Doom: Allmänt getsnack
+18
Countess
Evilkillerrrrrr
ElectricWizard
Vargr
Svartesmeden
pissmannen
Carrion
slothmachine
Johan
pompepg
Friberg
Bestial Death
Monoliten
Xemtoth
Atlas Musclecore
Beerzuul
Geten
Vitus
22 posters
Metalforum Exiles :: Musik :: Doom Metal
Sida 22 av 26
Sida 22 av 26 • 1 ... 12 ... 21, 22, 23, 24, 25, 26
Sv: Doom: Allmänt getsnack
Äh, lite kass sång går alltid att förtränga/förneka.
Svartesmeden- Svampführern
- Antal inlägg : 745
Nej, inte alltid.
Geten- Profeten Geten
- Antal inlägg : 4777
Pagan Altar är för mig praktexemplet på band som borde sparka sin sångare så långt åt helsicke det bara går, asbra musik men det där nasala helvetet kan jag inte lyssna på i mer än 5 sekunder innan jag blir vansinnig.
Monoliten- Grand Bear Sebiwalrus Whiskyguzzler I
- Antal inlägg : 5700
Det är ju såna som har potential till att bli bäst! Om ett år kommer du ha planscher på Terry över hela lägenheten.
pissmannen- Witchfinder General
- Antal inlägg : 327
Håller inte med Sebban där men...
Pissmannen, potential? Han har låtit som halvdan i fan över 20 år! Han utvecklas nog inte nå mera.
Pissmannen, potential? Han har låtit som halvdan i fan över 20 år! Han utvecklas nog inte nå mera.
Xemtoth- Aspect of Albert
- Antal inlägg : 3977
Only Luther Veldmark is real.
Senast ändrad av Geten den ons 25 maj - 16:07:12, ändrad totalt 1 gång
Geten- Profeten Geten
Näe jag vet att det knappast är nån här som håller med mig, fattar inte hur ni pallar, är som att nånting ligger och vibrerar i örat, stör mig så in i helvete på det.
Vafan jag då!? Stod jag inte bredvid dig på muskelrock förra året längst fram och röjde?Vitus skrev:Terry är ju mannen! Moraitis är den enda som verkar förstå
Geten: Luther Veldmark är hård!
Pappa Doom skrev:Pagan Altar är för mig praktexemplet på band som borde sparka sin sångare så långt åt helsicke det bara går, asbra musik men det där nasala helvetet kan jag inte lyssna på i mer än 5 sekunder innan jag blir vansinnig.
Äh, nu pratar du strunt.
Sictorment- Antal inlägg : 930
Xemtoth skrev:Håller inte med Sebban där men...
Uttryckte mig klumpigt, men menade att skivor, band, sångare etc som man först inte tycker om så värst oftast är de som i slutändan blir absoluta favoriter. Så har det varit många gånger för mig i alla fall!
pissmannen- Witchfinder General
- Antal inlägg : 327
Då är jag med i svängen!
Pappa Doom skrev:Pagan Altar är för mig praktexemplet på band som borde sparka sin sångare så långt åt helsicke det bara går, asbra musik men det där nasala helvetet kan jag inte lyssna på i mer än 5 sekunder innan jag blir vansinnig.
Spot on!
Gäst- Gäst
Kapitel III skrev:Pappa Doom skrev:Pagan Altar är för mig praktexemplet på band som borde sparka sin sångare så långt åt helsicke det bara går, asbra musik men det där nasala helvetet kan jag inte lyssna på i mer än 5 sekunder innan jag blir vansinnig.
Spot on!
Håller verkligen inte med!
Countess- Antal inlägg : 1265
Här pratas inget strunt, jag tål inte sången och det går inte att göra något åt det, har gett dem flera chanser men det är ett band jag aldrig kommer kunna ta till mig ordentligt pga klädnypenäsjävelsångenhelvetetaset.
Kan väl förstå din kritik också, du är säkert inte ensam om den åsikten
Första gången jag hörde Pagan Altar började jag garva för jag såg bara halvdan från hem till midgård framför mig. Men det gick sen!
Kan ha varit så för egen del också just vid de första lyssningarna, men så insåg man så småningom att det passade in och numera har man insett att det är en viktig del av helheten Pagan Altar
Krux ska påbörja inspelningen av nästa platta om ca 2 veckor.
Kommer bli intressant att höra när den släpps.
Kommer bli intressant att höra när den släpps.
Carrion- Antal inlägg : 5778
Spännande. Jag är väl en av få som föredrar Krux II framför debutplattan
ElectricWizard- Antal inlägg : 254
Revelation - Canyons.
Frälst.
EDIT: Äntligen börja hela grejen med Revelation verkligen släppa för mig och det är underbart! Ett ganska långt tag var det bara Release som gällde för mina öron men det verkar ju som att det mesta är asbra helt enkelt. Frälst, som sagt!
Frälst.
EDIT: Äntligen börja hela grejen med Revelation verkligen släppa för mig och det är underbart! Ett ganska långt tag var det bara Release som gällde för mina öron men det verkar ju som att det mesta är asbra helt enkelt. Frälst, som sagt!
Gäst- Gäst
http://www.metal-archives.com/reviews/Saturnalia_Temple/Aion_of_Drakon/300500/skoggangr
Spot on recension av nya Saturnalia Temple.
Spot on recension av nya Saturnalia Temple.
Geten- Profeten Geten
Nä.
Helt klart svagare (eller inte lika lättlyssnat, har inte spelat den tillräckligt mycket för att avgöra) jämfört med det tidigare materialet, men den är fortfarande långt ifrån så abysmal som recensenten vill göra gällande. "Black Magic Metal" och "Aion of Drakon" är de starkaste spåren. "Ancient Sorceries" samt "Fall"har toppar och dalar, men kan inte avgöra den övergripande kvalitén ännu. "Sitra Ahra Ruled Solitary Before Creation" däremot har bara gått in igenom ena örat och ur det andra.
Skulle själv ge skivan en 6-7/10 utifrån den korta exponering musiken har haft till mitt sinne! Vill gärna höra vissa av låtarna live (även om jag har hört ett par av dem redan), atmosfären de söker att skapa är sjufaldigt förstärkt i den arenan.
Helt klart svagare (eller inte lika lättlyssnat, har inte spelat den tillräckligt mycket för att avgöra) jämfört med det tidigare materialet, men den är fortfarande långt ifrån så abysmal som recensenten vill göra gällande. "Black Magic Metal" och "Aion of Drakon" är de starkaste spåren. "Ancient Sorceries" samt "Fall"har toppar och dalar, men kan inte avgöra den övergripande kvalitén ännu. "Sitra Ahra Ruled Solitary Before Creation" däremot har bara gått in igenom ena örat och ur det andra.
Skulle själv ge skivan en 6-7/10 utifrån den korta exponering musiken har haft till mitt sinne! Vill gärna höra vissa av låtarna live (även om jag har hört ett par av dem redan), atmosfären de söker att skapa är sjufaldigt förstärkt i den arenan.
Det är dom och Aion of Drakon är en av de sämsta skivorna i genren stoner/doom jag har hört.
Geten- Profeten Geten
Sida 22 av 26 • 1 ... 12 ... 21, 22, 23, 24, 25, 26
Metalforum Exiles :: Musik :: Doom Metal
Sida 22 av 26
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet