Senast sedda film
+37
BIFFonen 666
ElectricWizard
slothmachine
zjeveni
Antagonist
Tompus
betrayer
Stenberg
flutmyrg
Karate-Molin
Carrion
Jon
Johan
pissmannen
Friberg
Thermoss
Svartesmeden
Hammerheart
Bestial Death
Sire-Nahvas
Nightbringer
Jandelin
piik
Naurbereth
Powwe
Svullet_Rektum
pompepg
Rob
Vargr
Atlas Musclecore
Wolvie
Xemtoth
Geten
Halonen666
Monoliten
Snikich
Vitus
41 posters
Sida 6 av 40
Sida 6 av 40 • 1 ... 5, 6, 7 ... 23 ... 40
Sv: Senast sedda film
DVDSCR isf.
DVD:n släpps i slutet av april.
DVD:n släpps i slutet av april.
Geten- Profeten Geten
- Antal inlägg : 4777
crank: high voltage
fifan säger jag bara. men denna var faktiskt ganska fånig. den första var ju liksom badass, våldsam, rolig.
här tog dom i på tok för mycket på "rolig" stuket och det blev bara för mycket. helt okej rulle men ettan är bättre.
fifan säger jag bara. men denna var faktiskt ganska fånig. den första var ju liksom badass, våldsam, rolig.
här tog dom i på tok för mycket på "rolig" stuket och det blev bara för mycket. helt okej rulle men ettan är bättre.
Jag gillar båda Crank. Fast första är så klart den bättre.
Geten- Profeten Geten
Virus (1980/I), även känd som Hell of the Living Dead och Night of the Zombies.
Night of the Demon (1980)
Night of the Demon (1980)
Geten- Profeten Geten
Highlander (1986)
Highlander II: The Quickening (1991)
Highlander III: The Sorcerer (1994)
Såg om dessa för det var ett tag sen sist och mycket var bortglömt. Första är lätt en av de bästa filmerna från 80-talet. Och ja, tvåan är en av de sämsta uppföljarna någonsin. MEN. Ignorerar man det och ser filmen som fristående sci-fi så är den så dålig att den blir bra! Så är en ung Dr. Cox med. Guld.
Mario Van Peebles visar fingret till regissören i trean.
Ska se Endgame och Sauce också trots att jag aldrig följde tv-serien.
Highlander II: The Quickening (1991)
Highlander III: The Sorcerer (1994)
Såg om dessa för det var ett tag sen sist och mycket var bortglömt. Första är lätt en av de bästa filmerna från 80-talet. Och ja, tvåan är en av de sämsta uppföljarna någonsin. MEN. Ignorerar man det och ser filmen som fristående sci-fi så är den så dålig att den blir bra! Så är en ung Dr. Cox med. Guld.
Mario Van Peebles visar fingret till regissören i trean.
Ska se Endgame och Sauce också trots att jag aldrig följde tv-serien.
Geten- Profeten Geten
En axelryckning får den nog.
Ångrar bara när jag sett riktigt påkostade filmer som suger, t.ex. Van Helsing.
Ångrar bara när jag sett riktigt påkostade filmer som suger, t.ex. Van Helsing.
Geten- Profeten Geten
Highlander: Endgame (2000)
Highlander: The Source (2007)
Nog för att det fanns facepalm-stunder i mängder så var inte Sauce så jäkla farlig ändå. Thekla Reuten, lite dystopi, lite kannibaler, Albert Wesker från Resident Evil som präst. It's all good i en b-filmsvärld. Gick inte att tänka på den som en Highlander-film dock.
Och som en rymd/fantasy-freak jag är så kittlade bilder som denna min fantasi.
Highlander: The Source (2007)
Nog för att det fanns facepalm-stunder i mängder så var inte Sauce så jäkla farlig ändå. Thekla Reuten, lite dystopi, lite kannibaler, Albert Wesker från Resident Evil som präst. It's all good i en b-filmsvärld. Gick inte att tänka på den som en Highlander-film dock.
Och som en rymd/fantasy-freak jag är så kittlade bilder som denna min fantasi.
Geten- Profeten Geten
Razorback (1984) Ett gigantiskt vildsvin härjar i Australiens outback. Bra monsterrulle!
FleshEater (1988) Zombies attackerar en grupp människor. Zombies attackerar en ny grupp människor. Zombies attackerar ännu en ny grupp människor. Människor dödar zombies. Slut. Även med alkohol i blodet och ett gillande för dålig film var denna bara urkorkad och enformig.
FleshEater (1988) Zombies attackerar en grupp människor. Zombies attackerar en ny grupp människor. Zombies attackerar ännu en ny grupp människor. Människor dödar zombies. Slut. Även med alkohol i blodet och ett gillande för dålig film var denna bara urkorkad och enformig.
Geten- Profeten Geten
Haha Flesheater kollade jag och Tor på i somras uppe hos honom, det var en ganska speciell upplevelse, mer att jag kollade med honom än hur bra filmen var.. Men ändå! Zombiefilmer är i slutändan ändå Zombiefilmer, förutom Platoon of the dead eller va den heter, det är det sämsta jag någonsin sett evva i filmväg.
Monoliten- Grand Bear Sebiwalrus Whiskyguzzler I
- Antal inlägg : 5700
Nog för att zombiefilmer brukar sakna story men FleshEater var ju bara löjlig. Helst ska man kunna följa en karaktär genom en film. Karaktären behöver inte utvecklas men ändå finnas där som en röd tråd att gripa tag i. Här slängde filmen in nya karaktärer hela tiden som snabbt blev dödade. Men den var ändå inte usel för en del effekter var schyssta och så fick man full frontal nudity i flera minuter utan någon som helst poäng. Inte för att bruden var särskilt snygg men det är tanken som räknas! Nakna kvinnokroppar är ett måste i skräckfilmer.
Geten- Profeten Geten
Children of the Living Dead (2001)
Are you fucking kidding me? Det är såna här filmer som ger dåliga filmer ett dåligt rykte.
Are you fucking kidding me? Det är såna här filmer som ger dåliga filmer ett dåligt rykte.
Geten- Profeten Geten
Svullet_Rektum- Svullom Rektorum Absurdum
- Antal inlägg : 4534
Alice in Wonderland-3D
Den här filmen tycker jag om, riktigt snyggt gjord och baserad på fin berättelse. Har inte sett mycket från Burton förut men blev absolut imponerad, det som inte var så bra gjort var väll dansen som utförs.. sen tycker jag att det såg väldigt lustigt ut att Anne Hathaway hade vitt/blont hår och svarta ögonbryn x)
Slaget i slutet påminde en del om när en scen i ROTK ..men säger inte vilken
just nu med risk för att spoila..
Men hur som helst bra film som jag absolut kommer att vilja se igen
Betyg; 4/5
Den här filmen tycker jag om, riktigt snyggt gjord och baserad på fin berättelse. Har inte sett mycket från Burton förut men blev absolut imponerad, det som inte var så bra gjort var väll dansen som utförs.. sen tycker jag att det såg väldigt lustigt ut att Anne Hathaway hade vitt/blont hår och svarta ögonbryn x)
Slaget i slutet påminde en del om när en scen i ROTK ..men säger inte vilken
just nu med risk för att spoila..
Men hur som helst bra film som jag absolut kommer att vilja se igen
Betyg; 4/5
Naurbereth- Antal inlägg : 833
Geten- Profeten Geten
Då är nog Bitter Moon ifrån 1992 bättre! Även om de två filmerna inte är relaterade på något annat vis än att de har "moon" i titeln och att Polanski har gjort en vampyrfilm.
Filmen Moon, också från 2009, är bra!
Geten- Profeten Geten
Dance of the Dead (1998)
Elves (1989)
Holy shit säger jag bara! Elves! En av de bästa filmerna någonsin! Ord kan inte beskriva hur häftig denna film är. *head explosion*
Dance of the Dead var också bra.
Elves (1989)
Holy shit säger jag bara! Elves! En av de bästa filmerna någonsin! Ord kan inte beskriva hur häftig denna film är. *head explosion*
Dance of the Dead var också bra.
Geten- Profeten Geten
Zombie Strippers 2/5 Handlar om något projekt om att man ska återuppliva soldater efter dem har dött (såg inte den ifrån början)Den är lite rolig ibland men ja.. Inget som jag gillar sådära bra
Death Race 2000 3.5/5 Det är i framtiden och i USA har dem en sport att köra bil och dem samlar poäng genom att köra över folk som är ute på gatan. Det finns en antiracegrupp som försöker stoppa racet genom att döda den obesegrade Frankenstein! Tycker att denna film är snyggt gjord för att vara så jävla gammal (1975) Lite seg men bra
The Collector 4/5 Denna film var om en snubbe som skulle sno en rubin (såg det ut att vara) men han träffar på en mördare som är i huset... jävligt bra film! Är ju itne så mycket för thriller men denna var klart sevärd.
Sex Drive 3/5. Handlar om en snubbe som ska åka och förlora sin oskuld med en snygg tjej ett par timmar ifrån hans hemstad. Överdrivet mycket tuttar och kukar men den var rolig (Det var den oklippta versonen)
Land Of The Lost 3/5 Hanlar om en vetenskapsman som kommigt på ett sätt att resa genom altenativa verkligheter och när han gjorde sin första resa så tappa han bort sin aparat. Lite barnslig men jag anar att det är en film för dem minde (12år), Annars var den bra
Death Race 2000 3.5/5 Det är i framtiden och i USA har dem en sport att köra bil och dem samlar poäng genom att köra över folk som är ute på gatan. Det finns en antiracegrupp som försöker stoppa racet genom att döda den obesegrade Frankenstein! Tycker att denna film är snyggt gjord för att vara så jävla gammal (1975) Lite seg men bra
The Collector 4/5 Denna film var om en snubbe som skulle sno en rubin (såg det ut att vara) men han träffar på en mördare som är i huset... jävligt bra film! Är ju itne så mycket för thriller men denna var klart sevärd.
Sex Drive 3/5. Handlar om en snubbe som ska åka och förlora sin oskuld med en snygg tjej ett par timmar ifrån hans hemstad. Överdrivet mycket tuttar och kukar men den var rolig (Det var den oklippta versonen)
Land Of The Lost 3/5 Hanlar om en vetenskapsman som kommigt på ett sätt att resa genom altenativa verkligheter och när han gjorde sin första resa så tappa han bort sin aparat. Lite barnslig men jag anar att det är en film för dem minde (12år), Annars var den bra
Halonen666- FÄRS
- Antal inlägg : 2659
Dead & Buried (1981)
Första timmen och filmen upplevdes som ingenting märkvärdigt. Sen blam! Sista kvarten, holy shit. Sen BLAM igen! Sista scenen, HOLY SHIT! Good shit, mao.
Första timmen och filmen upplevdes som ingenting märkvärdigt. Sen blam! Sista kvarten, holy shit. Sen BLAM igen! Sista scenen, HOLY SHIT! Good shit, mao.
Geten- Profeten Geten
This is for you Vitus!
Då va äntligen Oscarsperioden över, lite galet mot slutet, hann inte se allt jag ville se och en del fanns inte ute för att kunna se men ändå en hel del. Galan i sig va klart godkänd även om det inte vart den bästa jag sett. En hel del överraskningar men ändå inte, att det visa sig att The Hurt Locker vart stora vinnaren i galan känns ju skönt då Avatar förtjänar inte en sweep även om jag inte alls gilla The Hurt Locker.
De statyetterna jag gilla mest att se gå ut va bäst dokumentär, The Cove, helt förtjänt då en film med ett ämne man knappt bryr sig om kan väcka så starka känslor samt bäst manliga, Jeff Bridges, helt superb i Crazy Heart och så skön och avslappnad tacktal.
Besvikelser kanske man kan nämna att inte The Secret of Kells vann, men det va inte direkt oväntat att Up skulle ta det. Precious va också underbar och kanske borde ha tagit lite mer, och att Sandra Bullock får bäst kvinnliga för en white guilt film. Bäst Scenografi till Avatar, snälla nån.. Parnassus?
Får nog lov att säga att det inte vart nå riktigt guldår för min del, fanns ingen film som jag absolut ville skulle vinna. Att inte Avatar vann de tunga priserna gör att jag kommer kolla nästa år med, är ju iofs inte så konstigt att Kathryn Bigelow tog hem dem istället som första kvinna, hon förtjäna det säkert också då hon ändå gjort en del bra innan.
Oscarsfilm
A Matter of Loaf and Death - 3/5
Wallace and Gromit är alltid coola men inte direkt nyskapande i denna film som va nominerad till animerad kortfilm.
Invictus - 4/5
Fick nostalgikänslor då man såg detta då man ändå följde Rugby VM 1995. Morgan Freeman har sådan hög standard och han gör oss inte besvikna här heller.
A Serious Man - 3/5
Verka bättre av trailern, även om det är bra så förväntar jag mig faktiskt mer ifrån bröderna Coen. När kommer deras nästa No Country?
Annat
Religilous - 4/5
Vill man få sig ett gott skratt så är det bara att tanka å titta.
Miss Potter - 3/5
Ännu en nostalgi film, blivit en del Englandsförknippat på senaste för mig. Mysig film om en av Englands mest älskade barnboksförfattare. Hade kanske velat haft lite mer ur filmen men en svag trea får bli betyget.
Då va äntligen Oscarsperioden över, lite galet mot slutet, hann inte se allt jag ville se och en del fanns inte ute för att kunna se men ändå en hel del. Galan i sig va klart godkänd även om det inte vart den bästa jag sett. En hel del överraskningar men ändå inte, att det visa sig att The Hurt Locker vart stora vinnaren i galan känns ju skönt då Avatar förtjänar inte en sweep även om jag inte alls gilla The Hurt Locker.
De statyetterna jag gilla mest att se gå ut va bäst dokumentär, The Cove, helt förtjänt då en film med ett ämne man knappt bryr sig om kan väcka så starka känslor samt bäst manliga, Jeff Bridges, helt superb i Crazy Heart och så skön och avslappnad tacktal.
Besvikelser kanske man kan nämna att inte The Secret of Kells vann, men det va inte direkt oväntat att Up skulle ta det. Precious va också underbar och kanske borde ha tagit lite mer, och att Sandra Bullock får bäst kvinnliga för en white guilt film. Bäst Scenografi till Avatar, snälla nån.. Parnassus?
Får nog lov att säga att det inte vart nå riktigt guldår för min del, fanns ingen film som jag absolut ville skulle vinna. Att inte Avatar vann de tunga priserna gör att jag kommer kolla nästa år med, är ju iofs inte så konstigt att Kathryn Bigelow tog hem dem istället som första kvinna, hon förtjäna det säkert också då hon ändå gjort en del bra innan.
Oscarsfilm
A Matter of Loaf and Death - 3/5
Wallace and Gromit är alltid coola men inte direkt nyskapande i denna film som va nominerad till animerad kortfilm.
Invictus - 4/5
Fick nostalgikänslor då man såg detta då man ändå följde Rugby VM 1995. Morgan Freeman har sådan hög standard och han gör oss inte besvikna här heller.
A Serious Man - 3/5
Verka bättre av trailern, även om det är bra så förväntar jag mig faktiskt mer ifrån bröderna Coen. När kommer deras nästa No Country?
Annat
Religilous - 4/5
Vill man få sig ett gott skratt så är det bara att tanka å titta.
Miss Potter - 3/5
Ännu en nostalgi film, blivit en del Englandsförknippat på senaste för mig. Mysig film om en av Englands mest älskade barnboksförfattare. Hade kanske velat haft lite mer ur filmen men en svag trea får bli betyget.
yay, tack.
crazy heart, är det den där bridges spelar countrysångare? den vill jag helt klart se.
idag har ja sett på X-files - fight the future och WWE Elimination Chamber 2010
chambern var fan bättre än arkiv X rullen!
crazy heart, är det den där bridges spelar countrysångare? den vill jag helt klart se.
idag har ja sett på X-files - fight the future och WWE Elimination Chamber 2010
chambern var fan bättre än arkiv X rullen!
Sida 6 av 40 • 1 ... 5, 6, 7 ... 23 ... 40
Liknande ämnen
» Vad köpte du för film senast?
» Senast lästa bok
» Senast införskaffat spel
» Senast införskaffad merchandise
» Någon som pysslar med film?
» Senast lästa bok
» Senast införskaffat spel
» Senast införskaffad merchandise
» Någon som pysslar med film?
Sida 6 av 40