Veckans Platta
+28
Scullicon
delarge
Antagonist
M-Morbid
BIFFonen 666
Göteborgs Rapé
Svullet_Rektum
Carrion
Tompus
Bestial Death
Stenberg
Countess
Vargr
pompepg
Bobbafett
Sire-Nahvas
piik
Rob
Nightbringer
Horrified
Vitus
Monoliten
Naurbereth
Geten
Xemtoth
Wolvie
Halonen666
Atlas Musclecore
32 posters
Metalforum Exiles :: Musik :: Chillout
Sida 3 av 5
Sida 3 av 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Sv: Veckans Platta
Ambient Guitar Metal
Geten- Profeten Geten
- Antal inlägg : 4777
Monoliten- Grand Bear Sebiwalrus Whiskyguzzler I
- Antal inlägg : 5700
Nu är det bara tisdag så sätt, men jag nog garantera att den här veckans platta är Whiplash - Power and Pain. En platta som jag har haft länge, men aldrig riktigt brytt mig om. I söndagskväll fick jag ett infall och slängde på den, och jävlar säger jag bara. Ville bara slita av mig tröjan och vråla! Nu ska jag lyssna på den igen.
Stenberg- Antal inlägg : 1420
Beror ju på vilken dag på veckan du började lyssna på den också, jag har aldrig ens tänkt tanken på att veckans platta måste ha startats i Måndags.
Veckans platta för mig är utan tvekan The Project Hate MCMXCIX - Armageddon March Eternal. Jag har tidigare alltid haft svårt att komma in i bandet men nu har det klickat ordentligt.
Wolvie- Soulreaper
- Antal inlägg : 615
Veckans platta är nog fanimig In the Rectory of the Bizarre Reverend. Det är nog inte förrän nu som jag på allvar har fått upp ögonen för Reverend Bizarre. Denna platta har säkert spelats fyra gånger nu i veckan, och det är fan inte ofta som det händer. Med så mycket musik som jag lyssnar på nuförtiden är det ganska ovanligt att någon platta ens spelas mer än två gånger i veckan.
Bestial Death- Antal inlägg : 782
Jag har lyssnat sönder Rev Biz lite grann, eller så är det en period där jag inte orkar med dem riktigt. Eller så är jag bara sugen på annat? Den här veckans platta blir i alla fall Human Antithesis av Void of Silence. Fantastiskt bra skit asså.
Morbid Angel - Altars Of Madness. Hade en liten paus från Morbid ANgel ett tag, men nu jävlar har jag hittat tillbaka! Hade glömt vilken pungspark den skivan är!
Tompus- Antal inlägg : 657
Burzum - Det som en gång var
Lyssnat som fan på burzum denna och förra veckan och lärt mig nästan alla låtarna på gitarr (på det som en gång var), har lyssnat på mer än den skivan men det är den jag tycker om bäst så jag kör på den
Lyssnat som fan på burzum denna och förra veckan och lärt mig nästan alla låtarna på gitarr (på det som en gång var), har lyssnat på mer än den skivan men det är den jag tycker om bäst så jag kör på den
Countess- Antal inlägg : 1265
Shining - IV: The Eerie Cold är denna veckas JÄVLA platta i alla fall. Det måste vara 3-4 år sen jag lyssnade på den i alla fall, den är mycket bättre än vad jag minns den, och jag ville minnas att den var asbra. Fy fan vilka värsta jävla grejer!
Helt klart "Tame Impala - Innerspeaker"
Nytt australiensiskt band, psykadeliskt helt enkelt. Fruktansvärt jävla bra, synd bara att skivan bara såldes i Australien och USA. Den är relativt ny också, släpptes i Maj detta året.
Nytt australiensiskt band, psykadeliskt helt enkelt. Fruktansvärt jävla bra, synd bara att skivan bara såldes i Australien och USA. Den är relativt ny också, släpptes i Maj detta året.
Gäst- Gäst
Tompus skrev:Morbid Angel - Altars Of Madness. Hade en liten paus från Morbid ANgel ett tag, men nu jävlar har jag hittat tillbaka! Hade glömt vilken pungspark den skivan är!
Carrion- Antal inlägg : 5778
Jag gillade den här plattan innan och har lyssnat en del på den, men den föll i glömska och jag började lyssna nu för några dagar sen igen. Den växer fortfarande! De vandrande dvärgarna är galna och galet bra, förutom att produktionen (framför allt trummorna) är lite för "skitig" så finner jag inget att klaga på. Produktionen passar förvisso till deras skräckockultjävelbanantema men jag hade ändå hellre velat ha, eller i alla fall velat "testlyssna" den här plattan med samma produktion som Rev Biz har på So Long Suckers. Åh hå hå hå det hade smekt min björnfallos.
Skulle jag sätta ett betyg just nu landar den tamefan på 9/10. Måste även tillägga att Samuel Wormius är en hjälte och en förbannat bra sångare, hallelujah! Det är hur kul som helst att öva sången till Serpent Coven (även I am the Gate) så egentligen vill jag lägga till en halv poäng på betyget, men skiter i det, en nia är mycket starkt och bra asså, fy fan!
Desultory - Into Eternity
Carrion skrev:Desultory - Into Eternity
Asbra!
För mig har det nog varit Asphyxs senaste.
Bestial Death- Antal inlägg : 782
Vore bra om ni motiverade varför just veckans platta ska vara veckans platta!
Halonen666- FÄRS
- Antal inlägg : 2659
Halonen666 skrev:Vore bra om ni motiverade varför just veckans platta ska vara veckans platta!
OK.
Grym produktion, grymma låtar, älskar soundet! Underskattad platta och jag längtar tills deras nya släpp kommer.
Halonen666 skrev:Vore bra om ni motiverade varför just veckans platta ska vara veckans platta!
Tack David Hasselfärs! Slapp jag säga det, jag skrev ju en lång klargörelse om plattan där och slängde in bild och hela skiten för att inspirera folk till att göra något mer underhållande av tråden.
Iron Maiden - Somewhere in Time
En av de svagaste plattorna från 80-talet men denna platta har ett enormt nostalgivärde för mig (det säger visserligen inte så mycket då alla plattorna är tiopängare). Caught Somewhere in Time är förövrigt så jävla ösig så det inte är sant.
En av de svagaste plattorna från 80-talet men denna platta har ett enormt nostalgivärde för mig (det säger visserligen inte så mycket då alla plattorna är tiopängare). Caught Somewhere in Time är förövrigt så jävla ösig så det inte är sant.
Svullet_Rektum- Svullom Rektorum Absurdum
- Antal inlägg : 4534
Repugnant - Epitome Of Darkness
Fyfan! Har alltid varit sketbra men fyfan va den dängt upp i skrevet de senaste alltså!
Allt är tamefan perfekt! Förut tyckte jag att den var jävligt bra, men nu är den fan bland de bästa! Mer röj och halleluhja får man fan leta efter! Lär ju aldrig tröttna på den!
Ouh riffen! Ska inte säga att något är bättre än det andra för det är det fan inte! Allting är bara
Fyfan! Har alltid varit sketbra men fyfan va den dängt upp i skrevet de senaste alltså!
Allt är tamefan perfekt! Förut tyckte jag att den var jävligt bra, men nu är den fan bland de bästa! Mer röj och halleluhja får man fan leta efter! Lär ju aldrig tröttna på den!
Ouh riffen! Ska inte säga att något är bättre än det andra för det är det fan inte! Allting är bara
pompepg- Antal inlägg : 567
Svullet_Rektum skrev:Iron Maiden - Somewhere in Time
Sitter själv och drar igenom Killers (låten dåra) nu, men fan.. Blev sugen direkt på öslåten asså. Man kan spela den när som helst på dygnet och man kan fortfarande inte sitta still. Up the FUCKING irons för fan!
The Loneliness of the Long Distance Runner, tack så mycket.
Geten- Profeten Geten
- Antal inlägg : 4777
Arckanum - ÞÞÞÞÞÞÞÞÞÞÞ har snurrat hela veckan. Gav inte trollet en ärlig chans förrän förra helgen. Tveklöst det bästa svensk BM har att erbjuda och produktionen på detta album är tamejfan helt perfekt.
Göteborgs Rapé- Antal inlägg : 32
Har två plattor som spelats som mest denna vecka under massor med pluggande och bussresor..
Blind Guardian - At The Edge Of Time
Underbar platta, känns som att Hansi hittat mer rätt i röstläget än under A twist in The Myth (som jag faktiskt också gillar, trots ett par besvikelser)..
De låtarna som spelas mest är "A voice in the dark" som är riktigt catchy, Tanelorn (Into the void) refrängen är ju <3 ahh och Sacred Worlds som är den "förlängda" versionen av Sacred..
Howard Shore - The Return of the king the complete recordings
Finns inga ord som beskriver hur jag känner för musiken som Howard shore har gjort, hans musik griper om hjärtat på ett sätt som många andra musiker aldrig lyckas med.
Favorit spåren är; Days of the Ring (Into the west), The Battle of the Pelennor Fields , Roots and Beginnings , Mount Doom ..
Blind Guardian - At The Edge Of Time
Underbar platta, känns som att Hansi hittat mer rätt i röstläget än under A twist in The Myth (som jag faktiskt också gillar, trots ett par besvikelser)..
De låtarna som spelas mest är "A voice in the dark" som är riktigt catchy, Tanelorn (Into the void) refrängen är ju <3 ahh och Sacred Worlds som är den "förlängda" versionen av Sacred..
Howard Shore - The Return of the king the complete recordings
Finns inga ord som beskriver hur jag känner för musiken som Howard shore har gjort, hans musik griper om hjärtat på ett sätt som många andra musiker aldrig lyckas med.
Favorit spåren är; Days of the Ring (Into the west), The Battle of the Pelennor Fields , Roots and Beginnings , Mount Doom ..
Naurbereth- Antal inlägg : 833
Helt klart Hammerfall - Legacy of Kings!
Får aldrig nog av det albumet, lyssnar på den 24/7.
Får aldrig nog av det albumet, lyssnar på den 24/7.
BIFFonen 666- BIFF
- Antal inlägg : 764
Sida 3 av 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Metalforum Exiles :: Musik :: Chillout
Sida 3 av 5
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet