Bästa liveplattan nånsin?
+12
Countess
Adde
piik
Jandelin
M-Morbid
Carrion
Naurbereth
Atlas Musclecore
ThrashDave
Geten
Stenberg
Monoliten
16 posters
Metalforum Exiles :: Musik :: Chillout
Sida 2 av 2
Sida 2 av 2 • 1, 2
Sv: Bästa liveplattan nånsin?
Svullet_Rektum skrev:M-Morbid skrev:Pappa Doom skrev:Pink Floyds "Pulse" livejävel är makalöst svinasgrym. Solot i Comfortably Numb är ett av de bästa jag hört. Allt låter top notch hela dubbelskivan igenom.
Också bra liveplatta! Fångar bandets atsmosfär och mystik klockrent.
Förutom att den viktigaste medlemmen inte är med...
Vem tänker du på, Roger Waters?
M-Morbid- Antal inlägg : 1412
M-Morbid skrev:Svullet_Rektum skrev:M-Morbid skrev:Pappa Doom skrev:Pink Floyds "Pulse" livejävel är makalöst svinasgrym. Solot i Comfortably Numb är ett av de bästa jag hört. Allt låter top notch hela dubbelskivan igenom.
Också bra liveplatta! Fångar bandets atsmosfär och mystik klockrent.
Förutom att den viktigaste medlemmen inte är med...
Vem tänker du på, Roger Waters?
Nä, Syd Barrett.
Givetvis Waters. Duuurrr.
Svullet_Rektum- Svullom Rektorum Absurdum
- Antal inlägg : 4534
Haha, finns inga dumma frågor, sägs det åtminstone!
Men håller med, inte samma sak utan Waters.
Angående Pink Floyd körde vi Comfortably Numb en hel del i mitt förra band, riktigt kul!
Tillbaka till livealbum: Unleashed In the East - Judas Priest är också ett livealbum man gillar, även om den till stor del har studioinspelade grejer, så fan vad bra det låter!
Vissa låtar är som bäst live på den plattan.
Men håller med, inte samma sak utan Waters.
Angående Pink Floyd körde vi Comfortably Numb en hel del i mitt förra band, riktigt kul!
Tillbaka till livealbum: Unleashed In the East - Judas Priest är också ett livealbum man gillar, även om den till stor del har studioinspelade grejer, så fan vad bra det låter!
Vissa låtar är som bäst live på den plattan.
ThrashDave skrev:Fidde skrev:ThrashDave skrev:Det är så jävla synd att beast over hammersmith från 82 med maiden inte släpptes som live platta,det är fanimig den bästa jävla livespelning dom gjort.Låtarna låter ju fanimig bättre än på skiva kan jag tycka men har för mig att Mr Harris inte blev nöjd med ljudet så han ville inte göra någon live platta,dock är det kul att spelningen finns med på the early years dvd:en
Den finns med på skiva i Eddies archive boxen, och det är hela spelningen. Den som är med på den Dvden som du nämde är inte hela spelningen...jag har den och den knäcker allt i sin väg!
det var fan mer än jag visste men får försöka leta upp den då,jaså är spelningen längre det var fan,men ja sett hela på youtube någongång,där lirade dom ju total ecplipse med bortglömd pärla kan jag tycka :cyclops:
Den är en av de viktigaste Maiden plattorna i min samling.
Ja för fan Total Eclipse är en av de hårdaste och bästa låtarna på hela skivan!
Den är iofs inte med på vinylen(eftersom att den inte fick plats) vilket jag tycker är jävligt synd, men då är det tur att den finns med på cd som tyrcktes 98.
Fidde- Antal inlägg : 209
Har för mig att Steve Harris sagt att Total Eclipse är den sämsta låten han har skrivit, men han har en hög lägstanivå.
Bra låt som hamnat i skymundan.
M-Morbid skrev:Har för mig att Steve Harris sagt att Total Eclipse är den sämsta låten han har skrivit, men han har en hög lägstanivå.
Nej det är fel, Steve Harris har sagt att Invader är den sämsta låt som han har skrivit.
Så var det! Invaders är ju bra, bra öppning på The Number Of The Beast.
Sida 2 av 2 • 1, 2
Metalforum Exiles :: Musik :: Chillout
Sida 2 av 2
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet