Senast sedda film
+30
Pava
Countess
Metaltrash
slothmachine
AdverseSphere
Halonen666
patologen
Karate-Molin
Naurbereth
Sire-Nahvas
Svartesmeden
Xemtoth
Bestial Death
M-Morbid
Tompus
Antagonist
Johan
Vargr
pissmannen
Stenberg
Sictorment
Carrion
Hammerheart
Svullet_Rektum
Snikich
Atlas Musclecore
Monoliten
BIFFonen 666
Vitus
Geten
34 posters
Sida 26 av 40
Sida 26 av 40 • 1 ... 14 ... 25, 26, 27 ... 33 ... 40
Sv: Senast sedda film
Äh, du blev säkert bara förvirrad som när du såg In the Mouth of Madness och bestämde dig att den suger pga det.
Geten- Profeten Geten
- Antal inlägg : 4777
Förstår inte hur man kan tycka Videodrome suger, riktigt kunglig film.
Tappade suget efter film där ett tag men nu verkar det ha kommit tillbaks rejält, sett det mesta av detta nu senaste veckan, några i början av listan som man såg innan Oscarsgalan.
The Fighter - 4/5
The King's Speech - 3/5
The Social Network - 3/5
Cool Hand Luke - 4/5
Gone Baby Gone - 4/5
Air Force One - 2/5
Snatch - 4/5
Terminator - 4/5
Wall Street: Money Never Sleeps - 3/5
Money Train - 3/5
RocknRolla - 3/5
The Game - 4/5
Tarzan - 3/5
Despicable Me - 3/5
Yogi Bear - 2/5
Terminator 2: Judgement Day - 4/5
Se7en - 4/5
Gulliver's Travels - 2/5
Red - 3/5
Terminator 3: Rise of the Machines - 2/5
Gake no ue no Ponyo (Ponyo on the Cliff by the Sea) - 3/5
Sora Iro no Tane (The Sky-Colored seed) - 3/5
Dead Man Walking - 3/5
Passenger 57 - 2/5
The Men who Stare at Goats - 3/5
Mystic River - 4/5
Trading Places - 3/5
Tappade suget efter film där ett tag men nu verkar det ha kommit tillbaks rejält, sett det mesta av detta nu senaste veckan, några i början av listan som man såg innan Oscarsgalan.
The Fighter - 4/5
The King's Speech - 3/5
The Social Network - 3/5
Cool Hand Luke - 4/5
Gone Baby Gone - 4/5
Air Force One - 2/5
Snatch - 4/5
Terminator - 4/5
Wall Street: Money Never Sleeps - 3/5
Money Train - 3/5
RocknRolla - 3/5
The Game - 4/5
Tarzan - 3/5
Despicable Me - 3/5
Yogi Bear - 2/5
Terminator 2: Judgement Day - 4/5
Se7en - 4/5
Gulliver's Travels - 2/5
Red - 3/5
Terminator 3: Rise of the Machines - 2/5
Gake no ue no Ponyo (Ponyo on the Cliff by the Sea) - 3/5
Sora Iro no Tane (The Sky-Colored seed) - 3/5
Dead Man Walking - 3/5
Passenger 57 - 2/5
The Men who Stare at Goats - 3/5
Mystic River - 4/5
Trading Places - 3/5
Du är galen böbben, hur i hela himmelska friden kan Terminator två få samma betyg som samma som ettan när tvåan är bättre? Jag kräver att du endera sänker ettan till en trea eller höjer tvåan till en femma! (Kom inte här och babbla om starka och svaga fyror heller )
Monoliten- Grand Bear Sebiwalrus Whiskyguzzler I
- Antal inlägg : 5700
Det är definitivt en femma hur man än ser på saken.
Geten- Profeten Geten
När Arnold enhandsladdar hagelbrakaren, jag får ståfjong.. Jag vill ge den en femma men det finns vissa saker jag irriterar ihjäl mig på, alla saker är signerade den unge John Connor och hans pre-pubis-skrik och snack. Vissa kanske tycker det är charmigt, jag gillar det inte.
En femma.
Geten- Profeten Geten
fear of the unknown
svinbra lovecraft dokumentär ifrån 2008 som alla borde se om de diggar hans verk.
svinbra lovecraft dokumentär ifrån 2008 som alla borde se om de diggar hans verk.
Så stor skillnad i kvalité är det inte på första och andra filmen, tvåan är grymt mycket snyggare visst men, man får även lägga i åtanke att det är 7 år mellan filmerna och en drygt 16 ggr större budget (6,300,000 mot 102,000,000$) så där lägger jag min motivering. Sen är jag grymt snål med ettor och femmor, särskilt femmor då det måste anses vara ett mästerverk av mig. Det finns för mycket som säger emot en femma för mig att kunna ge T2 detta och första Terminator ÄR en fyra.. Så nä..
48 Hrs - 3/5
Tekken - 2/5
Väldigt nära ettan denna men är lite svag för detta med film baserad på fighting spel.. :$
Gang Related - 2/5
48 Hrs - 3/5
Tekken - 2/5
Väldigt nära ettan denna men är lite svag för detta med film baserad på fighting spel.. :$
Gang Related - 2/5
Street Fighter liksom!
Jag köper väl det då, men jag tycker inte budget är så relevant egentligen, det handlar om den färdiga produkten. Jag tyckte inte så förr men tycker så nu.
Jag köper väl det då, men jag tycker inte budget är så relevant egentligen, det handlar om den färdiga produkten. Jag tyckte inte så förr men tycker så nu.
Så stor budget var lika med en bra film förr i tiden?Pappa Doom skrev:Jag köper väl det då, men jag tycker inte budget är så relevant egentligen, det handlar om den färdiga produkten. Jag tyckte inte så förr men tycker så nu.
Geten- Profeten Geten
Nej. Är filmen bra spelar det ingen roll om den hade mycket eller lite pengar att stötta den. Om filmen är dålig blir den inte bättre eller sämre för att det var massvis eller väldigt lite stålar.
Självklart kan en film bli bättre om mer pengar finns till hands. Annars skulle Hollywood filma i garage med ett kamerastativ och ha amatörer både framför och bakom kameran. Visst kan det bli en underhållande lågbudgetproduktion men det blir ingen ny T2 (som är en femma).
Geten- Profeten Geten
Må så vara men filmens budget påverkar inte mitt betyg av en film, något annat har jag inte sagt.
Så av dig har en underhållande lågbudgetfilm (med t.ex. dåliga effekter och amatörskådesspelare) lika stor chans att få ett högt betyg som en underhållande film gjord med professionella medel?
Geten- Profeten Geten
Your breaking my balls man. Det beror på de dåliga effekterna och graden av hur sopiga skådespelarna är. Ibland kan det vara charmigt och ibland är det som rakblad för ögonen. Det beror helt på alltså.
Aa, dels för att jag gillar dina päronballar som den grötget jag är, men också för att jag vill veta om du verkligen kan se bortom budgetar när du bedömer filmer. Inte många som kan det faktiskt.
Geten- Profeten Geten
Försöka kan man ju alltid. I ärlighetens namn är det inget jag brukar tänka på direkt.
Nej, med ditt undermedvetna kanske gör det!
Geten- Profeten Geten
Mycket möjligt men det är inte mitt undermedvetna som bossar i det här hjärnkontoret.
Planet of the Apes (1968)
Beneath the Planet of the Apes (1970)
The Warrior's Way (2010)
Escape from the Planet of the Apes (1971)
The Tourist (2010)
Conquest of the Planet of the Apes (1972)
Battle for the Planet of the Apes (1973)
Gillar apfilmerna och den första är en klassiker på alla sätt och vis. Att se den är ett måste om man gillar sci-fi. The Warrior's Way gillar jag också. Som Lone Wolf and Cub möter Pushing Daisies. Underhållning för hela slanten. The Tourist var inte dålig direkt men det gick through the motions så att säga. Ingenting minnesvärt i den alls. Och det är precis såna filmer North by Northwest influerade.
Beneath the Planet of the Apes (1970)
The Warrior's Way (2010)
Escape from the Planet of the Apes (1971)
The Tourist (2010)
Conquest of the Planet of the Apes (1972)
Battle for the Planet of the Apes (1973)
Gillar apfilmerna och den första är en klassiker på alla sätt och vis. Att se den är ett måste om man gillar sci-fi. The Warrior's Way gillar jag också. Som Lone Wolf and Cub möter Pushing Daisies. Underhållning för hela slanten. The Tourist var inte dålig direkt men det gick through the motions så att säga. Ingenting minnesvärt i den alls. Och det är precis såna filmer North by Northwest influerade.
Geten- Profeten Geten
Apollo 13 (1995) Var hög tid att se den igen. Rymdfärder baserade på verkliga händelser är intressanta tycker jag.
Rabbit-Proof Fence (2002) Aboriginflickor traskar runt i öknen. Säkert en viktig del av den vite mannens mörka kolonialhistoria men fan om filmen var så jävla bra egentligen.
Black Robe (1991) Jesuiter i 1600-talets Kanada. Gillar man se vacker natur och indianer som känns trovärdiga så ska man se den. Filmen är inte preachy heller vilket jag uppskattade. Jesuiten i huvudrollen verkar tvivla på sin tro lika mycket som infödingarna han försöker konvertera. Efter ett tag i alla fall.
The Mission (1986) Fler jesuiter! I Sydamerika på 1700-talet den här gången. Robert De Niro får visa varför han ofta sägs vara en av de allra bästa genom alla tider. I alla fall under den första tredjedelen. Ennio Morricone gjorde ett härligt om än ibland opassande soundtrack. Och sista tredjedelen blev som Avatar. Noble savages vs. den giriga förtryckaren aka den vite mannen. Den här filmen var preachy vilket jag inte uppskattade.
Kom ihåg: Lev i skogen och lita aldrig på den vite mannen!
Rabbit-Proof Fence (2002) Aboriginflickor traskar runt i öknen. Säkert en viktig del av den vite mannens mörka kolonialhistoria men fan om filmen var så jävla bra egentligen.
Black Robe (1991) Jesuiter i 1600-talets Kanada. Gillar man se vacker natur och indianer som känns trovärdiga så ska man se den. Filmen är inte preachy heller vilket jag uppskattade. Jesuiten i huvudrollen verkar tvivla på sin tro lika mycket som infödingarna han försöker konvertera. Efter ett tag i alla fall.
The Mission (1986) Fler jesuiter! I Sydamerika på 1700-talet den här gången. Robert De Niro får visa varför han ofta sägs vara en av de allra bästa genom alla tider. I alla fall under den första tredjedelen. Ennio Morricone gjorde ett härligt om än ibland opassande soundtrack. Och sista tredjedelen blev som Avatar. Noble savages vs. den giriga förtryckaren aka den vite mannen. Den här filmen var preachy vilket jag inte uppskattade.
Kom ihåg: Lev i skogen och lita aldrig på den vite mannen!
Geten- Profeten Geten
Bad Taste (1987)
En av Peter "Sagan Om Ringen" Jacksons kultfilmer innan just Sagan Om Ringen gjorde honom skitstor.
Blodigt och skruvat, bland mina nya splatterfavoriter. Peter Jacksons äldre och mer sjuka filmer är störtsköna.
Dessutom gör den nya zeeländksa accenten filmen så kul, blir som ett gäng britter som härmar amerikansk splatter och action, med blodigt kul resultat.
En av Peter "Sagan Om Ringen" Jacksons kultfilmer innan just Sagan Om Ringen gjorde honom skitstor.
Blodigt och skruvat, bland mina nya splatterfavoriter. Peter Jacksons äldre och mer sjuka filmer är störtsköna.
Dessutom gör den nya zeeländksa accenten filmen så kul, blir som ett gäng britter som härmar amerikansk splatter och action, med blodigt kul resultat.
M-Morbid- Antal inlägg : 1412
M-Morbid skrev:Bad Taste (1987)
Asbra! Fast tycker att Braindead är bättre.
Countess- Antal inlägg : 1265
Sida 26 av 40 • 1 ... 14 ... 25, 26, 27 ... 33 ... 40
Liknande ämnen
» Senast sedda film
» Vad köpte du för film senast?
» Senast lästa bok
» Senast införskaffat spel
» Senast införskaffad merchandise
» Vad köpte du för film senast?
» Senast lästa bok
» Senast införskaffat spel
» Senast införskaffad merchandise