SUMMONING - Ny platta 2013
4 posters
Sida 1 av 1
SUMMONING - Ny platta 2013
Tankar om Tolkien-influerade Summonings kommande platta?
Summoning - Old Mornings Dawn
http://www.metalunderground.com/news/details.cfm?newsid=87795
exisyphus- Antal inlägg : 7
Sv: SUMMONING - Ny platta 2013
Oh, så mer detaljer har kommit ut nu! Senast jag kollade upp var någon gång i tidiga December, då var det bara snack om hur de höll på och spelade in och finputsade sina idéer till nya låtar.
Ser fram emot skivan i varje fall, de har ett såpass eget sound att vad de än klämmer ur sig så kommer jag inte att bli besviken.
Ser fram emot skivan i varje fall, de har ett såpass eget sound att vad de än klämmer ur sig så kommer jag inte att bli besviken.
Perfekt!
Trodde de hade lagt ner-
Trodde de hade lagt ner-
Torzul- Antal inlägg : 168
Protector och Silenius fokuserade bara på andra saker i livet. Från vad jag vet har de "egentligen" arbetat på den nya skivan sedan 2007, fast bra någon liten keyboard-melodi här och där de första fem åren eller så.
Tycker personligen att deras skivor stegrat med åren. Gillade alltså Oath Bound nåt oerhört. Återstår att se om den toppar föregående
exisyphus- Antal inlägg : 7
13.02.2013
So it is done finally. Today, after seven years of silence we have finished the work for our new album "Old Mornings Dawn". The master tape is on its way to Napalm Records. As soon as they fix a release date (which is probably in may), the one minute teaser will be on-line on their homepage. We think this will happen during the next days.
The new CD will consist on 7 songs and one intro. Here is the track list of the forthcoming Album.
1. Evernight
2. Flammifer
3. Old Mornings Dawn
4. The white Tower
5. Caradhras
6. Of pale white Morns and darkened Eves
7. The wandering Fire
8. Earthshine
We also have finished two bonus tracks called "The Darkening of Valinor" and "With Fire and Sword". These tracks will be on the limited CD version and on the LP version. The first track was originally supposed to be the intro of the album, but later was reworked into a instrumental track; similar to those on "Lost Tales". The second one is the missing song from the "Oathbound" session; just a little bit reworked.
During the next weeks we will make a relaunch of our homepage. So take a look up and then.
Najsigt. Hoppas Silenius nöter på i sitt sedvanliga spår, och inte som han körde på Amestigon senast.
Mysigt.
Karate-Molin- Black Dwarf
- Antal inlägg : 2829
Sida 1 av 1
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet