Senast sedda film
+30
Pava
Countess
Metaltrash
slothmachine
AdverseSphere
Halonen666
patologen
Karate-Molin
Naurbereth
Sire-Nahvas
Svartesmeden
Xemtoth
Bestial Death
M-Morbid
Tompus
Antagonist
Johan
Vargr
pissmannen
Stenberg
Sictorment
Carrion
Hammerheart
Svullet_Rektum
Snikich
Atlas Musclecore
Monoliten
BIFFonen 666
Vitus
Geten
34 posters
Sida 23 av 40
Sida 23 av 40 • 1 ... 13 ... 22, 23, 24 ... 31 ... 40
Sv: Senast sedda film
Geten skrev:De börjar skönt men drygt halvvägs in kommer det alltid 20-30 minuter filler. Sedan kommer upplösningen som är värd att se men kanske inte helt värd att vänta på.pissmannen skrev:Det händer inte allt för mycket i dem, men jag skulle inte kalla dem tråkiga, tycker de är sköna! Tycker du ska kolla på Scars Of Dracula innan du ger upp helt!
Karnstein-trilogin (inte Lust for a Vampire dock) är mycket bättre filmer än Dracula-serien, så det så. Om vi snackar Hammer Horror och vampyrer.
Och jag ville egentligen bara se Satanic Rites of Dracula så jag måste igenom Scars först. Inga genvägar.
Inte sett Karnstein-filmerna, ska kolla upp. Satanic Rites of Dracula är enligt mig den absolut sämsta av de jag har sett, endast en tuff scen i hela filmen!
pissmannen- Witchfinder General
- Antal inlägg : 327
Salomon Kane!
KNULLA MIG I RÖVEN! Allting i filmen var ju så sjuuuuuukt djävla coolt! Blev kär direkt. Lite synd att allting hände så himla fort och det fanns inte mycket utrymme för detaljer. Den får helt enkelt en väldigt stadig 3/5.
KNULLA MIG I RÖVEN! Allting i filmen var ju så sjuuuuuukt djävla coolt! Blev kär direkt. Lite synd att allting hände så himla fort och det fanns inte mycket utrymme för detaljer. Den får helt enkelt en väldigt stadig 3/5.
Hammerheart- The Banhammer
- Antal inlägg : 4278
Är svinsugen på att se den! Har dragit ut på det länge nu men blev taggad igen efter dina fina ord.
Är svinsugen på dig, men det hör kanske inte hit! SE DEN!
Jag gillar också Solomon Kane. Det är en bra film i överlag. Vet inte hur trogen den är böckerna dock för de har jag inte läst!
Geten- Profeten Geten
- Antal inlägg : 4777
Precis så är det, satt som på nålar på vissa scener.M-Morbid skrev:Men det låter ju sjyst, blir lite extra läskigt när den är gjord som Blairwitch Project, får en mer dokumentär känsla.
Xemtoth- Aspect of Albert
- Antal inlägg : 3977
Tycker hela konceptet verkar svincoolt. Jag ska lätt köpa denna samling:
http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=0345461509
126 spänn för hela rubbet liksom! Fraktfritt också, ae dä ä gött.
http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=0345461509
126 spänn för hela rubbet liksom! Fraktfritt också, ae dä ä gött.
Robert E. Howard tog ju livet av sig direkt efter han gav ut sista Solomon Kane-grejerna... Har jag hört.
Death Trance (2005) Var ett tag sen jag hade så här kul med en film. Papperstunn handling, massor av action. Och humor. Som när protagonisten drivit bort ett gäng tjuvar efter en tuff fight och äntligen får andas ut så kommer tjuvarna tillbaka nästan omgående. Jaha, då fortsätter vi väl då! Eller när en annan karaktär plockar fram ett raketgevär med värmesökande missil ur tomma luften. Och här trodde jag att filmen utspelades i det förflutna när sånt inte fanns, hah! Filmen ämnar bara att underhålla och det tycker jag den gjorde väldigt bra.
Aragami (2003) En samuraj och en nån sorts "god of battle" kämpar mot varandra i ett tempel. Mer action, mer underhållning.
2LDK (2003) Två kvinnor tillika rivaler delar på en lägenhet. De börjar irritera sig på varandra och allt eskalerar. Störda kvinnor!
De två sista filmerna var del av Duel Project, ett projekt där två regissörer fick i uppdrag att på en vecka göra varsin film med två skådisar på en inspelningsplats. Bådas resultat är skitbra! Alla tre filmerna jag såg var skitbra!
Aragami (2003) En samuraj och en nån sorts "god of battle" kämpar mot varandra i ett tempel. Mer action, mer underhållning.
2LDK (2003) Två kvinnor tillika rivaler delar på en lägenhet. De börjar irritera sig på varandra och allt eskalerar. Störda kvinnor!
De två sista filmerna var del av Duel Project, ett projekt där två regissörer fick i uppdrag att på en vecka göra varsin film med två skådisar på en inspelningsplats. Bådas resultat är skitbra! Alla tre filmerna jag såg var skitbra!
Geten- Profeten Geten
The Quiet Earth (1985). En man vaknar en dag och inser att alla människor är borta. Den hade väl sina stunder men överlag ganska otillfredsställande. Jag gillade konceptet men utförandet lämnade mycket att önska. För det mesta var den ganska förvirrande och jag kunde inte hjälpa att himla med ögonen ett par gånger. Slutet var dock riktigt läckert!
Svullet_Rektum- Svullom Rektorum Absurdum
- Antal inlägg : 4534
Trolljegeren (2010) TROOOOOOOOOOLL!!!
Koroshi no rakuin / Branded to Kill (1967) Klassisk yakuzafilm. Flera visuellt snygga scener. Annars försökte regissören vara så absurd som möjligt för det gjorde filmen intressantare enligt honom själv. Han fick inte göra en ny långfilm på 10 år efter det, haha.
The Arrival (1996) Hade inte sett den på över 10 år. Gillar. Charlie Sheen (såg ut) som Gordon Freeman.
Contact (1997) En av mina favoritfilmer när jag var tonåring. Håller fortfarande. "They should've sent a poet."
The Man from Earth (2007) Konstigt att jag missat denna tidigare. En man påstår att han levt i 14.000 år. Intressanta konversationer uppstår och även om man inte håller med om allt som sägs så börjar man tänka. Så ska bra sci-fi vara.
12 Angry Men (1957) Har den alltid varit så högt uppe på imdb top 250? #7 för tillfället. Någonstans bland de 250 förtjänar den i alla fall att vara.
Koroshi no rakuin / Branded to Kill (1967) Klassisk yakuzafilm. Flera visuellt snygga scener. Annars försökte regissören vara så absurd som möjligt för det gjorde filmen intressantare enligt honom själv. Han fick inte göra en ny långfilm på 10 år efter det, haha.
The Arrival (1996) Hade inte sett den på över 10 år. Gillar. Charlie Sheen (såg ut) som Gordon Freeman.
Contact (1997) En av mina favoritfilmer när jag var tonåring. Håller fortfarande. "They should've sent a poet."
The Man from Earth (2007) Konstigt att jag missat denna tidigare. En man påstår att han levt i 14.000 år. Intressanta konversationer uppstår och även om man inte håller med om allt som sägs så börjar man tänka. Så ska bra sci-fi vara.
12 Angry Men (1957) Har den alltid varit så högt uppe på imdb top 250? #7 för tillfället. Någonstans bland de 250 förtjänar den i alla fall att vara.
Geten- Profeten Geten
Trolljegern är fan bra haha!
Halonen666- FÄRS
- Antal inlägg : 2659
Duck Soup (1933) Första Bröderna Marx-filmen jag sett. De pepprade på med så många dåliga skämt att till slut blev allt skitroligt.
Vanishing on 7th Street (2010) Den korta sammanfattningen var bland de mest lovande jag läst i mitt liv. Tyvärr lämnade filmen mycket att önska... Men ändå, konceptet är guld och skulle säkert fungera bra som litteratur. Finns säkert redan hundra böcker med liknande handling, men ändå, men ändå.
Vanishing on 7th Street (2010) Den korta sammanfattningen var bland de mest lovande jag läst i mitt liv. Tyvärr lämnade filmen mycket att önska... Men ändå, konceptet är guld och skulle säkert fungera bra som litteratur. Finns säkert redan hundra böcker med liknande handling, men ändå, men ändå.
Geten- Profeten Geten
Det är ju intensiteten med de asdåliga skämten som är så bäst, det kommer hela tiden och till slut sitter man och asgarvar. Älskar Bröderna Marx filmer.
Monoliten- Grand Bear Sebiwalrus Whiskyguzzler I
- Antal inlägg : 5700
Nu blev jag sugen på att se Contact igen.
Svullet_Rektum- Svullom Rektorum Absurdum
- Antal inlägg : 4534
Har märkt att jag inte kollar speciellt mycket på film längre.
Kollade dock på Documents Of Doom med Candlemass som jag snott av Countess. Så jävla bra är vad det är!!
Kollade dock på Documents Of Doom med Candlemass som jag snott av Countess. Så jävla bra är vad det är!!
Carrion- Antal inlägg : 5778
Psalm 21. Vilken förbannad jävla smörja, vill spy.
Pava- Antal inlägg : 6
Tror att man ska se den filmen två gånger ostört för att fatta allt. Såg den o den verkade sevänlig tills ett par polare kom förbi.
Såg Wilderness:
Tyckte att den var rätt så bra!
Den byggde upp en bra spänning i det hela innan allt började ske o det gillar jag
Såg Wilderness:
Tyckte att den var rätt så bra!
Den byggde upp en bra spänning i det hela innan allt började ske o det gillar jag
Halonen666- FÄRS
- Antal inlägg : 2659
Vitus skrev:Untamed Heart
vad är det för film då?
M-Morbid- Antal inlägg : 1412
Requiem for a dream
a nightmare on elm street 2
a nightmare on elm street 3 [we're the dreaaaam waaaaarriors!]
a nightmare on elm street 2
a nightmare on elm street 3 [we're the dreaaaam waaaaarriors!]
Repulsion (1965) Lyssnade på Repulsion idag och då blev jag sugen på filmen Repulsion. Redig psykologisk thriller.
Geten- Profeten Geten
Geten skrev:Repulsion (1965) Lyssnade på Repulsion idag och då blev jag sugen på filmen Repulsion. Redig psykologisk thriller.
så jag blev sugen på att se filmen också, inte gjort det än dock. men den är på datorn så förhoppningsvis kommer orken snart.
North by Northwest (1959) Går tydligt att se att den influerat mängder av efterkommande filmer men det till trots kändes den mossig till stora delar.
Ska fortsätta glo på imdb top 250 oldies jag tidigare missat. Inte alltid man håller med resten av världen men jag hoppas att jag hittar en film jag känner platsar i tabelltoppen.
Ska fortsätta glo på imdb top 250 oldies jag tidigare missat. Inte alltid man håller med resten av världen men jag hoppas att jag hittar en film jag känner platsar i tabelltoppen.
Geten- Profeten Geten
Sida 23 av 40 • 1 ... 13 ... 22, 23, 24 ... 31 ... 40
Liknande ämnen
» Senast sedda film
» Vad köpte du för film senast?
» Senast lästa bok
» Senast införskaffat spel
» Senast införskaffad merchandise
» Vad köpte du för film senast?
» Senast lästa bok
» Senast införskaffat spel