Melodisk dödsmetall
+15
Sire-Nahvas
pissmannen
Halonen666
Carnated
Naurbereth
Atlas Musclecore
Hammerheart
JohanElfstrom
Karate-Molin
Monoliten
Sictorment
Bestial Death
ThrashDave
Carrion
Wolvie
19 posters
Sida 3 av 4
Sida 3 av 4 • 1, 2, 3, 4
Sv: Melodisk dödsmetall
Hehe jo men nu tänkte jag någon som faktiskt har lyssnat. Tänker på en person som är lite mer.. Ja? Kunnig blir bra.
Monoliten- Grand Bear Sebiwalrus Whiskyguzzler I
- Antal inlägg : 5700
Skulle nog säga att det är ett kriterium för att kunna kalla sig själv kunnig att förstå att låtar som The Quiet Place inte är melodisk dödsmetall. Tyvärr saknar det ett ordenligt namn och har istället bara hakat på melodöds-taggen.
Wolvie- Soulreaper
- Antal inlägg : 615
Carnated skrev:En ganska bra beskrivning på hur dessa varelser tänker!
Ja oja! Var både dom och The berzerker man började extreme metal karriären med. Diggar alla deras skivor! Även om dom skillt sig väldigt hårt från början till slut. Men dom har alltid höllt en bra kvalitet. Virus skivan tyckte jag var typ 3/5 skiva. Med andra ord helt ok skiva och jag gillar den! Men skivorna som verkligen får 5/5 i mina ögon är ju från början av 90 talet! då tägtgren fortfarande var lite ny på brölandet och ljudmixning så det lät SKITIGT och melodiskt som fan!
håller med där fanimig!!två senaste är fan bra helt klart,men det första var skitigare och kanske lite intressantare på så sätt
ThrashDave- Har ingen spaceknapp
- Antal inlägg : 390
Tänkte detta passar i den här tråden, ville tipsa om Garden Of Shadows för den som inte känner till dom. Amerikansk melodöds från 90talet. Brutal sång och fina melodier.
Edit: Ah den plattan släpptes tydligen år 2000, whatever.
Edit: Ah den plattan släpptes tydligen år 2000, whatever.
Wolvie- Soulreaper
ja dom här var ju bra inte bögigt nånstans
Är det sarkasm jag noterar?ThrashDave skrev:ja dom här var ju bra inte bögigt nånstans
Wolvie- Soulreaper
Möjligt. Inte min kopp te men det vet du redan om. Inte dåliga, men som sagt inte min kopp te.
Carrion- Antal inlägg : 5778
Jag ser inte hur Garden Of Shadows skulle vara mer homo än Possessed, Autopsy eller Death. Fast jag kanske är en av få här som gillar melodi.
Wolvie- Soulreaper
Skulle tro det, fast en och annan skulle nog inte erkänna det heller.
jag var inte sarkastisk,det var faktiskt helt okej,ingen rensång iaf:)
Fastnade helt för introt! Det var fan riktigt bra. Men resten njeeee.
Halonen666- FÄRS
- Antal inlägg : 2659
Det är ju ganska svårt att diskutera eftersom man har olika definitioner på saker och ting. Till exempel så var sången på Garden Of Shadows för mig inte brutal på något sätt. Kan sammanfatta "Melodöds" med ordet intetsägande, det händer absolut ingenting i kroppen när jag hör det.
Då ser du inte mycket!!! Nej vars, bara ännu ett exempel på att det är svårt att diskutera på grund av olika definitioner.
Men ska jag vara riktigt ärlig så verkar du ju vara en blomluktande sprättgök som studerar fåglar alltså Naerå bara skoja igen! :echmil:
Wolvie skrev:Jag ser inte hur Garden Of Shadows skulle vara mer homo än Possessed, Autopsy eller Death. Fast jag kanske är en av få här som gillar melodi.
Då ser du inte mycket!!! Nej vars, bara ännu ett exempel på att det är svårt att diskutera på grund av olika definitioner.
Men ska jag vara riktigt ärlig så verkar du ju vara en blomluktande sprättgök som studerar fåglar alltså Naerå bara skoja igen! :echmil:
pissmannen- Witchfinder General
- Antal inlägg : 327
Carrion skrev:Skulle tro det, fast en och annan skulle nog inte erkänna det heller.
Haha menar du på allvar att det skulle vara något att skämmas över?
Med tanke på de personer som vill försöka vara "tr00". Om du fattar vad jag menar.
tycker inte att det ska vara rensång i alla fall.
då kan det räknas som melodeath. inget jag lyssnar på dock...
då kan det räknas som melodeath. inget jag lyssnar på dock...
Sire-Nahvas- Fast Taker
- Antal inlägg : 2630
Carrion skrev:Med tanke på de personer som vill försöka vara "tr00". Om du fattar vad jag menar.
15-16åringar som just upptäckt black metal samt folk som är dumma i huvudet ungefär alltså.
Du är på spåren, sprättgök låter rätt iafpissmannen skrev:
Det fanns ju en tråd om sånt på förra forumet, samt att jag har sett en och annan på arkivet. Många "metalheads" verkar vara så tyvärrPappa Doom skrev:Carrion skrev:Skulle tro det, fast en och annan skulle nog inte erkänna det heller.
Haha menar du på allvar att det skulle vara något att skämmas över?
Halonen666 skrev:Fastnade helt för introt! Det var fan riktigt bra. Men resten njeeee.
Då måste jag passa på att rekommendera Runemagicks första skiva om du inte har hört den. Den påminner en del om det.
Wolvie- Soulreaper
Wolvie skrev:
Då måste jag passa på att rekommendera Runemagicks första skiva om du inte har hört den. Den påminner en del om det.
Jo jag har den plattan!
Halonen666- FÄRS
- Antal inlägg : 2659
Kan hålla med om det även om jag inte gillar Melodiskt så värst längre.
Jimbo- Jim'n'Tonic
- Antal inlägg : 312
Lyssnar rätt så mycket på Melodöds, favoritbanden för den genre är:
Amon Amarth, At The Gates, Hypocrisy och Insomnium.
Amon Amarth, At The Gates, Hypocrisy och Insomnium.
Carcass, Hypocrisy, At The Gates, Edge Of Sanity, Dismember (just den melodiska perioden). Det är det enda jag kan tänka mig att lyssna på inom melodöds. Carcass tycker jag gjorde det bäst av dem alla.
jo sant,heartwork är så melodisk döds ska låta,döds fast med lite melodi
vet inte vad swansong kan kallas som dock
vet inte vad swansong kan kallas som dock
Melodisk death 'n' roll, typ skulle jag säga. Lite lagom svängigt, grov sång och nedstämt.
At The Gates, sentida Carcass och Dark Tranquillity gillar jag exempelvis, annars så är det ingenting jag föredrar.
Tycker mycket så kallad melodisk death metal i längden blir nästan mer power metal med growlsång eller någon jävla metalcore, då vill jag inte kalla det för en form av death metal längre.
At The Gates och sentida Carcass tycker jag är bland de få "sanna" banden där, de har ju åtminstone en dödsbotten i musiken som gör att jag kan kalla dem melo-death, och ingen metalcore/power metal med growl. Ungefär så jag ser på det, men allt är ju en definitionsfråga.
Tycker mycket så kallad melodisk death metal i längden blir nästan mer power metal med growlsång eller någon jävla metalcore, då vill jag inte kalla det för en form av death metal längre.
At The Gates och sentida Carcass tycker jag är bland de få "sanna" banden där, de har ju åtminstone en dödsbotten i musiken som gör att jag kan kalla dem melo-death, och ingen metalcore/power metal med growl. Ungefär så jag ser på det, men allt är ju en definitionsfråga.
M-Morbid- Antal inlägg : 1412
Sida 3 av 4 • 1, 2, 3, 4
Sida 3 av 4
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet