Senast sedda film
+37
BIFFonen 666
ElectricWizard
slothmachine
zjeveni
Antagonist
Tompus
betrayer
Stenberg
flutmyrg
Karate-Molin
Carrion
Jon
Johan
pissmannen
Friberg
Thermoss
Svartesmeden
Hammerheart
Bestial Death
Sire-Nahvas
Nightbringer
Jandelin
piik
Naurbereth
Powwe
Svullet_Rektum
pompepg
Rob
Vargr
Atlas Musclecore
Wolvie
Xemtoth
Geten
Halonen666
Monoliten
Snikich
Vitus
41 posters
Sida 17 av 40
Sida 17 av 40 • 1 ... 10 ... 16, 17, 18 ... 28 ... 40
Sv: Senast sedda film
Då kan jag ju passa på att rekommendera hans Trikoloren-trilogi, riktigt sevärd. Dekalogen har jag varken sett eller hört talas om så det får jag ta och kolla upp!
The Human Centipede (2009)
Har varit rätt taggad inför denna ända sedan jag såg trialern. Och varför skulle jag inte? Konceptet är genialt: Ta tre människor och sy ihop dem via mun-till-anus så att de blir som en mänsklig tusenfoting. Den första "matar" sedan de andra med sin avföring. Det intressanta är att läkare har hävdat att det faktiskt fungerar och att man skulle kunna överleva i flera år i den situationen. Tydligen så fanns det tillräckligt mycket näring i mänsklig avföring för att klara sig.
Däremot så var utförandet mindre genialt. Tyckte inte den var speciellt dålig, men inte speciellt bra heller. Den spelade lite för mycket på de vanliga skräckklyschorna och hade ganska mycket B-filmskänsla över sig (på det dåliga sättet). Gillar man VÄLDIGT grafisk film så gillar man nog denna. Jag tycker jag är härdad men jag fick faktiskt lite avsmak efter några scener.
Om inte annat så ska man se den bara för konceptet.
5/10.
Har varit rätt taggad inför denna ända sedan jag såg trialern. Och varför skulle jag inte? Konceptet är genialt: Ta tre människor och sy ihop dem via mun-till-anus så att de blir som en mänsklig tusenfoting. Den första "matar" sedan de andra med sin avföring. Det intressanta är att läkare har hävdat att det faktiskt fungerar och att man skulle kunna överleva i flera år i den situationen. Tydligen så fanns det tillräckligt mycket näring i mänsklig avföring för att klara sig.
Däremot så var utförandet mindre genialt. Tyckte inte den var speciellt dålig, men inte speciellt bra heller. Den spelade lite för mycket på de vanliga skräckklyschorna och hade ganska mycket B-filmskänsla över sig (på det dåliga sättet). Gillar man VÄLDIGT grafisk film så gillar man nog denna. Jag tycker jag är härdad men jag fick faktiskt lite avsmak efter några scener.
Om inte annat så ska man se den bara för konceptet.
5/10.
Svullet_Rektum- Svullom Rektorum Absurdum
- Antal inlägg : 4534
Geten- Profeten Geten
- Antal inlägg : 4777
Phantasm såg jag nyligen. Äckligt bra och äckligt mysko!
Carrion- Antal inlägg : 5778
Until The Lights Takes Us. Såg den nyss. Bäst, bäst och fan så BÄST! GAH!
Xemtoth- Aspect of Albert
- Antal inlägg : 3977
Geten- Profeten Geten
Xemtoth skrev:Until The Lights Takes Us. Såg den nyss. Bäst, bäst och fan så BÄST! GAH!
Den var ju kass, det enda roligare och bra med den var Fenrizgrejerna och Varggrejerna, man har ju hört allt annan tusen gånger innan.
Gäst- Gäst
En av mina favoritfilmer det.Carrion skrev:Phantasm såg jag nyligen. Äckligt bra och äckligt mysko!
Geten- Profeten Geten
Percy Jackson & the Olympians: Lightning Thief - 2/5
Flygande Converse, dålig skådespel och maffiga sekvenser blandat med lite sockersöt regi av Chris Columbus...
Ninja Assassin - 2/5
Blev sugen på å lira vidare på God of War när jag såg slagsmålssekvenserna. Godkänd men inte bra, att titeln dessutom består av två ord som nästintill betyder samma sak..
Yellowbeard - 3/5
Efter att ha sett dem 2 ovannämda så va Yellowbeard rena Oscarsfilmen i jämnförelse.
Oliver Twist (2005) - 3/5
Inte riktigt den Polanski jag känner igen men ändå underhållande.
Aftermath: Population Zero - 3/5
Intressant, kunde kanske ha utvecklats mer men då skulle han nog bli ganska lång. Gilla hursomhelst konceptet.
Flygande Converse, dålig skådespel och maffiga sekvenser blandat med lite sockersöt regi av Chris Columbus...
Ninja Assassin - 2/5
Blev sugen på å lira vidare på God of War när jag såg slagsmålssekvenserna. Godkänd men inte bra, att titeln dessutom består av två ord som nästintill betyder samma sak..
Yellowbeard - 3/5
Efter att ha sett dem 2 ovannämda så va Yellowbeard rena Oscarsfilmen i jämnförelse.
Oliver Twist (2005) - 3/5
Inte riktigt den Polanski jag känner igen men ändå underhållande.
Aftermath: Population Zero - 3/5
Intressant, kunde kanske ha utvecklats mer men då skulle han nog bli ganska lång. Gilla hursomhelst konceptet.
desto mer tid passerar så blir jag bara mindre och mindre sugen på att se ninja assassin.
Sherlock Holmes
Rätt bra faktiskt och underhållande =)
Rätt bra faktiskt och underhållande =)
Naurbereth- Antal inlägg : 833
Mississippi Burning - 4/5
Riktigt länge sedan en såg denna, tror inte en vart riktigt gammal nog för att förstå det hela då jag såg den senast. Riktigt tung film hursomhelst, gilla den skarpt!
Riktigt länge sedan en såg denna, tror inte en vart riktigt gammal nog för att förstå det hela då jag såg den senast. Riktigt tung film hursomhelst, gilla den skarpt!
Klart du ska se den! Den är riktigt underhållande.Vitus skrev:desto mer tid passerar så blir jag bara mindre och mindre sugen på att se ninja assassin.
Appurushîdo (2004)
Damnation Alley (1977)
The Hidden (1987)
Geten- Profeten Geten
Men fick fan myskänsla av skiten, samma känsla jag hade som liten true pöjk!Eviscerator skrev:Xemtoth skrev:Until The Lights Takes Us. Såg den nyss. Bäst, bäst och fan så BÄST! GAH!
Den var ju kass, det enda roligare och bra med den var Fenrizgrejerna och Varggrejerna, man har ju hört allt annan tusen gånger innan.
Xemtoth- Aspect of Albert
- Antal inlägg : 3977
Geten skrev:
Klart du ska se den! Den är riktigt underhållande.
Det är den verkligen. Gief mucho blod!
Monoliten- Grand Bear Sebiwalrus Whiskyguzzler I
- Antal inlägg : 5700
Sorority Babes in the Slimeball Bowl-O-Rama (1988)
Creepozoids (1987)
Minns ni kriget? 90-talet var ett tufft årtioende att växa upp i.
Death Run (1987) En film så obskyr att den inte har en sida på IMDb.
Creepozoids (1987)
Minns ni kriget? 90-talet var ett tufft årtioende att växa upp i.
Death Run (1987) En film så obskyr att den inte har en sida på IMDb.
Den scenen alltså. Ett mästerverk! Underbart det är med b-filmer.the drowning of the cannibal in her own stew by Paul as he vomits over the back of her head in the realisation that he has just eaten his girlfriend in a chowder.
Geten- Profeten Geten
Såg på Star Wars episod IV och V med en polare inatt, fan grejer. Tror inte jag har sett filmerna sedan jag var 13-14 år.
Såg dem på V H S!!! dessutom, gamla goa grejer jag köpte precis innan DVD slog igenom.
Såg dem på V H S!!! dessutom, gamla goa grejer jag köpte precis innan DVD slog igenom.
Mitt tittande av post-apokalyptiska filmer fortsätter. Tänkte köra lite posters från och med nu också så har ni något att titta på. Åtminstone när det gäller exploitation och sånt kul, ty de brukar ha tuffa affischer.
Endgame - Bronx lotta finale (1983) Även känd som bara Endgame.
2019 - Dopo la caduta di New York (1983) Även känd som 2019: After the Fall of New York.
Pisma myortvogo cheloveka (1986) Även känd som Letters From a Dead Man och Dead Man's Letters.
Kan faktiskt rekommendera alla tre. Två första om man uppskattar exploitation, remakesploitation framför allt, eftersom de lånar (ok, stjäl) friskt från filmer som Escape From New York, Mad Max, Planet of the Apes, etc. Jätteunderhållande! Speciellt 2019.
Tycker ni inte om hjärndöda men ack så underhållande exploitationfilmer (hur kan ni inte?) så vill jag att ni ser Letters From a Dead Man, av vissa ansedd som den bästa post-apokalyptiska filmen någonsin, och jag tror det ligger något i det. Becksvart sovjetisk film som får en att tänka till.
Endgame - Bronx lotta finale (1983) Även känd som bara Endgame.
2019 - Dopo la caduta di New York (1983) Även känd som 2019: After the Fall of New York.
Pisma myortvogo cheloveka (1986) Även känd som Letters From a Dead Man och Dead Man's Letters.
Kan faktiskt rekommendera alla tre. Två första om man uppskattar exploitation, remakesploitation framför allt, eftersom de lånar (ok, stjäl) friskt från filmer som Escape From New York, Mad Max, Planet of the Apes, etc. Jätteunderhållande! Speciellt 2019.
Tycker ni inte om hjärndöda men ack så underhållande exploitationfilmer (hur kan ni inte?) så vill jag att ni ser Letters From a Dead Man, av vissa ansedd som den bästa post-apokalyptiska filmen någonsin, och jag tror det ligger något i det. Becksvart sovjetisk film som får en att tänka till.
Geten- Profeten Geten
Den där sista har jag tänkt se ett bra tag, har försökt hitta en download med subs men inte lyckats.
Finns att tanka ner på Cinemageddon med subs om du reggar dig.
Geten- Profeten Geten
Sida 17 av 40 • 1 ... 10 ... 16, 17, 18 ... 28 ... 40
Liknande ämnen
» Vad köpte du för film senast?
» Senast lästa bok
» Senast införskaffat spel
» Senast införskaffad merchandise
» Någon som pysslar med film?
» Senast lästa bok
» Senast införskaffat spel
» Senast införskaffad merchandise