Metalforum Exiles
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Vad spelar ni just nu?

+45
David Junior
Burschk the Embalmer
Vargr
echo666
onlydennishot
pompepg
Countess
Pava
M-Morbid
Fidde
Sire-Nahvas
Carrion
Adde
Seroth
Scullicon
BIFFonen 666
slothmachine
Antagonist
ElectricWizard
Tompus
hybris
Nihilist
Johan
Stenberg
pissmannen
Hammerheart
Karate-Molin
flutmyrg
Jandelin
Geten
Halonen666
Powwe
Svullet_Rektum
Thermoss
Monoliten
Friberg
Svartesmeden
Horrified
Angelgrinder
Snikich
Atlas Musclecore
Xemtoth
Naurbereth
Vitus
Wolvie
49 posters

Sida 36 av 38 Föregående  1 ... 19 ... 35, 36, 37, 38  Nästa

Gå ner

Vad spelar ni just nu? - Sida 36 Empty Sv: Vad spelar ni just nu?

Inlägg av Atlas Musclecore fre 18 jan - 17:09:10

Vart fan lirar ni som kör SWTOR då? Tror min server heter Red Eclipse eller något sånt, när de slog ihop en drös av de gamla servrarna så flyttades alla mina karaktärer dit. :o
Atlas Musclecore
Atlas Musclecore
The Iron Bloke
The Iron Bloke

Antal inlägg : 7064

http://metalexiles.friendhood.net

Till överst på sidan Gå ner

Inlägg av Gäst lör 19 jan - 12:46:49

Atlas Musclecore skrev:Vart fan lirar ni som kör SWTOR då? Tror min server heter Red Eclipse eller något sånt, när de slog ihop en drös av de gamla servrarna så flyttades alla mina karaktärer dit. :o

Har en Inquistor och Bounty Hunter på Tomb of Freedon Nadd

Gäst
Gäst

Inlägg av Scullicon tis 22 jan - 12:33:12

Spelar nästan bara på min Agent.
kommer inte ihåg vilken server jag är på dock.
Scullicon
Scullicon

Antal inlägg : 1392

Inlägg av Scullicon lör 26 jan - 1:32:09

Har fått spelat lite mer i dagarna än vad jag gjort på länge.
Började med att jag testade SWTOR och de är helt ok men mmo är inte min grej. blir trött på skiten fort, upprepning upprepning upprepning.

Börja lira L4D2 igen, de hade jag saknat.
Spelat Company of Heroes och Chivalry Medieval Warfare sen dess.
Scullicon
Scullicon

Antal inlägg : 1392

Inlägg av Svullet_Rektum ons 30 jan - 20:56:46

"Köpte" Mount & Blade: Warbands idag. Spelade betan till originalet som fan när det var ute... Sjukt hur ett så pass oförlåtande och frustrerande spel kan vara så beroendeframkallande!
Svullet_Rektum
Svullet_Rektum
Svullom Rektorum Absurdum

Antal inlägg : 4534

Inlägg av Snedseglare tor 31 jan - 0:39:37

POE, LOL, TORCHLIGHT!!!!!
Snedseglare
Snedseglare

Antal inlägg : 211

Inlägg av Karate-Molin tis 5 feb - 20:40:17

Svullet_Rektum skrev:"Köpte" Mount & Blade: Warbands idag. Spelade betan till originalet som fan när det var ute... Sjukt hur ett så pass oförlåtande och frustrerande spel kan vara så beroendeframkallande!

Säger du det!
Tror jag har lagt ner cirka 350 timmar bara på några månader.
Karate-Molin
Karate-Molin
Black Dwarf
Black Dwarf

Antal inlägg : 2829

Inlägg av Svullet_Rektum ons 6 feb - 0:52:54

Jo det är ju lätt som fan att fastna, speciellt när man precis förlorat hela sitt warband och helst all sin utrustning. Då är det ju nästan så man bara vill börja om igen.
Svullet_Rektum
Svullet_Rektum

Inlägg av Karate-Molin ons 6 feb - 14:25:21

Har hänt att jag har kommit så långt att det är för svårt att börja mest på grund att jag har lyckats skapa en väldigt bra relation med olika städer och med bönderna.
Karate-Molin
Karate-Molin
Black Dwarf
Black Dwarf

Inlägg av Svullet_Rektum ons 6 feb - 18:24:04

Mjo, det är ju jävligt bra att smöra in sig med några lords eller kungen så man kan få en massa gratisgrejer.
Lirar främst med nordenheterna. Trots avsaknaden av kavalleri så är de riktigt grymma och antagligen bäst i belägringar (både anfall och försvar) med nord huscarls. I öppet fält mot tungt kavalleri får man ibland stock, dock.
Svullet_Rektum
Svullet_Rektum

Inlägg av Karate-Molin fre 8 feb - 14:05:05

Oh ja!
Nords... varför skulle man vilja spela som en sandneger när du kan mer eller mindre spela som en galen bärsärk med tvåhandsyxa och vråla. Wink

Nej men det är sant när det gäller med tungt kavalleri, det blir lite av en pain in the ass när man har tränat jävligt länge och så kommer någon av Swadie (stavning) herrarna med hela armén och har för det mesta bara elit kavalleri och shaprshooter. Där är Nords ganska dåliga, om man inte ger order om att stå stilla och vänta in skiten för att sen hugga ner asen.

Jag har fått fört mig att Rhodoks är de bästa inom infanteri delen, mest för att de kan stoppa ett kavalleri anfall ganska snabbt men också för deras jävla armborst skyttar som verkligen kan desarmera en hel armé på några minuter. Plus när de väll försvarar sina fort/städer, så får man förvänta sig en hög death ration i mot dem gemfört vad de kommer förlora.
Karate-Molin
Karate-Molin
Black Dwarf
Black Dwarf

Inlägg av Svullet_Rektum fre 8 feb - 14:37:48

Vikingarna är ju ändå coolast, men visst är det som du säger. Man har tränat upp en schysst armé (just nu kan jag ha typ 85 man) plus lite legosoldater, och sen kommer det en swadian-armé på dubbla antalet soldater och man får råstock. Fan vad spelet kan rövknulla en brutalt ibland. Men i belägringar så kickar man röv!

Hittade detta på ett forum och det verkar stämma rätt så bra:

Kingdom of Swadia:
Light Infantry - Bad
Light Cavalry - Bad
Heavy Infantry - Outstanding
Heavy Cavalry - Outstanding
Skirmishers - Good

Play Style: The Kingdom of Swadia is no longer the top dog with Heavy Cavalry, nope, but still, they make excellent use of Swadian Knights and Men at Arms, using them as the backbone of the army, supplied with decent Swadian Infantry and Sharpshooters, you have yourself a force to be feared.

Kingdom of Nords:
Light Infantry: Good
Light Cavalry: Bad
Heavy Infantry: Best
Heavy Calvary - Bad
Skirmishers - Good

Play Style: In this case gentlemen, "bad" means none. Now, that sucks. Yes. But they have the Nord Huscarl at their disposal...which is basically a wrecking ball of pain. Despite the "No cavalry" set back...the Kingdom of Nords still have decent Skirmishers, and the Melee troop tree never falters at any point.

Kingdom of Vaegirs:
Light Infantry: Bad
Heavy Infantry: Good
Heavy Cavalry: Outstanding
Skirmishers: Best

Play Style: Yeah, they have no real offensive painfully painful units, but Vaegirs have some nasty arrow shots. (Note: They are tied with another faction for this) Able to defend a castle easily with a group of trained archers, and they do have some melee support, granted it isn't the greatest, it's sub-par, they won't last long against Swadian or Nord infantry, but they will suffice long enough for arrows to rain down on the enemy, they have some pretty mean Cavalry, not as good as the Swadian's or Sarranid's but nicely able to do some damage.

Kingdom of Rhodoks:
Light Infantry: Outstanding
Heavy Infantry: Good
Heavy Cavalry: Bad
Skirmishers: Good

Play Style: Spears, they are supposed to give Swadia trouble with all of their units medium-armored and equipped with spears, granted, like the Nords, lack ANY cavalry, but their sole-purpose is to thwart cavalry. On top of that...running at a castle with 100 spears pointed at you is a little demoralizing, ain't it?

Khergit Khante:
Light Infantry: Bad
Light Cavalry: "Best"
Heavy Infantry: Bad
Heavy Cavalry: Good
Skirmishers: Outstanding

Play Style: The all feared Khergit Khante in my opinion blow in Warband. They got nerfed hard, and stayed nerfed. They have NO Infantry, really? None? Except the "Khergit Tribesmen" (Recruit), which is fodder. They lost their speed advantage, so they can't hail arrows on you, they do have a sheet ton of light cavalry, decent too. Most likely the best (reason why I quoted the Light Cavalry rating) seeing as no one else has Light Calvary, and if they do, isn't their military focus. In all honesty they nerfed them and gave the OP to...

Sarranid Sultante
Light Infantry: Good
Heavy Infantry: Outstanding
Light Cavalry: Good
Heavy Infantry: Best
Skirmishers: Best

Play Style: To start off, they HAVE the BEST Heavy Cavalry. I tried facing a few Swadian's and the Mameluke just slashed them all, Knights, Men at arms, mattered little. The archers are the backbone in any castle defense and do just as great as the Vaegirs, if not better. The heavy infantry although I wished it was "orgasmic" it was only on par with Swadia, not Nords and beating Vaegir slightly. Light Cavalry isn't that big of a deal, they are once again sub-par. Nothing to really hope for, seeing as once you get a Mameluke you suddenly never wish to have a "Light Cavalry" again.
Svullet_Rektum
Svullet_Rektum

Inlägg av Karate-Molin fre 8 feb - 20:12:23

Allt stämmer.
Tror inte jag behöver lägga till något.
Karate-Molin
Karate-Molin
Black Dwarf
Black Dwarf

Inlägg av Atlas Musclecore fre 8 feb - 20:28:45

Har nött Medieval II: Total War ett tag nu... Är väl snarlikt Mount & Blade minus att man inte är en general på fältet, fast med lite andra aspekter. Är nog minst lika tidsdödande, kan börja lira på förmiddagen och så är klockan helt plötsligt halv elva på kvällen och man har inte ens käkat något. Galet. Blev precis klar med den långa kampanjen, fast jag sket i att man egentligen ska vinna inom 225 turns eller vad det nu var - tog mig snarare 650. Razz Var nog mest för att jag lirade passivt och satsade på infrastruktur och att vänta på att något annat rike attackerade mig, vilket jag mötte med att retaliera och mörsa vidare. I varje fall initialt, senare var det mer värt att försöka krossa sig framåt...

Aja. Funderar på om jag ska testa att lira med turkarna eller något och sprida lite Islam över Europa istället för katolicism. Funderar på det samt att kanske testa TERA, något flummigt MMO ifrån Korea där man kan spela som bävrar och annat kul. Blev tydligen F2P för några dagar sedan. Håller på och tankar ner det just nu, fast lär inte kunna lira förns imorgon med min jävla lina...
Atlas Musclecore
Atlas Musclecore
The Iron Bloke
The Iron Bloke

Inlägg av Svullet_Rektum fre 8 feb - 22:45:26

Fy fan vad man har lirat Medieval 2, dock aldrig klarat en long campaign. Lätt det bästa Total War-spelet av de jag har spelat. Vilken faction körde du?
Svullet_Rektum
Svullet_Rektum

Inlägg av Atlas Musclecore lör 9 feb - 16:11:48

Körde England. Funkade bra när man fick till ett par välutvecklade Castles och kunde bygga upp logistiken med trupper emot fronten. Använde i princip bara infanteri och ett par enheter kavalleri.

Var lite läskigt ett tag, var i allians med The Holy Roman Empire jävligt länge, och de höll Timuriderna och Mongolerna borta... sedan attackerade de mig, knivig situation. En bred front att slåss på helt plötsligt istället för att enbart behöva försvara sig nere vid medelhavet.
Atlas Musclecore
Atlas Musclecore
The Iron Bloke
The Iron Bloke

Inlägg av Svullet_Rektum lör 9 feb - 18:22:31

Alright, du vet att du kan låsa upp alla factions genom att pilla i .ini-filen utan att ha klarat av hela campaign först?

Som längst så spelade jag som Milan och byggde upp ett handelsimperium i norra Italien med omnejd genom att utveckla vägar och framförallt sjöhandel, höll mig passiv och neutral så gott jag kunde och bunkrade upp med genoese crossbowmen och allsköns milis (gratis upkeep om de är i en stad) till pengarna började rulla in på riktigt. Sen var det relativt smärtfritt att köra över närliggande territorium med min ekonomiska överlägsenhet. Bra relation med pappa påve hjälper såklart också. Fina tider, blir sugen på att starta upp det igen.
Svullet_Rektum
Svullet_Rektum

Inlägg av Antagonist sön 10 feb - 3:26:05

nu ska jag berätta för er om et spele jag har pselat mycket den senastek kvällarna. de e ett spel som hetter far cray III o de e kuyl ska ja säg er. de eett spel som handlar om att man ska döda folk io skjuta djur o sånt för å fixa hudar o sånt så man kan bygga plåböcker å sont, sen kan man osså döda hajar för å göra grjer, men de vet jag inte om jag vågar för dom e läskiga D: men man kan döda grisar de e lätta o gör inge motstånd... hehe stånd... sen kan man döda negrar osså de e bra ctycker jag som e SDare SD 4 life, sen kan man flyga sån fet hanglyder å köra bilar o båtar o ha en wingsuite att flyta omkring i de e fett ska ni tro. ja ljuger inte när ja säger så. de e en bra upförljare till resten av far cray spelen men ja vet inte om de e de bästa av dem alla låt mig tänka en stund på d kansske.... de e bra iaf. man kan döda många saker o de gillar ja, för de e skoj i spel. man kan ta över radiotorn för å låsa ippp delar av kartan o de hjeökoper en att utforksa....

detta spel får 98&/10 poöäng av 10 möhliga poängas.
Antagonist
Antagonist

Antal inlägg : 1043

Inlägg av Carrion tis 12 feb - 11:12:27

Knights Of The Old Republic I.

Köttat det som fan de senaste dagarna. Dantooine kan vara en de mysigaste platserna någonsin i ett spel att vistas i.
Carrion
Carrion

Antal inlägg : 5778

Inlägg av Karate-Molin sön 17 feb - 22:02:11

Path of exiles

Började lira det lite lätt idag och mitt första intryck var väldigt gott. Mycket kötta, gore, mörk historia (än så länge), karaktärerna verkar inte vara ett dugg humana utom tänker bara på sig själva.
Karate-Molin
Karate-Molin
Black Dwarf
Black Dwarf

Inlägg av Atlas Musclecore tis 19 feb - 15:40:00

Är det släppt nu?
Atlas Musclecore
Atlas Musclecore
The Iron Bloke
The Iron Bloke

Inlägg av Carrion tis 19 feb - 17:32:54

Är väl en beta fortfarande om jag minns rätt.
Carrion
Carrion

Antal inlägg : 5778

Inlägg av Karate-Molin ons 20 feb - 9:12:27

Inte vad jag kan förstå, det verkar vara hela spelet.
Karate-Molin
Karate-Molin
Black Dwarf
Black Dwarf

Inlägg av Vitus ons 20 feb - 9:33:04

öppen beta faktiskt.
Vitus
Vitus
Sloth Warrior
Sloth Warrior

Antal inlägg : 3482

http://www.last.fm/user/public_library

Inlägg av Karate-Molin ons 20 feb - 11:25:49

Stämmer, fick veta det via en polare för någon minut sen.
Men som jag har förstått så ska det vara grattis senare.
Karate-Molin
Karate-Molin
Black Dwarf
Black Dwarf

Inlägg av Sponsored content

Sponsored content

Sida 36 av 38 Föregående  1 ... 19 ... 35, 36, 37, 38  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet