Doom: Allmänt getsnack
+18
Countess
Evilkillerrrrrr
ElectricWizard
Vargr
Svartesmeden
pissmannen
Carrion
slothmachine
Johan
pompepg
Friberg
Bestial Death
Monoliten
Xemtoth
Atlas Musclecore
Beerzuul
Geten
Vitus
22 posters
Metalforum Exiles :: Musik :: Doom Metal
Sida 17 av 26
Sida 17 av 26 • 1 ... 10 ... 16, 17, 18 ... 21 ... 26
Sv: Doom: Allmänt getsnack
I hear you sebban! Grejen är den att jag inte är så förbannat inlyssnad på Thergothon. Dock så gillar väll du trad doom som fan med?
Xemtoth- Aspect of Albert
- Antal inlägg : 3977
Sebban, du skrev det där med mindre än 10 timmars mellanrum. Med tanke på aktiviteten i musikdelarna på forumet och på att många sover/jobbar/pluggar så känns det lite orimligt att skriva något sånt med så kort varsel, den här tiden på dagen.
Gäst- Gäst
Vill passa på o fråga, den där tributen, är det andra band som coverar Thergothon's låtar då alltså? Eller är det någon kanonsamling med material?
Det är andra band som lirar Thergothon-låtar. Evoken bland annat, fast de lirar inte låten Evoken.
Monoliten- Grand Bear Sebiwalrus Whiskyguzzler I
- Antal inlägg : 5700
Alright, hade vart bra intressant att höra den! I nuläget tänker jag dock inte lägga pengarna på detta.
Kände redan till tributalbumet men tributalbum suger så jag är inte intresserad.
Ska fortsätta lyssna på Stream from the Heavens istället.
Ska fortsätta lyssna på Stream from the Heavens istället.
Geten- Profeten Geten
- Antal inlägg : 4777
Behöver lite tips från Geten själv! Har kämpat en del med Revelation och det har satt sig nu på sista tiden, den enda plattan jag verkligen satt mig in i är Release, vilken borde man satsa på härnäst?
Gäst- Gäst
Salvation's Answer
Geten- Profeten Geten
Du frågade mig. Om du frågar någon annan får du kanske ett annat svar!
Geten- Profeten Geten
slothmachine gör det. Tror han skulle svara Never Comes Silence också!
Geten- Profeten Geten
...och efter den kan man lyssna på Yet So Far.
Revelation har bara släppt bra plattor så det kvittar väl egentligen var man börjar.
Revelation har bara släppt bra plattor så det kvittar väl egentligen var man börjar.
slothmachine- Antal inlägg : 194
Why the sad face? Desto mer doom för dig, unge man.
Geten- Profeten Geten
Lät helt ok. Lite italienska vibbar blandat med något modernare kanske. Kanske skulle låta bättre med en sångare som inte lät "rock standard"?
"I have decided once again on leaving the ranks of Hour of 13 as I cannot commit to live touring duties at the level the fans, the label and the band would expect."
Swanson ut ur Hour of 13, igen.
Swanson ut ur Hour of 13, igen.
Kanske skulle funka bättre för Swanson om han inte hade EN MILJON olika band igång samtidigt
ElectricWizard- Antal inlägg : 254
Han vill helt enkelt inte spela live vad jag förstod det. Tycker det är trist och onödigt.
"One pair of studio monitors blown....that is the price of the Saturnian Heaviness......"
Haha, fan... Ser fram något enormt emot nya Saturnalia Temple. Ska bli intressant att höra vad de kan kräma ur sig på en fullängdare. Eller "Ur" är väl i princip det, men i alla fall. Men allt de har gjort hitintills har haft en annan approach än det de har släppt innan, om man nu vill räkna in låten på splitten i det sammanhanget. Den är verkligen inte lik de andra låtarna de har skrivit utifrån ett antal aspekter.
Haha, fan... Ser fram något enormt emot nya Saturnalia Temple. Ska bli intressant att höra vad de kan kräma ur sig på en fullängdare. Eller "Ur" är väl i princip det, men i alla fall. Men allt de har gjort hitintills har haft en annan approach än det de har släppt innan, om man nu vill räkna in låten på splitten i det sammanhanget. Den är verkligen inte lik de andra låtarna de har skrivit utifrån ett antal aspekter.
Okej så Wino ska intervjuas den fjortonde februari av ex-Trouble trummisen Oly Olson på hans program Heady Metal with jeff olson. det är ett radioprogram på nätet som kommer läggas ut på programmets officiella hemsida sen så man kan tanka det.
Jag hade tänkt spamma Oly med frågor i hopp om att han ställer en av dom till Wino. undrar om ni andra också vill vara med om detta?
kom på frågor så vidarebefodrar jag dom i ett inlägg till Oly via myspace.
gogogogogo!
Jag hade tänkt spamma Oly med frågor i hopp om att han ställer en av dom till Wino. undrar om ni andra också vill vara med om detta?
kom på frågor så vidarebefodrar jag dom i ett inlägg till Oly via myspace.
gogogogogo!
Det här var en överraskning alltså! Lyssnar på Asunder (amerikansk funeral/döds-doom som har splitratssatsasts tyvärr), tankade hem deras debutfullängdare efter jag diggade vad de gjort på Thergothon-tributen.
Det är riktigt, riktigt tokbra alltså. Är förvisso fortfarande på första spåret (skivan innehåller bara 3 låtar,fast jag har med nån untitled också av någon anledning, kortaste låten är strax under 12 minuter, bara där är jag lite småkär) men det är bra ljud, eller inte nödvändigtvis bra ljud, men det passar som snüppen i vattet, jag älskar verkligen produktionen, trummorna hörs bra, gitarrerna hörs bra, cello/jävel hörs bra men ingenting ligger över något annat direkt.
Bra growl, väldigt härlig men simpel rensång emellanåt. Det finns definitivt en melankolisk atmosfär där, vilket jag saknat den senaste tiden när jag kikat grejer. Ingen synth vad jag hört än så länge heller, har inte hört så här bra, synthfri, funeral sen Worship, och de låter ändå inget som varandra. Aset så härligt. En liten ädelsten i natten.
http://www.metal-archives.com/band.php?id=21501
Det är riktigt, riktigt tokbra alltså. Är förvisso fortfarande på första spåret (skivan innehåller bara 3 låtar,fast jag har med nån untitled också av någon anledning, kortaste låten är strax under 12 minuter, bara där är jag lite småkär) men det är bra ljud, eller inte nödvändigtvis bra ljud, men det passar som snüppen i vattet, jag älskar verkligen produktionen, trummorna hörs bra, gitarrerna hörs bra, cello/jävel hörs bra men ingenting ligger över något annat direkt.
Bra growl, väldigt härlig men simpel rensång emellanåt. Det finns definitivt en melankolisk atmosfär där, vilket jag saknat den senaste tiden när jag kikat grejer. Ingen synth vad jag hört än så länge heller, har inte hört så här bra, synthfri, funeral sen Worship, och de låter ändå inget som varandra. Aset så härligt. En liten ädelsten i natten.
http://www.metal-archives.com/band.php?id=21501
Monoliten- Grand Bear Sebiwalrus Whiskyguzzler I
- Antal inlägg : 5700
Sebban, tror du jag kan gilla det? Suktar efter ny funeral doom faktiskt.
Sida 17 av 26 • 1 ... 10 ... 16, 17, 18 ... 21 ... 26
Metalforum Exiles :: Musik :: Doom Metal
Sida 17 av 26
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet