Metalforum Exiles
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Doom: Allmänt getsnack

+19
Countess
Peggyfier
Evilkillerrrrrr
ElectricWizard
Vargr
Svartesmeden
pissmannen
Carrion
slothmachine
Johan
pompepg
Friberg
Bestial Death
Monoliten
Xemtoth
Atlas Musclecore
Beerzuul
Geten
Vitus
23 posters

Sida 25 av 26 Föregående  1 ... 14 ... 24, 25, 26  Nästa

Gå ner

Doom: Allmänt getsnack - Sida 25 Empty Sv: Doom: Allmänt getsnack

Inlägg av Monoliten ons 7 dec - 12:06:38

En god vän fyller år på den dagen, blir lite lättare att komma ihåg skiten då alltså. Ser fram emot detta, har lyssnat en del på Born Too Late senaste dagarna och blivit sugen. Även om jag fortfarande inte fattar det omslaget. Blir galen på det.
Monoliten
Monoliten
Grand Bear Sebiwalrus Whiskyguzzler I
Grand Bear Sebiwalrus Whiskyguzzler I

Antal inlägg : 5700
Join date : 10-01-30
Age : 35
Ort : Vermelandia

Till överst på sidan Gå ner

Doom: Allmänt getsnack - Sida 25 Empty Sv: Doom: Allmänt getsnack

Inlägg av Vargr ons 7 dec - 12:26:14

Monoliten skrev:har lyssnat en del på Born Too Late senaste dagarna och blivit sugen. Även om jag fortfarande inte fattar det omslaget. Blir galen på det.
It's a Clear Windowpane! Och nåns huvud som tittar upp på korset.. (= Dying inside..?)
Vargr
Vargr

Antal inlägg : 1539
Join date : 10-01-31
Ort : Uppsala

http://www.klockren.nu

Till överst på sidan Gå ner

Doom: Allmänt getsnack - Sida 25 Empty Sv: Doom: Allmänt getsnack

Inlägg av Monoliten ons 7 dec - 12:29:40

Jo visst men just omslaget i sig, tokrosa med ett aslitet kors. Det är så jävla bisarrt.
Monoliten
Monoliten
Grand Bear Sebiwalrus Whiskyguzzler I
Grand Bear Sebiwalrus Whiskyguzzler I

Antal inlägg : 5700
Join date : 10-01-30
Age : 35
Ort : Vermelandia

Till överst på sidan Gå ner

Doom: Allmänt getsnack - Sida 25 Empty Sv: Doom: Allmänt getsnack

Inlägg av Vargr ons 7 dec - 12:40:05

Yes. Man kan säga att man lätt lägger märke till det. Ja, varför just rosa.. Tröttnat på att använda svart kanske, som är standard inom metal. Rosa är väl raka motsatsen till det och därför blev rosa valet... Måhända
Vargr
Vargr

Antal inlägg : 1539
Join date : 10-01-31
Ort : Uppsala

http://www.klockren.nu

Till överst på sidan Gå ner

Doom: Allmänt getsnack - Sida 25 Empty Sv: Doom: Allmänt getsnack

Inlägg av Monoliten ons 7 dec - 12:45:26

Jo visst men tokrosa av alla färger. Huvaligen.
Monoliten
Monoliten
Grand Bear Sebiwalrus Whiskyguzzler I
Grand Bear Sebiwalrus Whiskyguzzler I

Antal inlägg : 5700
Join date : 10-01-30
Age : 35
Ort : Vermelandia

Till överst på sidan Gå ner

Doom: Allmänt getsnack - Sida 25 Empty Sv: Doom: Allmänt getsnack

Inlägg av Vitus ons 7 dec - 13:22:09

finns ju t-shirts av omslaget som är tokrosa med gul text på. ser helt sjukt ut.
Vitus
Vitus
Sloth Warrior
Sloth Warrior

Antal inlägg : 3482
Join date : 10-01-31
Age : 32
Ort : Rydaholm

http://www.last.fm/user/public_library

Till överst på sidan Gå ner

Doom: Allmänt getsnack - Sida 25 Empty Sv: Doom: Allmänt getsnack

Inlägg av Countess ons 7 dec - 15:39:33

Gillar det omslaget starkt eftersom det bryter mot så många andra omslag.
Countess
Countess

Antal inlägg : 1265
Join date : 10-05-04
Age : 30
Ort : Under eken

Till överst på sidan Gå ner

Doom: Allmänt getsnack - Sida 25 Empty Sv: Doom: Allmänt getsnack

Inlägg av Monoliten ons 7 dec - 15:41:50

Själv tycker jag inte allt som går emot strömmen per automatik är bra grejer, för det omslaget är klart och tydligt inte grejer. Kom igen, vafan, det omslaget är ju inte snyggt pale Självklart kan man tycka det, men fortfarande, vafan.
Monoliten
Monoliten
Grand Bear Sebiwalrus Whiskyguzzler I
Grand Bear Sebiwalrus Whiskyguzzler I

Antal inlägg : 5700
Join date : 10-01-30
Age : 35
Ort : Vermelandia

Till överst på sidan Gå ner

Doom: Allmänt getsnack - Sida 25 Empty Sv: Doom: Allmänt getsnack

Inlägg av Atlas Musclecore ons 21 dec - 23:58:05

US, North Carolina doom rockers Hour Of 13 have released a brand new track (titled “Lucky Bones”) from their forthcoming album, which is due to be released in 2012 via UK’s Earache Records.

In an exclusive statement for ZT the band’s vocalist Phil Swanson commented: “Chad and I are excited to announce writing and recording is done on the new Hour of 13 record to be titled ’333′ that should be out the first quarter of 2012 on Earache Records.

In some respects this album was as easy as it was difficult to write. When faced with the reality of sitting down to put it together it came fairly quickly, but in the months leading up to it there seemed to be allot of pressure and fear that ideas wouldn’t come, personally I was considering reaching out for help in putting the lyrics together and wasn’t sure I would be able to gather my thoughts or come up with anything new to offer. In the end once I sat down with the record I was able to get it all on paper and tape within a very short time. Once the ideas came they came in a flood.

I think it was sitting there in our subconscious just waiting for us to get the headspace to let it out.

The concepts here are far removed from the controversial ideas on the first 2 records. I know Chad always wanted to do something more obscure than I was offering and since this was my second time back I figure I’d attempt to oblige him with a more serious effort, steering clear of the shock value gimmick of the past. So in some respects this is much more serious heavy metal record.

Musically, there is a lot more variation throughout this record, lots of upbeat tempos and atmospheric pages that make a record out of songs like the arrangements found in ‘Missing Girl’ and’ Crawlspace’ plus a couple of less familiar moments that bring new elements into fold. Lots of NWOBHM, doom and deathrock flavor… yum! Yes everyone wants to say their new record is their best yet, but I honestly feel I can say with complete confidence this is our finest ‘hour’!”

Atlas Musclecore
Atlas Musclecore
The Iron Bloke
The Iron Bloke

Antal inlägg : 7064
Join date : 10-01-30
Age : 34
Ort : En Hjärtlös Stad

http://metalexiles.friendhood.net

Till överst på sidan Gå ner

Doom: Allmänt getsnack - Sida 25 Empty Sv: Doom: Allmänt getsnack

Inlägg av Monoliten tor 22 dec - 6:42:25

Alla som säger att deras senaste är deras bästa säger även att alla säger att de vet att alla säger det MEN; blörgh. En riktig truckerlåt. Inte doom.
Monoliten
Monoliten
Grand Bear Sebiwalrus Whiskyguzzler I
Grand Bear Sebiwalrus Whiskyguzzler I

Antal inlägg : 5700
Join date : 10-01-30
Age : 35
Ort : Vermelandia

Till överst på sidan Gå ner

Doom: Allmänt getsnack - Sida 25 Empty Sv: Doom: Allmänt getsnack

Inlägg av Vitus tor 22 dec - 14:59:11

ointressant band. pallar inte med swanson längre.
Vitus
Vitus
Sloth Warrior
Sloth Warrior

Antal inlägg : 3482
Join date : 10-01-31
Age : 32
Ort : Rydaholm

http://www.last.fm/user/public_library

Till överst på sidan Gå ner

Doom: Allmänt getsnack - Sida 25 Empty Sv: Doom: Allmänt getsnack

Inlägg av Svartesmeden ons 28 dec - 16:55:39

hålled med vitus. Hour of 13 tycker jag är super trista. har inte fastnat för en enda låt med dem
Svartesmeden
Svartesmeden
Svampführern

Antal inlägg : 745
Join date : 10-01-31
Age : 33

Till överst på sidan Gå ner

Doom: Allmänt getsnack - Sida 25 Empty Sv: Doom: Allmänt getsnack

Inlägg av Hammerheart tor 1 mar - 13:43:12

Lord Vicar ska tydligen ut på en liten turné nu i vår. Kan bli tufft. Kimi Kärki har även börjat pyssla med Singer-songwriting. En blandning mellan Johnny Cash och Cohen som jag uppfattat det. Han körde ett litet akustiskt set nu i helgen efter Pagan Altar. Lät ganska tufft.

Kan väl bli skoj?!?!?!
Hammerheart
Hammerheart
The Banhammer

Antal inlägg : 4278
Join date : 10-02-05
Ort : Kristianstad/Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Doom: Allmänt getsnack - Sida 25 Empty Sv: Doom: Allmänt getsnack

Inlägg av Vitus tor 1 mar - 23:20:03

beror ju på vart han turnerar
Vitus
Vitus
Sloth Warrior
Sloth Warrior

Antal inlägg : 3482
Join date : 10-01-31
Age : 32
Ort : Rydaholm

http://www.last.fm/user/public_library

Till överst på sidan Gå ner

Doom: Allmänt getsnack - Sida 25 Empty Sv: Doom: Allmänt getsnack

Inlägg av Hammerheart fre 2 mar - 0:39:23

Ingen aning, förhoppningsvis i krokarna, kanske? Book them and they will come, liksom.
Hammerheart
Hammerheart
The Banhammer

Antal inlägg : 4278
Join date : 10-02-05
Ort : Kristianstad/Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Doom: Allmänt getsnack - Sida 25 Empty Sv: Doom: Allmänt getsnack

Inlägg av Halonen666 ons 7 mar - 17:06:14

Enligt Comatose Vigil's facebook så har de lagt ner idag. :(
Halonen666
Halonen666
FÄRS
FÄRS

Antal inlägg : 2659
Join date : 10-01-31
Age : 31
Ort : Karlstad (Kronoparken)

Till överst på sidan Gå ner

Doom: Allmänt getsnack - Sida 25 Empty Sv: Doom: Allmänt getsnack

Inlägg av Monoliten ons 14 mar - 2:36:28

Såg detta först nu, vafan. Ett alldeles för abrupt slut på ett band som hade så jävla mycket potential.
Skrev de nått om varför de la ner?

Lyssnar på Ea's senaste album, kom ut för drygt en vecka sen, var man inte beredd på, men det är ju fan hopplöst att hålla koll på det bandet. Eller vad man ska kalla det. Ea's fjärde platta heter Ea. En låt vid namn Ea. Blir förbannad på att trumproduktionen blivit sämre och sämre för var platta som kommit. Är bara 5 minuter in i låten ännu dock, så kan inte säga så mycket ännu.

Edit: Drygt 15 minuter in; satanas så oinspirerad den här plattan känns än så länge. Låtskrivandet är rent ut sagt dåligt. Försöker plocka på fanboybrillorna och glida in i doomen som jag har kunnat göra med lätthet på allt annat Ea släppt (Au Ellai tog ett tag men den skivan hade potential och växte som fan) fram till denna. Är ett parti just nu som jag gillar dock, men den dåliga produktionen förstör. Gitarrerna är inte tunga, trummorna är så jävla dator att det finns fan inte, finns ingen tyngd i det. Men som sagt, har mycket kvar av skivan, och detta partiet som är nu låter riktigt bra. Första 15 dock, tråkigt. Här kom nått nytt för skivhistoriken så att säga. Gillar det. Kanske är detta en mer experimentell platta, det låter lite så. Den som stod för produktionen skulle ha en fet raggarspark på genitalierna dock.

Edit2: Detta är definitivt en experimentell platta. Partiet efter 24 minuter är fan nästan snabbt, har highpitchvrål och låter lite tafatt depp-bm. Jag tror jag gillar det alltså. Blev jävligt överraskad. Nu kom här lite kvinnovox också. Har saknat dem. Atmosfäriskt som fan. Jag borde lära mig att sköta rattar, knappar och spakar, bli doomproducent och total Hitler vid mastringmixarjäveln. Hade jag fått klämma in den tyngd jag gillar på detta hade det varit riktigt härliga grejer. Mycket härligare grejer i alla fall. Nytt atmosfäriskt slow-parti. Produktionen från första plattan på detta så hade gåshuden infunnit sig, utan tvekan. Kanske börjar vänja mig vid trummorna också, stör mig inte på dem längre. Inte som i början i alla fall. De kanske gjorde en From Dusk Till Dawn och bytte inriktning helt. 31 minuter in. Gillar vad som händer, vilket inte är mycket, men det låter inte helt fel. Gitarren röjer loss på ett märkligt sätt. Känns nästan lite lekfullt, fast på ett sorgset sätt. Ingen gåshud ännu.

Nästan viskande growl och ett jävligt atmosfäriskt parti fortsätter i snigelfart. Detta är det Ea jag älskar alltså. Synthöset kan jag inte klaga mycket på, hade nog velat ha lite mer krut i grejerna ala Ea Taesse, inledningen på Laeleia får mig fortfarande att rysa, men det låter ganska bra. Nu trillar vi tillbaka in i ett parti som känns dåligt skrivet, gillar't icke. Känns fel på nått sätt. Hade ändå 17-20 minuter här där jag gillade vad som hände. Nu, inte så mycket. Nu jävlar dock, välbekanta körsynthen trillar in medan tråkpartiet dör ut. Det här älskar jag. Öka i styrka, bygg upp, explodera som i Ea Taesse, snälla satan fan. Det bygger upp. Detta känns bra. Bygger upp ännu mer. Kom an för djävulen, öka mer. Led mig in i ljuset! Men nått sånt hände icke, synthuppbyggnaden dog ut för ett tyst pianoparti av lite samplat plaskande i vattenpölar och en knarrig dörr som öppnades. Sen kom snigelfarten indundrandes. 7 minuter kvar av plattan.

Snigeln kryper fram, det börjar byggas upp igen. Explosionen i Ea Taesse kom ungefär vid 3 minuter kvar av plattan om jag minns rätt efter en sjujävla uppbyggnad. Detta skulle kunna vara nått liknande. Leadguran sorgar vidare, det svaga growlet kommer tillbaka. Nu jävlar börjar det hända grejer, 4 minuter kvar. Nu tystnade allt utom en monoton synth medan regn öser ner. Nu kryps det fram igen. Ett flertal element som är klassiskt Ea saknas tycker jag, det är som att det ligger och bubblar under isen men når inte upp. Som att det finns något där men ändå inte. 1 minut kvar. Det kan fortfarande komma. Nu dundrar snigeln på ordentligt, men något saknas. Skivan avslutades utan ett muskedunder och utan pompa och ståt. En fet pianotangent smälldes av och det var allt.

Det var en tam resa får jag lov att säga. Ea har alltid fått mig att se bilder, visioner, känna saker. Denna självtitlade historia ger mig ingenting. Inga känslor, inga bilder. Kommer ha väldigt svårt att lyssna in mig mer på den här skivan då de första 15 minuterna är värdelösa, precis värdelösa. Ska dra igång Aullu Eina och gråta mig till sömns till den dystra gitarren.

Vafan hände? 1 mästerverk och 2 djävelusiskt bra plattor och nu detta. Jag hade inte ens några förväntningar då den kom så plötsligt och ändå lämnades en dålig eftersmak och hopplöshet för framtiden. Comatose Vigil är borta och Ea måste ligga i koma. Funeral doomen lider för tillfället. En sorgens dag för mig. Otroligt mediokert, inga explosioner, skrivkramp, dålig produktion överlag (även om jag vänjde mig vid det tillåts icke något så förjävligt i mina öron), passivt och kånkelbär. 15 minuter av ingenting, sen 17-20 minuter där det faktiskt lät som Ea, vilket gillades, men nånting saknades hela tiden. Det byggdes upp stämningar till ingenting. Potential kastades i tunnan och eldades upp. Jag är besviken. Riktigt jävla besviken. Förväntar mig mycket av Ea, som är en av mina favoriter all musik inräknat. Den här gången kom de inte ens i närheten av ok sett till helheten.

Lyssnar på Aullu Eina och jag har gåshud i skrivande stund. Här låter det hur bra som helst, med youtubekvalité dessutom. Synthkörerna tumlar runt mig, trummorna är lite lustiga men produktionen är bra och det trycker på, inget halvdant, gitarren leker inte utan menar allvar. Det finns tyngd. Ett av de viktigaste elementen i Funeral doom saknas fan helt på Ea - Ea. Fan va ledsen jag blir alltså.


Skivans plus:
Tar ut svängarna lite
Kvinnovoxen fick en liten återkomst
Några bra uppbyggnadsprojekt i låten

Skivans minus:
Saknar så gott som alla element Funeral Doom kräver (det jag vill ha i min gryta i alla fall)
De breda svängarna hanteras riktigt dåligt
Byggprojekten leder ingen vart
Horribel produktion
Skrivkramp 2000
Övergångarna är hutlöst vedervärdiga jämfört med forna tider
Total avsaknad av känslor, visioner, inspiration och idéer

Avslutas Ea-sagan med den här plattan tappar jag mitt sista förtroende för den här genren till en ny gigant dyker upp. Om det någonsin händer. Funeral doomen lider, djupa köttsår och hemorrojder.

Edit igen: OBS! ----->http://solitude-prod.com/blog/lang/eng/<----- Skivan finns att streama via skivbolagets hemsida OBS!

Innan ni börjar lyssna dock: https://www.youtube.com/watch?feature=endscreen&NR=1&v=XUZfQjhulXE Lyssna på detta, njut av det, älska det. Sen, ta in den nya monstrositeten. Fy fan.
Monoliten
Monoliten
Grand Bear Sebiwalrus Whiskyguzzler I
Grand Bear Sebiwalrus Whiskyguzzler I

Antal inlägg : 5700
Join date : 10-01-30
Age : 35
Ort : Vermelandia

Till överst på sidan Gå ner

Doom: Allmänt getsnack - Sida 25 Empty Sv: Doom: Allmänt getsnack

Inlägg av Svartesmeden lör 17 mar - 17:25:53

Electric Wizard är ju faktiskt äckligt sköna.
Svartesmeden
Svartesmeden
Svampführern

Antal inlägg : 745
Join date : 10-01-31
Age : 33

Till överst på sidan Gå ner

Doom: Allmänt getsnack - Sida 25 Empty Sv: Doom: Allmänt getsnack

Inlägg av Gäst mån 19 mar - 13:56:57

Någon som har någon aning om vad Om kommer spela på sin kommande turné?

Knappt 3 veckor tills man ska se dem så. Tänka sig, Om i April och sen Sleep i Maj sen Muskelrock en månad senare. Grymt.

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Doom: Allmänt getsnack - Sida 25 Empty Sv: Doom: Allmänt getsnack

Inlägg av Carrion mån 19 mar - 17:40:00

Fan jag måste iaf se Sleep. Om inte båda blir så prioriterar jag isf Sleep.

Hade varit gött ifall de lirar hela Dopesmoker. :D
Carrion
Carrion

Antal inlägg : 5778
Join date : 10-03-10
Age : 32
Ort : Isle Of Avalon

Till överst på sidan Gå ner

Doom: Allmänt getsnack - Sida 25 Empty Sv: Doom: Allmänt getsnack

Inlägg av Gäst mån 19 mar - 17:43:36

Carrion skrev:Fan jag måste iaf se Sleep. Om inte båda blir så prioriterar jag isf Sleep.

Hade varit gött ifall de lirar hela Dopesmoker. :D

Köp biljett i så fall! De kostade inte allt för mycket.

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Doom: Allmänt getsnack - Sida 25 Empty Sv: Doom: Allmänt getsnack

Inlägg av Carrion mån 19 mar - 18:53:23

Hur mycket ligger Sleep- resp. Om-biljett på?
Carrion
Carrion

Antal inlägg : 5778
Join date : 10-03-10
Age : 32
Ort : Isle Of Avalon

Till överst på sidan Gå ner

Doom: Allmänt getsnack - Sida 25 Empty Sv: Doom: Allmänt getsnack

Inlägg av Gäst mån 19 mar - 19:38:07

Carrion skrev:Hur mycket ligger Sleep- resp. Om-biljett på?

Sleepbiljetten blev runt 380. Men Om är rätt billigt, 150 i förköp, 180 i dörren.

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Doom: Allmänt getsnack - Sida 25 Empty Sv: Doom: Allmänt getsnack

Inlägg av Carrion mån 19 mar - 19:39:18

Jävlar! Nice att man inte blir ekonomiskt förstörd iaf! Detta ska fan planeras på något sätt.
Carrion
Carrion

Antal inlägg : 5778
Join date : 10-03-10
Age : 32
Ort : Isle Of Avalon

Till överst på sidan Gå ner

Doom: Allmänt getsnack - Sida 25 Empty Sv: Doom: Allmänt getsnack

Inlägg av Countess ons 21 mar - 9:20:16

Hmm... Lär bli Om för min del (om det blir något alls).
Countess
Countess

Antal inlägg : 1265
Join date : 10-05-04
Age : 30
Ort : Under eken

Till överst på sidan Gå ner

Doom: Allmänt getsnack - Sida 25 Empty Sv: Doom: Allmänt getsnack

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 25 av 26 Föregående  1 ... 14 ... 24, 25, 26  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet