Senast sedda film
+30
Pava
Countess
Metaltrash
slothmachine
AdverseSphere
Halonen666
patologen
Karate-Molin
Naurbereth
Sire-Nahvas
Svartesmeden
Xemtoth
Bestial Death
M-Morbid
Tompus
Antagonist
Johan
Vargr
pissmannen
Stenberg
Sictorment
Carrion
Hammerheart
Svullet_Rektum
Snikich
Atlas Musclecore
Monoliten
BIFFonen 666
Vitus
Geten
34 posters
Sida 10 av 40
Sida 10 av 40 • 1 ... 6 ... 9, 10, 11 ... 25 ... 40
Sv: Senast sedda film
TRON (1982) Påminde mig om en febermardröm jag hade som barn. Undrar om man får en bra eller dålig trip om man ser filmen under LSD-påverkan.
Geten- Profeten Geten
- Antal inlägg : 4777
Såg den på TV5 någon Söndag för herrens massa år sedan... Kommer inte ihåg mycket förutom att det var helflippat. Man borde kanske se om på den innan uppföljaren!
The Final Countdown (1980) Nä, ingenting med Europe att göra. Hangarfartyg reser i tiden till 1941 precis innan attacken mot Pearl Harbor sker. Intressant tanke "what if" men inte mer än så. De förhindrar inte attacken. De gör egentligen ingenting och det var en rätt meningslös film när jag tänker efter. Jäklig snygg effekt den där tidsspiralen dock.
Geten- Profeten Geten
Rätt roligt när de leker med japanerna dock.
Karate-Molin- Black Dwarf
- Antal inlägg : 2829
Vinasu senki / Venus Wars (1989) Geten goes animoo. Är inget animefan men en del av det jag har sett har väl funkat. Denna funkade väl men var mest en axelryckning efteråt. Whatever, d00ds!
Geten- Profeten Geten
Dangerous Days: making of Blade Runner
tre och en halv timma lång. det var underhållande när de snackade om manusförfattandet, hur de gick till väga när de skulle välja skådisar och regissör, hur de skaffa fram stålar till att göra filmen, att de gick över budget som fan osv. men det känns som sjukt mycket fokus låg på de tekniska aspekterna. känns mer som en dokumentär en tech-geek skulle uppskatta. för de förklarar inte vissa termer för den oinvigde. jobbigt!
tycker de kunde fokuserat mera på skådisarna och deras karaktärer, analyserat själva filmen och fått tankar ifrån de som var med och skapade den. lite sånt fanns men inget märkvärdigt.
tre och en halv timma lång. det var underhållande när de snackade om manusförfattandet, hur de gick till väga när de skulle välja skådisar och regissör, hur de skaffa fram stålar till att göra filmen, att de gick över budget som fan osv. men det känns som sjukt mycket fokus låg på de tekniska aspekterna. känns mer som en dokumentär en tech-geek skulle uppskatta. för de förklarar inte vissa termer för den oinvigde. jobbigt!
tycker de kunde fokuserat mera på skådisarna och deras karaktärer, analyserat själva filmen och fått tankar ifrån de som var med och skapade den. lite sånt fanns men inget märkvärdigt.
Exempel genast!Vitus skrev:för de förklarar inte vissa termer för den oinvigde. jobbigt!
Geten- Profeten Geten
oh, you know...stuff.
ärligt talat så är c-stands det enda ja kommer ihåg direkt. men med närmare eftertanke så står det nog för camera stands? men kanske. var nått på e ja inte visste vad det var heller.
du ser! det var så mycket så man är i ett töcken nu, oy vey.
ärligt talat så är c-stands det enda ja kommer ihåg direkt. men med närmare eftertanke så står det nog för camera stands? men kanske. var nått på e ja inte visste vad det var heller.
du ser! det var så mycket så man är i ett töcken nu, oy vey.
Altered States (1980) Yeah! Psykedeliska droger och body horror gör en film bra. Kunde varit en tidig film av Cronenberg, men han hade nog lagt in mer gore. Jerusalem - Primitive Man spelas i mitt huvud nu.
Geten- Profeten Geten
Flight of the Navigator (1986) Meh.
Dog Soldiers (2002) Tjatat på Kribbe att se den här länge nu. Assbra varulvsfilm.
Men vad hände med dig Neil Marshall? Först gör du den här filmen som är mycket bra. Sen gör du den helt fantastiska The Descent. Sen blir du medioker... Är du Tobe Hooper eller?
[referring to the possibility that he is now a werewolf]
- With [X] it only took a couple of hours, mate. It's a full moon. I mean, I dunno, maybe it's like when you need to take a piss or something. When you gotta go, you gotta fucking go.
- Or maybe it's more like needing a shite. Just because you need one doesn't mean you drop your legs and pinch one off.
Dialog att dö för!
Dog Soldiers (2002) Tjatat på Kribbe att se den här länge nu. Assbra varulvsfilm.
Men vad hände med dig Neil Marshall? Först gör du den här filmen som är mycket bra. Sen gör du den helt fantastiska The Descent. Sen blir du medioker... Är du Tobe Hooper eller?
[referring to the possibility that he is now a werewolf]
- With [X] it only took a couple of hours, mate. It's a full moon. I mean, I dunno, maybe it's like when you need to take a piss or something. When you gotta go, you gotta fucking go.
- Or maybe it's more like needing a shite. Just because you need one doesn't mean you drop your legs and pinch one off.
Dialog att dö för!
Geten- Profeten Geten
Dog Soldiers är riktigt härlig!
Monoliten- Grand Bear Sebiwalrus Whiskyguzzler I
- Antal inlägg : 5700
Kaze no tani no Naushika / Nausicaä of the Valley of the Wind (1984) Säg att det finns ett alternativt slut där hon förblir död, för det kändes som en jävla cop out att hon blev återupplivad med de där urintrådarna eller vad det var. Suck... och här trodde jag att hon hade gjort den ultimata uppoffringen. För ett ögonblick kände jag nästan någonting, vilket sällan sker när jag ser anime, men i slutet blev det ett meh. När de lattjade runt i djungeln till den fina musiken var det trevligt dock.
Senast ändrad av Geten den fre 10 dec - 10:53:36, ändrad totalt 1 gång
Geten- Profeten Geten
Gillar Hideaki Anno's animeringsteknik när jätten vaknar till liv, grejer det.
Själv blir jag i alla fall mycket lättare berörd av animerade filmer än fotografiska. Har lättare att projicera min fantasi in i historian som berättas, samt att jag gillar formatet i allmänhet eftersom det öppnar upp möjligheterna för scenografi. Dock så limiteras visserligen de cinematografiska aspekterna på sätt och vis... Men många av de filmer med lite högre budget lyckas få med den dimensionen i sin animation. Detta gäller ju då de mer visuella aspekterna, men att inte ha något som begränsar i det visuella öppnar upp möjligheter för häftigare berättelser och skeenden helt enkelt!
Om du inte har något att göra någon dag ska du ta och glo på Neon Genesis Evangelion och sedan filmen End of Evangelion. TV-serien är väl kanske egentligen inget för alla och är stundvis "meh", men den fläskar upp karaktärerna och ger hela premissen till filmen. Kan inte tänka mig att den blir lika bra om man inte har sett allt som hände i TV-serien i alla fall.
Själv blir jag i alla fall mycket lättare berörd av animerade filmer än fotografiska. Har lättare att projicera min fantasi in i historian som berättas, samt att jag gillar formatet i allmänhet eftersom det öppnar upp möjligheterna för scenografi. Dock så limiteras visserligen de cinematografiska aspekterna på sätt och vis... Men många av de filmer med lite högre budget lyckas få med den dimensionen i sin animation. Detta gäller ju då de mer visuella aspekterna, men att inte ha något som begränsar i det visuella öppnar upp möjligheter för häftigare berättelser och skeenden helt enkelt!
Om du inte har något att göra någon dag ska du ta och glo på Neon Genesis Evangelion och sedan filmen End of Evangelion. TV-serien är väl kanske egentligen inget för alla och är stundvis "meh", men den fläskar upp karaktärerna och ger hela premissen till filmen. Kan inte tänka mig att den blir lika bra om man inte har sett allt som hände i TV-serien i alla fall.
Devil (2010) Schysst premiss och måttligt underhållande. Fem personer instängda i en hiss tillsammas - en av dem är djävulen. Har man sett några filmer där man ska gissa vem den skyldige är så bjuder inte Devil på några överraskningar. Blev faktiskt lite förbannad när avslöjandet kom för det var precis den personen jag förväntade mig vara Lusse. Slappt författande är vad det är.
Geten- Profeten Geten
Är lite sugen på Devil asså. Men vafan gör Satan i en hiss med några instängda svetton när han kan vara ute o härja!?
De instängda svettona är syndare och ska pinas innan deras sälar åker hiss ner till helvetet!
(Tror det har med filmens låga budget att göra.)
(Tror det har med filmens låga budget att göra.)
Geten- Profeten Geten
Aha det låter ok ändå.
Lite som Cube eller?
Svullet_Rektum- Svullom Rektorum Absurdum
- Antal inlägg : 4534
Inte direkt.Svullet_Rektum skrev:Lite som Cube eller?
Papurika (2006) Festlig parad + vocaloidlåt.
Geten- Profeten Geten
Syftade på liten budget och snålt med lokationer.
Inspelningsplatser finns det gott om. Allt utspelas inte i hissen.
Och rollbesättningen är mycket större.
Och så låg budget som Cube hade har inte Devil.
Och i Cube (om jag minns rätt) så var det random människor som hamnade i kuben utan förklaring. I Devil sker allt enligt Lusses planer, om vi ska lita på vad manus berättar för oss. Personer som varit stygga hamnar i hissen, andra personer ska bevittna det som inträffar.
Nä, blir ju mer som Saw än Cube, fast utan alla roliga leksaker.
Och rollbesättningen är mycket större.
Och så låg budget som Cube hade har inte Devil.
Och i Cube (om jag minns rätt) så var det random människor som hamnade i kuben utan förklaring. I Devil sker allt enligt Lusses planer, om vi ska lita på vad manus berättar för oss. Personer som varit stygga hamnar i hissen, andra personer ska bevittna det som inträffar.
Nä, blir ju mer som Saw än Cube, fast utan alla roliga leksaker.
Geten- Profeten Geten
Fast i Cube så var det bestämt vilka som hamnade där.
Nåja. Såg precis Revenge of the Sith. Eller snarare Revenge of the Shit... Kan inte vänta på att RLM dissekerar katastrofen. Dock måste jag säga att jag gillade den sista halvtimmen. Det kändes Star Wars på något sätt.
Nåja. Såg precis Revenge of the Sith. Eller snarare Revenge of the Shit... Kan inte vänta på att RLM dissekerar katastrofen. Dock måste jag säga att jag gillade den sista halvtimmen. Det kändes Star Wars på något sätt.
Och förväxla inte Lucifer med Hin Håle, din pingstvän och sumprunkare, troglodyt och transvestitälskare!
Han som hade savant syndrom förstår jag fyllde en funktion. Varför var de andra där?Svullet_Rektum skrev:Fast i Cube så var det bestämt vilka som hamnade där.
Minns att en person var nån sorts utbrytarkung men han var ju bara där för att mindfucka med tittaren. Resten av gänget bråkade mest med varandra. Detta är vad jag minns.
Geten- Profeten Geten
Marathon Man
Dustin Hoffman är en imponerande man som förtjänar mer cred och respekt. första gången ja såg denna film. väldigt nöjd.
Dustin Hoffman är en imponerande man som förtjänar mer cred och respekt. första gången ja såg denna film. väldigt nöjd.
Sida 10 av 40 • 1 ... 6 ... 9, 10, 11 ... 25 ... 40
Liknande ämnen
» Senast sedda film
» Vad köpte du för film senast?
» Senast lästa bok
» Senast införskaffat spel
» Senast införskaffad merchandise
» Vad köpte du för film senast?
» Senast lästa bok
» Senast införskaffat spel
» Senast införskaffad merchandise
Sida 10 av 40