Doom: Allmänt getsnack
+18
Countess
Evilkillerrrrrr
ElectricWizard
Vargr
Svartesmeden
pissmannen
Carrion
slothmachine
Johan
pompepg
Friberg
Bestial Death
Monoliten
Xemtoth
Atlas Musclecore
Beerzuul
Geten
Vitus
22 posters
Metalforum Exiles :: Musik :: Doom Metal
Sida 18 av 26
Sida 18 av 26 • 1 ... 10 ... 17, 18, 19 ... 22 ... 26
Sv: Doom: Allmänt getsnack
Alltså, ja det tror jag. Det är inte lika dystergalet som CV, inte vansinnigt som Esoteric , inte lika misärsorgligt som Worship, skulle nog säga att det är som en blandning mellan Shape of Despair, gamla Evoken och lite nånting annat. I alla fall första plattan, andra plattan är svårare alltså. Fast asbra. Spana in A Clarion Call, den är kanoners.
Monoliten- Grand Bear Sebiwalrus Whiskyguzzler I
- Antal inlägg : 5700
Will do!
Xemtoth- Aspect of Albert
- Antal inlägg : 3977
Saint Vitus ska spela in ny platta under sommaren! så säger vinfyllot själv!
http://www.hellbound.ca/2011/02/wino-the-hellbound-interview/
CHIKAOW!
I intervjun säger han att de lirar en ny låt live under den senaste turnén. någon måste ju ha ett klipp av detta.
http://www.hellbound.ca/2011/02/wino-the-hellbound-interview/
CHIKAOW!
I intervjun säger han att de lirar en ny låt live under den senaste turnén. någon måste ju ha ett klipp av detta.
Ska bli intressant att höra en ny skiva, på nåt vis tycker jag ändå Saint Vitus bevarat sitt egna sound genom tiden.
Lät som det brukar låta.
Geten- Profeten Geten
- Antal inlägg : 4777
tycker den var för enformig. det är bara EN grej om och om igen från början till slut. de har snabba låtar som totalt piskar den där. men vafan, vem vet om den ens är med på plattan eller om det kommer låta likadant då för den delen.
Men visst påminner den lite om Electric Wizard - The Chosen Few? Nu kan de inte påstå att EW inte är doom! Eller så har Vitus alltid varit stoner. Kribbe?!
Geten- Profeten Geten
Alla Electric Wizard låter är väl inte stoner heller, vill minnas att nåt jävla stoner freak nämnde första plattan som "riktig doom". Sen om det var så att Saint Vitus nu skulle vara Stoner, så har dem mycket skönare och bättre gitarrsound samt sound på sången än Electric Wizard. Ärligt talat så är ljudbilden alla jävla stoner band väljer att ha, är det som gör mig spyfärdig. Jävla pundarhorer.
Edit: Nu blev ja onödigt arg igen.
Edit: Nu blev ja onödigt arg igen.
Fast nu vet ju alla att Saint Vitus INTE är stoner, och dem som kallar Saint Vitus för stoner är helt enkelt okunniga om hurfan traditionell Doom låter, samt hur man känner igen stoner. Nu är jag ännu argare. Bäst att gå härifrån ett tag.
Kan inte ta din ilska seriöst längre pga avataren. Läser vad du skriver och tittar på bilden och skrattar.
Geten- Profeten Geten
Säger man att EW inte är doom förtjänar man en termos med myror inkörd i röven med korken av.
Det är Stoner Doom. Så nån form av subgenre till Doom är det ju.Pappa Doom skrev:Säger man att EW inte är doom förtjänar man en termos med myror inkörd i röven med korken av.
Återvände till Mercy - King Doom efter en lång tid och med kunskapen jag samlat på mig genom åren kan jag konstatera att FAN VILKEN AMERIKANSKLÅTANDE SÅNGARE BANDET SKAFFADE SIG EFTER MESSIAH. Men jag gillar det för jag gillar amerikansk power metal. Helt awesome att hitta ett svenskt band som körde den sångstilen. Får mig bl.a. att tänka på Enforcer (USA) sång- och musikmässigt. Power med doominslag, med andra ord. Och Trouble, varför inte. Mercy goes to Chicago.
/getmonolog
/getmonolog
Geten- Profeten Geten
Kombinationen Endurance Race - Gran Turismo 2 - Saint Vitus är helt otrolig härlig, därför drar jag slutsatsen att Saint Vitus är svinbra cruisar-musik i nån gammal goding till biljävel. Dock tror jag det skulle passa bättre på svinlånga, raka, breda amerikanska vägar i stekande hetta (bra air condition är ett måste liksom) jämfört med våra kurviga bonnläppvägar, som givetvis är bättre.
SEISMIC TOSS!
SEISMIC TOSS!
Alla måste skaffa SG's, Dave has spoken! Kul att han föredrar Flying V framför Les Paul, klart man gör det.
Tur att jag redan spelar SG då.
Countess- Antal inlägg : 1265
Xemtoth skrev:Alla måste skaffa SG's, Dave has spoken! Kul att han föredrar Flying V framför Les Paul, klart man gör det.
Tur att man har planer på det redan då.
Gäst- Gäst
Fattar inte hur jag kunnat missa Catacombs fullängdare "In the Depths of R'lyeh" som kom ut 2006, om jag inte har hört den dvs. Mitt minne är ju helt åt helvete. Hur som haver ska jag strax lyssna på den, ska bli intressant för jag gillar epn "Echoes Through the Catacombs" jävligt hårt. Omslaget är grymt i alla fall:
Blev tammefan sugen på att lyssna på den. Är det bra skit? Länge sen jag lyssnade på Funeral doom känns det som, eller i vilket fall sugit in hela känslan.
T.o.m. jag gillar Catacombs faktiskt. Kolla in den, Kribbe.
slothmachine- Antal inlägg : 194
Jag blev inte besviken kan jag säga! Gillade den skarpt!
Sida 18 av 26 • 1 ... 10 ... 17, 18, 19 ... 22 ... 26
Metalforum Exiles :: Musik :: Doom Metal
Sida 18 av 26
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet