Senast sedda film
+30
Pava
Countess
Metaltrash
slothmachine
AdverseSphere
Halonen666
patologen
Karate-Molin
Naurbereth
Sire-Nahvas
Svartesmeden
Xemtoth
Bestial Death
M-Morbid
Tompus
Antagonist
Johan
Vargr
pissmannen
Stenberg
Sictorment
Carrion
Hammerheart
Svullet_Rektum
Snikich
Atlas Musclecore
Monoliten
BIFFonen 666
Vitus
Geten
34 posters
Sida 13 av 40
Sida 13 av 40 • 1 ... 8 ... 12, 13, 14 ... 26 ... 40
Sv: Senast sedda film
denna måste jag hitta på VHS någon gångGeten skrev:Zombieland (2009)Night of the Creeps (1986) 80s zom com! Ingenting märkvärdigt men den hade en scen som kanske är en av de läskigaste någonsin.
Tänk er själva. Ni är och lägger en kabel i godan ro när ni inser att Stryper rules.
Sire-Nahvas- Fast Taker
- Antal inlägg : 2630
Jurassic Park
Inglourious Basterds
EDIT: en till nu, Elf
den var ju helt adorable. satte mig i julstämning.
EDITEDIT: Home Alone, Home Alone 2, Nightmare before christmas
...and the christmas rages on.
Inglourious Basterds
EDIT: en till nu, Elf
den var ju helt adorable. satte mig i julstämning.
EDITEDIT: Home Alone, Home Alone 2, Nightmare before christmas
...and the christmas rages on.
The Ninth Gate
Tematiskt: 5
Men självfallet försvann vartenda intressant extrakt ned i avgrunden till följd av det oundvikliga Hollywoodflamset.
Slutet var så uselt och intetsägande att jag knappt finner ord. Konklusion: 2,5/5.
Sevärd, inte minst för den esoteriskt intresserade, men jag är väldigt missnöjd. Mina förhoppningar låg högre än så.
Tematiskt: 5
Men självfallet försvann vartenda intressant extrakt ned i avgrunden till följd av det oundvikliga Hollywoodflamset.
Slutet var så uselt och intetsägande att jag knappt finner ord. Konklusion: 2,5/5.
Sevärd, inte minst för den esoteriskt intresserade, men jag är väldigt missnöjd. Mina förhoppningar låg högre än så.
AdverseSphere- Antal inlägg : 173
Har funderat på att se The Ninth Gate igen... Har bara sett den en gång, och det var när jag var inne i en skräckfilmsfas i tioårsåldern.
Du råkar inte ha någon dylik film att rekommendera?
Inte som jag kan komma på såhär på rak arm i varje fall... Vad jag har förstått finns det inte många filmer som har ett manus som är lika välskrivet. Men om man är inne på det esoteriska spåret och vill se en film so inte nödvändigtvis går in på det mer skräckorienterade området finns det nog en del!
Just det esoteriska spåret var det jag hade i åtanke. Genremässigt spelar det ingen roll.
Well, jag får luska vidare! Det vore lämpligt att ha några trevliga filmer att sätta tänderna när alla andra firar Jesu födelse.
Well, jag får luska vidare! Det vore lämpligt att ha några trevliga filmer att sätta tänderna när alla andra firar Jesu födelse.
Son of Rambow (2007)
Starcrash (1978)
The Ice Pirates (1984)
La habitación de Fermat (2007)
Starcrash (1978)
The Ice Pirates (1984)
La habitación de Fermat (2007)
Geten- Profeten Geten
- Antal inlägg : 4777
AdverseSphere skrev:Just det esoteriska spåret var det jag hade i åtanke. Genremässigt spelar det ingen roll.
Hähä, tja, i Sverige firar vi Jul, och inte Kristi Mässa. Om än i en perverterad variant.
FUCK CHRISTMAS ALL THE TIME!
Hammerheart- The Banhammer
- Antal inlägg : 4278
TANKARD!!!!!
Edit: Då var man elit med
Halonen666- FÄRS
- Antal inlägg : 2659
Halonen666 skrev:TANKARD!!!!!
Waat?
Karate-Molin- Black Dwarf
- Antal inlägg : 2829
A Christmas Carol (1984). Aah, ACC har en grym julstämning i sig. Denna filmatisering är väl ok men inte optimal. Scrooge rockar som vanligt, men sen är ju Farbror Joakim en av mina favoritkaraktärer någonsin också.
It's a Wonderful Life (1946). Det är bara att konstatera att sådana här filmer inte görs längre. Vilken klassiker.
It's a Wonderful Life (1946). Det är bara att konstatera att sådana här filmer inte görs längre. Vilken klassiker.
Svullet_Rektum- Svullom Rektorum Absurdum
- Antal inlägg : 4534
Jaha, nu tittade man på The Ninth Gate bara för att. Det var ju mer av en mystery thriller än vad jag minns den, men var helt ok i övrigt. Typiskt Polanski, fast lite neddummat ifrån vad han vanligtvis brukar göra. Fanns ju vissa esoteriska drag över hela, men med fiktiva karaktärer (författaren av verket) och så vidare blev det lite blasé. Man kunde väl i alla fall ha fått lite Hermes Trismegistos och andra kul stofiler? Aja.
3/5, mest för att det är Polanski och det vackra fotografiet.
3/5, mest för att det är Polanski och det vackra fotografiet.
3/5? Fan tycker det där är en av de bättre filmerna!
Xemtoth- Aspect of Albert
- Antal inlägg : 3977
Mm. För några år sedan hade jag förmodligen givit den ett högre betyg.
Flavia, la monaca musulmana / Flavia, the Heretic (1974)
La chiesa / The Church (1989)
Born of Fire (1983)
Allt snack om The Ninth Gate och julen gjorde mig inspirerad att se lite filmer som har vissa tematiska likheter. Lite nunsploitation, lite religiös skräck och vad man nu ska kalla den tredje. Surrealistisk sufisk symbolism kanke? Obskyra filmer är härliga.
La chiesa / The Church (1989)
Born of Fire (1983)
Allt snack om The Ninth Gate och julen gjorde mig inspirerad att se lite filmer som har vissa tematiska likheter. Lite nunsploitation, lite religiös skräck och vad man nu ska kalla den tredje. Surrealistisk sufisk symbolism kanke? Obskyra filmer är härliga.
Geten- Profeten Geten
Himalaya - l'enfance d'un chef (1999)
En jakkaravan har aldrig varit mer fascinerande. Slutar aldrig att häpnas av Himalayas skönhet och en annan vinnare är filmmusiken. Blev berörd av denna film. :'(
En jakkaravan har aldrig varit mer fascinerande. Slutar aldrig att häpnas av Himalayas skönhet och en annan vinnare är filmmusiken. Blev berörd av denna film. :'(
Geten- Profeten Geten
Tomorrow, When the War Began (2010) Trodde jag skulle få se en Red Dawn för en ny generation - i Australien. Dvs tonåringar som slåss guerilla style mot invaderande styrkor. Men den här filmen är inte lika tuff som Red Dawn. Den här filmen är patetisk. Tonåringar som inte gör ett skit förrän de spränger en bro i sista akten. Annars sitter de mest och spyr ur sig ytlig tonårsfilosofi om krig och uppoffring. Hade filmen handlat om ett gäng kids som åker iväg och campar och har kul hade jag säkert gillat den för karaktärsintroduktionerna gjorde filmen rätt. Fick mig att gilla dem en kort stund. Som krigsfilm eller action suger den! I den absolut sista minuten började filmen jag ville se... AND THAT ONLY PISSES ME OFF EVEN MORE!!!
Och vilka var fienden egentligen? Kineser som förökat sig för mycket och behövde Lebensraum? Fuck off.
Edit: Ok, såg att filmen är baserad på första boken i en serie. Men jag vill inte se en fortsättning! Fuck off!
Och vilka var fienden egentligen? Kineser som förökat sig för mycket och behövde Lebensraum? Fuck off.
Edit: Ok, såg att filmen är baserad på första boken i en serie. Men jag vill inte se en fortsättning! Fuck off!
Geten- Profeten Geten
Buried (2010) Filmer som utspelar sig i ett rum har man ju sett, men här är en film som utspelar sig helt och hållet i en kista. Levande begravning, precis det Poe alltid var rädd för! Se den om ni lider av klaustrofobi!
- Spoiler:
- Aah, sällan jag känner mig nere efter en film men denna lyckades med bedriften.
Geten- Profeten Geten
Idel favoriter i repris.
Planet Terror (2007)
The Crow (1994)
The Fountain (2006)
Filmer som alla borde se.
Planet Terror (2007)
The Crow (1994)
The Fountain (2006)
Filmer som alla borde se.
Geten- Profeten Geten
Johan skrev:Battlefield Earth.. åh nej..
Haha, den är ju så fruktansvärt värdelös!
Stenberg- Antal inlägg : 1420
Sida 13 av 40 • 1 ... 8 ... 12, 13, 14 ... 26 ... 40
Liknande ämnen
» Senast sedda film
» Vad köpte du för film senast?
» Senast lästa bok
» Senast införskaffat spel
» Senast införskaffad merchandise
» Vad köpte du för film senast?
» Senast lästa bok
» Senast införskaffat spel
» Senast införskaffad merchandise