Veckans Platta
+28
Scullicon
delarge
Antagonist
M-Morbid
BIFFonen 666
Göteborgs Rapé
Svullet_Rektum
Carrion
Tompus
Bestial Death
Stenberg
Countess
Vargr
pompepg
Bobbafett
Sire-Nahvas
piik
Rob
Nightbringer
Horrified
Vitus
Monoliten
Naurbereth
Geten
Xemtoth
Wolvie
Halonen666
Atlas Musclecore
32 posters
Metalforum Exiles :: Musik :: Chillout
Sida 1 av 5
Sida 1 av 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Veckans Platta
Ja... Vilken har varit eran favoritplatta under veckan?
Meningen med den här tråden är att ge tips till andra medlemmar på forumet om sina nya upptäckter, eller bara för att ge det man har lyssnat på en eloge för att det är så svinigt jävla bra.
Skriv inte meddelanden som;
"Bathory's debut, fyfan vad bra den är!"
Utan släng lite mer kött i grytan, i alla fall ett par meningar. Varför är det veckans platta? Hur upptäckte du den, om det är något nytt? En kort koncist recension i princip. Posta någon gång under helgen när det har gått ungefär en vecka.
Det var allt, keep it true.
Meningen med den här tråden är att ge tips till andra medlemmar på forumet om sina nya upptäckter, eller bara för att ge det man har lyssnat på en eloge för att det är så svinigt jävla bra.
Skriv inte meddelanden som;
"Bathory's debut, fyfan vad bra den är!"
Utan släng lite mer kött i grytan, i alla fall ett par meningar. Varför är det veckans platta? Hur upptäckte du den, om det är något nytt? En kort koncist recension i princip. Posta någon gång under helgen när det har gått ungefär en vecka.
Det var allt, keep it true.
Senast ändrad av Atlas Musclecore den sön 31 jan - 22:27:50, ändrad totalt 1 gång
Sv: Veckans Platta
Cancer - Death Shall Rise
Har typ lyssnat på denna platta mest hela veckan och det finns ingen låt på plattan som är sisådär. Alla och då är det ALLA låtar är fan suveräna.
En platta jag verkligen rekomenderar
Sedan har jag även bestämt att låten Death Shall Rise ska spelas på min begravning
Har typ lyssnat på denna platta mest hela veckan och det finns ingen låt på plattan som är sisådär. Alla och då är det ALLA låtar är fan suveräna.
En platta jag verkligen rekomenderar
Sedan har jag även bestämt att låten Death Shall Rise ska spelas på min begravning
Halonen666- FÄRS
- Antal inlägg : 2659
För mig måste det nog vara Immortal - At The Heart Of Winter. Det kanske är kylan, jag vet inte men den kändes så jävla rätt hela veckan. Den har gått i lurarna till och från plugget varje dag typ och spelats flitigt här hemma. Jag älskar hur den är brutal och iskall samtidigt som den är svängig och melodisk.
Wolvie- Soulreaper
- Antal inlägg : 615
Alice Cooper - Trash. Helt utan tvekan!
Xemtoth- Aspect of Albert
- Antal inlägg : 3977
Förra veckans platta för mig var nog The Puritan - Lithium Gates, som äntligen klickade ordentligt. Passade på att inhandla CD:n och trots att den kostade 200 spänn via CDON så kändes den värd priset för kontrasten mellan bullrande, människofientliga ljudvågor och stillsamma, nästan ambienta, stycken är fantastisk. Japanska band som Boris och Corrupted var säkert en stor influens för projektet men det har sitt eget sound, utan tvekan.
För övrigt är Mao Zedong-dikten på baksidan av skivan fin. 8)
För övrigt är Mao Zedong-dikten på baksidan av skivan fin. 8)
Geten- Profeten Geten
- Antal inlägg : 4777
Kan ju vara:
Aria - Megalomania
om man ska ta nyupptäckta plattor isåfall!
Kan ju vara bara för den är så jävla episk på ett sätt. Ryssarna gjorde bättre musik än de flesta på ett sätt.
Aria - Megalomania
om man ska ta nyupptäckta plattor isåfall!
Kan ju vara bara för den är så jävla episk på ett sätt. Ryssarna gjorde bättre musik än de flesta på ett sätt.
Gäst- Gäst
Rhapsody - Tales from the emerald sword saga
De flesta av Rhapsody's bästa låtar samlade på samma platta..
Fattas bara Unholy Warcry, Never forgotten Heroes och Son of pain
Men det är endå symfoniskt och härligt, och man blir riktigt glad
De flesta av Rhapsody's bästa låtar samlade på samma platta..
Fattas bara Unholy Warcry, Never forgotten Heroes och Son of pain
Men det är endå symfoniskt och härligt, och man blir riktigt glad
Naurbereth- Antal inlägg : 833
Evoken - Embrace the Emptiness
Den här skivan visar tamefan vart skåpet ska stå! Evoken kom in i funeral doomvärlden och smiskade nästan alla band som fanns på röven. Ett mästerverk! Antalet stunder där jag blir helt euforisk och hjärnknullad är många, många många.. Inte ett dåligt spår på hela plattan helt enkelt. Rekommenderas starkt!
Den här skivan visar tamefan vart skåpet ska stå! Evoken kom in i funeral doomvärlden och smiskade nästan alla band som fanns på röven. Ett mästerverk! Antalet stunder där jag blir helt euforisk och hjärnknullad är många, många många.. Inte ett dåligt spår på hela plattan helt enkelt. Rekommenderas starkt!
Monoliten- Grand Bear Sebiwalrus Whiskyguzzler I
- Antal inlägg : 5700
count raven - stormwarning
lätt! lyssnat på den hemma en massa, på väg till/hem ifrån skolan med.
blivit glad över att andra uppskattar den med så det har resulterat i att man lyssnar mera på den själv.
lätt! lyssnat på den hemma en massa, på väg till/hem ifrån skolan med.
blivit glad över att andra uppskattar den med så det har resulterat i att man lyssnar mera på den själv.
Repugnant - Epitome Of Darkness
Detta kommer garanterat bli veckans platta för mig. Har lyssnat på den hela dagen på jobbet idag och det blir antagligen samma sak imorgon. Kände mig tvungen att sträcklyssna på Repugnant nu när de ska spela i höst! SÅ JÄVLA BRA.
Detta kommer garanterat bli veckans platta för mig. Har lyssnat på den hela dagen på jobbet idag och det blir antagligen samma sak imorgon. Kände mig tvungen att sträcklyssna på Repugnant nu när de ska spela i höst! SÅ JÄVLA BRA.
Horrified- Antal inlägg : 58
The Devin Townsend Project - Addicted
Har dragit igenom skivan minst 4ggr per dag, och den blir verkligen bara bättre och bättre för var gång man lyssnar på den! Fantastisk musik, suveräna sånginsatser, kort sagt: en helt suverän skiva!
http://www.myspace.com/devintownsenddtb
Har dragit igenom skivan minst 4ggr per dag, och den blir verkligen bara bättre och bättre för var gång man lyssnar på den! Fantastisk musik, suveräna sånginsatser, kort sagt: en helt suverän skiva!
http://www.myspace.com/devintownsenddtb
Gaelic Storm - Special Reserves.
Härlig, irländsk folkmusik. Fick för mig någon gång tidigare i veckan att lyssna på den genren och sökte och detta band (Gaelic Storm) var, enligt mig, det bästa jag hittade. Innehåller massa typiska irländska flöjtslingor etc. Får mig att vilja sätta mig på ett plan till Irland nu! Underbart!
Härlig, irländsk folkmusik. Fick för mig någon gång tidigare i veckan att lyssna på den genren och sökte och detta band (Gaelic Storm) var, enligt mig, det bästa jag hittade. Innehåller massa typiska irländska flöjtslingor etc. Får mig att vilja sätta mig på ett plan till Irland nu! Underbart!
enslavement of beauty - megalomania
hade totalt glömt bort den här plattan. och jag blev återförälskad igen. en sådan jävla bra blandning av allting. låter nästan lite konstigt ibland, men ändå så jävla perfekt.
hade totalt glömt bort den här plattan. och jag blev återförälskad igen. en sådan jävla bra blandning av allting. låter nästan lite konstigt ibland, men ändå så jävla perfekt.
fick en låt på ett blandband från min brud å sen köpte jag skivan. tänkte att "javafan! den låten var ju bra så varför inte?"
lyssnade på den i lördags när jag köpte den och i morse och jag tror nog att det får bli veckans platta. veckans upptäckt lixom. blev positivt överraskad också...
rekommenderas starkt för alla som gillar rockmetall!!!
Metal Archives - Bandet
http://www.metal-archives.com/band.php?id=7404
Metal Archives - Albumet
http://www.metal-archives.com/release.php?id=16440
Bandets Hemsida - Albumet
http://massrocks.com/mass_voices.html
Sire-Nahvas- Fast Taker
- Antal inlägg : 2630
Så har ni haft några veckans plattor senaste månaden?
Geten- Profeten Geten
- Antal inlägg : 4777
Jag har faktiskt varit på ett sånt där humör där jag inte har fastnat för något särskilt... Lyssnar på allt möjligt mellan himmel och jord, men fastnar eller tänder inte riktigt på något.
Blörgh, ni ska skriva något konkret om varför det är veckans album eller skita i det!
Grotesque - Incantation
Har haft två demos på datan och så tillslut så tog jag hem denna platta och gillade den skarpt! Tycker att den har en skön atmosvär i musiken och riffen är naaaaajs. Gillar låten Spawn Of Azathoth mest. Introt är sjukt bra upplagt, Trummorna kör igång och så kommer gitarren och basen.. WÖÖÖÖÖÖÖÖH.. hela låten är fantasktiskt som hela plattan. Finner inte en enda tråkig låt så det är veckans bästa helt klart! 8)
Har haft två demos på datan och så tillslut så tog jag hem denna platta och gillade den skarpt! Tycker att den har en skön atmosvär i musiken och riffen är naaaaajs. Gillar låten Spawn Of Azathoth mest. Introt är sjukt bra upplagt, Trummorna kör igång och så kommer gitarren och basen.. WÖÖÖÖÖÖÖÖH.. hela låten är fantasktiskt som hela plattan. Finner inte en enda tråkig låt så det är veckans bästa helt klart! 8)
Halonen666- FÄRS
- Antal inlägg : 2659
Denna vecka har det nog varit -Kick out the Jams- MC5- Och -unblessing the purity - Boodbath-
Bobbafett- Antal inlägg : 37
Kan ni inte läsa första posten för att fatta trådens syfte? Blir så jävla tråkigt om det ska balla ur och bli nån jävla nptråd fast med veckoskivan. Blörgh som han skrev
Ea - Au Ellai
Den växer, växer och växer. Den kommer aldrig bli så bra som Ea Taesse tyvärr, men den har potential. Varje gång jag drar igenom den så hittar jag små (nåja) saker jag missade sist, fan förra genomlyssningen hittade jag ett helt parti jag inte lyssnat ordentligt på som rockade röven av mig. Trummorna är dock en rejäl miss, nån har lekt lite för mycket. Saknar det barbariska från första plattan. Sången låter färskare dock, men skippa "highpitchet" för satan. Läste även på arkiven att Ea helt plötsligt är från Ryssland, nyss var de jänkare, hehe.
:.ech:
Ea - Au Ellai
Den växer, växer och växer. Den kommer aldrig bli så bra som Ea Taesse tyvärr, men den har potential. Varje gång jag drar igenom den så hittar jag små (nåja) saker jag missade sist, fan förra genomlyssningen hittade jag ett helt parti jag inte lyssnat ordentligt på som rockade röven av mig. Trummorna är dock en rejäl miss, nån har lekt lite för mycket. Saknar det barbariska från första plattan. Sången låter färskare dock, men skippa "highpitchet" för satan. Läste även på arkiven att Ea helt plötsligt är från Ryssland, nyss var de jänkare, hehe.
:.ech:
Freedom Call - Eternity
Jag började med den förra veckan för att värma upp inför spelningen i lördags och den har snabbt växt till en av mina favoriter bland power metal. Sällan som en skiva i den genren håller från början till slut, brukar alltid bara vara en eller två låtar som är något att ha, men inte här.
Jag började med den förra veckan för att värma upp inför spelningen i lördags och den har snabbt växt till en av mina favoriter bland power metal. Sällan som en skiva i den genren håller från början till slut, brukar alltid bara vara en eller två låtar som är något att ha, men inte här.
Wolvie- Soulreaper
- Antal inlägg : 615
Wolvie skrev:Freedom Call - Eternity
Åååååhoooo, som jag avskyr Freedom Call! Hörde en bra låt för flera år sen, köpte två plattor och jävlar så äcklad jag blev. Snudd på vidrigt tillomed.
Sida 1 av 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Metalforum Exiles :: Musik :: Chillout
Sida 1 av 5
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet