Senast sedda film
+30
Pava
Countess
Metaltrash
slothmachine
AdverseSphere
Halonen666
patologen
Karate-Molin
Naurbereth
Sire-Nahvas
Svartesmeden
Xemtoth
Bestial Death
M-Morbid
Tompus
Antagonist
Johan
Vargr
pissmannen
Stenberg
Sictorment
Carrion
Hammerheart
Svullet_Rektum
Snikich
Atlas Musclecore
Monoliten
BIFFonen 666
Vitus
Geten
34 posters
Sida 17 av 40
Sida 17 av 40 • 1 ... 10 ... 16, 17, 18 ... 28 ... 40
Sv: Senast sedda film
Shao Lin san shi liu fang / The 36th Chamber of Shaolin (1978) Cult!
Geten- Profeten Geten
- Antal inlägg : 4777
Spring, Summer, Fall, Winter and Spring. (2003)
6.5/10
Ja... Jag gillade den helt enkelt. Det fanns någon slags avslappnad intensitet igenom det hela, och den undvek vissa klyschor som jag har märkt av i andra filmer som är starkt rotade i buddhismens dygder. Fin film.
Au Revoir, Les Enfants (1987)
7.5/10
Fransk andra världskrigsfilm. Har faktiskt inte sett så många just franska filmer om kriget, så det är ju alltid intressant. Egentligen en relativt anekdotal bit av judeförföljelsen, men det fungerade i alla fall. Mer som en molande nervsmärta än det spontana amputerandet av valfri extrem lem.
300 (2006)
THIS.. .IS... SPARTAAAA!!!
Såg den på bio när det begav sig, och är nu likt då kluven till filmen. Själva actionsekvenserna är 10/10 i mina ögon, over the top så att man kan gotta ihjäl sig. Men sedan kommer de där delarna som ska ge någon slags djupare story till det hela? Förstör för mig själva rytmen i filmen. Det kunde kanske ha gjorts bättre, men hade klarat mig utan det och haft 1½ timme action efter själva inledningen istället. Så betyget är en tia ibland, och en femma ibland... så vi säger väl 7.5 totalt. Urk.
Bullet in the Head (1990)
6/10
John Wooooooo! Vilken jävla röra till film. Börjar lite tafatt, sedan blir det helt ok, sedan blir det emotionellt och deppigt, sedan avslutas det i en löjlig strid. Själva premissen till filmen är väl helt ok, men det schabblades bort lite. Aja.
6.5/10
Ja... Jag gillade den helt enkelt. Det fanns någon slags avslappnad intensitet igenom det hela, och den undvek vissa klyschor som jag har märkt av i andra filmer som är starkt rotade i buddhismens dygder. Fin film.
Au Revoir, Les Enfants (1987)
7.5/10
Fransk andra världskrigsfilm. Har faktiskt inte sett så många just franska filmer om kriget, så det är ju alltid intressant. Egentligen en relativt anekdotal bit av judeförföljelsen, men det fungerade i alla fall. Mer som en molande nervsmärta än det spontana amputerandet av valfri extrem lem.
300 (2006)
THIS.. .IS... SPARTAAAA!!!
Såg den på bio när det begav sig, och är nu likt då kluven till filmen. Själva actionsekvenserna är 10/10 i mina ögon, over the top så att man kan gotta ihjäl sig. Men sedan kommer de där delarna som ska ge någon slags djupare story till det hela? Förstör för mig själva rytmen i filmen. Det kunde kanske ha gjorts bättre, men hade klarat mig utan det och haft 1½ timme action efter själva inledningen istället. Så betyget är en tia ibland, och en femma ibland... så vi säger väl 7.5 totalt. Urk.
Bullet in the Head (1990)
6/10
John Wooooooo! Vilken jävla röra till film. Börjar lite tafatt, sedan blir det helt ok, sedan blir det emotionellt och deppigt, sedan avslutas det i en löjlig strid. Själva premissen till filmen är väl helt ok, men det schabblades bort lite. Aja.
Plan 9 from Outer Space (1958)
Surf Nazis Must Die (1987)
Både filmer skitdåliga, dock så var det därför vi såg dom. Filmkväll och grejer.
Nästa gång blir det Dazed and Confused (fyfan vad bra den är) och Harold And Kumar filmerna.
Både filmer skitdåliga, dock så var det därför vi såg dom. Filmkväll och grejer.
Nästa gång blir det Dazed and Confused (fyfan vad bra den är) och Harold And Kumar filmerna.
Gäst- Gäst
Lemmy, dokumentären då. Bra skit, han är fan mannen!
Stenberg- Antal inlägg : 1420
Hellbastard skrev:Plan 9 from Outer Space (1958)
Surf Nazis Must Die är fan asgrym!
Antagonist- Antal inlägg : 1043
Antagonist skrev:Hellbastard skrev:Plan 9 from Outer Space (1958)
Surf Nazis Must Die är fan asgrym!
Den är ju bra på grund av att den är så dålig.
Ja vi satt ju och garvade för det mesta, eftersom den är så skum, man hörde ju knappt vad de sa osv. Scenen i slutet var skitbra, när tanten jagade ner nazisterna.
"IAM DI NU FUHRER"
Gäst- Gäst
Royal Rumble 2000
No Way out 2000
Backlash 2000
Insurrexion 2000
Attitude era WWF ftw! visste inte riktigt om ja skulle sätta detta i tv-serietråden eller filmtråden men för att citera vince mcmahon själv "we make movies" så det fick bli här.
laddar inför årets royal rumble som går av stapeln den trettionde!
No Way out 2000
Backlash 2000
Insurrexion 2000
Attitude era WWF ftw! visste inte riktigt om ja skulle sätta detta i tv-serietråden eller filmtråden men för att citera vince mcmahon själv "we make movies" så det fick bli här.
laddar inför årets royal rumble som går av stapeln den trettionde!
Jui kuen / Drunken Master (1978)
Se ying diu sau / Snake in the Eagle's Shadow (1978)
So weit die Füße tragen / As Far As My Feet Will Carry Me (2001)
Cross of Iron (1977)
Dersu Uzala (1975)
Sien nui yau wan / A Chinese Ghost Story (1987)
Solyaris / Solaris (1972)
Bom yeoreum gaeul gyeoul geurigo bom / Spring, Summer, Autumn, Winter... and Spring (2003)
Hunter Prey (2010)
Wu Lang ba gua gun / The Eight Diagram Pole Fighter (1984)
Cross of Iron (1977)
Dersu Uzala (1975)
Bom yeoreum gaeul gyeoul geurigo bom / Spring, Summer, Autumn, Winter... and Spring (2003)
Hunter Prey (2010)
Geten- Profeten Geten
Geten skrev:Jui kuen / Drunken Master (1978)
Cross of Iron (1977)
Dersu Uzala (1975)
Hunter Prey (2010)
Hur bra är Snake in The Eagle's Shadow om man jämför med Drunken Master?
pissmannen- Witchfinder General
- Antal inlägg : 327
Det är den bättre filmen av dem två.
Geten- Profeten Geten
Görr, då ska jag se den!
pissmannen- Witchfinder General
- Antal inlägg : 327
Vitus skrev:laddar inför årets royal rumble som går av stapeln den trettionde!
Det är snart dags alltså! Är sugen som fan.
Monoliten- Grand Bear Sebiwalrus Whiskyguzzler I
- Antal inlägg : 5700
Deer Hunter 3,5/5
Rätt bra film, däremot hade den en massa jävla dåliga hopp i handlingen, vilket jag tyckte gjorde filmen rätt så mycket sämre.
Rätt bra film, däremot hade den en massa jävla dåliga hopp i handlingen, vilket jag tyckte gjorde filmen rätt så mycket sämre.
Gäst- Gäst
om man hade skippat nästan hela bröllopet i början av filmen hade den varit så himla mycket bättre. men jag tycker ändå det är en av de mest intensiva filmerna som någonsin gjorts.
Åtminstone förkortat det och förlängt hela Vietnamdelen tycker jag.
Då tycker jag Full Metal Jacket ger en bättre bild om Vietnam, eller Platoon för den delen. Fast ja, de enda som har rätt bild var ju de som var där, men fortfarande.
Då tycker jag Full Metal Jacket ger en bättre bild om Vietnam, eller Platoon för den delen. Fast ja, de enda som har rätt bild var ju de som var där, men fortfarande.
Gäst- Gäst
American Gangster.
Älskar den filmen, sjukt bra. Och Frank Lucas var ju en slug jävel.
Älskar den filmen, sjukt bra. Och Frank Lucas var ju en slug jävel.
Stenberg- Antal inlägg : 1420
Re-animator
Night of the Demons (1988)
Fido
Night of the Demons (1988)
Fido
slothmachine- Antal inlägg : 194
1990: The Bronx Warriors ( I guerrieri del bronx)
trevlig blandning av the warriors och escape from new york på ett italienskt vis. detta är första filmen ja sett på jäkligt länge nu känns det som. ska nog fortsätta på post apokalypsspåret.
en rolig grej är att huvudsnubben Trash ser ut som en blandning mellan en ung Eric Adams och våran egna kära Nahvas.
trevlig blandning av the warriors och escape from new york på ett italienskt vis. detta är första filmen ja sett på jäkligt länge nu känns det som. ska nog fortsätta på post apokalypsspåret.
en rolig grej är att huvudsnubben Trash ser ut som en blandning mellan en ung Eric Adams och våran egna kära Nahvas.
Här med förklarar jag er Chuck & Larry - 4/5
Adam Sandler lika klockren som vanligt. Skruvad humor med hjärta och hjärna.
Adam Sandler lika klockren som vanligt. Skruvad humor med hjärta och hjärna.
M-Morbid- Antal inlägg : 1412
Burlesque
Har gått runt och längtat efter den här filmen hur länge som helst, har man lyssnat på Christina Aguilera så länge som jag har så ser man verkligen hur mycket hon växt som artist, rösten var klockren och gav rysningar (Särskilt "Bound To You"). Hyfsat bra skådespelar insats också från hennes håll.. Cher var bara läskig att se på.. man ser verkligen att ansiktet är grovt plastikopererat och det är tyvärr det ända man tänker på när hon dyker upp i rutan trots ett jätte fint sångframträdande mot slutet.
Den största delen av filmen består av sång och dansframträdanden, men det finns även en liten story av humor,kärlek och budskap.
Bra film, men inte brilliant.. tyckte att det blev lite för mycket när en del dansare knappt hade kläder på sig.
The Oxford Murders
Har en viss förkärlek för allt som är engelskt så var tvungen att se den här filmen. Vet inte om jag hade för höga förväntningar men tyckte att filmen var rätt kass, hade förväntat mig någon mysig deckare... Men en stor del av filmen utgick på att man rabblade en massor med mattetal vilket jag lätt tappar intresset för. Kul att se John Hurt spela då jag tidigare bara "sett" honom göra rösten till draken i Merlin.
Har gått runt och längtat efter den här filmen hur länge som helst, har man lyssnat på Christina Aguilera så länge som jag har så ser man verkligen hur mycket hon växt som artist, rösten var klockren och gav rysningar (Särskilt "Bound To You"). Hyfsat bra skådespelar insats också från hennes håll.. Cher var bara läskig att se på.. man ser verkligen att ansiktet är grovt plastikopererat och det är tyvärr det ända man tänker på när hon dyker upp i rutan trots ett jätte fint sångframträdande mot slutet.
Den största delen av filmen består av sång och dansframträdanden, men det finns även en liten story av humor,kärlek och budskap.
Bra film, men inte brilliant.. tyckte att det blev lite för mycket när en del dansare knappt hade kläder på sig.
The Oxford Murders
Har en viss förkärlek för allt som är engelskt så var tvungen att se den här filmen. Vet inte om jag hade för höga förväntningar men tyckte att filmen var rätt kass, hade förväntat mig någon mysig deckare... Men en stor del av filmen utgick på att man rabblade en massor med mattetal vilket jag lätt tappar intresset för. Kul att se John Hurt spela då jag tidigare bara "sett" honom göra rösten till draken i Merlin.
Naurbereth- Antal inlägg : 833
Har blivit alla Sagan Om Ringen filmerna på senare tid men nu senast var det Apocalypse Now Redux och Plutonen.
Den sistnämnda var förbannat bra! En av många filmer man missat och sett först nu vilket är ganska skamligt!
Den sistnämnda var förbannat bra! En av många filmer man missat och sett först nu vilket är ganska skamligt!
Carrion- Antal inlägg : 5778
Dazed and Confused (Har ingen aning hur många gånger man sett den nu, fortfarande bäst dock).
Pulp Fiction 5/5 (Äntligen har man fått se den, har försökt en del gånger, men fyfan denna gången så satt den!)
Pulp Fiction 5/5 (Äntligen har man fått se den, har försökt en del gånger, men fyfan denna gången så satt den!)
Gäst- Gäst
Sida 17 av 40 • 1 ... 10 ... 16, 17, 18 ... 28 ... 40
Liknande ämnen
» Senast sedda film
» Vad köpte du för film senast?
» Senast lästa bok
» Senast införskaffat spel
» Senast införskaffad merchandise
» Vad köpte du för film senast?
» Senast lästa bok
» Senast införskaffat spel
» Senast införskaffad merchandise