Metalforum Exiles
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Religionshat

+10
Svartesmeden
Antagonist
AdverseSphere
Carrion
Svullet_Rektum
Peggyfier
Karate-Molin
Fylgja
Monoliten
Tartaros11
14 posters

Sida 2 av 4 Föregående  1, 2, 3, 4  Nästa

Gå ner

Religionshat - Sida 2 Empty Sv: Religionshat

Inlägg av Monoliten tor 29 sep - 13:52:43

I det moderna samhället eh, religion har en jävla finger med i gröten i världens just nu enda supermakt, och styr ett flertal spelare i världspolitiken, det är större än vad man fan vågar tänka sig. Bränn, bannlys, bränn! Jävla ljusdyrkare.
Monoliten
Monoliten
Grand Bear Sebiwalrus Whiskyguzzler I
Grand Bear Sebiwalrus Whiskyguzzler I

Antal inlägg : 5700
Join date : 10-01-30
Age : 35
Ort : Vermelandia

Till överst på sidan Gå ner

Religionshat - Sida 2 Empty Sv: Religionshat

Inlägg av AdverseSphere tor 29 sep - 14:18:57

Jag hävdade att det är borttynande, inte nonexistent. Övergångsfasen är givetvis långdragen. Religion som sådan är fortfarande ett mycket effektivt sätt att flocka samman och splittra människor på.
AdverseSphere
AdverseSphere

Antal inlägg : 173
Join date : 10-06-06
Age : 111

Till överst på sidan Gå ner

Religionshat - Sida 2 Empty Sv: Religionshat

Inlägg av AdverseSphere tor 29 sep - 14:39:12

Carrion skrev:
AdverseSphere skrev:Min släkting rapporterade och terroriserade "smygreligiösa" partimedlemmar efter bikten/kvällsgudstjänsten, och andra obefogade beteenden, för att det var vad han hade matats med sedan barnsben. Religion som maktmedel är borttynande i det moderna samhället, och ersätts med andra former av skräck- och frälsningspropaganda.


Världsregeringen? Bang Head

Jag tänkte på Sovjet, Nordkorea, Ceausescus terrorvälde etc.
En diktatorisk världsregering? Med rätt medel och metod är det säkert fullt genomförbart.
Vetenskapen är fantastisk, men också förödande när den hamnar i fel händer.
AdverseSphere
AdverseSphere

Antal inlägg : 173
Join date : 10-06-06
Age : 111

Till överst på sidan Gå ner

Religionshat - Sida 2 Empty Sv: Religionshat

Inlägg av Monoliten tor 29 sep - 15:04:13

Jag är inte ett dugg säker på att jag håller med, ser ju inte ljust ut minst sagt.
Monoliten
Monoliten
Grand Bear Sebiwalrus Whiskyguzzler I
Grand Bear Sebiwalrus Whiskyguzzler I

Antal inlägg : 5700
Join date : 10-01-30
Age : 35
Ort : Vermelandia

Till överst på sidan Gå ner

Religionshat - Sida 2 Empty Sv: Religionshat

Inlägg av Svartesmeden tor 29 sep - 16:31:47

Fifan, vi går tillbaka till asatron och har lite midvinterblot tycker jag.
Svartesmeden
Svartesmeden
Svampführern

Antal inlägg : 745
Join date : 10-01-31
Age : 33

Till överst på sidan Gå ner

Religionshat - Sida 2 Empty Sv: Religionshat

Inlägg av Scullicon tor 29 sep - 20:38:20

Jag anser faktiskt inte att någon religion är falsk.
Jag vet inte allt, vetenskapen kan inte bevisa allt.
Jag hatar ingen religion, stör mig bara på Jehovas lite....

Religion är ju en Social gruppkonstruktion, och så länge vissa inte får utlopp för sina sociala behov i andra former så är de väl inte helt fel att de finns olika typer av religiösa grupperingar att ansluta sig till ?
Ja menar världen hade vart bra fattig, grå och tråkig utan kultur.
Och en stor djävla del av kulturen har mycket med religion att göra.

Och ja Tartaros folk hade Krigat även utan religion,
Religion och Makt går alltid hand i hand.
Scullicon
Scullicon

Antal inlägg : 1392
Join date : 10-09-12
Age : 36
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Religionshat - Sida 2 Empty Sv: Religionshat

Inlägg av Hammerheart tor 29 sep - 22:13:54

Sedan är det ju en rätt djävla stor skillnad på "kultur" och "religion"...

Det finns ingen människa som någonsin kunnat bevisa att det DERAS trosbekännelse är den korrekta och således den enda som är äkta... På grund av detta så startas det fler krig än det går att räkna... Alltså att människor maniskt tar livet av varandra på grund av frustrationen att de inte kan bevisa att deras vanföreställning är korrekt, eller att fiendens är inkorrekt. Djävla idioti i sin värsta form! All religion bör utrotas och raderas ifrån alla människors minne, så vi kan börja gynna det individuella tänket och sunt förnuft. Fuck OFF!

Det klockrenaste när man tar upp poängen med bevis för deras vanföreställnings äkthet, är att de alltid hänvisar till att det handlar om att "tro", och att det inte finns någon poäng i att "tro" på någonting när man har fakta framför sig. Det är en sjukt äckligt dålig ursäkt för att rättfärdiga ens sinnessjukdom att påverka oskyldiga människor och ursäkta sitt sinnessjuka beteende gentemot människor som delar samma sinnessjukdom fast hallucinerar någonting helt annat. FYFAN vad jag hatar alla äckliga djävla religiösa, hjärntvättade mongoloida apor som inte gjort sig förtjänta av sin existens!
Hammerheart
Hammerheart
The Banhammer

Antal inlägg : 4278
Join date : 10-02-05
Ort : Kristianstad/Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Religionshat - Sida 2 Empty Sv: Religionshat

Inlägg av Hammerheart tor 29 sep - 22:18:51

Så mycket avskyr jag religion och allt som hör till...
Hammerheart
Hammerheart
The Banhammer

Antal inlägg : 4278
Join date : 10-02-05
Ort : Kristianstad/Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Religionshat - Sida 2 Empty Sv: Religionshat

Inlägg av Scullicon fre 30 sep - 7:18:51

Witchryder skrev:Sedan är det ju en rätt djävla stor skillnad på "kultur" och "religion"...
!

En del modern Kultur ja, men i de stora hela nej.
Vissa ''religioner'' som tex. i Indien är ju så omfattande och mångsidiga att man helt enkelt kallar dem kulturer.
Jag försöker se alla religioner ur en objektivt perspektiv, därav förstår jag inte ditt kopiösa hat.

Du vill radera alla spår av religion ur folks minnen, visst de hade vart intressant att se hur de gick efteråt, tror inte att folk hade slutat kriga eller trycka ner andra för de.
Scullicon
Scullicon

Antal inlägg : 1392
Join date : 10-09-12
Age : 36
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Religionshat - Sida 2 Empty Sv: Religionshat

Inlägg av Monoliten fre 30 sep - 10:01:05

Jag står bredvid dig David, en arm runt axeln och en bister min, bränn och bannlys för fan!
Monoliten
Monoliten
Grand Bear Sebiwalrus Whiskyguzzler I
Grand Bear Sebiwalrus Whiskyguzzler I

Antal inlägg : 5700
Join date : 10-01-30
Age : 35
Ort : Vermelandia

Till överst på sidan Gå ner

Religionshat - Sida 2 Empty Sv: Religionshat

Inlägg av Antagonist fre 30 sep - 11:12:50

Witchryder skrev:FYFAN vad jag hatar alla äckliga djävla religiösa, hjärntvättade mongoloida apor som inte gjort sig förtjänta av sin existens!

Vad har du gjort för att förtjäna din existens, som religiösa mongoloida apor inte har gjort?

Antagonist
Antagonist

Antal inlägg : 1043
Join date : 10-07-21
Age : 32
Ort : skoggen :O

Till överst på sidan Gå ner

Religionshat - Sida 2 Empty Sv: Religionshat

Inlägg av Hammerheart fre 30 sep - 11:59:14

Kan inte minnas att jag sade att jag gjort något för att förtjäna min existens.
Hammerheart
Hammerheart
The Banhammer

Antal inlägg : 4278
Join date : 10-02-05
Ort : Kristianstad/Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Religionshat - Sida 2 Empty Sv: Religionshat

Inlägg av Antagonist fre 30 sep - 12:01:54

Det har du faktiskt rätt i.
Antagonist
Antagonist

Antal inlägg : 1043
Join date : 10-07-21
Age : 32
Ort : skoggen :O

Till överst på sidan Gå ner

Religionshat - Sida 2 Empty Sv: Religionshat

Inlägg av Hammerheart fre 30 sep - 12:02:57

Scullicon skrev:
Witchryder skrev:Sedan är det ju en rätt djävla stor skillnad på "kultur" och "religion"...
!

En del modern Kultur ja, men i de stora hela nej.
Vissa ''religioner'' som tex. i Indien är ju så omfattande och mångsidiga att man helt enkelt kallar dem kulturer.
Jag försöker se alla religioner ur en objektivt perspektiv, därav förstår jag inte ditt kopiösa hat.

Du vill radera alla spår av religion ur folks minnen, visst de hade vart intressant att se hur de gick efteråt, tror inte att folk hade slutat kriga eller trycka ner andra för de.


Finns där ett manifest där ens moraliska riktlinjer ristas i sten (Indien är mycket flitiga på att skriva dessa), så är det en religion. Gör det inte det, så är det en kultur, alt. mytologi.

Hade man raderat religionen ur folks minne, eller åtminstone behållt den i minne som en del av mänsklighetens mörka historia, tror jag att betydligt färre krig hade startats, ja. För då hade man utgått ifrån det individuella tänkandet och resonerat kring saker på ett helt annorlunda sätt än t.ex God bless America gör idag.
Hammerheart
Hammerheart
The Banhammer

Antal inlägg : 4278
Join date : 10-02-05
Ort : Kristianstad/Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Religionshat - Sida 2 Empty Sv: Religionshat

Inlägg av Tartaros11 fre 30 sep - 12:17:27

Scullicon skrev:Jag anser faktiskt inte att någon religion är falsk.
Jag vet inte allt, vetenskapen kan inte bevisa allt.
Jag hatar ingen religion, stör mig bara på Jehovas lite....

Religion är ju en Social gruppkonstruktion, och så länge vissa inte får utlopp för sina sociala behov i andra former så är de väl inte helt fel att de finns olika typer av religiösa grupperingar att ansluta sig till ?
Ja menar världen hade vart bra fattig, grå och tråkig utan kultur.
Och en stor djävla del av kulturen har mycket med religion att göra.

Och ja Tartaros folk hade Krigat även utan religion,
Religion och Makt går alltid hand i hand.

Exakt, håller med dig fullständigt!
Tartaros11
Tartaros11

Antal inlägg : 166
Join date : 11-01-13
Age : 29

Till överst på sidan Gå ner

Religionshat - Sida 2 Empty Sv: Religionshat

Inlägg av AdverseSphere fre 30 sep - 13:37:24

Det är givet att det ohämmade, individuella tänkandet stagnerar genom att människan indoktrineras med cementerade tanke- och handlingsmönster, oavsett om det gäller Allah, Hitler eller Orwells Storebror. Människor är flocklevande, flocktänkande och flockhandlande. Att tvätta bort en andlig gudsetikett kommer inte att råda bot på det. Kapa rötterna till problemet istället för att rycka loss lövverket.
AdverseSphere
AdverseSphere

Antal inlägg : 173
Join date : 10-06-06
Age : 111

Till överst på sidan Gå ner

Religionshat - Sida 2 Empty Sv: Religionshat

Inlägg av Scullicon lör 1 okt - 10:34:33

Witchryder skrev:


Finns där ett manifest där ens moraliska riktlinjer ristas i sten (Indien är mycket flitiga på att skriva dessa), så är det en religion. Gör det inte det, så är det en kultur, alt. mytologi.

Hade man raderat religionen ur folks minne, eller åtminstone behållt den i minne som en del av mänsklighetens mörka historia, tror jag att betydligt färre krig hade startats, ja. För då hade man utgått ifrån det individuella tänkandet och resonerat kring saker på ett helt annorlunda sätt än t.ex God bless America gör idag.

För att ha ett manifest med moraliska riktlinjer krävs det ju inte mer en en liten förening av valfritt slag, Behöver ju inte vara en religion.
Om inte du vill kalla alla grupper som har en egen ideologi för religioner dock.
Religion är är närmare termen att ha respekt för något andligt än att ha samma moraliska riktlinje, de riktningarna kan vara mycket olika i en lite mer omfattande ''religion''.

Jag tror personligen inte att alla skulle tänka individuellt bara för att de inte existerade nån tanke på något övernaturligt bortom våra förnuft.
De skulle i vilket fall som helst finnas karismatiska ledarpersonligheter som är ute efter makt och rikedom.

Scullicon
Scullicon

Antal inlägg : 1392
Join date : 10-09-12
Age : 36
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Religionshat - Sida 2 Empty Sv: Religionshat

Inlägg av Hammerheart sön 2 okt - 17:48:48

Nu påstod jag ju inte heller att processen skulle bli omedelbar, utan ta sin lilla tid. Men om man raderar de faktorer som enbart är ett förhinder för sin personliga upplysning, så är det ju en bit på vägen.

Religiösa maktfaktorer som underminerar sina anhängares potential har jag lite svårt att visa någon sympati för.
Hammerheart
Hammerheart
The Banhammer

Antal inlägg : 4278
Join date : 10-02-05
Ort : Kristianstad/Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Religionshat - Sida 2 Empty Sv: Religionshat

Inlägg av Tartaros11 sön 2 okt - 18:59:11

Religion kan både vara bra och dålig. Religion är ett bra sätt att utforska det okända, sig själv, och det "icke-materiella". Tyvärr är det samtidigt ett effektivt maktredskap. Och ni religionshatare verkar bara se den negativa sidan av det?
Tartaros11
Tartaros11

Antal inlägg : 166
Join date : 11-01-13
Age : 29

Till överst på sidan Gå ner

Religionshat - Sida 2 Empty Sv: Religionshat

Inlägg av Gäst sön 2 okt - 19:04:22

Religion är böggrejer för bögar, det gäller även er jävla såkallade "satanister" och kaos-gnosticisiter och allt vadfan ni heter. Väx upp och möt verkligheten någon jävla gång. Jävla idioter.

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Religionshat - Sida 2 Empty Sv: Religionshat

Inlägg av Gäst sön 2 okt - 19:08:11

Folk som har någon annan tro än de "stora religionerna" över huvud taget, är precis lika dumma i huvudet som en kristen eller en muslim. Ni står inte över dom, ni är precis lika körda i skallen. Så håll käften och tänk lite för er själva. Ni är barnsliga, patetiska idioter.

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Religionshat - Sida 2 Empty Sv: Religionshat

Inlägg av Tartaros11 sön 2 okt - 19:09:14

Vem är du att säga vad som är verkligheten? Ingen kan säga det. Ingen.
Tartaros11
Tartaros11

Antal inlägg : 166
Join date : 11-01-13
Age : 29

Till överst på sidan Gå ner

Religionshat - Sida 2 Empty Sv: Religionshat

Inlägg av Gäst sön 2 okt - 19:10:38

Nej åh vad filosofisk du är, din idiot. Du är sexton år och vet ingenting om verkligheten. Även om du tror det. Sluta tramsa runt förfan.

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Religionshat - Sida 2 Empty Sv: Religionshat

Inlägg av Tartaros11 sön 2 okt - 19:13:17

Även detta vet du ingenting om. Jag känner många som är insatta i religion, långt äldre än mig. Dem säger likadant som jag på den punkten.
Tartaros11
Tartaros11

Antal inlägg : 166
Join date : 11-01-13
Age : 29

Till överst på sidan Gå ner

Religionshat - Sida 2 Empty Sv: Religionshat

Inlägg av Gäst sön 2 okt - 19:15:10

Åh vad häftigt. Seriöst, hur orkar du? Du är precis lika dum i huvudet som en kristen människa.

Gå och dö.

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Religionshat - Sida 2 Empty Sv: Religionshat

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 2 av 4 Föregående  1, 2, 3, 4  Nästa

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet