Doom: Allmänt getsnack
+18
Countess
Evilkillerrrrrr
ElectricWizard
Vargr
Svartesmeden
pissmannen
Carrion
slothmachine
Johan
pompepg
Friberg
Bestial Death
Monoliten
Xemtoth
Atlas Musclecore
Beerzuul
Geten
Vitus
22 posters
Metalforum Exiles :: Musik :: Doom Metal
Sida 16 av 26
Sida 16 av 26 • 1 ... 9 ... 15, 16, 17 ... 21 ... 26
Sv: Doom: Allmänt getsnack
Har fan inte tagit mig tid att köra nya Procession ännu... Får göra det efter, Maraton #3. Den här gången Abigor, Silenius-eran.
Äh, det är äkta arbetarklassmisär! Men jag visste att du inte skulle gilla dem, för jag kan din smak utan och innan.Pappa Doom skrev:Man of Sorrow var lite av en besvikelse, vet inte vart jag ska börja riktigt. Det är ju välspelat och ok sång som bäst men det låter glatt och som Goatfinger sa, jazzigt ibland. Nej tack.
En av höjdpunkterna för i år för min del i alla fall. Vargr kanske gillar? Han gillade ju uppenbarligen de nya låtarna med Memory Driven, så han får kolla upp.
Geten- Profeten Geten
- Antal inlägg : 4777
Åh men så sönderläst kan jag väl inte vara
Monoliten- Grand Bear Sebiwalrus Whiskyguzzler I
- Antal inlägg : 5700
Färska nyheter relaterat till Comatose Vigil och Abstract Spirit:
CV:s nya skiva ska bara mixas, antagligen i Greg jävla Chandler's (Esoteric) studio, så är den färdig, 3 spår på 70+ minuter och spåren kommer vara på ryska, engelska och tyska. Ser SÅ JÄVLA MYCKET fram emot den så det finns fan inte..
Abstract Spirits nya kommer tidigare än CV:s och kommer vara helt på ryska, mer än så vet jag inte.
CV:s nya skiva ska bara mixas, antagligen i Greg jävla Chandler's (Esoteric) studio, så är den färdig, 3 spår på 70+ minuter och spåren kommer vara på ryska, engelska och tyska. Ser SÅ JÄVLA MYCKET fram emot den så det finns fan inte..
Abstract Spirits nya kommer tidigare än CV:s och kommer vara helt på ryska, mer än så vet jag inte.
Jag tror jag gillar tygmärken mer nu.
Geten- Profeten Geten
När i helvete skickar rise above ut Black Masses? Köpte mitt ex den första december.
Gäst- Gäst
Underbart! Kan fan inte vänta längre på Comatose Vigils släpp! Abstract Spirit är ju också bra men inte bättre än CV!Pappa Doom skrev:Färska nyheter relaterat till Comatose Vigil och Abstract Spirit:
Xemtoth- Aspect of Albert
- Antal inlägg : 3977
man of sorrow > destroyers of the faith
slothmachine- Antal inlägg : 194
Kom igen så lyssnar vi på Paul Chains fantastiska cover på Saint Vitus "Let the End Begin".
Geten- Profeten Geten
Kom igen så lyssnar vi på L'Impero Delle Ombres fantastiska låt "Tormento ed Estasi (Di Anime Inquiete Attratte dal Nero)".
Geten- Profeten Geten
Instant download på den du. ett väldigt bra första intryck fick jag men enda som håller det tillbaka bara liiiiiiiite för min del är sången just nu. lär komma över det.
http://www.mediafire.com/?va9dcx82l9sxuu3
Om ni är intresserade av Dawn of Winters eller Tysklands doomhistoria så får ni här en länk till Cemetery - Perfect Solitude (demo, 1990) att ladda ner. Jag säger så för i sig självt är musiken inte särskilt bra. No, really! Men det är sällan ett band blir bra i startgropen. Obskyrt värre hur som helst, he he he he...
Om ni är intresserade av Dawn of Winters eller Tysklands doomhistoria så får ni här en länk till Cemetery - Perfect Solitude (demo, 1990) att ladda ner. Jag säger så för i sig självt är musiken inte särskilt bra. No, really! Men det är sällan ett band blir bra i startgropen. Obskyrt värre hur som helst, he he he he...
Geten- Profeten Geten
Jag drömde något fruktansvärt i natt, det var fruktansvärt asså. Massor av kärlekskranka amerikanska tonåringar som lirade en ny grej de kallade doomcore och gjorde det en ny del av "new wave of american plague metal".
Det var hemskt, och så gnälligt i refrängerna
Det var hemskt, och så gnälligt i refrängerna
Inte konstigt att man är deprimerad till och från.
söt hon blivit. och vad långt håret är nu. tycker hon överröstar guran i den videon dock, vilket är lite irriterande. nya basisten ser ut som en douchebag.
blir ganska bitter när ja ser den här videon egentligen. terry's röst duger inte till mycket längre sen blir ja helt enkelt påmind över muskelrock och dess gräsliga setlist.
trummisen ser ut som Billy! haha!
blir ganska bitter när ja ser den här videon egentligen. terry's röst duger inte till mycket längre sen blir ja helt enkelt påmind över muskelrock och dess gräsliga setlist.
trummisen ser ut som Billy! haha!
Mjo, dem skulle fan kört mera Volume 1 på Muskelrock!
Vitus skrev: nya basisten ser ut som en douchebag.
Jo han såg lite rövhål ut.
Men om det är till någon tröst så ser han ju inte ut så här iaf.
Carrion- Antal inlägg : 5778
Alltid tyckt att detta var kul, så ville bara visa det här:
Tidig intervju med Reverend Bizarre (Kanske bara Reverend Bizarre/Spiritus Mortis fans som förstår detta):
Does Finland have beside Minotauri and Reverend Bizarre any other real doom bands and what's your mind on bands like Disgrace, Unholy?
Peter: If there are, they are not certainly showing their faces in broad daylight...
Albert: I have heard rumours about a band called Spiritus Mortis, but don´t know anything else about them.
Tidig intervju med Reverend Bizarre (Kanske bara Reverend Bizarre/Spiritus Mortis fans som förstår detta):
Does Finland have beside Minotauri and Reverend Bizarre any other real doom bands and what's your mind on bands like Disgrace, Unholy?
Peter: If there are, they are not certainly showing their faces in broad daylight...
Albert: I have heard rumours about a band called Spiritus Mortis, but don´t know anything else about them.
"A tribute to Thergothon was released by Solitude Productions in Nov. 2009: "Rising of Yog-Sothoth: Tribute to Thergothon" (2CD)."
Hoho! Den ska jag lyssna på om en stund, många sköna grupper som har engagerat sig, wunderbart asså. Låter det gött lär det bli ett köp om det finns kvar exemplar.
Edit: Är inne på andra låten nu (Officium Triste - Crying Blood and Crimson Snow) och OJ OJ fy SATAN så bra det är, det har inte riktigt samma mystik över sig som originalen men jävlar så bra det här är alltså.
Edit2: Nu mullrade Evoken igång med "Yet the Watchers Guard". Jag är i funeral-himlen. Pitten i pottan klart slut, det här blir köp, tveklöst. Om det finns då.
Hoho! Den ska jag lyssna på om en stund, många sköna grupper som har engagerat sig, wunderbart asså. Låter det gött lär det bli ett köp om det finns kvar exemplar.
Edit: Är inne på andra låten nu (Officium Triste - Crying Blood and Crimson Snow) och OJ OJ fy SATAN så bra det är, det har inte riktigt samma mystik över sig som originalen men jävlar så bra det här är alltså.
Edit2: Nu mullrade Evoken igång med "Yet the Watchers Guard". Jag är i funeral-himlen. Pitten i pottan klart slut, det här blir köp, tveklöst. Om det finns då.
Och inte en jävel som bryr sig, såklart. Ni får fortsätta visa snasen för varandra då till era trad. doom-band. Över and ut.
Sida 16 av 26 • 1 ... 9 ... 15, 16, 17 ... 21 ... 26
Metalforum Exiles :: Musik :: Doom Metal
Sida 16 av 26
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet