner verkligen av att det utspelar sig i rymden på ett sunkigt, kallt rymdskepp och atmosfären är kanon. Bra skådespelare, manus och foto. Tummen upp från Svullet. Jag fick vibbar av Alien (kanske inte så konstigt), The Matrix och även datorspel som Mass Effect och Homeworld i öppningsscenerna. Tänk vad kass den hade kunnat vara om det var en Hollywoodfilm dock... Nu slapp vi det och filmen höll den mörka, suggestiva stämningen genom hela filmen. 8.5/10.
Svullet_Rektum- Svullom Rektorum Absurdum
- Antal inlägg : 4534
Ah... Homeworld. Det äger skiten ur ALLA andra spel! Fan vad jag saknar det!
Friberg- Antal inlägg : 370
Japp, riktigt episkt spel.
Pride and Glory.
korrupt snutdrama. går alltid att titta på. denna var rätt bra också.
korrupt snutdrama. går alltid att titta på. denna var rätt bra också.
From Beyond the Grave - 2/5
Fyra olika skräckhistorier baserade på fyra noveller av R. Chetwynd-Hayes. Inget för mig får jag lov och säga men sätter ett godkänt betyg då den på inga sätt va dålig.
Fyra olika skräckhistorier baserade på fyra noveller av R. Chetwynd-Hayes. Inget för mig får jag lov och säga men sätter ett godkänt betyg då den på inga sätt va dålig.
Franklyn (2008) Dassig Rorschach-kopia med det idiotiska namnet John Preest kutar runt i dystopiska Meanwhile City där kyrka och stat inte är separerade och att vara religiös är en lag. Låter det intressant? Glöm det! Och det är bara halva filmen. Resten utspelar sig i London i modern tid. Trasiga människor vars öden sammanflätas. Tror fan de slängde in lite Gud a la Bruce Almighty i slutet också.
Geten- Profeten Geten
- Antal inlägg : 4777
Mannen Utan Minne. Första finska filmen jag sett, tyckte om den som fan. Bruden har en Kausmäki-box så det blir nog att spana in någon mer av dem.
pissmannen- Witchfinder General
- Antal inlägg : 327
Maniac Cop
MEH! trist som fan och kändes som den aldrig skulle ta slut. potential som faaan men slutade med en riktig dålig film helt enkelt. så har ja två uppföljare att plöja igenom med. ojojoj.
MEH! trist som fan och kändes som den aldrig skulle ta slut. potential som faaan men slutade med en riktig dålig film helt enkelt. så har ja två uppföljare att plöja igenom med. ojojoj.
Vitus skrev:Maniac Cop
Kvalité på hög nivå ju!!! Eller så är det ganska mycket nostalgi...
Fortsätter väl på scifi-spåret och lite gamla klassiker som alla säkert inte har sett.
Le dernier combat (1983) Luc Bessons första långfilm. Postapokalyptisk, svartvit och ingen dialog.
Kin-Dza-Dza (1986) Rysk film. Driver med kapitalism. Två män hamnar på annan planet. Kan de komma hem igen med hjälp av tändstickor? Koo!
Le dernier combat (1983) Luc Bessons första långfilm. Postapokalyptisk, svartvit och ingen dialog.
Kin-Dza-Dza (1986) Rysk film. Driver med kapitalism. Två män hamnar på annan planet. Kan de komma hem igen med hjälp av tändstickor? Koo!
Geten- Profeten Geten
A Clockwork Orange (1971). Detta är varför vi gillar att se på film. En evig klassiker.
Den där filmen kan jag se hur många gånger som helst. En otrolig mångfald av klassiska scener och scenarion för att tillfredsställa både min estetiska samt filosofiska hjärnverksamhet.Svullet_Rektum skrev:A Clockwork Orange (1971). Detta är varför vi gillar att se på film. En evig klassiker.
Damien: Omen II - Uppföljare av klassikern. Damien är typ 13 bast och börjar upptäcka sin potential och natur.
Tråkig story, då det inte alls är någon förändring sedan första filmen. Enda skillnaden nu är att det är hans farbror som upptäcker vem han är och ska döda honom med dolkarna. Slutet behöver jag inte avslöja med tanke på att ni antagligen sett första filmen och att det finns en till uppföljare
Ett plus är dock att det är en gammal film och saknar all modern teknik.
Tråkig story, då det inte alls är någon förändring sedan första filmen. Enda skillnaden nu är att det är hans farbror som upptäcker vem han är och ska döda honom med dolkarna. Slutet behöver jag inte avslöja med tanke på att ni antagligen sett första filmen och att det finns en till uppföljare
Ett plus är dock att det är en gammal film och saknar all modern teknik.
Luftslottet som sprängdes - 3/5
Bättre än "Flickan som Lekte med Elden" men inte alls i klass med "Män som hatar kvinnor"..
Imorgon ska jag se Peter Jacksons nya film "Flickan från Ovan"
Bättre än "Flickan som Lekte med Elden" men inte alls i klass med "Män som hatar kvinnor"..
Imorgon ska jag se Peter Jacksons nya film "Flickan från Ovan"
Naurbereth- Antal inlägg : 833
Den som heter The Lovely Bones på engelska? Den är inte bra.
Okej, förutom Stanley Tucci som barnamördaren då. Han var väldigt bra i sin roll.
Okej, förutom Stanley Tucci som barnamördaren då. Han var väldigt bra i sin roll.
Geten- Profeten Geten
Clash of the Titans (2010) Donkey balls. Bättre än originalet men inte med mycket. Skippa om ni inte vill se män med låtsassvärd slåss mot låtsasmonster i en och en halv timme utan att för den skull vara det minsta spännande eller underhållande. Pluspoäng till Gemma Arterton som trots sin ringa ålder har en sexig röst. Meow!
Geten- Profeten Geten
Into the Wild såg jag precis, och jag tyckte den var asbra.
Innan det, för några dar sen, såg jag Until The Light Takes Us, meh.
Innan det, för några dar sen, såg jag Until The Light Takes Us, meh.
Gäst- Gäst
The lovely Bones (Flickan från Ovan) - 2,5 av 5
Peter Jackson är en kick-ass regisör och hade nog för höga förväntningar på filmen vilket gjorde att jag blev besviken när det inte blev sådär perfekt som man trodde att det skulle bli..
Och andra sidan kunde man valt en bättre bok att göra film på också..boken gav jag upp eftersom att den var alldeles för hemsk..
Braindead - 3,5- 5
Såg den igår med en polare tyckte inte alls att den var otäck snarare komisk på sina ställen men sen så är jag inte så mycket för splatter filmer..
Peter Jackson är en kick-ass regisör och hade nog för höga förväntningar på filmen vilket gjorde att jag blev besviken när det inte blev sådär perfekt som man trodde att det skulle bli..
Och andra sidan kunde man valt en bättre bok att göra film på också..boken gav jag upp eftersom att den var alldeles för hemsk..
Braindead - 3,5- 5
Såg den igår med en polare tyckte inte alls att den var otäck snarare komisk på sina ställen men sen så är jag inte så mycket för splatter filmer..
Naurbereth- Antal inlägg : 833
The Boat That Rocked (2009) Sex, droger och rock & roll! Det är en sån där feelgood-film.
Geten- Profeten Geten
boat that rocked är väl ganska feelgood men blev pretto ju längre man kom och slutet sög
Bröllopsfotografen nej den fungerade verkligen inte för mig.Man blev alldeles för irriterad på överklassen och att folk betraktar filmen som humoristisk skamligt.
Jon- Antal inlägg : 67
Inte pretto utan osammanhängande. Och slutet var gulligt när alla skulle räddas. Märks att Richard Curtis haft tassen där.Vitus skrev:boat that rocked är väl ganska feelgood men blev pretto ju längre man kom och slutet sög
Geten- Profeten Geten
Sida 14 av 40 • 1 ... 8 ... 13, 14, 15 ... 27 ... 40
Liknande ämnen
» Vad köpte du för film senast?
» Senast lästa bok
» Senast införskaffat spel
» Senast införskaffad merchandise
» Någon som pysslar med film?
» Senast lästa bok
» Senast införskaffat spel
» Senast införskaffad merchandise