Vad spelar ni just nu?
+45
David Junior
Burschk the Embalmer
Vargr
echo666
onlydennishot
pompepg
Countess
Pava
M-Morbid
Fidde
Sire-Nahvas
Carrion
Adde
Seroth
Scullicon
BIFFonen 666
slothmachine
Antagonist
ElectricWizard
Tompus
hybris
Nihilist
Johan
Stenberg
pissmannen
Hammerheart
Karate-Molin
flutmyrg
Jandelin
Geten
Halonen666
Powwe
Svullet_Rektum
Thermoss
Monoliten
Friberg
Svartesmeden
Horrified
Angelgrinder
Snikich
Atlas Musclecore
Xemtoth
Naurbereth
Vitus
Wolvie
49 posters
Sida 4 av 38
Sida 4 av 38 • 1, 2, 3, 4, 5 ... 21 ... 38
Sv: Vad spelar ni just nu?
Vinterväsen skrev:Börja spela rollspel så får du mer än en redig jävla kampanj.
Spelar ofta rollspel då jag gillar nästan alla genrer! 8)
Friberg- Antal inlägg : 370
Fan blivit största datanörden sen jag började lira Oblivion, vilket jävla game alltså. Det enda som suger är att det blir så jävla mycket svårare när man levlar, är helt fast på en quest nu alltså
pissmannen- Witchfinder General
- Antal inlägg : 327
Jag gillar inte Oblivion, det känns så sjukt platt. Men det har sina stunder ändå, men det krävs lite mer för att det ska klicka hos den kräsne!
En grej med Oblivion som får mig att småle lite när jag tänker på det är när man kör i tredjeperson och hoppar, fy fan vad jag kan garva åt det!
En grej med Oblivion som får mig att småle lite när jag tänker på det är när man kör i tredjeperson och hoppar, fy fan vad jag kan garva åt det!
Gäst- Gäst
Lirar just nu Bad Company 2 (PC).
Edit: Och Heroes V
Edit: Och Heroes V
Stenberg- Antal inlägg : 1420
Nu lirar jag Mount & Blade som in i bomben, SÅ SATANS BRA SPEL! Det är inte klokt! Tycker dock att skirmisharna skulle vart lite bättre!
Hammerheart- The Banhammer
- Antal inlägg : 4278
Har fixat Warhammer online nu och fick äntligen igång det efter mycket krångel. Spelar i några minuter osså blir det blue screen och reboot ==( Har uppdaterat varenda jävla drivrutin som finns och håller på att fixa service pack 3 nu, fungerar det inte det efter det går jag o lägger mig, sur, lissen och bedrövad.
Monoliten- Grand Bear Sebiwalrus Whiskyguzzler I
- Antal inlägg : 5700
Vinterväsen skrev:Jag gillar inte Oblivion, det känns så sjukt platt. Men det har sina stunder ändå, men det krävs lite mer för att det ska klicka hos den kräsne!
Ja tyvärr är det ju det, jag spelade Oblivion efter jag hade kört igenom Morrowind och det kändes verkligen som ett "...for dummies" ungefär. Alldeles, aaaalldeles för enkelt.
Fick ju igång Warhammer i natt Efter jag krånglade en jävla massa, men det funkar ganska bra nu! SLAYER
Jag fuskade mig igenom Morrowind bara för att jag ville veta storyn. Hade typ 1000 i Acrobatics och hoppade över halva kontinenten och skit.
Frihet under ansvar, Morrowind har ju inga gränser så man måste behandla det varsamt
Har visserligen gjort så med en del spel... För mig är inte spelupplevelsen i sig det jag söker, utan att jag lever igenom en historia, som att läsa en bok/se på film/spela rollspel samtidigt!
ska nog tanka modern warfare 2. ska tydligen kunna maxa skiten på min dator enligt canyourunit. vill fan skaffa mig en speldosa så ja kan lira fightingspel och diverse emulatorer men dom är så jävla dyra!
Atlas Musclecore skrev:Har visserligen gjort så med en del spel... För mig är inte spelupplevelsen i sig det jag söker, utan att jag lever igenom en historia, som att läsa en bok/se på film/spela rollspel samtidigt!
Själv försöker jag leva mig in i det så gott jag kan, närma sig karaktären och försöka vara där själv på nått sätt, och då känns det fel att kunna hoppa över hela världen
Pappa Doom skrev:Atlas Musclecore skrev:Har visserligen gjort så med en del spel... För mig är inte spelupplevelsen i sig det jag söker, utan att jag lever igenom en historia, som att läsa en bok/se på film/spela rollspel samtidigt!
Själv försöker jag leva mig in i det så gott jag kan, närma sig karaktären och försöka vara där själv på nått sätt, och då känns det fel att kunna hoppa över hela världen
Haha, ok, Morrowind var väl lite extremt på det viset... Men var ju sådana otroliga distanser jag var tvungen att ta mig igenom ibland för att kunna avancera.
Men ta Warcraft III t.ex. - bara dra igång Immortal-cheat och sedan plöja igenom allt för storyns skull.
Morrowind är förbannat stort om du inte vet hur du ska navigera dig. Det finns en behändig plug-in som låter dig ha 10 olika marks på "mark and recall"-magierna som man placerar ut strategiskt på olika platser, exempelvis båt/silt stridern vid Vivec, någon guild guide, mudcrab merchant och andra ställen du ofta reser till. Tycker inte det är fusk med tanke på att det fanns mark and recall från början i spelet, fast det är väl en gråzon.
Hatar verkligen att fuska i spel, det tar bort hela spelupplevelsen. Att Morrowind sedan är världens enklaste spel om du vet hur du ska spela är en annan sak.
Hatar verkligen att fuska i spel, det tar bort hela spelupplevelsen. Att Morrowind sedan är världens enklaste spel om du vet hur du ska spela är en annan sak.
Svullet_Rektum- Svullom Rektorum Absurdum
- Antal inlägg : 4534
Atlas Musclecore skrev:Har någon kört Dragon Age-expansionen ännu? Tänkt att det är dags snart.
På tal om DA så är jag på min andra genomspelning nu och har klarat av Urn och Circle, d.v.s. en bit in i spelet. Storyn och karaktärsutvecklingen är riktigt bra, men jag orkar inte alla miljoner horder med fiender man måste ta sig förbi för att avancera i storyn. Stridssystemet är inte så jävla bra utan mer irriterande. Det är inte lätt heller så man kan inte bara lattja sig igenom striderna utan att dö (spelar på hard).
Witchryder skrev:Nu lirar jag Mount & Blade som in i bomben, SÅ SATANS BRA SPEL! Det är inte klokt! Tycker dock att skirmisharna skulle vart lite bättre!
Naajs!
Laddar ner Assassins Creed 2, hade varit skoj att spela det.
Gäst- Gäst
Spräckte God of War häromdagen, börjat på tvåan nu men får inte dra igenom den allt för fort då man inte har råd att handla in trean ännu..
Lirade nyss igenom Assassin's Creed II. Fy helvete vilket bra spel, mycket bättre än ettan! Soundtracket och allt, storyn, riktigt bra! Spelade på PC, men nedladdat då jag vägrar köpa p.g.a. Ubisofts förbannade kopieringsskydd.
https://www.youtube.com/watch?v=0U5675ATLmQ&feature=related
Riktigt bra soundtrack.
https://www.youtube.com/watch?v=0U5675ATLmQ&feature=related
Riktigt bra soundtrack.
Friberg- Antal inlägg : 370
Sitter och spelar Age of Empires III med expansionerna just nu.. trevligt spel om än lite för simpelt.
Gäst- Gäst
Svullet_Rektum skrev:Att Morrowind sedan är världens enklaste spel om du vet hur du ska spela är en annan sak.
Kommer man bara in i det är det förbannat lätt, men; Oblivion är patetiskt mycket enklare, oavsett.
Pappa Doom skrev:Svullet_Rektum skrev:Att Morrowind sedan är världens enklaste spel om du vet hur du ska spela är en annan sak.
Kommer man bara in i det är det förbannat lätt, men; Oblivion är patetiskt mycket enklare, oavsett.
Nja, säg inte det. Levlar du helt galet och inte har något phat lewt så blir det otroligt drygt i de högre levlarna. Dock är svårighetsgraden mer jämn jämfört med Morrowind.
Witchryder skrev:Nu lirar jag Mount & Blade som in i bomben, SÅ SATANS BRA SPEL! Det är inte klokt! Tycker dock att skirmisharna skulle vart lite bättre!
Lirade det som fan ett tag. I slutändan hade jag i princip bästa utrustningen/hästen och ett gäng på 70-80 hired blade eller vad de heter, de bästa legoknektarna. Man kunde ju omöjligen förlora strider så jag lade av efter det.
Sida 4 av 38 • 1, 2, 3, 4, 5 ... 21 ... 38
Sida 4 av 38
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet