Doom: Allmänt getsnack
+18
Countess
Evilkillerrrrrr
ElectricWizard
Vargr
Svartesmeden
pissmannen
Carrion
slothmachine
Johan
pompepg
Friberg
Bestial Death
Monoliten
Xemtoth
Atlas Musclecore
Beerzuul
Geten
Vitus
22 posters
Metalforum Exiles :: Musik :: Doom Metal
Sida 12 av 26
Sida 12 av 26 • 1 ... 7 ... 11, 12, 13 ... 19 ... 26
Sv: Doom: Allmänt getsnack
Vad? Vad är dessa "mycket annat" ni har hört som låter som Electric Wizard? Nu är det upp till bevis här! Länkar efterfrågas.
Geten- Profeten Geten
- Antal inlägg : 4777
Lyssnat på Electric Wizards senaste nu. den var rätt bra tyckte jag. är nöjd med den i alla fall. blev kanske lite väl mycket med atmosfäriska ljudbilder och längre trippiga stycken mot slutet. hade nog föredragit lite mer substans.
en sak jag märkte är att Jus verkar köra på lite högre vocals. en jämförelse jag egentligen inte vill göra men det känns som det är den bästa är att han låter fan som Billy Corgan ifrån smashing pumpkins ibland.
en sak jag märkte är att Jus verkar köra på lite högre vocals. en jämförelse jag egentligen inte vill göra men det känns som det är den bästa är att han låter fan som Billy Corgan ifrån smashing pumpkins ibland.
Den är assbra, inga tvivel om saken.
Crypt of Drugula är den bästa atmosfäriska låten de har gjort.
Crypt of Drugula är den bästa atmosfäriska låten de har gjort.
Geten- Profeten Geten
Doom Metal och kors är hyfsat relaterade, många band som använder kors. Men Doom Metal med kristen lyrik, what thou say about that?
Blir det mer obskyrt än ett brasilianskt Doomband som endast självsläppt en LP 1993 fullproppad med kristen musik?
Blir det mer obskyrt än ett brasilianskt Doomband som endast självsläppt en LP 1993 fullproppad med kristen musik?
Pratar du om Calvario? Har på CD.
Geten- Profeten Geten
Jag antog att du kände till dom, ja. Jag struntade i att nämna dom för då kunde jag lika gärna skrivit i tipstråden. Då har du alltså återsläppet eller?
Nämnde dem nån gång ja.
Geten- Profeten Geten
Vafan, gillar jag Evoken igen? Nya låtarna på splitten med Beneath the Frozen Soil lät bra iaf. Rent spontant det intressantaste de gjort sedan 2001 ungefär. :O
Geten- Profeten Geten
Klart du gör geten, Evoken är bra. CURSE THE SUNRISE!
Xemtoth- Aspect of Albert
- Antal inlägg : 3977
Jao, men jag var inte inne för att tipsa om dom.. Ville höra andras åsikter om stilen.Geten skrev:Nämnde dem nån gång ja.
Nya Electric Wizard är såklart vansinnigt bra. En av årets bästa plattor
ElectricWizard- Antal inlägg : 254
Jag undrar precis som Geten vad ni hört som låter samma som EW?
Det luktar som kvalificerat skitsnack från folk som inte har koll och vill vara märkvärdiga
Det luktar som kvalificerat skitsnack från folk som inte har koll och vill vara märkvärdiga
ElectricWizard- Antal inlägg : 254
Electric Wizard låter som Electric Wizard. det som är problemet. för många liknande riff och sångmelodier.
Jag har bara hört Venus In Furs och Black mass, Venus var jävligt skön men Black Mass låter som ett skämt. Om jag inte lyssnade på den på Electric Wizards egna myspace skulle jag tro att det var ett band som försökte låta som Electric Wizard men misslyckats totalt! Det låter verkligen som ett halvtaskigt eko från Witchcult Today, och refrängen är totalt rippad från Elimination - The Dead! DET är skitkul!
pissmannen- Witchfinder General
- Antal inlägg : 327
Pre-2002. Told you!Xemtoth skrev:CURSE THE SUNRISE!
Geten- Profeten Geten
Se, precis. Folk kan bara nämna EW som låter som EW. Så alla kommentarer om att nya EW (som helhet; och detta är viktigt för mig) låter som mycket annat de hört förut är bullshit tills någon lagt fram bevismaterial. Och det verkar ingen kunna. Så...BULLSHIT!Vitus skrev:Electric Wizard låter som Electric Wizard. det som är problemet. för många liknande riff och sångmelodier.
Nya plattan är verkligen skitbra. Catchig som fan acid rock möter doom metal. Kan definitivt tänka mig att låtarna passar in i gamla exploitationfilmer med ystra nunnor och annat otyg. Det är sleazy musik när det är som bäst! Är väl möjligen Turn Off Your Mind som inte klickat fullt ut för mig. Och när jag lyssnat på plattan 30+ gånger hörs det att den inte alls låter som något bandet gjort innan mer än att det märks att det är EW som varit i farten igen. Scorpio Curse hade möjligen passat in på Witchcult Today.
Om den är bättre än Witchcult kan jag avgöra om tre år eller så men just nu regerar Black Masses.
Hear me Lucifer, Black Mass, Black Mass!
Geten- Profeten Geten
Får väl ge mig själv i kast att lyssna snart. Men nu är det neofolk/martial/apocalyptic folk (hihi)/etc. som regerar.
Witchcult Today tog tid på sig att växa för mig, får se vad första intrycket blir på Black Masses.
Witchcult Today tog tid på sig att växa för mig, får se vad första intrycket blir på Black Masses.
Jag förstår inte varför folk inte gillar det, Electric Wizard har ett vinnande recept på bra musik. Visst, en utveckling hade varit att föredra, men vart borde den gå isåfall?
Gäst- Gäst
De presenterade ju ett nytt sound och utveckling på varje skiva, förutom nu när det känns som Witchult Today 2. OBS! Jag har som sagt bara hört två tre låtar från skivan, så jag ska väl hålla käften egentligen.
pissmannen- Witchfinder General
- Antal inlägg : 327
Som sagt, alla deras skivor har ett eget sound bara man lyssnar sig in på dem. Varför tror ni så många alltid klagar på att varje ny platta inte låter som Dopethrone t.ex.?
Geten- Profeten Geten
Nu har jag som sagt inte lyssnat på plattan, men det som folk kanske menar är att även om det fortfarande låter EW om det hela i grund och botten, så har de lagt sig till med generiska drag på ytan?
I så fall är debuten det mest generiska de har gjort.
Geten- Profeten Geten
Kan inte svara för de andra men jag tycker minst om den i alla fall.
Geten- Profeten Geten
Sida 12 av 26 • 1 ... 7 ... 11, 12, 13 ... 19 ... 26
Metalforum Exiles :: Musik :: Doom Metal
Sida 12 av 26
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet