Metalforum Exiles
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Bästa af 2011

+6
Monoliten
Atlas Musclecore
Countess
Sire-Nahvas
Carrion
Hammerheart
10 posters

Sida 2 av 2 Föregående  1, 2

Gå ner

Bästa af 2011 - Sida 2 Empty Sv: Bästa af 2011

Inlägg av Carrion tis 3 jan - 18:16:00

Vilken föredrar du mellan Pörtrait och In Sölitude?

Ska man vara radikvlt så stavar man det In Sölitvde. FFD
Carrion
Carrion

Antal inlägg : 5778
Join date : 10-03-10
Age : 32
Ort : Isle Of Avalon

Till överst på sidan Gå ner

Bästa af 2011 - Sida 2 Empty Sv: Bästa af 2011

Inlägg av ElectricWizard lör 14 jan - 17:06:43

Här är min lista med några korta motiveringar

1. Primordial - Redemption At the Puritans Hand
Storslaget så det förslår. Ingen gör lika mäktig och kraftfull musik som Primordial år 2011. Som en utdöd mammut som majestätiskt vandrar i en snöstorm

2. Vektor - Outer Isolation
Teknisk thrash/speed/heavy metal med en helt sjövild sångare som vrålar som att det vore den sista dagen på jorden

3. Graveyard - Hisingen Blues
Ja, alla vet vad det är för musik och alla vet att den äger. Nuff said

4. Portrait - Crimen Laesae Majestatis Divinae
I väntan på nytt med Kingen så funkar detta ypperligt. Medryckande och faktiskt bättre än debutskivan. Nya sångaren passar mycket bra in i soundet vilket jag INTE tyckte att han gjorde på EPn de släppte.

5. Uncle Acid and the Deadbeats - Blood Lust
Tuff 70-tals doom som faktiskt har ett lite eget uttryck och inte bara kopierar allt annat. Iaf musikaliskt, lyriken handlar som sig bör om skräck och det ockulta i allmänhet

6. Necros Christos - Doom of the Occult
Årets bästa death metal. Seg, jävlig och fruktansvärt ond. Doom til death!

7. Hell - Human Remains
Lite av en överraskning att den blev så pass bra som den ändå är. Blev livrädd när Andy Sneap skulle blanda sig i leken. Fantastiskt sångare

8. Toxic Holocaust - Conjure and Command
Växte ju mer jag lyssnade. Lite annorlunda sound men tuff som få. Finns en del långsammare spår som är så tunga och elaka att de endast lämnar död och förödelse efter sig.

9. Antichrist - Forbidden World
Behövs väl inte så mycket till förklaring. Alla vet ju om vilka de är och hur de låter

10. Dr. Living Dead - S/t
Har i regel svårt för "skoj-thrash", dvs thrash med en smått humoristisk eller lättsam touch. Men här funkar det bra eftersom riffen är lika tighta som en svettig läderkalsong. Dessutom handlar texerna i detta faller om filmer som Die Hard och Den Onda Dockan så då är det mesta förlåtet


Årets besvikelser:
1. Autopsy - Macabre Eternal
Började ana oråd redan på EPn, som jag faktiskt gillade. Här är soundet ännu mindre smutsigt och äckligt. Och då försvinner en stor del av storheten med Autopsy. Tråkigt

2. Lord Vicar - Signs of Osiris
Klart sämre än debuten på alla plan. De sega låtarna har tråkiga riff och upptempolåtarna är inte nog medryckande och headbangvänliga för att detta ska få min seal of approval
ElectricWizard
ElectricWizard

Antal inlägg : 254
Join date : 10-06-07
Age : 37
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Sida 2 av 2 Föregående  1, 2

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet